LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BKR- registratie:hoelang nog?

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
janssendelimpens

BKR- registratie:hoelang nog?

Ongelezen bericht door janssendelimpens »

Eegaleasers kunnen rekenen op 100% kwijtschelding restschuld!!
Lopende rechtszaken van eegaleasers in Amsterdam zijn uitgesteld tot eind 2005, " om de bemiddelingspoging van Duisenberg een kans te geven..."
Omdat de lopende rechtszaken, waarin Dexia bij veroordeling ook verzocht werd de BKR notering (A) ongedaan te maken,blijft die notering ook gehandhaafd tot eind december.
Waarom dit uitstel; eegaleasers met een restschuld en met een lopende procedure tegen Dexia hebben dus onterecht een A-codering bij de BKR gekregen,die alleen Dexia onmiddellijk kan laten verwijderen.
Wie kan me daarover iets zeggen!
( p.s.procedure liep al voor Duisenberg tegen Dexia en loopt dus nog)
janssendel.

Truus2004

Re: BKR- registratie:hoelang nog?

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Bij 100% kwijtschelding van de restschuld , maar aan de andere kant het niet erkennen van art. 1:88 BW (zoals Dexia stelt, dus het niet erkennen van huurkoop!), zal naar alle waarschijnlijkheid zowel de registratie als de a notering bij BKR gehandhaafd blijven! Als eegaleaser kun je beter (als het tot je mogelijkheden behoort) dóórprocederen of Dexia dagvaarden! Immers, in de praktijk is gebleken dat je je inleg dan ook vaak terugkrijgt.
Als je een relatief lage inleg hebt en een hoge restschuld, dan kán het aantrekkelijk lijken in te gaan op het Dexiavoorstel. Echter, er bestaat ook de mogelijkheid tegen lage kosten in groepsverband (hoewel toch individueel) Dexia te dagvaarden.
Voor degenen die overwegen Dexia te dagvaarden: neem contact op met [email protected]
Er staat voor 20 mei een info bijeenkomst gepland bij Advocatenkantoor Holla Poelman.

Janssendelimpens, daar Dexia een uitspraak van de Hoge Raad afwacht en alle zaken op de parkeer/slaaprol staan tot eind dit jaar, lijkt een Hoger Beroep (met toch nog hoge kosten in verhouding tot je inleg/restschuld) onwaarschijnlijk op dit moment. Die BKR notering is niet over gesproken. Wie weet duikt dat nog op wanneer meer bekend wordt over de exacte schikking. Vooralsnog, als BKR je punt is, kun je beter doorgaan. Misschien is het als eegaleaser sowieso beter om door te gaan!

piano

Ongelezen bericht door piano »

Vooralsnog, als BKR je punt is, kun je beter doorgaan. Misschien is het als eegaleaser sowieso beter om door te gaan!
Een eegaleaser is niet wijs als hij/zij niet doorgaat.
Dexia heeft al toegegeven door de restschuld voor 100% kwijt te schelden.
Dat zouden ze echt nooit doen als ze ook maar een greintje, het gevoel hadden dat ze gelijk hebben.
Ze zijn hierin gewoon schuldig en dat weten ze dondersgoed.

Truus2004

Piano,
ik ben het in grote lijnen (bijna 100%) met je eens! Echter, wanneer je tijdig vernietigd hebt, een hoge restschuld hebt en een lage inleg (in verhouding) dan geldt alleen nog het principe wanneer je doorgaat. En dat is individueel afhankelijk. Voor sommigen is het dan financieel en emotioneel aantrekkelijker te schikken! Hoe je het ook wendt of keert! Dat is een afweging die ieder voor zich moet maken! Voor mij blijkt de schikking niet zo interessant als ik dacht (verkeerde product!), dus ik ga door. Maar je mag dat niet zomaar verwachten van mensen, alleen omwille van het principe! Vind ik. Per mail word ik er net op gewezen dat alle achterstallige termijnen voldaan moeten worden. Dus het is en blijft een persoonlijke rekensom!
Laatst gewijzigd door Truus2004 op 12 mei 2005 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.

piano

Pipa

Daar heb je ook gelijk in. Ik ben echter nogal zwart wit denkend,
sommigen vinden dat te simpel.
Maar langzamerhand is er straks zoveel jurisprudentie dat het voor een slimme advocaat zal volstaan met een simpel briefje een nietigverklaring te bewerkstelligen, Dan praat je niet meer over hoge advocaatkosten.
Of ben ik nu echt te simpel.

anne_

Ongelezen bericht door anne_ »

Dat een piano zwart wit denkt vind ik normaal. Meer kleuren zitten er niet op een piano :lol:

Anne.

Truus2004

En die toetsen.... die kun je bespelen...... :lol:

piano

Als je dat goed kan, klinkt een piano als een vleugel. :oops:

Elias

Ongelezen bericht door Elias »

Bij dexia hebben ze wel een goeie pianostemmer nodig denk ik, tenzij het complete binnenwerk ontbreekt..........

