LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wannadoo livebox

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
gilly

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door gilly »

Ook ik heb veel problemen met mijn internetverbinding via de Lifebox van Wanadoo. Ik heb een aansluiting zonder telefonie sinds december. Alles leek goed te gaan totdat ik eind februari ineens telefonisch niet bereikbaar was en zelf ook niet meer kon bellen als ik op het internet bezig ben!!
Een ander probleem is dat ik met wifi-kaart geen goede verbinding kreeg, heb deze op advies van de helpdesk terug gestuurd en mijn internetaansluiting is nu dus gewoon via USB-kabel op de Life-box. Op mijn factuur betaal ik echter nog steeds voor een draadloze verbinding die dus niet draadloos is !!! Ik heb mij dus nu ook aangemeld bij de consumentenbond voor de " groepsactie Wanadoo" Bedankt voor jullie
aanrading. Ik hoop dat we er wat mee bereiken. :evil: :?: :evil:

barfly
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 apr 2005 20:45

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door barfly »

tja, ben gaan denken wat te doen, mijn contract van 1 jaar adsl lite loopt bijna af (wanadoo). :|
mmm scarlet ? neuj, dacht 't niet, ff af w88 nog.. :wink:
livebox?? ziet er voordelig uit, maar gezien jullie berichten in t overall, verleng ik liever mn adsl lite van wanadoo, met nog 1 jaar :roll: heb met deze nml absoluut geen problemen mee, loopt als een trein!!

hoop dat er over een jaar betere berichten zijn, en dat 't allemaal beter uitgedacht zal zijn bij wanadoo.
mochten er toch mensen zijn die hier alleen positieve berichten over hebben (liefst van regio NH) dan hoor ik 't graag...
:mrgreen:

Geert Jan / Henny

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door Geert Jan / Henny »

:x Een aantal dagen geleden zagen wij op de helpdesk pagina dat we antwoord hadden (na ongeveer 1 1/2 maand) op onze vragen.
"Opgelost", was het antwoord.
Wanadoo, helemaal niet opgelost; twee avonden achterelkaar kan de live box nog steeds de pagina's niet vinden.
Dus nogmaals; ik surf met mijn laptopje weer wireless met een buurtgenoot mee, zodat ik toch kan internetten. Zolang de ontvangst 'zeer goed' is, de buren liggen al in bed, dus ik benadeel ze niet.

rvdk

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door rvdk »

Het is Wanadoo weer gelukt een produkt in de markt te zetten wat gekenmerkt wordt door technische problemen. Organisatorisch heeft Wanadoo het daarnaast ook totaal niet op orde, de helpdesk is slecht en de behandeling die je krijgt is extreem afhankelijk van de persoon welke je te woord staat. Onkunde en slecht of helemaal niet luisteren is daarbij nog steeds het belangrijkste struikelblok. Helpdesken zijn duur, de medewerkers mogen niet te veel kosten en zijn daarom vooral jong, onervaren

Bekend met de techniek en bekend met de ( heersende) wanorde adviseer ik iedereen die kiest voor Wanadoo ADSL verbinding om voorlopig geen telefonie te nemen. Het product is betrekkelijk nieuw en levert sinds de introductie ( zoals eerder in frankrijk) alleen maar problemen op. Wil je een betrouwbaar product? of gedegen kwaliteit? zorg dan dat je niet vooraan ga staan bij dit soort ontwikkelingen. Vindt je het leuk om te pionieren? prima, dan is het een aardig product en moet je de kinderziekten voor lief nemen. Telefonie over internet heeft toekomst dat is zeker waar.

Problemen zijn er natuurlijk om te worden opgelost, Wanadoo zal ongetwijfeld hard werken om deze problemen op te lossen, daar heb je dan echter wel een gestroomlijnde organisatie voor nodig en daar ontbreekt het bij Wanadoo al jaren aan.

Het leuke is dat Wanadoo dit zelf allemaal allang weet en dit ook indirect bevestigd. Bel maar eens met de helpdesk 0900 0156, terwijl je in de wacht staat krijg je continue fragmententen te horen van een David Bowie nummer.

We can be hero's...........................just for one day.

[email protected]

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door [email protected] »

LET OP

Wij hebben sinds 1 februari 2005 de live box met telefonie van Wanadoo. Eerst geprobeerd met draadloos, dit lukte niet,

Na 5 uur bellen is het ons gelukt de zaak draaiende te krijgen al viel de telefoon wel vaak weg of werd steeds zachter naarmate je beld.
Tot alles weer uitviel en wij twee dagen niet hebben kunnen internetten en bellen.

