LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Brommobielen op 80Km weg levensgevaarlijk !

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Hast

Brommobielen op 80Km weg levensgevaarlijk !

Ongelezen bericht door Hast »

Gisteren hield ik mijn adem in... Een brommobiel werd bijna aangereden door een vrachtwagen. De chauffeur van de vrachtwagen kon de brommobiel niet zien om dat deze na de heuvel van de weg reed. De vrachtwagen moest vollop in de remmen om te voorkomen dat het brommobieltje werdt plat gewalst.

Ik zou voor geen goud in een brommobiel stappen en dan op een 80 Km/h weg rijden!

Gast

Re: Brommobielen op 80Km weg levensgevaarlijk !

Ongelezen bericht door Gast »

Had ook een ander - eventueel stilstaand - object kunnen zijn.
Niet specifiek iets om een brommobiel de schuld van te geven. Lijkt me eerder een truckchauffeur die even met iets anders bezig was; gasten zitten immers behoorlijk hoog..............

Hast

Re: Brommobielen op 80Km weg levensgevaarlijk !

Ongelezen bericht door Hast »

Ik zeg niet dat de bestuurder van de brommobiel hierop aan te rekenen is, het gaat mij erom dat de inzittende van de brommobielen een zeker risico lopen door dat deze relatief langzaam rijden en inzittenden niet beschermd tegen aanrijding!

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Brommobielen op 80Km weg levensgevaarlijk !

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Ik kwam onlangst een brommobiel tegen op de snelweg! Uiteraard heb ik meteen 112 laten bellen vanwege het enorme risico op een aanrijding.Op 80 kilometerwegen is er echter geen minimumsnelheid waardoor niet alleen brommobielen,maar ook landbouwvoertuigen van deze wegen gebruik mogen maken(16!km/h).Het betekent gewoon dat je je rijstijl moet aanpassen aan de omstandigheden.Klinkt misschien lullig maar het is de wet. :D

Gast

Re: Brommobielen op 80Km weg levensgevaarlijk !

Ongelezen bericht door Gast »

Een kennis van me heeft zo'n brommobiel,

Hij is onderhand grijs geworden van de bijna aanrijdingen op de 80 km weg!,

Hij is met de wagen naar de dealer geweest, en heeft de begrenzer ( 45 km/u ) laten verwijderen,

De wagen rijdt nu op de teller ongeveer 70 km/u!, dit mag weliswaar niet, maar is veel veiliger!, en bijna aanrijdingen komen nu bij hem nog maar weinig voor,

We hebben hier een overheid, die geen verstand heeft van brommers, en bromauto's, het is natuurlijk van de zotte om dergelijke autootjes op de 80 km weg te laten rijden!,

's avonds en 's nachts lijken de wagentjes op gewone auto's, je verwacht niet dat een auto 40 km/u rijdt op een 80 km weg!,

Afschaffen die 45km auto's, of begrenzer verwijderen!, het mag niet!, maar het is veel veiliger!.

Gast

Re: Brommobielen op 80Km weg levensgevaarlijk !

Ongelezen bericht door Gast »

Brommobiel neemt snelweg


Santpoort-Noord - Vorige week dinsdag kwam bij de politie een melding binnen dat er een brommobiel op A22 reed. Ter hoogte van het Rottepolderplein werd de 72-jarige bestuurder uit Amsterdam door de politie van de weg gehaald. Hij verklaarde dat hij de verkeerde afslag had genomen en dat hij had besloten de borden richting Amsterdam te blijven volgen.
De
man is naar Halfweg gebracht, waar hij, over een B-weg, zijn route kon vervolgen. Hij kreeg een bekeuring voor het rijden op een snelweg.


Hij reed blijkbaar toch nog behoorlijk snel...
Hij heeft een behoorlijk grote afstand af kunnen leggen voordat de politie hem van de weg kon halen... :lol: :lol:

Gast

Re: Brommobielen op 80Km weg levensgevaarlijk !

