LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wanadoo telefonie met livebox

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Gast »

kumba, je moet inderdaad cross kabels gebruiken om de livebox aan te sluiten.

Bij mij werkt het internet nu na 3 dagen gelukkig wel, telefoon (nog) niet.

toyota
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 apr 2005 12:37

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door toyota »

Hoi,

Ik heb vanaf de livebox naar de pc een utp kabel liggen
die moet toch goed zijn.

Hoelang mag de telefoon kabel vanaf de livebox naar de kpn aansluiting in de muur zijn . (dat korte stukje wat je er bij heb gekregen) ?????

Ik heb er nu 2 meter tussen zitten

Gast

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Gast »

Het moet minimaal 4,5 meter zijn anders is de doorloop niet goed. Te veel weerstand.

Assenkill
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 mei 2005 13:01

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Assenkill »

Geplaatst op: 05 Mei 2005 13:47 Onderwerp: Bij mij is het niet beter. Voor mijn werk heb ik veel Liveboxen bij paticulieren geinstalleerd.
Vervolg van mijn posting 5-5-2005.

Ik ben eindelijk maar toch aangesloten. Op 14 mei 2005 was ik bezig met het aanmelden van het modem. Terwijl ik bezig was zag ik dat ik voor de derde keer een nieuw IP-adres kreeg toegewezen. Ik kijk naar het modem en.... ja hoor hij is de firmware aan het downloaden. Endelijk naar 2 maand na nog een keer resetten. EEN INTERNET VERBINDING. Nog ff wachten en ook telefonie doet het.

Tot mijn verbazing wordt ik teruggebeld door WANADOO met de melding dat de problemen waren opgelost. Ik vertel Vincent Damen van wanadoo dat ik hem net had aangemeldt en de verbinding daar is.

Echter komen we op het feit dat het me veel geld heeft gekost aan de helpdesk. Deze is in eigen beheer van wanadoo. Ik leg hem uit dat het mij 55,-- euro heeft gekost. Hij verteld dat het niet nodig was om mobiel te bellen. Ik leg hem uit dat dat wel moest omdat de livebox stoorde op de lijn. Ook heb ik gebeld op advies van de medewerkers. Tot het moment dat wij een afspraak hadden dat ie weer zou bellen. En dat heb ik gedaan. Ik heb alleen nog 3x gemaild.

Zijn voorstel was om het reeds betaalde geld te verrekenen. En ingangsdatum te wijzigen. En als compensatie krijg ik 10,-- euro terug voor het bellen. Voor de rest kan hij niets doen vertelde hij mij.

Ik vertelde dat ik niet acceptabel vindt. Omdat zij erkenden een fout te hebben gemaakt en als dat niet gebeurd was had ik nooit hoeven bellen. En niet te vergeten de TIJD die ik eraan ben verloren. Dus vindt ik dat ik recht heb op de 55,-- euro belkosten.

Hij zou dit op de mail zetten. Dit heb ik nog niet ontvangen. Wel heb ik een mailtje gestuurd met de KLACHTENBRIEF/TELEFOONREKENING/INCASSO INHOUDING naar wanadoo. En ben van plan om dezelfde brief ook aangetekend naar wanadoo Klachtenservice te sturen.

Daarmee zit ik er nu een JAAR aanvast. We zullen zien!!!???!!!

Gast

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Gast »

Hoi,

Ik denk dat je het verkeerd heb.

ik heb het niet over de utp ksbel, maar over de telefoonkabel die vanuit de muur naar de livebox gaat
daar heb je een heel kort stukje van bij gekregen 20 a 30 centimeter

body30

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door body30 »

ik heb sinds februarie internet adsl direct met telefoniemet de snelheid van 512tot 256 de snel heid betaal voor een jaar 22.5 euro de snel heid word verhoogd met 1024tot 512 wat zag ik pas op de site van wanadoo adsl fam met de snelheid van 4 mb ik baalen want dfe koste zijn het zelfde als adsl direct dan minder snel heid ik xzit net pas 3 m,aanden bij wanadoo ik vind dat ik zo over moeten kunne switsen mij vraag is wat vinden jullie er van :shock:

Assenkill
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 mei 2005 13:01

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Assenkill »

Hoi,

Ik heb vanaf de livebox naar de pc een utp kabel liggen
die moet toch goed zijn.

