LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Henry's kitchens

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
S.

Re: Henry's kitchens

Ongelezen bericht door S. »

Korting: Wie koopt er in hemelsnaam 1 keukenkastje? Die kun je ook bij Gamma halen. Als mensen bij een keukenzaak komen, komen ze voor een HELE VOLLEDIGE KEUKEN. Ik hoef niet te weten wat het kost om al die losse 120.093 onderdelen tot een keuken te bouwen. Ik wil gewoon de netto prijs van die keuken. Dat kun je van te voren toch wel ergens neerzetten. "Als u deze keuken koopt, kost dat €9800,=. Daar zit dan dit en dit en dat bij." Iedereen ziet wat er bij hoort. Wie is er nou geinteresseerd in al de losse schroefjes, boutjes, moertjes, ringetjes, plankjes, achterwandjes, zijwandjes, enz.

Ai, ai, esmarije is erg aan het generaliseren en dat is niet aardig. :P

S.

Esmarije
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 mei 2005 00:17

Re: Henry's kitchens

Ongelezen bericht door Esmarije »

Beste mensen,

Mijn acties zijn zeer geslaagd. Ik krijg reactie op reactie. Wat fijn om te lezen dat iedereen zo geprikkeld raakt door mijn opmerkingen. Misschien een teken dat jullie nadenken over jullie werk? Ik heb het dan over de verkopers. Zo van: hoe doen wij dat eigenlijk?

Helaas Bart, mij overtuigen zal moeilijk worden, maar daar hebben jouw slechtere collega's voor gezorgd. in plaats van mij aan te spreken op mijn gedrag (dat alleen maar veroorzaakt wordt door die slechtere verkopers!), spreek je slechte collega's eens aan. Zij zijn het die jou en alle andere goede verkopers (mocht jij jezelf ook een goede verkoper vinden) een slechte naam geven.

Ik zal heus wel mijn keuken vinden hoor, maak je niet ongerust. Ik kan zelf erg goed ontwerpen, kiezen, bespreken en beslissen. Ik zal genieten als mijn keuken in mijn huis staat. Alles dankzij alle goede opmerkingen van jullie goede verkopers. Daarvoor hartelijk dank!

Maar mochten jullie door willen gaan met reacties geven, ga gerust jullie gang. Ga maar spuien, zodat de kans op overspannenheid vermindert. Of zijn die pittige reacties juist een teken van overspannenheid? Is het niet zo dat als je overspannen bent, de kleinste negatieve opmerking al heel groot maakt? Ik denk dus dat Bart al ver heen is, alleen weet hij dat nog niet. Wat ben ik blij dat hij geen offerte voor me maakt. Met zo'n overspannen iemand heb ik liever niets te maken. Dus Bart, heel veel beterschap.

Graag zie ik jullie positieve maar vooral negatieve reacties (want daar leef ik van :lol: ) tegemoet.

Liefs,
Esmarije

S.

Re: Henry's kitchens

Ongelezen bericht door S. »

esmarije schreef:PS: Misschien kunnen Davy en ik eens samen bij Bart langs gaan. Eens kijken hoe snel we hem overspannen kunnen krijgen.
Zou je dit echt willen!?!
Ken je prioriteiten, het gaat maar om een keuken?
In veel dingen kan ik met je meedenken, esmarije, maar dit is wel erg kras. Gelukkig heb ik het destijds anders aangepakt. Kan ik tenminste op leuke ervaringen terugkijken terwijl ik in m'n keukentje sta.

S.

Esmarije
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 mei 2005 00:17

Re: Henry's kitchens

Ongelezen bericht door Esmarije »

Denk je nou werkelijk dat ik dat zou gaan doen? Ik ben er niet op uit om iemand overspannen te laten geraken. En trouwens, ik ben niet eens opzoek naar een West-Europese keuken, dus Bart zal ik sowieso niet tegenkomen.
Tenzij hij echt de goede en leuke verkoper is die hij zegt/denkt te zijn. Dan ik het jammer voor mij dat ik bij hem niet terecht kan voor een keuken. Dus nee, een bezoekje aan Bart zit er echt niet in. Niet bewust in ieder geval en zeker niet met het doel hem overspannen te krijgen. Waar zie je me voor aan?
Is het niet zo dat als je overspannen bent, de kleinste negatieve opmerking al heel groot maakt?
Of kom ik gewoon te dicht bij de waarheid, waardoor verkopers gaan tegensputteren? Ik heb geen idee.