Ongelezen bericht door Gast »

Ja het is inderdaad erg gevaarlijk zulke dingen.
Laats reed ik ook op de snelweg kom ik achter een gek die er 50 rijd.
nou dan word ik wel eens opgefokt van want het is levensgevaarlijk zulke dingen.

maar over die scootmobiel moeten die niet op een fietspad als het een 80 km weg is?

bij brommers is dat wel het geval namelijk

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Brommobielen op 80Km weg levensgevaarlijk !

Ongelezen bericht door JH »

nou dan word ik wel eens opgefokt
Leer toch eens minder opgefokt te doen. Dat zou al een hoop ongevallen en ergernissen schelen per dag.
Het geven van ruimte voor o.a. brommobielen wanneer zij voor een 80-km weg naar links of rechts willen zou de automobilist ook sieren.

Ook op de fiets of als voetganger legt men het helaas af tegen een vrachtwagen. In het steeds drukker wordende verkeer moet iedereen gewoon dubbel opletten.

Gast

Re: Brommobielen op 80Km weg levensgevaarlijk !

Ongelezen bericht door Gast »

dan word ik wel eens opgefokt
Dat is ook het grote probleem op de Nederlandse wegen. Het feit dat je niet eens meer met een langzaam rijdend voortuig op een provinciale weg kan rijden ligt niet aan het snelheidsverschil, wat immers door goed anticiperen op te vangen is, maar aan al die malloten die niks anders dan haast hebben waarbij zij puur een gevaar op de weg vormen door waanzinnige inhaalmanouvres e.d.
Als het ook maar een km'tje minder gaat dan de max toegestane snelheid gaan ze al door het dak heen met alle gevolgen van dien (afsnijden, fysiek geweld etc.) :evil:

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Brommobielen op 80Km weg levensgevaarlijk !

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Het is tegenwoordig zoiezo levensgevaarlijk op de snelweg. Waar je 100 mag, komen ze je rustig met 130 voorbij, maar als je 120 mag, dan moeten we zeker met 150 voorbij.

80 kilometerzone bij Rotterdam? Dat is toch alleen voor watjes en sukkels, daar kun je minimaal met 120 doorheen.

Het grote probleem tegenwoordig is dat iedereen denkt de koning van de weg te zijn en allemaal belangrijker te zijn dan de rest. Geven en nemen is er niet meer bij. Hou je gewoon aan de regels en de plaatselijke bepalingen dan is er niets aan de hand, hebben we minder ongelukken en minder files, zijn we van heel wat problemen af.

Gast

Re: Brommobielen op 80Km weg levensgevaarlijk !

Ongelezen bericht door Gast »

Hoe verklaar je dan dat er in Duitsland procentueel veel minder ongelukken zijn en zeker veel minder file's?

Gast

Re: Brommobielen op 80Km weg levensgevaarlijk !

Ongelezen bericht door Gast »

Brommobielen mogen helemaal niet op een snelweg rijden!,

Het snelheid verschil is dan veel te groot, een auto rijdt gemiddeld toch gemiddeld 80 kilometer sneller op de snelweg, en dan komt zo'n brommobiel toch wel griezelig snel dichterbij!,

In Duitsland hebben ze even wat meer ruimte dan in het kleine, benauwde Nederland,

Op knelpunten bij de grote steden in Duitsland is er veel meer ruimte om de wegen ruimer te maken, om zo de verkeersstroom in goede banen te leiden,

In Nederland zijn er theoretisch maar weinig opties om het "blik", goed te regelen, helaas is de overheid daar ook debet aan, die schuift het opgeleverde geld, dat binnen komt via belastingen op auto's, brandstoffen, e.d. liever weg, om Europa te voeden!, in plaats van de koppen bij elkaar te gooien en proberen het fileprobleem op te lossen,

We zitten in het kleine Nederland met haar grote vreet, en we weten theoretisch alles wel recht te breien, maar de praktijk is helaas vaak anders dan dat de overheid wil zien,

Dus we gaan nu de kilometerheffing in voeren, dus dat gaat ons weer bakken met geld kosten, maar de apatische belastingbetaler werkt stug door om Nederland weer te spekken,

Nederland, slaap verder in je domme onmacht!, we wachten met z'n allen weer op een nieuwe landelijke verkiezing, dan gaat dit zooitje tenminste weer op de schop, want deze gasten hebben al veel te veel geld gekost, van de belastingbetaler!,

Praatjes vullen geen gaatjes, daar zijn we al achter, echter de "krater" van deze praters in Den Haag, zullen we met z'n allen pas na vele jaren kunnen dichten!.

