LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stem 1 juni "TEGEN" de EUROPESE GRONDWET als extra

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
keessie
Berichten: 127
Lid geworden op: 14 nov 2003 00:41

Re: Stem 1 juni "TEGEN" de EUROPESE GRONDWET als extra

Ongelezen bericht door keessie »

Nee
Nee
Nee

Tegen EUROPA op 1 juni 2005

Het is zoals Jan Mulder het gisterenavond uitlegde in
Barend & van Dorp,

EINDELIJK EINDELIJK EINDELIJK hebben wij, het klootjesvolk, de kans op 1 juni a.s. om de kliek die hier in dit land de dienst uitmaakt eens goed een `POEPIE TE LATEN RUIKEN`.

Door keihard NEE te stemmen.

En als het KABINET, de regering, dan bonje wil met het klootjesvolk dan moeten ze de uitslag van het referendum maar naast zich neer leggen.

Moeten ze doen!!!
Dan is het pas goed oorlog in dit land !!!

Kees

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: Stem 1 juni "TEGEN" de EUROPESE GRONDWET als extra

Ongelezen bericht door Dubio »

Maak niet meer zo'n fout als in 2000 toen u uw handtekening zette onder een bepaald contract. Neen stemmen komt op hetzelfde neer.

no fear
Berichten: 109
Lid geworden op: 15 mar 2004 21:33

Re: Stem 1 juni "TEGEN" de EUROPESE GRONDWET als extra

Ongelezen bericht door no fear »

Dubje je zegt het helemaal verkeerd......
als je ja stemt net als dexia contract Dan word je Bedrogen,Gedreigd,mislijd,En dan willen ze een schikking doen.JAJA voor de gedupeerden WAT NATUURLIJK ALLEEN HUN ZAKKEN VULT IK HOOP MAAR DAT IEDEREEN DAT INMIDDELS WEET...Dus zeg maar gewoon NEE<NEE want anders gebeurd ons hetzelfde met de grondwet worden we niet overlopen door een bank die ons wil naaien maar door heel de wereld ik zeg maar gewoon zeg nee............ 8)

no fear

jebe
Berichten: 55
Lid geworden op: 27 okt 2003 09:34

Re: Stem 1 juni "TEGEN" de EUROPESE GRONDWET als extra

Ongelezen bericht door jebe »

ik heb de ballen verstand van de grondwet en heel dat europa zooitje.
maar alleen al omdat de regering ons een ja probeert op te leggen,zal ik nee stemmen.
woonde ik maar in zwitserland,daar hebben ze geen last van jasjes,dasjes criminelen overbetaalde arrogante schoften,dat zijn het.

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: Stem 1 juni "TEGEN" de EUROPESE GRONDWET als extra

Ongelezen bericht door Elias »

Kijkend naar onze eigen GRONDWET en vooral de totstandkoming en het doel ervan, dan geldt in deze wet als meest belangrijke UITGANSPUNT:

- vastlegging fundamentele grondrechten en - plichten;
- inrichting van de staat en raam/kaderwet voor lagere, hogere (int.)wetgeving en overeenkomsten.
etc.

Hoe is het in 's hemelsnaam mogelijk, dat de regelgeving, die men nu op Europees niveau er tracht door te drukken, de naam GRONDWET geeft.
Hier had men vijfig jaar geleden mee moeten starten, om van daar uit vervolgens doorzichtige, controleerbare en democratische Europese regelgeving tot stand te brengen.

Nu wordt het paard achter de wagen gespannen. Moet ik nu geloven, dat deze wet af gaat rekenen met dat wat al jaren de kans kreeg om scheef te groeien (corruptie, zakkenvullerij, geen inzage en controlemogelijkheid van/door het individu, geheime miljardenafspraken in geheime achterkamertjes, etc.)

Een wet, goedgekeurd naar onze maatstaven, zou onmiddellijk 90 % van alle voorgaande europese regelgeving NIETIG verklaren.