Liefs en dikke kus,
Esmarije

Gast

Re: Henry's kitchens

Ongelezen bericht door Gast »

Esmarije misschien heb je hier iets aan:

Toch ben ik van mening, dat dit niet helemaal klopt. We moeten het wel betalen dus eigenlijk zou je elke maand wat opzij moeten zetten.
maar dat komt er natuurlijk niet van.

Gasteren

Re: Henry's kitchens

Ongelezen bericht door Gasteren »

Wat zijn west-europese keukens?
Nederland? Nee toch! Dat is toch centraal europa!
Italie? Dat valt toch onder zuid-europa?

Engeland, Ierland?
Ben benieuwd welk merk dan!

Kom op, Bart iets meer info svp

S.

Re: Henry's kitchens

Ongelezen bericht door S. »

esmarije schreef: Niet bewust in ieder geval en zeker niet met het doel hem overspannen te krijgen. Waar zie je me voor aan?
Voor iemand die blijkbaar werkt met een dubbele agenda :D
esmarije schreef:Liefs en dikke kus,
Esmarije
Is hier ook een soort omkeerprincipe van toepassing?
Dan wordt het gevaarlijk hier. :mrgreen:

S.

Esmarije
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 mei 2005 00:17

Re: Henry's kitchens

Ongelezen bericht door Esmarije »

Beste Gast en alle anderen,

Tuurlijk moet ik betalen voor de keuken. Ik zeg toch niet dat ze de keuken gratis aan mij moeten geven, alhoewel... :lol:
Sparen is van belang, hoewel ik hier een steeds grotere zak met geld (door al mijn gespaar) heb klaarstaan voor degene die mij het beste leukste en betrouwbaarste kan helpen
Natuurlijk moeten we sparen en ik geef alle klanten groot gelijk! De keukens maken ze tegenwoordig peperduur dat je een tweede hypotheek op je huis moet nemen of een persoonlijke lening.
Sparen kan nooit kwaad, of je nou een keuken koopt, op vakantie gaat of een zekerheid voor later wilt hebben. Een beetje overbodige opmerking dus.
esmarije schreef:
Niet bewust in ieder geval en zeker niet met het doel hem overspannen te krijgen. Waar zie je me voor aan?

Voor iemand die blijkbaar werkt met een dubbele agenda
Ik bedoelde: mocht ik toevallig bij hem in de keukenzaak komen, nu niet wetende waar hij werkt, doe ik dat niet bewust, maar gewoon omdat ik daar toevallig in de buurt ben op zoek naar een leuke keuken. Duh!
Om mensen in werkelijkheid te achter halen waar ze werken en achter na te zitten omdat ze op dit forum een bepaalde mening hebben die anders is dan de jouwe/mijne, moet je wel erg ziek zijn in je hoofd.

Liefs,
Esmarije

PS: Die kus heeft de bedoeling Bart in de verleiding te brengen om mij toch een offerte aan te bieden! :wink: :lol: :twisted: :oops:
Of S., ben je jaloers dat jij niet zo behandeld wordt?

S.

Re: Henry's kitchens

Ongelezen bericht door S. »

Even goede vriendinnen, Esmarije :D Ik heb je stukjes met aandacht gelezen, hoor. Best leerzaam, ook voor de verkopers.
Aangezien dit soort discussies met klanten op de werkvloer zelden zullen voorkomen, want dan is er weer zo'n manager die zegt: "Een gewonnen discussie is een verloren klant", of nog erger:"In krappe tijden is de klant koning" (teiltje) :P
Ik verkoop geen keukens, werk echter wel met klanten ( of cliënten, een betere banaming in mijn beroep) en blijf bij mening dat de aanpak zoals de Gastronoom die beschreef voor deze handel ( en eigenlijk alle soorten handel) de beste benadering is. Gewoon alle kaarten open op tafel zodat alle partijen weten wat je aan elkaar hebt. Dan verloopt het koopproces ook vlotter en kun je meer praten over handige tips en tricks ( wat eigenlijk veel interessanter is)

Ben eigenlijk wel benieuwd om je ervaringen hier te lezen wanneer je een aankoop hebt gedaan. En dan ook kritisch naar jezelf zijn, he.