Hoelang mag de telefoon kabel vanaf de livebox naar de kpn aansluiting in de muur zijn . (dat korte stukje wat je er bij heb gekregen) ?????

Ik heb er nu 2 meter tussen zitten
2 meter is geen probleem. Ik heb installaties met kabel van 6 tot 12 meter geplaatst. Geen enkel probleem. Mocht hij niet werken moet je kijken of je de livebox even aansluit op het ISRA-punt. Geeft dit wel verschil dan weet je wat er is.

Het aller belangrijkste is dat je vanaf het ISRA-Punt (KPN lijn het huis binnenkomt) tot aan de LIVEBOX. Geen telefoon tussen zit. Anders krijg je storing.

toyota
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 apr 2005 12:37

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door toyota »

Hoi,

de helpdeskmedewerkers van wanadoo vertelde dat het telefoonkabeltje zo kort mogelijkmoest zijn .

het liefst het kabeltje wat erbij is geleverd 20 a 30 centimeter.

wat is ira punt ???? (hoe sluit je en waar aan)

Het internet vind ik traag, en het lampje van de telefoon in de livebox moet ik ongeveer een keer per 2 dagen resetten en dan doet hij het weer
wie weet hoe dit kan

kumba
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 mei 2005 11:33

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door kumba »

hallo gasten( w.o. die van 16/5/2005 20.28 uur.

ik heb nu sinds 5 dagen geen uitval/reset / storing op internet of telefoon, ( daarvoor elke 2 dagen problemen ook met rechtestekkercables)terwijl ik geen crosscable gebruik maar gewone rechte stekkercables.
kan iemand dit mij uitlleggen ??!!
bedankt.

toyota
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 apr 2005 12:37

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door toyota »

ik moet elke 2 dagen de stekker van de livebox er een keer uit en weer in doen anders doet de telefoon het niet via wanadoo.

Wie heeft hier ook last van en wat kun je er eventueel aan doen.

Ik vind ook dat het internet heel erg traag loopt.

Wie kan mijn advies geven

Edwige

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Edwige »

Mijnheer,Mevrouw ik ben in het bezit van een analoog van kpn en mijn gesprekken via www.bel1601.nl en daar betaal ik een halve cent per minuut reken maar uit dit is voor mij ongeveer 19 euro abonnement en ongeveer 8 á 9,50 per maand tezamen 19,00 plus 9,50 is 28,50 euro per maand en voor Frankrijk 3 cent per minuut en de Helpdesk heb ik nog niet nodig gehad
dus ik zou zeggen kijk eens op www.bel1601.nl
:D :)

[email protected]

Adrie
Sluiskil

toyota
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 apr 2005 12:37

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door toyota »

Het gaat mijn op dit moment om wanadoo en niet om een andere aanbieder, je moet geen appels met peren vergelijken.

ik moet elke 2 dagen de stekker van de livebox er een keer uit en weer in doen anders doet de telefoon het niet via wanadoo.

Mijn vraag is wie hier ook last van heeft en wat kun je er eventueel aan doen.

Ik vind ook dat het internet heel erg traag loopt.

Assenkill
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 mei 2005 13:01

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Assenkill »

1-de helpdeskmedewerkers van wanadoo vertelde dat het telefoonkabeltje zo kort mogelijkmoest zijn .

het liefst het kabeltje wat erbij is geleverd 20 a 30 centimeter.

2-wat is ira punt ???? (hoe sluit je en waar aan)

3-Het internet vind ik traag, en het lampje van de telefoon in de livebox moet ik ongeveer een keer per 2 dagen resetten en dan doet hij het weer
wie weet hoe dit kan
1-Volgens helpdesk moet je het bijgeleverde kabeltje gebruiken. Soms kon ik dat niet doen. Dus heb ik wel eens kabels van 6 meter vanaf ISRA geplaatst. Zonder problemen.

2- Het ISRA punt is: Vaak komt een blauwe kabel van KPN. In je woonhuis binnen in de Meterkast of in de Woonkamer. Zit hij in de meterkast dan kan het langwerpig rechthoeking blokje zijn(deze mag je alleen aan de bovenzijde open maken) of of een soort van peniskokervorm. In de woonkamer komt hij vaak in een wandcontact doos binnen(hoofd aansluiting woonkamer.