En zie hier de "overeenkomst" met onze leasecontracten.
Zelfs onze eigen, degelijke Grondwet staat op wankelen als het gaat om toepassing van de wet zoals onze "politici" voorstaat. Zalm en Donner verdommen het gewoon om de wet uit te voeren.
Gelukkig doet de rechter dat (nog) wel.

En daarom stem ik NEE tegen die europese wet, die NIMMER EEN echte GRONDWET KAN WORDEN.

Groet,
Elias.

Tussen wal en schip
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 apr 2005 21:29

Re: Stem 1 juni "TEGEN" de EUROPESE GRONDWET als extra

Ongelezen bericht door Tussen wal en schip »

Geachte forumbezoekers en medegedupeerden,

Ik kan goed de woede en argumenten begrijpen die mensen op dit forum aangvoeren om nee te stemmen. Een enkeling pleit ook op dit forum om voor te stemmen, met wat dubieuze redenering soms, daar sluit ik mij niet bij aan. Ik ben wel 100% voor en zou het erg jammer zou vinden als juist de gedupeerden tegen zouden stemmen.

Ik wil hier u even op een aantal dingen wijzen en u vragen hier rekening mee te houden voordat u nee gaat zeggen. Ik zal hier en daar kort op argumenten ingaan verspreid over het forum.

De eerste en belangrijkste reden naar mijn mening om voor te stemmen als gedupeerde zijnde is simpelweg vanwege het feit dat veel regelgeving en wetten ter bescherming van ons en waar de advocaten ook op beroepen direct of indirect uit Europese regelgeving en richtlijnen voortvloeien. Het is lastig te zeggen, maar zonder Europa waren we denk ik helemaal kansloos geweest omdat de pure Nederlandse wetgeving voor deze zaken niet toereikend zou zijn geweest. Ga maar na, in andere Europese landen werd dit product verboden of ongewenst verklaard, wat nou als Europa toen een iets zwaardere stempel had kunnen drukken, dan was Zalm misschien op de vingers getikt en de AFM eerder wakker geschud...

Even los van het lease effect drama; kort gezegd is deze Grondwet gewoon een samenvatting van huidige verdragen en procedures, er veranderd niet bijzonder veel, met de machtverdeling komt het wel goed, de Grondwet zorgt er naar mijn mening voor dat er gewoon efficienter en beter gewerkt kan worden op een aantal gebieden en dat er naar de toekomst gekeken kan worden, het is nog steeds een proces, tegenstemmen vertraagt bovendien het proces hooguit en verschaft extra werk voor politici, maar stopt het proces niet. De euro was wellicht een misstap, maar die staat hier helemaal buiten, en zijn er naar mijn mening nog veel misvattingen.

Ik ga hier niet een heel pleidooi herhalen, maar ik denk tegenstemmen is geen goede manier van wraak nemen op de politici. Dat kunnen we doen tijdens demonstraties, procedures, in de media (zo ver dat lukt ...zucht..) en natuurlijk de regionale en landelijke verkiezingen.

Europa heeft naar mijn mening meer goed dan slecht gedaan voor Nederland, zeker voor Dexia gedupeerden, en zal dat in de toekomst blijven doen!

Tussen wal en schip
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 apr 2005 21:29

Re: Stem 1 juni "TEGEN" de EUROPESE GRONDWET als extra

Ongelezen bericht door Tussen wal en schip »

Ik vind trouwens de standpunten van Jan Marijnissen uiterst naief en simpel, kort door de bocht en een enkele keer zou ik willen zeggen dat hij toch niet goed gelezen heeft. Dit is echter geen politiek forum dus ik zal hier verder ook niet op ingaan. Ook zie ik totaal niet in wat het Eurosongfestival met de Grondwet of Europa als staatsvorm te maken heeft. De Grondwet is wel een ongelukkige term die de lading niet dekt. Van niks komt niks, dat we allemaal moeten stemmen ben ik met Jan eens maar doe dit om de juiste redenen :!:

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: Stem 1 juni "TEGEN" de EUROPESE GRONDWET als extra

Ongelezen bericht door Elias »

Tussen wal en schip,

Ik zal de laatste zijn die ook ziet dat NEE-stemmen ook negatieve effecten heeft.