Vriendelijke groet,
S.

Gast

Re: Henry's kitchens

Ongelezen bericht door Gast »

Lijkt erop alsof de verkopers murw geslagen zijn....Geen reacties meer, tja, hebben wij kopers dan toch gelijk??????


Gr. Davy

Gast

Re: Henry's kitchens

Ongelezen bericht door Gast »

Wat een trieste mensen heb je hier toch rond lopen op deze aardkloot... :roll:

S.

Re: Henry's kitchens

Ongelezen bericht door S. »

Wat een trieste mensen heb je hier toch rond lopen op deze aardkloot...
Hoezo?
Gevalletje projectie eigen gevoelens op de ander?

S.

Gast

Re: Henry's kitchens

Ongelezen bericht door Gast »

Tegen zoveel domheid kunnen zij niet op en waarschijnlijk knijpen ze hun handen dicht dat jullie niet bij hun in de winkel komen.
En Es, is je kerel ook zo kritisch geweest, toen hij jou uitzocht, of was het een koopje van jezelf ?

S.

Re: Henry's kitchens

Ongelezen bericht door S. »

Zo dom zijn ieders argumenten anders niet, hoor. Je kunt van mening verschillen, maar dom zijn of een andere mening hebben zijn 2 heel verschillende dingen.

:D

S.

Gast

Re: Henry's kitchens

Ongelezen bericht door Gast »

Met mijn vorige reactie wilde ik de verkopers weer eens te prikkelen om een reactie te geven. Misschien was mijn verwachtingspatroon te hoog geweest, want ik had toch meer klasse verwacht van de verkopers, het ontaardt zich nu in een misplaatste opvatting over domheid.
Kennelijk geeft dit het beeld goed weer hoe sommige verkopers over kopers denken. Het is naar mijn mening (lees: naar mijn mening) toch niet zo vreemd om je goed voor te bereiden voordat je in zee gaat met keukenverkopers van dit kaliber (goede nogmaals daargelaten). Voor je het weet, loop je achter de feiten aan. Dan is voorkomen zoals gezegd nog altijd beter dan genezen, met andere woorden mijn advies is en blijft, ga vergelijken en bij twijfel niet doen. En laat je vooral niet uit de tent lokken over budgetten, tekenen van overeenkomsten etc, je moet het ze naar mijn mening niet makkelijker maken dan strikt noodzakelijk.

Gegroet,

davy

Gast

Re: Henry's kitchens

Ongelezen bericht door Gast »

Aangezien ik op zoek ben naar een nieuwe keuken dacht ik, ik kijk hier al toekomstig consument op zoek naar ervaringen met diverse keukenzaken. Ik was o.a. bij Mandemakers en Henry's Kitchens geweest en zie tot mijn schrik een onderwerp over Henry's Kitchens staan van maar liefst 10 pagina's lang.

Zo op het eerste oog dus alleen maar ellende.... Tenminste zo lijkt het, want als je het onderwerp gaat lezen dan raak je verwikkeld in één of andere discussie tussen verkoper en klant. Voor zover als ik kan lezen heeft dit dus helemaal niets met Henry's Kitchens te maken!!

M.a.w. start een eigen topic en doe daar je relaas en zet mij als toekomstig klant van welke keukenzaak dan ook niet op het verkeerde been!!! De enige ervaring die ik tegen ben gekomen zijn ervaringen met een manier van verkoop die je wel of niet ligt en die rechtvaardigen geen 10 pagina's relaas over andere (algemene) problematiek van de keukenbranche!!!

Trouwens valt het mij op, tenminste dat gevoel heb ik, dat hier constant danwel consumenten en verkopers zitten die dit hele keuken-forum zitten te verzieken. Er zitten absoluut mensen bij die kennis van zaken hebben en die ook genuanceerd en onderbouwd kritiek danwel advies geven, echter die zijn verre van in de meerderheid!!

