LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kun je bij verhuizing van je lopende contract af

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
richard789

Kun je bij verhuizing van je lopende contract af

Ongelezen bericht door richard789 »

Ga volgende maand verhuizen
Mijn contract bij energiebedrijf.com(oxxio)loopt tot oktober.
Kan ik dit vroegtijdig (boetevrij)opzeggen en op mijn nieuwe adres een fatsoenlijk energiebedrijf nemen.

En is er dan een kans dat ik een eindafrekening krijg van ernergiebdrijf.com of moet ik daar ook weer jaren op wachtten net zoals mijn afgelopen jaaropgaves?
BVD
Richard

Pebbie

Re: Kun je bij verhuizing van je lopende contract af

Ongelezen bericht door Pebbie »

in de alg. voorwaarden van Oxxio staat dat bij verhuizing het contract gewoon meeloopt. Je zou hooguit kunnen proberen om er vanaf te komen door aan te geven dat je contract had met Energiebedrijf.com en niks met Oxxio te maken wilt hebben. Maar of het lukt?

Kuuke2k5

Ongelezen bericht door Kuuke2k5 »

Nu alvast aangeven bij bijvoorbeeld Nuon dat je naar hen wilt overstappen. Deze zogenaamde switch kan dan in gang worden gezet en dan heb je in oktober een andere leverancier...

Fleur

Ongelezen bericht door Fleur »

Contract kan alleen verbroken worden in geval van overlijden, samenwonen of emigratie. En ja, of dat nou werkelijk zo is, zullen ze heus niet na gaan kijken! :wink:

Pebbie

Contract kan alleen verbroken worden in geval van overlijden, samenwonen of emigratie. En ja, of dat nou werkelijk zo is, zullen ze heus niet na gaan kijken!
Oef zeker nog nooit verhalen gehoord over rekeningen die gewoon doorliepen bij energie bedrijven terwijl de klant allang en breed overleden was en dit dus ook schriftelijk gemeld e.d.?

oxxiomen

Ongelezen bericht door oxxiomen »

Hallo ik bied oxxio per telefoon aan, aan particulieren.
ik zal voor de duidelijkheid even op dit bericht reageren:

wanneer men verhuisd, neemt men haar contract automatisch mee. het verhuizingsadres dient 30 dagen van tevoren worden aangegeven. (anders loopt het door en kunt u als nog betalen)
het contract kan eventueel tussentijds opgezegd worden, maar dan kan oxxio een redelijk bedrag in rekening brengen (dit is rond de 50 euro)

maar deze methode wordt bij zowat alle grote energie bedrijven gehanteerd!

steefsyellows

Ongelezen bericht door steefsyellows »

Het contract dat jij hebt gesloten is niet huisgebonden. Jij hebt het contract dus het verhuist gewoon met jou mee. In tegestelling tot vroeger toen energie huisgebonden was.

Pebbie

Hallo ik bied oxxio per telefoon aan, aan particulieren.
ik zal voor de duidelijkheid even op dit bericht reageren:
Jij biedt Oxxio per telefoon aan? Jij bent dus ook van de personen die ons misleidt door zg. alleen maar info toe te zenden en ons ondertussen een wurgcontract aan te bieden waar we alleen door betaling van 50,- onder uit kunnen en waar we verder nog maanden/jaren na-weeen van hebben? Stiekum afgemeld worden bij de oude leverancier, stiekum termijnen incasseren, nooit reageren op onze vragen/klachten, zorgen voor te late en foutieve jaarrekeningen.

Proficat met je superbaan, kun je echt trots op zijn ja.

Gesloten