Gast

Re: Brommobielen op 80Km weg levensgevaarlijk !

Ongelezen bericht door Gast »

En wat willen ze in Nederland dan gaan doen? De wegen nog smaller maken, want dat zou de veiligheid ten goede komen :shock:
Ze zijn totaal gestoord in Den Haag!

hast

Re: Brommobielen op 80Km weg levensgevaarlijk !

Ongelezen bericht door hast »

Vrachtwagen spiest ongemerkt Smart ( 11-05-2005 )

Een vrachtwagenchauffeur die op een snelweg in de buurt van het Duitse Leverkusen naar de kant van de weg werd gedirigeerd keek raar op toen bleek dat er een Smart-autootje aan de voorkant van zijn truck vastgespietst zat. Chauffeur Klaus Bürgermeister (53) had even daarvoor ongemerkt het mini-autootje geramd, waarna de Smart in de grille van de vrachtwagen verstrikt raakte.

Bürgermeister verklaarde later het gevoel te hebben gehad over een vreemde bobbel te hebben gereden, maar had vervolgens de Smart niet opgemerkt. De bestuurder van het autootje kwam met de schrik vrij. Hij reed ongeveer 85 km per uur toen hij door de truck geraakt werd. De Duitse politie heeft gezegd geen actie te ondernemen tegen de trucker.
:arrow: Dit bedoel ik dus..... Als dit met zo'n brommobieltje gebeurd, dan zijn ze plat gewalst....

Gast

Re: Brommobielen op 80Km weg levensgevaarlijk !

Ongelezen bericht door Gast »

Dit bedoel ik dus..... Als dit met zo'n brommobieltje gebeurd, dan zijn ze plat gewalst....
En krijgt de chauffeur een procesverbaal wegens onverantwoord rijgedrag. Hij had er rekening mee moeten houden dat op een 80 kilometer weg zich langzaam verkeer op de rijbaan bevindt.
De Smart is een heel ander verhaal. Hij kan harder en zal zich - in ieder geval volgens de nederlandse gedragsregels - aan het overige verkeer moeten aanpassen. Heeft ie niet gedaan dus pech :idea:

Gast

Re: Brommobielen op 80Km weg levensgevaarlijk !

Ongelezen bericht door Gast »

Als je met 30 ton achter je gat, 's avonds op een 80 kilometerweg rijdt, en er komt zo'n brommobiel de weg op rijden, mag jij proberen de combinatie op tijd af te remmen,

Veel mensen denken dat een beladen vrachtwagencombinatie een remweg heeft van een kleine personenauto,

Menige automobilist zou zich wezenloos schrikken wat de remweg van een maximum beladen vrachtwagen is, als uw personenwagen deze remweg zou hebben, werd deze direct afgekeurd voor de apk!,

De vrachtwagen chauffeurs zijn op deze remweg ingesteld, en houden soms hun hart vast, als er auto's inhalen, en vlak voor de combinatie invoegen,

Veel vrachtwagenchauffeurs kennen het gevoel als een auto vlak voor de combinatie invoegt, en dan plotseling moet remmen voor een file of een rij auto's die voor een stoplicht of open brug staat,

Vaak gaat het allemaal maar nét goed!, de chauffeur zit met het zweet in de handen achter het stuur, en dankt God dat alles goed is afgelopen, de automobilist zit te schelden in zijn stoel, omdat die vrachtwagen veel te laat remt!, en heeft er geen benul van wat het is om met zo'n zwaarbeladen kolos te rijden!,

