LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] supertevreden over smart!!!

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
varrari

Re: supertevreden over smart!!!

Ongelezen bericht door varrari »

Ik heb een rode smart in 2004 2e hands gekocht. Ik heb hem versiert met een zeepaardje i.pv. echte logo ferrari en de letters Varrari vanwege mijn naam Varadi. Nog nooit problemen gehad met starten of wat dan ook, ik kreeg zowel positieve als negatieve reacties op mijn aanschaf. Veel bekijks ik voelde :D me alleen maar trotser in mijn autotje.
Heel toevallig moest ik de dag na de uitzending naar geleen voor een apk keuring. de uitzending klopte in mijn geval als een bus.
De ruitenwisser sproeier zou het niet doen 30 euro, deze moest gewoon bijgevuld worden. :twisted: De motor moest vervangen worden i.v.m hoge Co2 uitstoot + olieverbruik 3.000,- euro :evil: .
Vandaag ben ik bij de garage geweest waar ik hem ook heb gekocht, de meneer heeft hem in mijn bijzijn meteen op het apparaat aangesloten die Co2 meet, nou alles was goed hij gaf ook aan bij welke meting het niet goed is.
Nu ben ik benieuwd wat er nog meer niet klopt.
Graag zou ik willen weten of meerdere mensen een soort gelijke ervaring hebben, want het is niet erg als er fouten worden gemaakt maar als ze je een poot willen uitdraaien wel. Want ik ben dus naar de smartcentre gegaan i.v.m. een aanbieding apk en wintercheck.
a.s maandag weet ik meer want dan wordt ik teruggebeld.

varadi
email [email protected]

Gast

Re: supertevreden over smart!!!

Ongelezen bericht door Gast »

Auto's zijn handel voor de garage,

De meeste mensen weten niet wat er achter stuur en contactslot zit,

Veel garage's draaien mensen graag een poot uit, alleen al om het dure pand te kunnen betalen, voor de APK ben je overgeleverd aan die #@# garage's,

Goede eerlijke garage's zijn met een lantaarntje te zoeken!,

€ 30,- voor een ruitersproeier bij te vullen is natuurlijk flessetrekkerij,

€3000,- voor een nieuwe motor voor een wagen van net een jaar oud is natuurlijk ook diep triest,

Zelf ben ik bang dat het bedrijf er een goedkope olie in de motor giet,

I.p.v. volsynthetische olie, gewone minerale olie, zoals de Hema die verkoopt, leuk voor " gewone " auto's, minder geschikt voor hoog opgevoerde motoren zoals die in de Smart geplaatst is,

Het beste kunt u via een geschillencommissie, waar het garagebedrijf is aangesloten, info vragen,

die motor moet natuurlijk volledig vergoed worden, dat staat buiten kijf,

Een automotor die het een jaar uithoud, heeft natuurlijk altijd al manco's gehad,

Ik hoop dat u snel weer in uw Smart rond kan rijden, de wagentjes hebben veel problemen, en u staat gelukkig niet alleen.

veel succes.

Michel Backus

Re: supertevreden over smart!!!

Ongelezen bericht door Michel Backus »

Ruim 2 jaar rij ik in een smart for two met 41000 op de teller. Tot nu toe heb ikgeen noemenswaardige problemen ondervonden. In deze rubriek las ik vaak over de korte levenduur van de smartmotoren en eigenlijk maak ik me darover ook wel zorgen. Smart is ooit bedacht als een stadsautootje waarbij men uitging van een jaarkilometrage van 8000. Niet veel gelet op mijn eigen gebruik van ca. 18000 per jaar. Toch kun je goed en wel beschouwd niet veel verwachten van een 600cc motortje dat zulke preestaties levert: het moet constant keihard werken. Alles slijt behoorlijk. Daarom ontzie ik de motor zoveel mogelijk: rustig optrekken, de motor altijd goed op temperatuur laten komen en even laten bekomen stationair na een lange rit. Eis in elk geval niet te veel. Toch moet een motor niet versleten zijn na 40000 of zelf 100000 km, ook als je hem goed belast. Een vergelijkbare auto van de smart-prijsklasse haalt gerust de 150.000-200000. Smart echt niet en dat is jammer. Hij is er niet op gemaakt! Ben dus zuinig op hem wil je er langer van kunnen genieten.
Michel

JoopKNoop

Re: supertevreden over smart!!!

Ongelezen bericht door JoopKNoop »

zijn diezelfde problemen nu nog steeds het geval met de nieuwe ForTwo en ForFour's?