Na twee dagen deed alles het weer en klaar dachten wij, eerste nota ging ook goed.

Vandaag 10-05-2005 KPN Nota met gesprekskosten voor jawel belkosten.

KPN gebeld, ja mijnheer uw telefoon loopt weer via de KPN, dus ook betalen via KPN. Fout van uw provider.

Wanadoo gebeld, en zowaar binnen een half uur contact.
Ja live boxen kunnen storing geven en dan gaat u terug naar de KPN.
Ik stuur u wel even een nieuwe live box. Gaan wij nog iets verrekenen.
Nee mijnheer u heeft gebeld via KPN dus u moet normaal de KPN nota betalen en u bent niet de enigste want er zijn meer met dit zelfde probleem er hebben al meer mensen gebeld. Maar mijnheer, dit is toch een wanprestatie, ja mijnheer maar zo gaat dat nu eenmaal, ik vind hetzelf ook jammer.

DUS LET OP ONDANKS LIVE BOX TOCH KPN NOTA>

Dit kan dus blijkbaar allemaal.


gast :twisted:

[email protected]

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door [email protected] »

Heb nu al maanden wanadoo in huis en ben blij dat ik @Home heb gehouden.
Wie kan mij helpen. ik wil de live box terug sturen, maar de functie abb opzeggen blijkt niet te werken bij die *****'s!

Wie wil er nog meer de box terug sturen?

Bij voorbaat dank,

Jaap

Gast

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door Gast »

hallo

moet eerlijk zeggen dat ik nog geen brief heb gestuurd aan de consumenten bond, je moet eerst officieel lid worden doe ik misschien alsnog wel, altijd handig! Maar momenteel heb ik FLINK AFKLOPPEN niet heel veel problemen meer. Wel is het vaak erg traag maar of ze daar wat aan kunnen doen????
De facturatie lijkt nu rechtgetrokken, maar ja ik zeg al lijkt. Ik ben overigens nooit terug gebeld of terug gemaild terwijl ik toendertijd zo veel gemaild/gefaxed/geschreven heb...
Maar goed denk dat het nu niet heel veel zin heeft omdat ik geen concrete klacht heb.
Maar hoe gaat het met jullie? Henk en alle andere, lost het wat op die consumentenbond?

Ik ga wellicht binnenkort verhuizen en wil dan ook wanadoo meenemen, dat wordt denk ik weer een hele uitdaging. Een uitdaging voor Wanadoo!

groetjes Astrid

hallo hier henk
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 jan 2005 21:24

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door hallo hier henk »

Wanadoo brengt nog steeds iedere maand een euro in rekenig voor de huur van de livebox ( die zou het eerste jaar gratis zijn) .
Ik laat het er maar bij zitten volgend jaar ben ik toch van ze af.
Nou Astrid ik wens je veel geluk als je gaat verhuizen. Maar wanadoo meenemen daar zou ik geen vertouwen meer in hebben.

Groetjes van Henk.

Tosbaga

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door Tosbaga »

nog steeds aan het klooien met wanadoo??

damn neem een provider die wel een stabiel product kan leveren en besteed de energie en tijd die je overhoud omdat je niet hoeft te klooien met je live box aan je eigen of een goed doel...

Gast

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door Gast »

Noem jij is een goede provider op dan!

Tosbaga

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door Tosbaga »

mijn provider is kei goed, kheb maar een dag problemen gehad, en toen ik die dag niet online kon bleek ik er ruim een week een mailtje over gehad te hebben, dus jah...

willow67

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door willow67 »

Sinds september 2004 heb ik een wanadoo adsl direct abonnement. Tot begin 2005 ging het goed, daarna begon de ellende. Ik kreeg in maart 2005 een brief waarin wanadoo mij bedankte voor de aanvraag van wanadoo-telefonie. Dit heb ik NOOIT aangevraagd en ben NOOIT door wanadoo benaderd. Ook de Live-Box heb ik, toen deze door de TPG werd aangeboden, geweigerd en retour afzender laten gaan. In april kreeg ik een brief waarin werd gevraagd of de Live-Box beviel. De telefonische helpdesk is onbereikbaar. Sinds maart 2005 tot nu (mei 2005) heb ik ruim 15 uur!!!! in de wacht gestaan!!!!!!! Hoe kom ik van die LIVE-BOX af??????????