Maar maak mij nu eens duidelijk, hoe wij, Jan met de Pet (de gewone EG-ingezetenen) onze aanspreekpunten (onze eigen politici) op andere wijze duidelijk kunnen maken dat we het met de gang van zaken niet eens zijn. Je zucht zelf bij de toch wel zeer beperkte mogelijkheden, waarvan inmiddels bekend is, dat Zalm, Blakenende en consorten zich daar geen bal van aantrekken.

Eens te meer blijkt, dat wellicht 90 % van Nl niet eens weet waar de grondwet over gaat. KUN JE DAN WEL, ZO BLIND ALS EEN MOL, OP VERANTWOORDE WIJZE "JA" STEMMEN. ???
De politici, zelfs Nelie Kroes met haar te "strakke" gezicht, geeft volmondig toe, dat de gewone burger allang niet meer weet wat er op EG-niveau speelt, zeker niet aangaande deze "grond-"wet.

En dat ZIJ dit een "grond"-wet noemen is dus pure misleiding en volksmennerij.

Eerst de EG helder, doorzichtig, democratisch en controleerbaar en eerlijk corruptie bestrijden, dan terugkomen om verdergaande wetgeving
en bevoegdheden.
Laat onze politici eerst maar eens aantonen, dat ze bereid zijn EG-regels eerlijk en daadwerkelijk toe te passen, in plaats van de "veeg maar onder het vloerkleed en leg het deksel maar op de beerput"-tactiek.

Groet,
Elias.

piano
Berichten: 373
Lid geworden op: 10 mei 2005 15:46

Re: Stem 1 juni "TEGEN" de EUROPESE GRONDWET als extra

Ongelezen bericht door piano »

Als je goede wijn en slechte wijn mengt krijg je gemiddelde wijn.
Zo is het ook met al onze verworvenheden in Nederland.
Als de Oostbloklanden onze sociale positie zullen bepalen moeten wij 30 jaar terug in de tijd.
Heeftt U daar zin in?

painter
Berichten: 383
Lid geworden op: 31 dec 2003 11:58

Re: Stem 1 juni "TEGEN" de EUROPESE GRONDWET als extra

Ongelezen bericht door painter »

We kunnen nu wel erg hard roepen dat de rechters nu een andere koers gaan varen wat betreft uitspraken maar dan is er toch wel wat er mis, want dexia heeft de laatste 8 maanden geen een zaak meer gewonnen, zou het dan niet vreemd zijn dat er nu ineens geen toepassing meer is op de zorgplicht of de WCK.

DAt kunnen ze niet en mogen ze niet maken, en ik denk dat rechters zich niet laten lijden door de politici. we hebben in dit land goede adcocaten die ook een belangen vereniging hebben die er ook op toezien dat de rechtspraak niet krom uitgesproken wordt.
AL die advocaten zullen zoals iedereen het nu roept in het stof bijten en dat pikken ze niet zomaar, vooral niet omdat er al een hoop uitspraken liggen die duidelijk en helder zijn, de interpretatie van de WCK is erg duidelijk en ook te begrijpen voor het gewone volk, er staat duidelijk in dat een financieele instelling een vergunning moet hebben voor de zaken die dexia ons heeft verkocht en niet anders.