Marius De Jong

Re: supertevreden over smart!!!

Ongelezen bericht door Marius De Jong »

Nee die problemen zijn er niet meer bij de 2e generatie en de forfour heeft ook geen problemen.

Marlod

Re: supertevreden over smart!!!

Ongelezen bericht door Marlod »

Hallo mensen,

Ook ik rijd smart Fortwo sinds januari 1999. Bij 84.00 km verbrande kleppen.....nieuwe motor. Bij ongeveer 107.000km...waterpomp/thermostaat vervangen. 108.000 km......turbo vervangen.........................totale kosten een kleine 4500 euro.

Daarbij opgeteld de "normale" beurten (incl nieuwe banden etc) over de vijf en halve jaren....dan ben ik meer dan de helft van de aanschafwaarde al kwijt.

Tsja.....ik heb dhr Dubbelman geschreven en uitgebreid ingelicht over het totale kostenplaatje + over de inruilwaarde op 110.000km van mijn smart ( incl. nieuwe motor, turbo etc). Ik had een offerte gevraagd omdat ik overwoog maar een nieuwe roadster coupe aan te schaffen. Ik schrok van de inruilwaarde.
Ik kan hem beter maar helemaal afrijden.

Toch blijf ik smartgek. Het is een lekker rijdend autootje.
Ik hoop dat Dymler een ruimhartige oplossing biedt.....heb ik wel vertrouwen in.

Wat mij opvalt in de vorige berichten: Coulanceregelingverschillen die er kennelijk bestaan tussen de verschillende smartcenters. De een wel kostenloos vervangen en de ander niet?? Hoe zit dit?

Groet Marlod

Marlod

Re: supertevreden over smart!!!

Ongelezen bericht door Marlod »

Nog een keer mensen.....i

Ik zie dat er een 0 is weggevallen achter 8400..
in de eerste regel....

Het is dus 84.000 km ...verbrande kleppen.

Groet Marlod

Draakje

Re: supertevreden over smart!!!

Ongelezen bericht door Draakje »

Ik ben vanaf januari 1999 Smartrijder. Typer: Brabus. :)
Ook mijn auto heeft de nodige reparaties ondervonden. Bij 68.000 km moest er een kompleet nieuw mototblok met alle toeters en bellen in. Kosten ruim 4.000 Euro. Belachelijk gewoon.
De service die Smart Rotterdam heeft gegeven is waardeloos te noemen. Er werd mij verteld dat je maar beter een nieuwe andere auto kan aanschaffen.
Nu na deze reapratie en vele andere is mijn beslissing er dan toch. Een andere auto. Jammer voor BRABUS maar nu wordt het een VW Polo.

Draakje :o

draakje

Re: supertevreden over smart!!!

Ongelezen bericht door draakje »

:oops:
Best Smart rijders,

Ik heb naar aanleiding van het tv programma Heer Dubbelman van Daimler Chrijsler aangeschreven. En in een week tijd ben ik door Daimler terug gebeld en ook door het desbetreffende Smart center voor een afspraak. Ik wil jullie allemaal oproepen gehoor hieraan te geven. Schrijven en nog eens schrijven om dit aanhangig te maken. Je staat er niet allen voor. Mijn rekeing was 4100,- euro. Ja ook een nieuwe motor.

Ik zou graag reacties van jullie willen ontvangen en jullie helpen met een oplossing. Laat je niet kennen. ik ben ook verliefd op mijn auto en ook omdat het een Brabus uitvoering is, maar laat je niet iets wijsmaken. We kunnen van ons alle leren.
Nogmaals: schrijf die mensen aan en dien je schade vergoeding in!

Afzender: draakje!

Draakje

Re: supertevreden over smart!!!

Ongelezen bericht door Draakje »

