LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN en het USB modem

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Plex

KPN en het USB modem

Ongelezen bericht door Plex »

Ik heb sinds augustus 2003 een ADSL abonnement bij KPN, en voor het modem dat je erbij nodig had, betaalde ik ongeveer 70 euro. Ik had gekozen voor het USB modem, want dit was nou eenmaal de goedkoopste.

Nu, nog geen twee jaar later, doet het modem het niet meer. Ik neem contact op met de klantenservice van KPN (10 cent p/m) en de vrouw zet me in de wacht omdat ze niet weet hoe lang de garantie op het USB modem is. Vervolgens zegt ze dat de 'garantieperiode 1 jaar is, en ik de pech heb dat mijn modem nu al kapot is gegaan'. Ik moet een nieuw modem kopen en de goedkoopste is opnieuw ongeveer 70 euro.

Ik verwachtte van het USB modem toen ik het kocht dat het natuurlijk langer meeging dan het nu is gegaan. Ik wil dit best aanvechten, maar is dit het wel waard en sta ik in m'n gelijk?

Gast

Re: KPN en het USB modem

Ongelezen bericht door Gast »

Wij hebben een Tiscali abbo met USB modem,

Wat een ellende dat ding!, iedere keer weer dat gezeur dat ik een wachtwoord in moest voeren!, terwijl er nooit een wachtwoord is ingevoerd!,

Totdat dit USB modem stuk ging, de "speedtouch" modem lijkt op een grote "muis" met twee lampjes die groen horen te branden, wanneer alles in orde is!,

Net na een jaar gaf het apparaat de brui er aan en er bleef maar één rood lampje knipperen, dus het apparaat kon het asvat in, garantie was al verlopen, dus zorg maar dat je een modem koopt, en dan nog maar afwachten of je überhaupt het internet op kan komen, door alle ingewikkelde instellingen die zo'n modem nodig heeft!,

Gelukkig viel dit instellen mee, en konden we vrij snel weer het internet op,

Dus een nieuw modem gekocht, gelukkig beschikt onze computer over een netwerk kaart, dus nu hebben we een netwerk modem,

Wat werkt dit makkelijk!, niks meer aanmelden, direct het internet op!,

Voor ons geen USB modem meer!,

hoffie2

Ongelezen bericht door hoffie2 »

kijk hier ff, of op de site van HCC, die heeft net een proces gewonnen van KPN mbt de modems die stuk gaan net na 1 jaar

http://www.computerconsument.nl/pages/r ... edartID=72

Gast

Dag hoffie,

Dit zijn de beste modems voor ADSL, huissie. 5-jaar garantie.

http://www.e-tech.nu/

Tosbaga

Ongelezen bericht door Tosbaga »

dat er 5 jaar garantie op zit wil nog niet zeggen dat het de beste modems zijn, de modems van zyxel en lyncsys zijn kwalitatief beter.

Die vervelend usb modems zijn zo instabiel dat sommige providers ze er meteen uit hebben gegooid, je kan ook je adsl opzeggen, als je aan het eind van je contractsperiode zit, en een nieuw abo aanvragen met gratis modem, let op dus geen overzetting want dan krijg je geen nieuw modem!!!

Gast

E-tech zijn de beste modems:

E-Tech Wireless PCMCIA Beste Koop

PCM (Personal Computer Magazine) heeft in het Maart 2005 Nr3, een draadloze 802.11G PCMCIA kaart test gehouden. Uit de 30 Wireless 802.11G PCMCIA kaarten is de E-Tech WGPC03 door PCM verkozen tot beste koop.

Tosbaga

Ongelezen bericht door Tosbaga »

een wireless pcmcia kaart is geen modem, beste koop wil nog niet zeggen beste product

haarlem

Ongelezen bericht door haarlem »

het is algemeen bekend .
dat een USB modem in combo met een moederbord met een wat oudere chipset voor AMD en intel cpu,s niet goed werken .

hoffie2

Ongelezen bericht door hoffie2 »

wat boeit het nou wat de beste modems zijn, hij/zij wil geen nieuwe kopen maar zijn probleem opgelost zien!!!!!!!!!!!!!!!!

Gast

garantie is garantie, garantie is verlopen, pech gehad en nieuw modem kopen. Zo betaal je toch ook voor een pak melk in de winkel en ga je niet zeggen, van heyy jaaa dat pak thuis heb ik 4 dagen laten zitten en ik heb hem maar weggegooid, omdat hij is gevallen. Ik wil een nieuwe, heb namelijk 4 dagen hier een pak melk gehad. Ik ga niet zeggen dat je hem kapot hebt gemaakt, ik wil je alleen duidelijk maken dat je niet gierig moet zijn en gewoon een nieuwe moet kopen, garantie is garantie.

WiFiDoDude

Ongelezen bericht door WiFiDoDude »

Beste Plex,

Als je USB modem uit augustus 2003 en nu dus, pak 'm beet, 1 jr en 9 maanden oud is heb je volgens kpn idd geen recht meer op garantie. Maar als je de europeesche wetgeving erbij neemt, blijkt dat de categorie electronische apparaten waaronder adsl modem vallen officieel 2 jaar garantie moeten hebben.

Maar nu is het natuurlijk de vraag of kpn zich daaraan houdt.

Wat ik uit de eerste hand heb ervaren, is dat kpn redelijk wat coulance toont. Modems tot anderhalf jaar oud, worden als je aangeeft bij de adsl helpdesk (0900-0244) dat je een klacht wil indienen omdat je modem kapot is maar niet zo oud is (maar wel ouder dan een jaar), wordt je binnen een paar dagen teruggebeld. Een mevrouw verteld dan dat de kpn de beroerdste niet is en zorgt ervoor dat je een nieuw modem opgestuurd krijgt. Je oude modem dien je dan meestal, gratis, terug te sturen met een sticker die in het pakket van de nieuwe modem zit.

Met 1 jr en 9 maanden zit je dus wel net aan de oude kant. Toch zou ik als ik jou was even terugbellen naar de kpn, adsl afdeling, (die 10cpm zijn echt niet zoveel...) en aangeven dat je een klacht wil indienen. Niet geschoten is altijd mis en je maakt een prima kans (zolang je zelf ook aardig en redelijk blijft natuurlijk :wink: )

Succes ermee, groeten WiFiDoDuDe

Gesloten