Wanadoo => wanadoe't niet

nales020

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door nales020 »

Dit topic komt als geroepen,alleen op deze wijze kunnen wj wat inbrengen tegen deze wanpresterende organisatie.
Ik heb veel problemen met de elefonie echter na 20 telefoontjes en
2 maanden wordt er geen enkele aktie ondernomen door wanadoo mails en faxen worden al niet een beantwoord wat op mij flink onbeschoft overkomt.
Ik ga nu via de rabobank de automatische incasso blokeren tot dat deze provider aktie ondeneemt en met een oplossing komt.
Het is een grove schande wat er heden ten dage nog mogelijk is.
waarschuwing is op zijn plaats om nooit met wanadoo in zee te gaan voor dat ze de boel op orde stellen.

mvg Michel Nales

Geert Jan / Henny

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door Geert Jan / Henny »

Allemaal gereageerd op de groepsactie van de consumentenbond??? Jammer dat het op deze wijze moet, maar we zijn vandaag keurig gebeld door een medewerker van Wanadoo die vervolgens ook alle klachten heeft genoteerd. Nu hopen dat er een oplossing komt. Lees ook op het forum van vara online / radar kassa. Alhoewel er ook bij ons een enorme vooruitgang is geboekt (het systeem wordt stabieler), hoop ik dat er voor alle klanten van Wanadoo een oplossing komt. En zoals ik ook op het forum van de vara heb gemeld richting Wanadoo: pak het voortaan een beetje intelligenter aan, dit is hele slechte bedijfsvoering.

Henny

Henny / Geert Jan

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door Henny / Geert Jan »

Even vergeten: een tip voor dhr. Olivier

Als je de 'Wanadoo - toon' niet hoort voor het intoetsen van het nummer, dan bel je via de KPN. Dus evt. eerst resetten of opnieuw configureren

Henny

Sandeman

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door Sandeman »

Even kort proberen samen te vatten :

Lang gewacht op een modem, werd terug gestuurd door de ptt van wege een verkeerd adres. Wanadoo gebeld adres gecontroleerd, bleek gewoon te kloppen, opnieuw verzonden, modem alsnog ontvangen.
Aangesloten, internet werkt, nummerweergave echter niet. Gemaild, zou worden opgelost bij de volgende software update voor het modem, foutje in het modemsoftware dus. Update afgewacht. Probleem werd erger. Ik ben niet bereikbaar als het modem aanstaat. Mensen die mij bellen horen hem wel gewoon overgaan. Weer gemaild, krijg wel vlot antwoord trouwens, binnen 24 uur. Ik moest mijn modem ressetten en mijn softwareversie checken. Daarvoor moet ik mijn windows wachtwoord invullen om in mijn modem te komen, wachtwoord wordt niet geaccepteerd. Daarna vele mailtjes over en weer met dubbele antwoorden. Ik zou zelf de instellingen wel veranderd hebben (dit terwijl mijn wachtwoord voor windows zelf wel gewoon werkt). Weer mailen, eindelijk wordt er toegegeven dat een redelijke hoeveelheid klanten dezelfde problemen hebben met het modemsoftware. Het probleem bestaat echter nog steeds, al vanaf februari ongeveer.

- geen nummerweergave
- niet gebeld kunnen worden tijdens internetten
- geen wijzigingen in het modem zelf kunnen aanbrengen

Dit laatste is erg lastig voor gebruikers van het programma Kazaa Emule en dergelijke. Deze vragen namelijk om veranderingen van poort instellingen in het modem.

Wanadoo raadt ik daarom af.

Sander.

Sandeman

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door Sandeman »

Nog even vermelden dat het hier om adsl direct gaat, met de beroemde livebox. Succes iedereen!

Sander.

Gast

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door Gast »

Nou tosbaga hoe heet die super provider van jou dan??

Maar je zit er sowieso een jaar aan vast hoor dus overstappen gaat niet 1.2.3.


gr Astrid

pberg

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door pberg »

Sandeman,

De Livebox heeft toch bij aflevering een standaard wachtwoord en userid. Dit zijn volgens mij admin en admin. Hiermee zou de softwareversie uitgelezen kunnen worden (laatste is volgens mij 3202WNL_220216).
Zie ook de discussie op http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC ... hichpage=3

hallo hier henk
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 jan 2005 21:24

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door hallo hier henk »

tosbaga je kunt het allemaal wel mooi schrijven, maar je komt niet erg geloofwaardig over. De meeste mensen hebben hier serieuze klachten.En anders moet je ook maar eens bij kassa kijken .
Groetjes van Henk.

Gesloten