:oops:
Beste Smart rijders,

Naar aanleiding van de uitzending van 14 februari 2005 zijn er een aantal reacties geschreven op het forum. Helaas moet ik constateren dat nu iedereen weer zijn BEK houd. Waarom zijn jullie bang geworden ineens. Nee. Ik in ieder geval niet. Mij heeft het 4100,- euro gekost en ik ga ervoor. Nogmaals roep ik iedereen op om te blijven vechten voor je recht. Ook wij als consument hebben rechten maar ook de inporteur en de leverancier heeft zijn plichten om na te komen!
ik heb onlangs een brief mogen ontvangen vanuit Daimler Chrysler Utrecht en vertellen mij doodleuk dat ik geen onderhoud hebt gepleegd. Jammer voor hun, maar dat heb ik braaf ieder jaar gedaan. Ik reed toen weinig kilometers en deed braaf ieder jaar een grote beurt. Zelfs na 4400 kilometers (geen typfout) deed ik dat. Weinig kosten toen! MAAR at wil niet zeggen dat ik geen onderhoud liet plegen. Een onderhoudsboekje in je auto is JOU bewijs. Schrijf naar Daimler Chrysler Utrecht. Doen. Of schrijf naar mij persoonlijk met je verhaal. Samen staan wij allen sterk en sterker dan alleen.
Graag zou ik met jullie dit willen oplossen zodat Daimler Chrysler Nederland BV, Van Deventerlaan te Utrecht op zijn knieen zal gaan! Zal moeten voor ONS probleem vwat nu ook HUN probleem is.
Tevens de enquete die ze voorschrijven is niet ANONIEM. Zie rechtsboven. Je kenteken verraad met wie je bent. Pas daarvoor op als je hierop reageert.
Draakje :oops:

Draakje
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 mar 2005 09:11

Re: supertevreden over smart!!!

Ongelezen bericht door Draakje »

:o

As week ga ik een gesprek voeren over mijn Smart waar defecten aan waren. Ik hou jullie op de hoogte over de ontwikkelingen.
Nogmaals: samen staan wij sterker, maar ik voel dat er geen reacties komen uit het land. Jammer....maar ik ga ervoor!!

:oops:

Draakje
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 mar 2005 09:11

Re: supertevreden over smart!!!

Ongelezen bericht door Draakje »

Nogmaals schrijven als je er niet uit kan komen....
Ik heb mijn zaak/dossier gewonnen!

Ben trots op mijzelf en dat mag zeker !!!!!

Draakje, 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)

Hals

Re: supertevreden over smart!!!

Ongelezen bericht door Hals »

:?

Wanneer gaat Smart mijn rekening eens uit betalen?
Hebben jullie ook een coulance regeling ontvangen?
Zo ja, zijn er dan mensen die ook lang moeten wachten op hun geld?

:?

Alex Iveco

Re: supertevreden over smart!!!

Ongelezen bericht door Alex Iveco »

Go draakje Go ;-)

Hals

Re: supertevreden over smart!!!

Ongelezen bericht door Hals »

Waarom betaal Smart nu niet uit aan ons.
Wij moesten toch ook "boter bij de vis doen"
Waarom moeten wij nu als gedupeerde zolang wachten op ons geld.

Graag zou ik via deze site er achter willen komen of er andere gedupeerde Leed rijders ook nog geen geld hebben gezien maar wel de toezegging?

Hals :arrow:

Hals

Re: supertevreden over smart!!!

Ongelezen bericht door Hals »

Wie heeft er al geld terug gekregen van de vrienden Smart????

Graag hoor ik jullie verhaal?

:arrow:

Hans Waterbeek

Re: supertevreden over smart!!!

Ongelezen bericht door Hans Waterbeek »

Zeg beste mensen, nu is de doofpot dicht bij vele mensen. Wie kan mij meer vertellen over het motorblok. Ik zit nu ook in de puree.
HELP

Hals

Re: supertevreden over smart!!!

Ongelezen bericht door Hals »

Ik wil je best hierover informeren hoe je om moet gaan met een defect motorblok. Bij veel mensen is deze SMART zaak in de doofpot gegaan. Helaas, maar bij mij dus niet. ik wacht op de uitbetaling van Smart over de geleden schade die ik heb gehad. mijn auto werd weg gesleept. Ik kan je helpen maar geef dan wel aan hoe ik je kan bereiken.

:oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

stork4
Berichten: 61
Lid geworden op: 09 mei 2005 11:12

Re: supertevreden over smart!!!

Ongelezen bericht door stork4 »

Geregeld wordt ik ingehaald door een Smart. Alleen als we heuvel op gaan ( Stichtse Brug ) zakt de Smart weer weg en verdwijnt hij uit mijn spiegels.
Geen snelheid, geen trekkracht en geen gezicht.

Je hond laten dekken dus in een smart.

Mark

Gast

Re: supertevreden over smart!!!

Ongelezen bericht door Gast »

Wat een kilometerstanden allemaal toch.........50000 tot 100000 hoor ik wel voorbij komen.
Het lijkt wel een echte auto...............qua prijs in ieder geval wel.

Aan deze kant 100000 per jaar en na 200000 nog niks geen problemen.....andere eigenaar nu op 300000 en nog steeds als nieuw..........inderdaad overigens GEEN smart maar een echte auto. :twisted:

Gesloten