3- Voor de snelheid kun je deze bijvoorbeeld testen op www.mordax.nl of op www.speedtest.nl. Hier kun je je download en upload controleren. Enige is even te kijken of je 512/256 of 1024/512 in je overeenkomst. Het is de bedoeling bij wanadoo dat iedereen 1024/512 gaat krijgen.

Voor het probleem van resetten heb ik zo geen oplossing. Dit heb ik in de week dat ik wanadoo zelf heb nog niet gehad.

Gaasper
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 mei 2005 08:37

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Gaasper »

Zie mijn onderwerp LIVEBOX

Gaasper
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 mei 2005 08:37

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Gaasper »

Sinds 4 april de livebox in huis, installatie verliep vlekkenloos en kan als je de posters bekijkt door iedere leek gedaan worden.
Internet en telefoon werkte direct !!! Na ongeveer 1 week was het telefoonlampje uit, stekker eruit en opnieuw na 4min erin en alles werkte weer.
Na een paar dagen weer geen telefoon, helpdesk gebeld dacht even dat ik iemand uit een gekkenhuis aan de lijn had zoveel onzin kraamde de beste man uit (5min in de wacht dus redelijk ) maar opgehangen en weer alles resetten.
Tot de grote storing op de woensdag bij bbnet de hele dag was het ***** de volgende dag werkte alles weer prima en tot op de dag van vandaag geen enkele onderbreking meer gehad. Zo te zien is er dus nog hoop!!!!!
Snelheid internet is goed regelmatig controleer ik dat met het proggie NURIA.
Telefoonkwaliteit mag ik best goed noemen enkele keer een ruisje of piepje maar dat had je van te voren kunnen weten als je je eerst GOED had verdiept in dit onderwerp. Dit heb je kunnen lezen op verschillende sites zoals: Webwereld, Breekpunt en ga zo maar door.
De geste van Wanadoo om € 10 mindering te brengen op de eerstvolgende rekening id natuurlijk een hele kleine pleister op de wond (inmiddels €10 korting gekregen op mijn rekening van mei 2005)

Al met al ben ik nu best tevreden met de livebox en heb deze met een crosskabel verbonden naar een switsch waar 4 pc's aanhangen en moet zeggen zonder problemen. Draadloos wil ik absoluut niet daar ik zeer slechte ervaringen heb met een draadloos netwerk op de school waar ik werk.

Allen suc6 gewenst

J F Kr

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door J F Kr »

Wanadoo kan beter de naam Livebox beter wijzigen in Resetbox

Als ik ga bellen moet ik altijd eerst controleren of telefoonLED op de box wel brandt, zoniet dan resetten d.m.v. de stekker er uit te trekken.

Resetten moet ik vaak doen, van de Helpdesk vele adviezen gekregen, maar helaas, het verlossend advies bleef uit.

Nog 9 maanden pijn lijden, daaaag Wanadoo. :evil:

Bellen helaas

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Bellen helaas »

Het kan altijd nog erger, ik ben sinds 2 maart in het bezit van een wanadoo livebox met telefonie abbonement maar kan nog steeds in zijn geheel niet bellen. Gebeld worden lukt wel, maar naar buiten bellen lukt niet. Al uren met de Helpdesk gebeld maar het probleem wordt niet opgelost. Heb nu maar brief gestuurd dat ik er vanaf wil. Ik raad dus iedereen af om dit abbonement te nemen, ze kunnen nogsteeds niet garanderen dat je ook echt kunt bellen.

Gast

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Gast »

zouden die liveboxen van Wanadoo geleverd worden door Bart Smit :lol:

toyota
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 apr 2005 12:37

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door toyota »

Hoi,

Bellen en gebeld worden gaat goed, alleen een keer om de 2 dagen is het ledje uit van het bellen op de livebox.
Het is vreemd maar naar het resetten stekker uit stekker in, kan ik er weer een dag of 2 tegen.

Wanneer komt die dubbele snelheid, als dit net zolang duurt als de rest dan kunnen we nog even.

pberg

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door pberg »

Toyota, welke versie van de lifebox software gebruik je. Ik heb dit nml. ook gehad met de oude versie. Sinds ik versie 3202WNL_220216 gebruik is in iedergeval het resetten over. Ik heb nu alleen nog maar last van de echo/galm. Hierover heeft Wanadoo toegegeven bezig te zijn en dat dit opgelost is in de nieuwe versie van de soft-/firmware.

Gesloten