LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opdringerige telefonische verkoop KPN

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Gast

Opdringerige telefonische verkoop KPN

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ben net gebeld door iemand van KPN.
Hij wist dat ik een ADSL abonnement had bij Wanadoo.
Hij wilde weten of ik tervreden was met de ADSL verbinding en met het abonnement.
Hij kwam erg arrogant over en wilde van alles en nog wat weten.
Toen ik vroeg waarover het nu eigenlijk ging zei hij dat hij mischien een aanbod kon doen maar wou dat pas doen nadat hij alles gevraagd had.
Hierop heb ik netjes het gesprek afgesloten.
Ik wilde weten of meerdere mensen last hadden van dit soort nare verkoop door KPN.

stork4
Berichten: 61
Lid geworden op: 09 mei 2005 11:12

Re: Opdringerige telefonische verkoop KPN

Ongelezen bericht door stork4 »

Ik neem altijd beleefd de telefoon op en zeg dan dat ik even mijn gegevens erbij pak. Na 20 minuten hang ik gewoon op !
einde verhaal

Mark
Laatst gewijzigd door stork4 op 25 jun 2005 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Tosbaga

Re: Opdringerige telefonische verkoop KPN

Ongelezen bericht door Tosbaga »

Telefonische verkopers zijn bijna altijd naar, asociaal en agressief..

Ronaldm

Re: Opdringerige telefonische verkoop KPN

Ongelezen bericht door Ronaldm »

Gewoon een extern call centre, dus niks KPN medewerker; wel dom van de KPN om zo'n extern call centre in te huren, het levert altijd problemen op

Gast

Re: Opdringerige telefonische verkoop KPN

Ongelezen bericht door Gast »

Gewoon net doen of je belanstelling en dan zeggen dat je toch niet wilt .
Zo heb ik z`on medewerker die mijn een autoverzekering wou aansmeren goed in de maling genomen.
Kijk ook met gegevensverstrekking .

Gast

Re: Opdringerige telefonische verkoop KPN

Ongelezen bericht door Gast »

mijn vader is ook door hun gebeld wij hebben ook een wanadoo
abonnement dat bijna afloopt. het aanbod was een verlenging
van 2 jaar en dan krijg je 4 maanden abonnement terug.
Mijn vader zei dat hij hier wel interesse in had waarop ze dit
gelijk doorgevoerd hebben, we kregen een week later opeens
een brief dat het nu verlengd was, terwijl eigenlijk nog niet
wisten akkoord te zijn gegaaan.
Hierop wanadoo gebeld die wist niet waar het om ging maar zei
dat als het om een brief bij kpn ging dat kpn er meer van moest weten.
Kpn hield zich ook van de domme maar kwam na lange tijd aan de telefoon te hebben gehangen bij de helpdesk toch met een emailadres ([email protected]) waar we deze verlenging konden opzeggen. Tot heden nog verder niets vernomen van kpn. De medewerkster van wanadoo verklaarde dat het om een zeer aggressieve verkooptechniek van kpn ging en dat de directie inmiddels een rechtzaak tegen kpn is begonnen. :shock:
Is er iemand die die hetzelfde probleem heeft of die hier meer van weet???

TheDisk

Re: Opdringerige telefonische verkoop KPN

Ongelezen bericht door TheDisk »

Bij tiscali zelfde probleem, klanten worden ook gebelt door kpn, en mischien rechtzaak

Gast

Re: Opdringerige telefonische verkoop KPN

Ongelezen bericht door Gast »

Je moet eens nee zeggen tegen zo'n KPN verkopertje. Bij mij werd die kerel echt heel erg onbeschoft!

