| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ABN Amro Stand-By service
-
HansVisser
ABN Amro Stand-By service
Wij hebben reeds jaren een abonnement op de ABN Amro Stand-By service. Deze service houdt, onder andere, in dat als onverhoopt je pasjes of zoiets gestolen worden zij in één keer alle pasjes blokkeren bij de betreffende banken of creditcard maatschappijen. Tevens word je geattendeerd op het verlopen van officiële documenten (paspoort, rijbewijs). Wij hebben geen rekening bij de ABN-Amro. De incasso voor de kosten van deze service zijn altijd zonder problemen van onze Postbank rekening afgeschreven. Nu krijgen we een brief van de ABN-Amro dat zij dit Postbank rekeningnummer in het vervolg niet meer kunnen gebruiken voor incasso. Een verklaring waarom zij dit niet kunnen staat niet in de brief. Om toekomstige incassering mogelijk te maken MOETEN we een rekening openen bij de ABN-Amro. Wij vinden dit een hele rare situatie en vragen ons af of dit zo maar kan. Een ABN-Amro rekening zal vast niet gratis zijn en dus lijkt dit wel heel erg op koppelverkoop. Ook stellen ze nog dat als we geen rekening openen ze genoodzaakt zullen zijn ons contract te beëindigen per 30 juni (van welk jaar staat er niet bij, maar ik neem aan 2005). Hierbij gaan ze volledig voorbij aan het feit dat we in januari van 2003 voor drie jaar betaald hebben en ons contract dus nog tot januari 2006 doorloopt.
-
Gast
Re: ABN Amro Stand-By service
Een betaalrekening kost zeker geld. Maar de voorwaarden van de stand by service zijn waarschijnlijk gewijzigd. Bij wijziging van de voorwaarden kun je van je contract af waarbij je recht hebt op premieteruggaaf.
-
hansvisser
Het gaat mij niet om premieteruggaaf. Het gaat mij erom dat ze een service die ik graag wil blijven afnemen ergens (wat niet met de service te maken heeft) van afhankelijk gaan maken.
Overigens pik ik het zkere niet dat mijn overeenkomst per juni afgelopen is maar ik betaald heb tot januari 2006 (maar dat terzijde).
Overigens pik ik het zkere niet dat mijn overeenkomst per juni afgelopen is maar ik betaald heb tot januari 2006 (maar dat terzijde).
-
Gast
ABN Amro kan natuurlijk nog gewoon van niet ABN Amro rekeningen afschrijven. Niet meer mogelijk is dus onzin (al stellen ze dat wel in hun brief), ze willen het gewoon niet meer.
-
HansVisser
Natuurlijk kunnen ze gewoon van een niet ABN-Amro rekening incasseren. De werkelijke reden zullen wel de kosten zijn. Interne incasso kost de ABN-Amro niets. Een incasso op een andere rekening zullen ze wel iets voor moeten betalen aan Interpay.
-
Gast
Even over de datum 30 juni waarover Hans Visser zegt dat er niet bij staat van welk jaar:
In de brief staat duidelijk 30 juni a.s. Dat wil dus zeggen 30 juni 2005.
In de brief staat duidelijk 30 juni a.s. Dat wil dus zeggen 30 juni 2005.
-
HansVisser
Ik vind het heel knap dat jij kan lezen wat er in een brief staat die aan mij gericht is. De lettertlijke tekst in de brief is:
P.S. Wij hopen uw reactie uiterlijk 30 juni te ontvangen. Mocht dit onverhoopt etc., etc.
Dit dreigement staat ook nog eens in een post scriptum dus. Maar nergens staat a.s. oftewel aanstaande.
P.S. Wij hopen uw reactie uiterlijk 30 juni te ontvangen. Mocht dit onverhoopt etc., etc.
Dit dreigement staat ook nog eens in een post scriptum dus. Maar nergens staat a.s. oftewel aanstaande.