LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eneco web

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Strearjan
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 mei 2005 23:59

Eneco web

Ongelezen bericht door Strearjan »

Ik ben in het Enecoweb verzeild geraakt. Ik ben recent verhuist en heb keurig alle formulieren ingevuld Bij elkaar een vijftal. Deze zijn verzonden en verwerkt. Geen probleem dacht ik. Tot een week terug, werd gebeld door Eneco klantenservice. Het was vroeg 08:30 uur en ik was nog niet wakker. Ik hoorde een verhaal over contracten en dergelijke. Ik was niet wakker en heb gevraagd om een offerte. Dit kon niet en was ook niet gebruikelijk. Ik begreep er weinig van en dacht het zal wel. Ik ging er van uit dat alles op mijn oude contract verder ging.

Gisteren kwam ik thuis en er lag een brief van Eneco, waarin gesommerd werd 15.01 Euro te betalen. Waar voor stond niet vermeld. Het was zelfs een betalingsherinnering!. Ik voelde al nattigheid. Dit gaat niet goed. Ik heb de Eneco klantenservices gebeld. Ik wilde mijn probleem voorleggen, maar kreeg hier de kans niet voor. Er werd mij mede gedeeld dat ik ook nog 147 Euro maandbedrag moest betalen en snel want anders volgden er stappen. Op de vraag wat de 147 Euro inhield, werd een kort antwoord geven nieuwe maandbedrag. In woorden van gelijke strekking"Gewoon betalen, is berekend op histrorische gegevens". Ik vroeg of dit ook aan het eind van het jaar de eindrekening werd. Hoorde niets en vermoedelijk werd dit grapje niet getollereerd. Elke keer als ik iets vroeg, zei Liesbeth R. ik kan u niet verstaan. Leuk geprobeert, dus ik heb een wat vervelende opmerking zachtje in de hoorn gefluisterd. U begrijpt hier werd meteen op gereageerd. Ik kon zeggen wat ik wilde maar Liesbeth luisterde niet. Ik heb gezegd dat ik wel langs kwam, dat mogelijk dan wel duidelijk werd wat ik wilde. Nou ik moest maar doen wat ik niet laten kon, Liesbeth ging geen dingen veranderen. Ik heb haar gezegd, dat er vast wel meer mensen werkten bij Eneco. Ik voelde me wel onzettend geschoffeerd.

Nu ben ik nog niet evrder, want het filiaal in Delft behandelt geen vragen. Nee de receptionist had een opmerkelijke tip: Gaat u naar Den Haag, want die van het Call center zijn een stelletje T......L.... Ja het was mij duidelijk vertrouwen is er ook niet bij eigen personeel. Maar probleem wil ik graag de wereld uit helpen, wat ik wil:

Ik krijg een rekening en wil graag weten waar dit voor is. Ik wil graag de juiste gegevens met betrekking tot mijn voornaam doorgeven. Ik wil graag zeggen dat ik 75 % verhoging maandbedrag erg hoog vind. Ik wil zeggen dat ik erg boos ben op de Eneco klantenservice. Wat kan ik doen tegen deze behandeling. Of weet iemand hoe ik mijn probleempjes kan oplossen?

JustMe
Berichten: 43
Lid geworden op: 12 mar 2005 15:57

Re: Eneco web

Ongelezen bericht door JustMe »

Uit ervaring kan ik vertellen dat de reactie van de Eneco medewerkster voortkomt uit de behandeling vanuit de klant. Bij Eneco zitten genoeg bekwame mensen die uw probleem kunnen bekijken en uitleggen. Neem nogmaals een keer contact op met de klantenservice en leg het probleem netjes en correct uit, we zijn mensen die graag ook als mens behandeld willen worden. En wat betreft de medewerkster uit Delft. Ik kan me niet voorstellen dat een co zo iets zegt, en anders vind ik het diep triest, zegt meer iets over die vrouw dan over de medewerkers van de klantenservice.

pebbie

Re: Eneco web

Ongelezen bericht door pebbie »

historische gegevens worden vaak afgeleid van de gegevens van de vorige bewoners, als daar bv totaal 6 mensen woonden en je zit er nu met zijn wordt je 9 vd 10 keer te hoog ingeschaald. bij mij was het omgekeerd, werd veel te laag ingeschaald maar heb dat snel laten aanpassen. goodluck

Gesloten