Dus als er een burgeroorlog uitgelokt gaat worden door de politici dan kunnen ze die krijgen en goed ook, dit is nog lang niet tot een einde gebracht en als de mensen die nu ja gaan zeggen tegen de schikking, ondanks dat de meerderheid misschien nee gaan zeggen, zullen ze nu net als de leaseleed gedupeerden een persoonlijke schikking gaan krijgen zodat er een kleine groep overblijft die nog een zware pijp gaan roken met dexia, maar ik ben er klaar voor, er wordt door mij geen stuiver meer aan die zwijnen betaalt al duurt het nog 10 jaar.
Ik moet nu ook nog 7 jaar doorbetalen, dus voor mij maakt het niets uit, ik laat mij niet meer knechten en vecht mij een baan naar de uitweg.
Balkenende is voor mij een zwak eendje die bang is voor zijn hachje en dom en schuchter zijn onderdanen laat afslachten, maar hij is ook nog niet van ons af, ik zal net als voldomort om hem heen hangen.

VR GR

Tussen wal en schip
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 apr 2005 21:29

Re: Stem 1 juni "TEGEN" de EUROPESE GRONDWET als extra

Ongelezen bericht door Tussen wal en schip »

Elias,

Ik blijf bij mijn standpunt dat het verwerpen van de Grondwet niet de juiste manier is om je onvrede te uiten. De middellen lijken misschien beperkt op het eerste gezicht, doch het recht om te demonstreren is zeer sterk en de landelijke verkiezingen lenen zich daar toch het best voor, dat zagen we wel een aantal jaren geleden. Ik denk trouwens dat in de opinie wel duidelijk is hoe Nederland denkt, wat betreft de Dexia affaire komt het helaas niet zo goed uit de verf, maar dat verwijt ik persoonlijk de media.

Als het referendum verworpen wordt zal het aan de slechte voorlichting liggen, het feit dat Europa te ver weg is, Turkije, Euro en in laatste instantie misschien de politici. Het is slechts een raadplegend referendum, de politici worden er verder niet persoonlijk op afgerekend. Over ongeveer twee jaar zal maar al te duidelijk worden hoe Nederland over het huidig kabinet denkt. Als het referendum verworpen wordt komt het nieuwe kabinet met de rommel te zitten, dus wat dat betreft schiet het ook niet op.

Het grote probleem van Europa is altijd geweest dat het te ver weg van de burger staat en niet transparant genoeg. Dat klopt, dat wil echter niet zeggen dat we ook wel zonder kunnen. Dat 90% van de bevolking niet weet waar het over gaat lijkt me sterk, en klinkt enigzins wat vreemd. Ik wist van tevoren al dankzij mijn studie al waar het over gaat, daarna heb ik twee keer een samenvattende folder ontvangen en een krantje ontvangen. Die informatie, vooral de laatste folder, is erg duidelijk, beknopt en helder vind ik. Het internet staat vol met informatie, zelfs op dit forum, er is nu volop debat en informeren politici hun standpunten op tv en op straat. Nederland is een van de oprichters van de Unie en altijd al een van de grootste voorstanders op gebied van internationaal en Europees recht geweest dus al je nu nog niet weet waar het over gaat....(leuk detail; een Nederlander genaamd Hugo de Groot, oftwel Grotius wordt zelfs beschouwd als de grondlegger van het internationale recht)De huidige welvaart hebben we onder andere zeker te danken aan de Europese Unie naar mijn mening dus als je niet weet waar het over gaat als burger zal ik mij toch laten informeren.

De term Grondwet is wat ongelukkig gekozen wellicht, maar dat komt door het internationale karakter van de Unie, ze moesten een term hebben die in alle landen duidelijk zou zijn, maar de Grondwet heeft in Engeland toch een wat andere betekenis dan in Duitsland etc., maar komt in grote lijnen op hetzelfde neer... Bij gebrek aan beter en het is maar een term. Het gaat uiteindelijk ook wel functioneren als een Grondwet maar is er dus eigenlijk niet echt een, niet zo een als de Nederlandse. Misleiding is het toch niet.