Dit laatste punt is ook voornamelijk een verwijt aan de Tros voor het open houden van dit forum en geen enkele vorm van controle op de juistheid van de berichten!! Dit fenomeen heeft niet alleen betrekking op het keuken-forum maar ook op andere forums binnen Trosradar.

Ik krijg steeds meer het gevoel dat de Tros danwel TrosRadar een sensatiebelust programma aan het worden is dat roddelpraktijken passend bij een Story, Weekend e.d. niet schuwt! Doet mij denken aan de uitzending aangaande de Kia Picanto waar bleek dat Kia gewoon gelijk had echter toegeven door de presentatrice: Ho maar... Dat doen we niet bij Radar! Want wij hebben gelijk en de partij die we aan het schandblok willen nagelen stellen wij nooit in het gelijk!!!

Bah bah bah! Exota-praktijken! Zou wel eens willen kijken hoe er gereageerd wordt als er allerlei fictieve klachten over de Tros zouden verschijnen op dit forum.

TROS NEEM JE VERANTWOORDELIJKHEID!!!!

Peter van den Bergh

P.S. Ik heb trouwens nog steeds geen idee waar ik mijn keuken zal gaan kopen maar (ongenuanceerde) informatie beschikbaar op dit forum zal ik weinig waarde aan hechten. Ik ga wel eens informeren binnen mijn vrienden/kenissen kring.

Gast

Re: Henry's kitchens

Ongelezen bericht door Gast »

Als ik al die reactie lees van klanten en verkopers dan denk ik dat er aan beiden kanten erg veel argwaan is. De keukenmarkt is inderdaad verre van transparant daar geef ik de klant gewoon gelijk in. Het lijkt wel of er uitsluitend aanbiedingen zijn als je de krant open slaat.

De klant moet koning zijn en een verkoper moet ook een beetje respect verdienen. Daarbij moet het natuurlijk ook op het persoonlijke vlak een beetje klikken. Het is maar net welke verkoper je treft in een showroom. Ga met een draak van een verkoper gewoon gewoon niet aan tafel.

Het is een product waar je toch gauw 10 jaar mee moet doen dus het moet perfect zijn. Dat kan niet als alles uitgeknepen moet worden. Het is voor de klant vaak een heel proces alvorens er een beslissing genomen KAN worden. Het moet groeien en daar is wat tijd voor nodig. Het kopen van een keuken moet toch eigenlijk ook een beetje een feest zijn? Van belang is voor een goede relatie dat je eerlijk bent naar elkaar. Anders blijf je met een rot gevoel achter, zonde van de tijd.

Groet,

Bart

Esmarije
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 mei 2005 00:17

Re: Henry's kitchens

Ongelezen bericht door Esmarije »

Beste Peter,

Als je verder zou kijken bij het Forum Keukens zul je zien dat er meerdere onderwerpen gaan over Henry's Kitchen. Bevallen deze (lees onze) pagina's je niet, ga dan daar op zoek naar goede informatie bij die andere onderwerpen i.p.v. ons op de vingers te tikken over onze reacties. Wij zijn nu eenmaal op deze manier bezig, want dit is het onderwerp over Henry's Kitchen geworden: Klanten en verkopers die tegen elkaar ingaan door slechte ervaringen van beiden. Zolang jij nog niet bij Henry's Kitchen (of een andere keukenzaak) bent geweest, kun je ook helaas niet begrijpen waar wij het over hebben. Dus misschien ook eerst ervaring in het keukenshoppen op doen, voordat je een mening over ons geeft. En trouwens, er staat genoeg goede informatie hier tussen, maar die zul je wel niet lezen aangezien je je ergert aan die (volgens jou) niet ter zake doende reactie. Tot ziens.
PS: Start jij lekker zelf maar je eigen topic en bemoei je niet op deze manier op die van ons!

Best Bart,

Waar kan ik terecht voor de offerte? Lijkt me een goed idee.

Kus :wink:

En groetjes aan allemaal,

Esmarije

Gast

Re: Henry's kitchens

Ongelezen bericht door Gast »

Ik was o.a. bij Mandemakers en Henry's Kitchens geweest en zie tot mijn schrik een onderwerp over Henry's Kitchens staan van maar liefst 10 pagina's lang.
Beste Esmarije,

Ik zou zeggen voordat je reageert lees eerst even goed. Ik ben o.a. bij Henry's Kitchens en bij Mandemakers geweest en ook beide keren een gesprek gehad met de verkoper. Wij hebben bij beide een tweede afspraak gemaakt, maar dit terzijde. Ik zou trouwens ook niet weten wat enige "keukenshop ervaring" hiermee van doen heeft?