Elias.

piano

Op dat binnenwerk staat een spanning van 600.000 kilo.
Is dat toeval?

Volgens het Taoisme bestaat toeval niet.
Toeval is een gebeurtenis die ontstaat door de botsing van twee zekerheden.
Als water met de aarde botst is de aarde vruchtbaar.
Confucius.
Laatst gewijzigd door piano op 13 mei 2005 00:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Truus2004

Confucius was wel een heel wijs Chinees man.... maar Taoïsme is niet mijn stiel...helaas! Met mijn blote voeten in het zand dicht bij de zee staan geeft me meer gevoel met de aarde.! En in toeval geloof ik niet! :wink:

aert0001

Ongelezen bericht door aert0001 »

ik vraag me toch af met deze "schikking" wat het nut is!

We (de eegaleasers in ieder geval) staan
met 4-0 voor maar gaan dan toch maar accoord met verlies.

Kom op mensen toch, ruggen recht, hakken in het zand.

Blijf in ieder geval trouw aan jezelf. je wint een strijd alléén als je er ook voor wilt véchten.

En dat kan al met minimale middelen,

Ton

piano

Het heeft ook niks met religie te maken. Het is enkel een filosofie,
Die uitgaat van de regel oorzaak en gevolg.
Er van uitgaande dat toeval niet bestaat.
Zoals; Er valt een zaadje op de aarde, is het dan toeval als daar na een regenbui een boom gaat groeien, of is dat gewoon geregeld in de perfectie van de cosmos.
Natuurlijk mag je vinden dat is de hand van.
Ik prefereer te denken dat die hand er niet is, maar dat het grote geheel de dader is.
Dat vind ik groot genoeg.

piano

sorry Ton

We waren plotseling aan het filosoferen.
Laatst gewijzigd door piano op 13 mei 2005 00:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Truus2004

Piano, ik kan het prima volgen hoor! Want heb me er ooit wel in verdiept. Overal zitten wijsheden in. In jouw postings, in die van Ton en in die van mij....
Maar die schikking: het blijft voor iedereen individueel wikken en wegen! :wink:

piano

juist :wink:

janssendelimpens

Ongelezen bericht door janssendelimpens »

aan: "Pipa"

een helder reactie,waarvoor dank,overigens dit geldt ook voor de anderen,die op mijn mail hebben gereageerd.
Ik zie het toch goed,dat:
1) het uitstellen van rechtszaken (slaaprol) op verzoek van Dexia,hangende de bemiddeling van Duisenberg is geschied?
2) ik (wij) als eegaleaser(s),die al voor Duisenberg een procedure tegen Dexia waren begonnen,niet om dit uitstel hebben gevraagd?
3) dat derhalve de BKR ( A) notering buiten mijn (onze) schuld langer blijft bestaan? ( met alle schade van dien bij kredietaanvragen?
4) dat als Dexia daarnaast nog in hoger beroep gaat (als!!) de notering nog langer blijft bestaan?
5) dat als Dexia dan ook nog in het ongelijk wordt gesteld:de claim op Dexia alleen maar toeneemt? (denk aan hypotheekoversluiting tegen lagere rente,die nu hangende de procedures wordt geweigerd op grond van die A codering).
p.s. ik spreek over eegaleasers,die aan hun contractuele verplichtingen volledig hebben voldaan en waar alleen de restschuld speelt en die al voor Duisenberg een procedure zijn opgestart bij de Rechter in Amsterdam)

Janssendelimpens.

DEX-AEGO

Ongelezen bericht door DEX-AEGO »

De vraag over BKR?

Ik ben eegaleaser ik heb dus een A codering van DEXIA .Dan zou mijn vrouw toch een hyotheek of lening af kunnen sluiten,of heb ik het mis.
Mijn vrouw zou toch geen BKR notering moeten hebben ze heeft niet getekend.Wie weet het.
En hoelang gaat het nog duren met die BKR.
Dit zou ZALM toch regelen.

Dex-Aego

haniv

Ongelezen bericht door haniv »

ik snap nog steeds niet hoe dat met het BKR in elkaar zit. wanneer sta je geregistreerd. ik moet nog een paar jaar betalen en heb een restschuld. sta ik dan ook geregistreerd of is dat alleen als je de maandtermijnen niet betaald

rust

Ongelezen bericht door rust »

is het dan zo moeilijk om een hogere rechter een uitspraak te laten doen over de huurkoopkwestie. waarom moeten wij daar zo lang op wachten, het zou meteen een hoop helderheid verschaffen, wie weet wanneer de uitspraak in hoger beroep gedaan gaat worden.

waarom de rechtszaken nu nog uitstellen tot dec. 2005, de bemiddelingspoging is toch geslaagd?

Gesloten