Als de veegmethode al wordt toegepast, zal het alleen maar moeilijker worden met deze Grondwet. Juist de soms chaotische structuur die er nu heerst zorgt voor tijd en geldverspilling en andere nare bijwerkingen. Juist daarom zou het zo zonde zijn als het referendum verworpen wordt.
Je moet Europa gewoon los van de landelijke politiek zien

Piano,

Met alleen druiven heb je ook geen wijn. Wat heb je aan druiven als je niet weet hoe je wijn moet maken? Zonder glas kan je de wijn niet drinken. Wat is een goede wijn en wat een slechte? De toekomst blijft moeilijk te voorspellen, maar ik zie Oost europa eerder als een kans dan een bedreiging. Er komt een tijd dat we die Oosteuropeanen misschien hard nodig hebben. Over een niet al te lange tijd is een derde van de Nederlandse bevolking bejaard. Daarnaast is het al een jaren onder welvarende en hoogopgeleide burgers een trend om Nederland te verlaten. Nu al vullen Oost Europeanen mondjesmaat moeilijk te vervullen arbeidsplaatsen in. De welvaart stijgt daar langzaam, en als de welvaart in Oost Europa blijft stijgen moet je kijken wat het dan een afzetmarkt voor Nederland is. 30 Jaar terug in de tijd? De wereld veranderd gewoon en veranderd snel, er is een nieuwe grootmacht, China, bedreiging of kans? Shanghai heeft net zoveel inwoners als Nederland maar de lonen liggen daar 3 keer zo laag en de bevolking is hoogopgeleid en uiterst gemotiveerd, hoe wil je daar in je eentje tegen concureren? Over andere opkomende landen nog maar te zwijgen. We moeten toch hoe dan ook langer en harder werken en de jaren 90 komen voorlopig of wellicht wel nooit meer terug. Daar veranderd Europa niks aan en het verwerpen van het referendum al helemaal niet, maar zonder Europa valt er straks misschien niets meer te werken en dat is wel het laatste wat ik wil. Met de Grondwet kan Europa zich eindelijk naast Amerika en China profileren en eindelijk als een militaire eenheid optreden, wat met het oog op veiligheid toch een prettige gedachte is (Irak kwestie), misschien komt nu eindelijk de justitionele samenwerking tot stand (drugsproblematiek aanpakken, gedoogbeleid blijft heus wel) allemaal dingen waar politici en regeringen al jaren over klagen en waardoor europa een onduidelijk apparaat blijft, heeft u daar wel eens bij nagedacht? Wie niet waagt wie niet wint. Stilstand is achteruitgang is mijn mening.

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Stem 1 juni "TEGEN" de EUROPESE GRONDWET als extra

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

ze willen maar één ding, die zalm, die balkenbrende, dat Limburgs sprekend geval en die hele kliek..
ze willen Europa in... ze willen allemaal Europarlementariërs worden of een of andere hoge functie in Europa zien te bemachtigen..

en dat allemaal ten koste van de Nederlanders !!!

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Stem 1 juni "TEGEN" de EUROPESE GRONDWET als extra

Ongelezen bericht door JH »

en dat allemaal ten koste van de Nederlanders !!!
Buitenhof niet gezien zeker iwebd.

Wal en Schip, bedankt voor de heldere objectieve uitleg.

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: Stem 1 juni "TEGEN" de EUROPESE GRONDWET als extra

Ongelezen bericht door Elias »

Tussen wal en schip,

Zoals ik al zei, op een aantal argumenten ga ik zonder meer met je mee, een bijna wereldomvattende ontwikkeling is niet meer tegen te houden. Wil ik ook niet. Maar die ontwikkeling dient wel op fundamentele gronden (zoals in de meeste Grondwetten van DEMOCRATISCHE staten) geruggesteund te zijn en er MOET, gezien de ingewikkeldheid en de "ver van mijn bed show" sprake zijn van VERTROUWEN in de personen die het ontwikkelen en uitvoeren!!
Met name onze eigen politici dus !!!

En dat vertrouwen is wat mij betreft voorlopig naar de vervelend !!!

Een nieuw kabinet over twee jaar verandert daar niet direkt veel aan. Tijdens de verkiezing mooie woorden, vervolgens dezelfde terugval, omdat ze het allemaal te gemakkelijk "verdienen".