Shilka
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jun 2005 11:24

Re: Opdringerige telefonische verkoop KPN

Ongelezen bericht door Shilka »

Nou, ik heb inderdaad nee gezegd. Ik kreeg eenzelfde telefoontje.
Eerst moest ik de medewerker minuten lang doorzagen voordat hij me eindelijk vertelde dat de aanbieding gevolgen had voor mijn opzegtermijn, en dat terwijl hij eerst gezegd had dat er geen verschil was tussen mijn bestaande stilzwijgende verlenging met maandelijkse opzegtermijn en de aanbieding. Vervolgens moest ik er meerdere malen op aandringen dat ik NIET geinteresseerd was in de aanbieding voordat hij overging op het 'controleren van de persoonsgegevens'. Vervolgens zegt hij keihard dat ik binnenkort een schriftelijke bevestiging zal krijgen, waarop ik wederom heb gezegd dat ik NIET van de aanbieding gebruik wilde maken, waarop de medewerker er gewoon de hoorn er op gooide.

Vervolgens krijg ik twee dagen later tóch een schriftelijke bevestiging toegestuurd dat ik de aanbieding zou hebben geaccepteerd. :shock:

Ook ik bel met het op de brief vermelde telefoonnummer dat van de kpn helpdesk blijkt te zijn, en daar krijg ik ook uiteindeljk te horen dat ik contact moet opnemen met [email protected], en de telefoniste van de KPN weet me nog mee te delen dat zij niets met die afdeling te maken hebben. Dit terwijl de schriftelijke bevestiging toch echt op KPN papier staat, met hierop het KPN telefoonnummer waar je dus niet geholpen kunt worden.

Ik vraag me dan ook af of iemand van jullie al een reactie op zijn E-mail gehad heeft... en of ik hier überhaupt nog vanaf kom :roll:

Tosbaga
Berichten: 56
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:20

Re: Opdringerige telefonische verkoop KPN

Ongelezen bericht door Tosbaga »

op de vraag of ik tevreden ben met mij huidige telecom aanbieder antwoord ik met, nee eigenlijk niet de verbinding valt vaak weg, tut tut tut tut tut

QiQme
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jul 2005 11:00

Re: Opdringerige telefonische verkoop KPN

Ongelezen bericht door QiQme »

BLA BLA BLA Mensen !!!!

De reactie hierboven gaan nergens over.

Ooit is in de wereld geholpen dat telefonische verkopers irritant, vervelend en arrogant zijn.

Nee hoor dat zijn ze niet, deze mensen doen gewoon hun werk om een boterham te verdienen net als ieder ander !!

Kijk eens in het bedrijf waar je zelf werkt .... Zijn daar "account managers" of wellicht een telesales afdeling ??

Die mensen bellen om een groot deel van jouw salaris te verdienen.
Het bedrijf waar je werkt BESTAAT door SALES.

Misschien zou je die mensen die bellen eens een kans moeten geven. Vaak hebben ze inderdaad interessante aanbiedingen.

Trek nou eens je eigen conclusie dan alleen mee te lopen met wat er gezegd wordt. Dat is zo makkelijk en onrealistisch !!! (Zo kreeg Hitler zijn mensen).

Reacties als "Ik laat hem gewoon 20 minuten wachten" of "ja sorry verbinding is slecht tut tut tut" ONZIN ONZIN ONZIN en GROOTSPRAAK

Stuk voor stuk zeggen jullie netjes. Sorry ik heb geen interesse of luisteren zelfs het verhaal af.

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: Opdringerige telefonische verkoop KPN

Ongelezen bericht door hoffie »

Ooit is in de wereld geholpen dat telefonische verkopers irritant, vervelend en arrogant zijn.
Ooit is in de wereld geholpen dat mensen rond etenstijd thuis zijn, maar die gasten moeten eens doorhebben dat het heel moeilijk praat met een hete aardappel in de mond :?

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Opdringerige telefonische verkoop KPN

Ongelezen bericht door Ulbe »

Deze "gast" van KPN heeft mij ook een keer gebeld voor een abonnement van ADSL, Ik was bij Wanadoo ADSL, prima provider als alles goed gaat...

