LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ADSL-leed dat HCCnet pro 2 heet

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Gast

Re: ADSL-leed dat HCCnet pro 2 heet

Ongelezen bericht door Gast »

NOG een "grap" uit de hoek van hcc!net: Ze hebben verzuimd het adsl-basic deel van mijn oude hccnet-basis op te zeggen bij kpn ! Dat vind ik dus terug op mijn telefoonrekening. Nu lijdt hcc!net al aan dezelfde oostindische doofheid als upc: Niet reageren op mail, fax en/of brief.....
Heb ter compensatie 1 abomaand Pro8 laten storneren ter vergoeding van de onterechte 46,5 ex btw, welke kpn mij in rekening brengt. Voor de goede orde: kpn heeft in twee verschillende telefoongesprekken bevestigd, dat hcc!net in gebreke is gebleven. Ik heb hcc!net inmiddels in gebreke gesteld en aansprakelijk voor alle kosten te maken om e.e.a. weer te "normaliseren". En nog als extra info: Je kunt zelf het kpn-deel van je adsl abo niet zelf opzeggen: dit dient ten allen tijden door de provider te worden gedaan !! Het zou er wel eens op uit kunnen draaien, dat hcc!net straks mijn internetaanvoer subiet dichtzet. (He, dat kennen we OOK van upc)
Zal wel gebeuren, als ze voor de tweede maal proberen te incasseren en ik het WEER laat storneren. (Heb ik ze overgens WEL gemeld) Wordt vervolgd

Gast

Re: ADSL-leed dat HCCnet pro 2 heet

Ongelezen bericht door Gast »

Zoals bij een kennelijk grote groep hccnet abonnees, die overgestapt zijn van kpn adsl basis naar bbnet pro2, werd mijn verbinding (volgens hccnet door kpn) in maart afgesloten en was er geen enkel uitzicht op een tijdige oplevering door bbnet.
De verschillende medewerkers van de hccnet helpdesk gaven tegenstrijdige informatie en na in totaal meer dan anderhalf uur aan de helpdesk (a 20 cent per minuut) en al een aantal dagen zonder internet zakte de moed mij in de schoenen en heb ik een brief naar hccnet gestuurd. Dit was in maart en tot de dag van vandaag heb ik nog altijd geen reactie mogen ontvangen.
Na meer dan een week was er weer een verbinding en enkele dagen later een brief van hccnet dat de eerste maand van het nieuwe abonnement gratis zou zijn. Omdat de verbinding verder werkte heb ik het erbij laten zitten.

Helaas werd mijn aandacht weer op hccnet gevestigd omdat er op de telefoonnota nog altijd kpn adsl basic (a 47 euro per twee maanden, nu al vier maanden) wordt opgevoerd, terwijl ik al sinds maart een verbinding heb via bbnet. Destijds bij de aanvraag voor de overstap werd aangegeven dat hccnet de kpn verbinding zou opzeggen en dat er geen contractuele verplichtingen waren. Dit is klaarblijkelijk niet gebeurd.
Mail aan Hccnet wordt niet beantwoord. Bij bellen naar de receptie van hccnet wordt er niet geholpen en gedaan of men niets van de problemen weet. Ze beweren dat ze niet kunnen doorverbinden naar de administratie en dat ik wederom het dure 0900 nummer moet bellen. Na uitleg over de problemen bij de dure helpdesk is het antwoord "prima", en wordt er niets meer gezegd... Deze desk helpt nou niet bepaald.

Telefonische navraag bij kpn leert dat er nooit een aanvraag tot beindigen van de verbinding is binnengekomen van hccnet en dat mijn verbinding nog altijd via kpn zou lopen. Dit is niet het geval, daar mijn modem sinds de "overstap" in bridge mode werkt en niet meer met een gebruikersnaam en wachtwoord. Ook werd duidelijk dat een verzoek tot beindiging niet door een particulier kan worden gedaan, maar alleen door hccnet. Helaas is zinvolle communicatie met hccnet niet mogelijk en gaan de automatische betalingen door. Ik vermoed dat er sturing van buitenaf nodig is om de internettak van deze geweldige hobby computer club tot de orde te roepen.

stork4
Berichten: 61
Lid geworden op: 09 mei 2005 11:12

Re: ADSL-leed dat HCCnet pro 2 heet

Ongelezen bericht door stork4 »

Heerlijk dat gezeik over HCCnet.

Bij mij werkt ADSL Pro 2 juist WEL goed en bij een collega die 2 km verder woont ook.
Aanmelden, bestellen, spullen in huis ( ook dat vervelend modem ) en werken maar. 2 mb down en 1 mb up. Ik heb alleen een ander modem geplaatst, want die had ik nog uit de Dutchweb-periode. Het is een 4 poorts SMC ethernet die het altijd doet.
Tot nu toe geen problemen en bijna altijd vlotte verbinding.

Vergeet ook niet dat de verbindingen een verhouding hebben van 1 op 20 of 25.

Mark , Dronten

gsm-it
Berichten: 150
Lid geworden op: 05 dec 2004 20:47

Re: ADSL-leed dat HCCnet pro 2 heet

Ongelezen bericht door gsm-it »

Bij mij werkt ADSL Pro 2 verbinding via BBNED al sinds eind januari zonder enig technisch probleem.
Wel stond er in de bijgeleverde instructie voor het instellen van de Zyxel modem (voor aansluiten van meerdere PC's) een fout:
In het tweede scherm van de wizard zou een gebruikersnaam en wachtwoord moeten worden opgegeven, maar die invulvelden ontbreken in werkelijkheid.

De snelheid via www.speedtest.nl is:
211/58 KBytes/sec of 1690/466 kbps.
Die snelheid lijkt mij redelijk.
Ik gebruik een 15 meter lange Cat 5 UTP kabel, terwijl de Zyxel 650R-33 modem dicht bij de ISDN aansluiting is geplaatst.

Hiervoor had ik Chello. Het opzeggen van Chello (UPC) liep vrijwel probleemloos!

Nog altijd had ik van vroeger een HCC!NET inbel account.
Dat had men bij HCC!NET vergeten aan te passen, zodat ik maar 1 mailbox had en ook andere voorzieningen die bij ADSL Pro 2 horen waren nog niet correct doorgevoerd.

De kosten voor de modem werden volledig geïncasseerd zonder rekening te houden met de overeengekomen korting. Na een ingewikkeld verhaal over BBNED (helpdesk à 20 ct/min) kreeg ik de korting een week later teruggestort op mijn rekening.
Ik krijg steeds keurig eerst per e-mail een factuur (PDF) toegezonden en dan pas wordt het maandelijkse bedrag met aftrek van korting, van mijn rekening gehaald.

GSM

willemNeeHcc

Re: ADSL-leed dat HCCnet pro 2 heet

Ongelezen bericht door willemNeeHcc »

Het is om gek van te worden.

Op 12 februari heb ik al Pro2 besteld bij HCCnet, nog steeds niet geleverd.
Na ettelijke telefoontjes naar 20 ct/min. Bij elkaar mischien wel 2 uur wachttijd gehad. En elke keer maar vertellen dat het goed komt.
Fax gestuurd, geen reactie! Onbetrouwbaar spul die helpdesk. En als het zo lees wordt het straks ook niks met de BBned-verbinding.

:evil:

Gesloten