LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] netbeheerder

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
heijn

netbeheerder

Ongelezen bericht door heijn »

ik neem gas af van intergas, ik heb de meterstand via internet doorgegeven, mijn meter begon met 001 en de stand van doorgeven was 890. op de afrekening staat vermeld, begin 001 eind 770 beetje raar natuurlijk, kreeg wel geld terug, navraag per telefoon gedaan antwoord, een maal per 3 jaar komt er iemand stand opnemen voor de rest schat de netbeheerder het verbruik dus uw stand is niet van belang. toch niet raar dat er niets meer van hun administratie klopt
heb nu 4 weken geleden via mail aan net beheerder gevraagd hoe en wat maar nog steeds niets gehoord.
over klant vriendelijkheid en stiptheid gesproken

nuonmedewerker

Re: netbeheerder

Ongelezen bericht door nuonmedewerker »

over welke netbeheerder hebben we het hier?

het is namelijk zo dat de netbeheerder wel degelijk uw stand kan gebruiken, tevens kan de netbeheerder de stande corrigeren (als u er op staat
al zou ik dat niet aanraden, dat gaat vaak mis en is de moeite niet waard

als ik u was zou ik er wel rekening mee houden dat wat u nu mist terugkomt op de volgende nota :/

socces

heijn

Re: netbeheerder

Ongelezen bericht door heijn »

ik weet niet wie de netbeheerder is, maar als ik via mijn leverancier (intergas) een vraag stelt verwacht je toch netjes een antwoord daar op maar nee hoor
wat u schrijft over dat de rest verbruik terug komt op de volgende rekening dat bedoel ik juist zo zou je de klant de klant in financiele moeilijkheden kunnen brengen en dan nog wat, waarom moet ik de stand doorgeven als daar toch niets mee gedaan wordt.
groetjes leendert

JustMe
Berichten: 43
Lid geworden op: 12 mar 2005 15:57

Re: netbeheerder

Ongelezen bericht door JustMe »

Nuonmedewerker heeft gelijk, de netbeheerder kan de standen doorgeven aan de switchdesk die deze weer op zijn beurt aan intergas doorgeeft. Welke regio woon je? Dan kan ik je wel vertellen wie je netbeheerder is

heijn

Re: netbeheerder

Ongelezen bericht door heijn »

ik woon in west-brabant, tussen willemstad, klundert en fijnaart.
sorry als ik het niet helemaal of beter gezegd helemaal niet snap.
ik neem mijn gas af van ,,intergas,, ik krijg de vraag van ,,intergas,, om de meterstand, ik geef deze door aan ,,intergas,, en krijg de rekening van ,,intergas,,
op de opname kaart van ,,intergas,, staat - u krijgt mogelijk van andere partijen, zoals netbeheerders, ook nog een meteropnamekaart, deze dient u ook in te vullen-
ik heb nooit een opnamekaart van iemand anders ontvangen, en bij navraag verteld men mij -wij krijgen de stand door van de netbeheerder
als ik dit nu weer leest denk ik, leg het nou aan mij dat ik dit niet snap of is het nou werkelijk zo ingewikkeld, en dan nog, na ongeveer 4 weken geleden een vraag gesteld te hebben over dit alles kan of zal nog niemand van ,,intergas,, de moeite nemen om dit uit te leggen
groetjes leendert

JustMe
Berichten: 43
Lid geworden op: 12 mar 2005 15:57

Re: netbeheerder

Ongelezen bericht door JustMe »

Je netbeheerder is Essent. Sinds de liberalisering van de Energiemarkt kun je voor de levering van Elektra en Gas overstappen naar een andere leverancier (in jouw geval ben je overgestapt voor het gas). De Netbeheerder is de eigenaar van de meter (gasmeter) en alle leidingen.

Essent is bij jou de Netbeheerder dat betekend dat Essent jouw leidingen en jouw meter in beheer heeft. Essent mag hiervoor zogenaamde netbeheerders en transportkosten voor in rekening brengen. Het grootste gedeelte hiervan zijn vastrechten, echter transportkosten die je ook per m3 gas af te rekenen aan de Netbeheerder.

Dit betekend idd dat je aan twee partijen je meterstanden moet doorgeven, zowel aan je leverancier (die het verbruik afrekent) als je netbeheerder (die het transport afrekent). Essent brengt je dus transportkosten en netbeheerders kosten voor het Gas in rekening.

Je zult dus van beide partijen elk jaar een afrekening krijgen. Het kan zijn dat je leverancier ook de netbheerderskosten bij je in rekening brengt, dan draagt je huidige leverancier deze af aan de Netbeheerder. Echter deze situatie (notaverlegging genoemt) komt niet vaak voor.

Zowel Essent als je huidige Leverancier kunnen nakijken voor je hoe de Netbeheerderskosten bij je in rekening worden gebracht.

Gesloten