Voorbeeld: Wim Kok, tijdens zijn 2e Kamer periode altijd integer en fel op de barricaden. Tijdens paarse periode teruggetrokken in zijn kamertje, om het aan de echte "grote jongens" Zalm en konsorten maar over te laten. Hij moest kennelijk toch ook een (paar) commissariaatje(s) binnenhalen.
Zijn nu en voor de toekomst de bouwfraudes, opgelegde HCL, Betuwe lijn ( en welke megaprojecten MOETEN gaan volgen) opgelost ??
Hoeveel jaren wordt er nu al geroepen om afdoende maatregelen tegen BEURSFRAUDE ??? Het gaat gewoon door en wordt iedere keer ontkent, verzwegen en in de doofpot geduwd.

Het gaat allemaal gewoon door omdat we te gemakkelijk "JA" zeggen en over ons heen laten lopen.

Zodra Zalm en consorten eerlijk open kaart spelen en inzage geven in hun geheime achterkamertjespolitiek, dan kan ik "Ja" zeggen.

En een van de zaken die ik nu een beetje begin te begrijpen IS ONZE LEGIOLEASE - AFFAIRE en de rol daarin van onze politici.

Dus NEE
Laatst gewijzigd door Elias op 22 mei 2005 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.

jan herman
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 mei 2005 01:50

Re: Stem 1 juni "TEGEN" de EUROPESE GRONDWET als extra

Ongelezen bericht door jan herman »

Jongens wat heeft de Europeesche grondwet nu te maken met ons probleem?gebruik je verstand en wees blij met wat Duisenberg bereikt heeft!
Dus stem Ja

gr Hans

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Stem 1 juni "TEGEN" de EUROPESE GRONDWET als extra

Ongelezen bericht door JH »

Jan Hermans, je slaat de spijker op de kop. Hebzucht van de mensen op dit forum is het enige wat hen drijft om nee te zeggen tegen de europese grondwet. De aandelenleaseproblemen vallen in het niet bij de werkelijk belangrijke onderwerpen.

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Stem 1 juni "TEGEN" de EUROPESE GRONDWET als extra

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Hebzucht ???

Je kunt toch mensen die bestolen zijn niet betichten van hebzucht !

Dat is toch meer aan het adres van de dief dacht ik zo, dexia dus !!!

jan herman
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 mei 2005 01:50

Re: Stem 1 juni "TEGEN" de EUROPESE GRONDWET als extra

Ongelezen bericht door jan herman »

zeg beetje dom luister eens Wij zijn niet bestolen wij hebben gewoon veel pech gehad met onze aandelen Dus moeten wij heel blij zijn met dit resultaat!(denk eerst maar eens goed na)

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Stem 1 juni "TEGEN" de EUROPESE GRONDWET als extra

Ongelezen bericht door JH »

jan herman, dat dringt niet tot iwebd door. Hij/zij wil gewoon meer dan mogelijk is. Gelukkig denken anderen wat genuanceerder en willen gewoon verder met leven. zo ook mijn persoon. Ik ben het zat om op te draaien voor de fouten van het klootjesvolk zoals de schreeuwerds zichzelf noemen. Heb destijds uit goede wil iemand willen helpen maar helaas dit heerschap presteert het weer om lening op lening te sluiten uit pure hebzucht. Hier valt gewoon niet tegen te vechten zelfs niet in een eegaleasezaak.
De belangen voor mijn eigen bedrijf zijn vele malen hoger dan die van hebzucht door klootjesvolk.
En reageren via deze topic over een ja of nee tegen de europese grondwet heeft totaal geen zin. Ik overweeg steeds meer om JA te zeggen.

akela
Berichten: 44
Lid geworden op: 21 mei 2005 19:51

Re: Stem 1 juni "TEGEN" de EUROPESE GRONDWET als extra

Ongelezen bericht door akela »

Zeg maar twee keer nee is ook een ja volgens JP !

Gesloten