Vrachtwagens moet je de ruimte geven, dat is vooral voor de andere verkeersdeelnemers veiliger,

Want als er een vrachtwagen met 30 ton lading achter op je auto rijdt, heb je zelf niet in de gaten hoe snel je in de hemel bent!,

Zo'n zware wagen staat niet zomaar stil, regelmatig lees je dergelijke berichten in de krant, dat er een vrachtwagen over 4 auto's heen rijdt, omdat hij de file niet heeft gezien!,

In de praktijk gebeurt het echter dat er nog snel auto's vlak voor de al afremmende vrachtwagen invoegen, en dan direct vlak voor de vrachtwagen in de remmen hangen voor de file!, die de automobilisten niet gezien hebben!,

De vrachtwagenchauffeur kan niet meer remmen zonder de auto's te overrijden!, helaas wordt de vrachtwagenchauffeur als schuldige gezien!,

Triest, maar waar, en een heleboel ellende bij veel nabestaanden,

En vergeet de chauffeur niet!, de beelden die hij ziet!, zal hij zijn leven niet vergeten!, vaak komt zo'n man in een zware depressie terecht door schuldgevoelens!, terwijl hij er zelf niks aan kan doen!,

Hou rekening met dit zware verkeer!, je doet jezelf én de chauffeur er een groot plezier mee!, elk ongeluk is er een te veel!.

Gast

Re: Brommobielen op 80Km weg levensgevaarlijk !

Ongelezen bericht door Gast »

Als je met 30 ton achter je gat, 's avonds op een 80 kilometerweg rijdt, en er komt zo'n brommobiel de weg op rijden, mag jij proberen de combinatie op tijd af te remmen
Alle begrip voor vrachtwagenchauffeurs maar dit gaat niet over invoegend langzaam verkeer maar over een situatie waarbij andere weggebruikers er op een 80 km weg rekening mee zullen moeten houden dat er ook langzaam verkeer - tractoren, brommobielen etc. - zich op dezelfde weg bevind.

Mik9

Re: Brommobielen op 80Km weg levensgevaarlijk !

Ongelezen bericht door Mik9 »

Die brommobielen rijden hier in de stad levensgevaarlijk. "Lekker makkelijk rijden zonder dat je ook maar 1 verkeersregel kent." Met 30 dwars door de voetgangerszone in het winkelcentrum, en 32 op de straat en richting aangeven?? wat is dat? Tenminste dat denk ik er van.

stork4
Berichten: 61
Lid geworden op: 09 mei 2005 11:12

Re: Brommobielen op 80Km weg levensgevaarlijk !

Ongelezen bericht door stork4 »

Het vervelende in dit land is, dat de sterkste vaak de schuld krijgt in juridisch opzicht. Hij moet dus betalen voor schade.
Daarom heb ik de zwakkere verkeersdeelnemer nooit begrepen : je gaat met je fiets toch niet net voor een auto de weg oversteken of met je brommobiel links op de 80 km-weg rijden tegen de middenstreep aan ? Waarom doen mensen dat ? De schade wordt toch wel betaald ? Het zal toch niet ?
Het zal toch wel, denk ik, want de gemiddelde Nederlander wil graag invalide worden gereden.
Denk ik ....

Mark, Dronten

Gast

Re: Brommobielen op 80Km weg levensgevaarlijk !

Ongelezen bericht door Gast »

Het is toch van de gekke,dat je zonder enige verkeerskennis met een brommobiel de weg op mag,dus ook zonder rijbewijs!Terwijl als je een autorijbewijs hebt en op een motor met kleine inhoud wilt rijden een rijbewijs moet halen.Lekker logisch hier in Nederland.En laat ze ook houderschapsbelasting betalen,want ze houden ook de betalende automobilisten op de weg op.En nemen ook de gratis parkeerplaatsen in beslag.Ik heb zelf wel geen auto met grijskenteken,maar dat schaffen ze af en die brommobielen mogen gratis op de weg.Wel erg scheef hier in dit land.

Gesloten