Door te zeggen dat het "jullie pagina's" zijn sla je mijns inziens de spijker op zijn kop. Aangezien er geen enkele vorm van controle (lees niet censuur) is, is iedereen vrij om te schrijven wat hij zou willen schrijven met allerlei onwaarheden en al (lees ook niet beperking van vrijheid van meningsuiting). Uitlatingen e.d. dienen naar mijn idee altijd onderbouwt, genuanceerd en op waarheden en feiten berust te zijn.

De uitlating: "wij zijn nou eenmaal op deze manier bezig, want dit is het onderwerp van Henry's Kitchens geworden" raakt kant noch wal. Volgens mij is een forum een ontmoetingsplaats waar er gepraat/gediscussieerd/ervaringen uitgedeeld worden enz. De verdeling om het forum enigszins leesbaar en "on-topic" te houden is een onderverdeling in onderwerpen te maken en te beheren. Het lijkt mij dan ook niet meer dan logisch wanneer er dan door wie dan ook een discussie gestart wordt over "klant is koning, verkoper is (wel of niet) keizer" dit beter toebehoort aan een apart topic bijv. genaamd "klant-verkoper verhoudingen". Dit zou het forum een stuk overzichtelijker maken!!

Deze fout verwijt ik de Tros dat zij deze onoverzichtelijke brei van informatie in stand houden/laten!! Als jij je zo verbonden voelt met de Tros en als je je dit aantrekt wellicht dat je dan contact zou moeten opnemen met de Tros om moderator te worden van dit forum. Ik bedoel dit overigens niet cynisch.

Voor zover ik ook weet heb ik jou (jullie) niet op je (jullie) vingers getikt over jullie reacties. Ik heb echter alleen vraagtekens gezet bij de plaats (binnen het forum) van deze reacties. Als ik een onderwerp open genaamd Henry's Kitchens en daar 10 pagina's met (al dan niet relevante) discussies aangaande algemene keukenmarkt problematiek dan heeft dat mijns inziens geen betrekking op (specifiek) Henry's Kitchens! Voor zover als ik heb kunnen lezen ben jij ook niet bij Henry's Kitchens geweest.

Met vriendelijke groet,

Peter van den Bergh

P.S. Mijn eigen topic starten lijkt mij niet echt noodzakelijk aangezien ik op zoek ben naar ervaringen met Mandemakers en Henry's Kitchens en weinig behoefte heb aan een discussie "klant is koning, verkoper is (wel of niet) keizer". Maar dat mag ik hopelijk toch zelf weten of niet?

Gast

Re: Henry's kitchens

Ongelezen bericht door Gast »

Beste Peter,

Even een reactie op jou reactie. Volgens mij doe je precies hetzelfde als de rest doet binnen dit onderwerp. Namelijk reageren op een reactie. Indien je je hiervan distancieerd, dan lijkt mij dat je de tros hier direct voor benadert in plaats van een reactie te geven zoals de rest dat doet.

Verder ben ik van mening dat of een reactie relevant is of niet dit aan de schrijver zelf is. Indien hij/zij vind dat zo hoort dan vind ik dat hij/zij hier zijn/haar vrijheid in heeft. Hier dient in mijn optiek een moderator voor te zorgen of een reactie gehandhaafd kan blijven of niet. Of dit onder een apart stukje geplaatst moet worden, ben ik met je eens dat de Tros hiervoor verantwoordelijk is.


Tot slot ben ik van mening dat de lezer zijn/haar eigen verantwoordelijkheid heeft, namelijk dat hij/zij zelf moet oordelen of dit een feitelijkheid betreft, onderbouwd is etc. en/of deze informatie relevant voor hem/haar is. Indien niet, dan blader je toch lekker verder.

En ik ben wel bij Henry's kitchen geweest (indien dit enige waarde heeft om een reactie te mogen geven binnen dit onderwerp)! :lol:

Gegroet,

Davy

Gesloten