Later ben ik overgestapt naar een abbo van KPN Direct ADSL Go, op zich draait het leuk, de " verkoper " van KPN vertelde mij dat de verhuis- en overstap kosten zou KPN op zijn rekening nemen,

Laat nu vrijdag een rekening op de mat vallen over.... Overstap en verhuiskosten van KPN ADSL Broadband!,

Dus maar weer bellen naar 0900..., De zaak wordt nu uitgezocht...,

M.a.w. hecht geen waarden wat die jongens daar zeggen bij KPN, er worden daar, net als bij vrijwel alle andere telefoon- en internetproviders vreselijk veel fouten gemaakt, en de een weet voor de ander niet wat er afgesproken is, dus ik ben benieuwd hoe dit afloopt!...

QiQme
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jul 2005 11:00

Re: Opdringerige telefonische verkoop KPN

Ongelezen bericht door QiQme »

Deze "gast" van KPN heeft mij ook een keer gebeld voor een abonnement van ADSL, Ik was bij Wanadoo ADSL, prima provider als alles goed gaat... ......
Ligt het aan de verkoper of moet je als consument OOK sherp zijn ???

Waar mensen werken worden fouten gemaakt ;)

Vraag dan ook altijd om een schriftelijke bevestiging !

Met wie spreek ik nu ?
Wat is je functie binnen KPN ?
Mocht er iets niet goed gaan bij wie kan ik terecht (Manager, Naam, Tel) ?
ooit is in de wereld geholpen dat mensen rond etenstijd thuis zijn, maar die gasten moeten eens doorhebben dat het heel moeilijk praat met een hete aardappel in de mond
Nog zo'n ziel (zucht)

Zinloze reactie !

Dit alles heeft te maken met respect.

Het is toch logisch dat men om die tijden aan de telefoon zit !! Dan zijn de meeste mensen thuis. Nogmaals diegene doet gewoon zijn werk en verdient daarmee zijn centjes net als jij en ik overdag doen. Heb daar gewoon respect voor !!!!!!!!!!!!!

Hoe zou jij het vinden als je in de schoenen van zo iemand zou staan ? Constant van die respectloze mensen aan de lijn en afgeblaft worden ? Denk daar nou eens over na !

Oh ja je aardappel... Gewoon in je mond houden, hoef je niks te zeggen en kan je netjes luisteren. :?

"He, zou je straks terug kunnen bellen, ik zit even te eten".

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Opdringerige telefonische verkoop KPN

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

KPN hanteert guerrillatactieken om nieuwe klanten (slachtoffers) binnen te harken, zie:

http://www.webwereld.nl/articles/36112

En Wanadoo staat met stip op nummer 1 in Vara's Kassa klachten top-drie. Ik heb er vorig jaar een ADSL abo aangevraagd en alles wat fout kon gaan ging ook fout. Echt een afschuwelijk bedrijf.

Jullie mogen kiezen :D

Shilka
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jun 2005 11:24

Re: Opdringerige telefonische verkoop KPN

Ongelezen bericht door Shilka »

Ondertussen zit ik nog steeds met een aanbieding die ik niet geaccepteerd heb maar waarvoor ik wel een schriftelijke bevestiging van acceptatie heb ontvangen.

Op E-mails naar [email protected] wordt simpelweg niet gereageerd, en de helpdesk van KPN weigert om een correspondentie adres of telefoonnummer van de betreffende afdeling/callcenter te geven.

Afwachten maar hoe mijn volgende rekening er uit ziet...
dan kan ik het via de rekening afdeling misschien proberen... :roll:

letteke
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jun 2005 08:54

Re: Opdringerige telefonische verkoop KPN

Ongelezen bericht door letteke »

Ik kreeg ook een raar telefoontje van KPN; ik heb een mobiel abbonement van € 25 voor 175 belminuten. Afgelopen week belden ze en kwamen met een aanbieding. Voor € 5 extra 50 belminuten erbij. Ik vond dit niet echt een aanbieding dus zei dat ik tevreden was met mijn huidige abbo en het niet wilde. De mevrouw werd ook onbeschoft door de reactie dat dat belachelijk was en ik de 1e was die het niet wou. Hierbij heb ik het gesprek afgekapt.

Nou kreeg ik deze week weer een telefoontje van KPN dat ik 3 maanden GRATIS 50 minuten gratis krijg, hoef daar niks voor te doen krijg een bevestigings smsje en dan is het geregeld. Na die 3 maanden even klantenservice bellen en het kwam allemaal goed. Voordat ik iets kon zeggen werd de verbinding verbroken.

Heeft iemand dit misschien ook ervaren? IK VERTROUW HET VOOR GEEN METER!!

PS: IK BEN ZELF TELEMARKETEER EN HET IS IDD GEEN DANKBAAR BEROEP, MAAR DAARENTEGEN MOETEN TELEMARKETEERS ZELF OOK HUN BELEEFDHEID HOUDEN! DUS HET IS BEGRIP VOOR BEIDE KANTEN

Captain Louis
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 aug 2004 16:30

Re: Opdringerige telefonische verkoop KPN

Ongelezen bericht door Captain Louis »

Hallo,

Ook ik ben benaderd door KPN met een verkoop praatje, het klonk heel leuk en goed. Alleen maar voordelen en er zou niets veranderen, met 3 maanden gratis ADSL. Toen ging er een lampje branden, GRATIS, wat GRATIS, niets is GRATIS. Ik wist niet beter totdat ik in jullie pannel lees over het opzeg termijn van " 1 " jaar, terwijl het nu 1 maand is.
Ik zou zeggen : KPN stop onmiddelijk hiermee, ga in de hoek staan en schaam jullie :oops: :oops: :oops:

Foei

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Opdringerige telefonische verkoop KPN

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

@ Letteke

Lees hier hoe je een gsm abo af kan sluiten dat (vrijwel) gratis is:

www.telecomvergelijker.nl

Shilka
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jun 2005 11:24

Re: Opdringerige telefonische verkoop KPN

Ongelezen bericht door Shilka »

Inmiddels heb ik toch eindelijk een reactie op mijn E-mail aan [email protected] gehad. Ik werd vandaag gebeld door een medewerker van 'KPN klantenreacties' die het hele gebeuren een 'kwalijke zaak' noemde en ervoor zal zorgen dat de aanbieding teruggedraaid word. Zo is mijn verhaal toch nog op bevredigende wijze afgerond.

Toch blijft het jammer dat de KPN van een callcenter gebruik maakt dat er op zijn zachts gezegd nogal agressieve verkoop technieken op na houdt. Ik mag aannemen dat de KPN zelf ook niet zit te wachten op de administratieve rompslomp van het ongedaanmaken van aanbiedingen e.d.

Ik blijf telefonische verkoop op zichzelf eigenlijk al een agressieve verkoopmethode vinden. Er wordt bij wijze van spreken toch in je woonkamer binnegestapt om je iets te verkopen. Nu zou ik nog niet eens zoveel problemen hebben met een professionele telefonist(e) die als je nee zegt je gewoon bedankt voor je tijd en oplegt, maar helaas is de praktijk nogal eens anders waarbij de verkoper je op dwingende wijze probeert alsnog te overtuigen, waarbij slecht weerbare mensen zoals (licht) gehandicapten en ouderen nogal eens opgescheept worden met iets wat ze eigenlijk niet willen.

Wat ik zelf een geweldige oplossing zou vinden is dat je bij je telefoonprovider een electronische 'geen ongeadreseerde handelsreclame sticker' voor je telefoonaansluiting zou kunnen krijgen. Misschien een leuk idee voor de KPN? ;)

Gesloten