LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vrachtwagens op de snelweg

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.

Vrachtwagens alleen buiten de spitsuren?

Ja
6
33%
Nee
12
67%
Ik heb geen auto
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 18

aardige mevrouw

Re: Vrachtwagens op de snelweg

Ongelezen bericht door aardige mevrouw »

Ben geen D66'er, maar hoorde vanmorgen dhr. Dittrich zeggen dat Nederlanders klagers zijn...........Ben ik het mee eens, en nou niet zeggen dat dit niet in deze topic thuis hoort. Denk dan maar eens goed na!!!! (echt waar, ben in verscheidene Europese landen geweest & mee gewerkt, maar hier zijn we echt een stelletje z**kerds). Verbeter de wereld, begin bij jezelf :D :)

Gast

Re: Vrachtwagens op de snelweg

Ongelezen bericht door Gast »

Als het aan de vrachtwagenchauffeurs ligt, rijden die rustig mee met het verkeer met een gang van 100 km/u!,

Helaas onze overheid met zijn regeltjes en wetjes, hebben de transportbedrijven verplicht om een begrenzer in de wagens te bouwen, en dat deze vrachtwagens niet sneller kunnen rijden dan zo'n 85 tot 90 km/u!,

Reken er niet op dat de chauffeurs dit leuk vinden!, veel personenwagens zitten achter die vrachtwagens te duwen, omdat die snelheid niet echt opschiet, ook voor de chauffeur niet!, die moeten tegenwoordig altijd rijden op tijd!

Terwijl die snelheid op de snelweg echt slaapverwekkend is, kan het gebeuren dat zo'n vrachtrijden wel eens een wijziging aanbrengt in de begrenzer, dat hij gerust 100 km/u kan rijden!,

In het buitenland rijden is helemaal een crime met zo'n begrenzer!, de buitenlandse vrachtrijders weten vaak niet dat de Nederlandse wagens begrenst zijn, en zitten vaak de Nederlandse chauffeur op te duwen met de veel snellere buitenlandse vrachtwagens!, niet leuk voor de chauffeur dus!,

We leven in Nederland, overspoeld met regeltjes en wetjes,

Veel mensen zijn in overweging te emigreren naar een meer leefbaar land, met minder wetjes en regeltjes,

Want op de lange duur, helpen die regeltjes en wetjes geen moer!,

Welterusten Nederland....

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Vrachtwagens op de snelweg

Ongelezen bericht door karr-2 »

Die regeltjes zullen toch wel met een reden in gesteld zijn neem ik aan ? Dan zal ook elke vrachtwagenchauffeur zich er aan moeten houden en dat ontbreekt er nog wel eens aan.

Gast

Re: Vrachtwagens op de snelweg

Ongelezen bericht door Gast »

En hoe komt dat....
Omdat die dagjesmensen met 70 voor ze gaan rijden....
Omdat je regelmatig ziet dat dagjesmensen met een km of 50 de snelweg op komen zetten...
ect.
Denk je dat het voor een vachtwagenchauffeur leuk is om op de snelweg het overige verkeer op te houden?
Iets waar je eens over na moet denken op het moment dat er een vrachtwagen aan het inhalen is...

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Vrachtwagens op de snelweg

Ongelezen bericht door karr-2 »

Niet alle chauffeurs nee, maar er zijn er zat die het leuk vinden om automobilisten te pesten. Even laten merken dat je beter bent of een grotere motor hebt.

En inderdaad dagjesmensen vormen ook een groot deel van de overlast. Te zacht de snelweg opkomen, strak 70 of 80 blijven rijden op de linkerbaan etc. Ook daar zou eens wat aan moeten gebeuren.

sja....

Re: Vrachtwagens op de snelweg

Ongelezen bericht door sja.... »

Het grootste probleem van de file (BUITEN HET AANTAL AUTO'S EN TE WEINIG SNELWEG) is het snelheids verschil tussen "de dagjes mensen" en de "hard rijders" Als we allemaal ons aan 1 snelheid houden dan was het grootste prbleem opgelost...

Ze zijn nu ook tests aan het doen met auto's die op een snelweg maar 1 snelheid aanhouden dmv elektrobanen in de weg (heb het niet helemaal begrepen hoe ze het doen maar het gaat om het principe)...

Erg suf rijden :? , maar het werkt wel... :wink:

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Vrachtwagens op de snelweg

Ongelezen bericht door karr-2 »

Lijkt me een goed systeem. De suffe rijders gaan maar wat harder, de maniakken wat langzamer en iedereen is tevreden.

dapperedodo26
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:41

Re: Vrachtwagens op de snelweg

Ongelezen bericht door dapperedodo26 »

NEE NEE NEE Niet de dagjesmensen zijn het probleem, maar ouderen. Die zijn echt een gevaar op de weg. En vrachtwagens moeten elkaar niet inhalen als daar geen mogelijkheid voor is, want ze denken vaak: ik ben toch lekker groter, dus ga jij maar remmen, ik erger me er dood aan. Dus JA vrachtwagens tussen 7-9 en 16-18 niet op de weg, ga maar lunchen bij een truckersbar. Ook een goede oplossing, hebben ze gelijk een verplichte pauze, want dat moet toch ook??

Groet dodo

aardige mevrouw

Re: Vrachtwagens op de snelweg

Ongelezen bericht door aardige mevrouw »

Oh ja, ook zo iets van die regeltjes & wetten die echt best goed is: de verplichte pauze, MAAR: dan moeten ze die personenauto bestuurders dat ook maar eens gaan opleggen.....Straks begint het weer met de zomervakanties: nog even een laatste dag werken, 's avonds gauw die auto (c.q. sleurhut) volpakken & hup even 12 uur trappen richting vakantiebestemming.....Hoezo gevaarlijk? :?:

Gast

Re: Vrachtwagens op de snelweg

Ongelezen bericht door Gast »

Wat een domme discussie.
Of je werktijden zo kan regelen dat men niet meer in de spits hoeft te rijden.
Nee de schuldige is de overheid .Veel forensen verkeer kan makkelijk van de snelweg of andere wegen verdwijnen .Maar helaas zijn veel bedrijventereinen niet eens goed bereikbaar met het openbaar vervoer.
Het forensen verkeer moet daar ook meer naar toe..Dat kan nu niet door te weinig capaciteit in het spoor.
Randstadrail is een goed idee maar waarvoor niet op meer plaatsen ?
Het bevooraden gebeurd ,doordat de overheid (dat is al sinds de jaren 70 met alle kabinetten) te weinig in het vervoer investeert ,al snachts .
Dit kost soms minder dan de schade die men moet betalen door de files.

Dagjesmensen zijn afgezien van een paar caravans die niet constant dezelfde snelheid rijden (lees bang voor een bekeuring) niet de oorzaak .

Gast

Re: Vrachtwagens op de snelweg

Ongelezen bericht door Gast »

Wat ik nog vergat .Wat denk je als gebeurd als men weer wel mag rijden.
De file zal dan wel eens op andere tijdstip nog wel eens groter kunnen zijn.

stork4
Berichten: 61
Lid geworden op: 09 mei 2005 11:12

Re: Vrachtwagens op de snelweg

Ongelezen bericht door stork4 »

Gewoon allemaal 90 km/h.

Dan is er geen oponthoud en vloeit het verkeer rustig door.

Mark

Bigben

Re: Vrachtwagens op de snelweg

Ongelezen bericht door Bigben »

Als ex-vrachtwagenschauffeur en huidig touringcar schauffeur wil ik graag even kwijt dat het verbieden van vrachtwagens op welk tijdstip van de dag of week een dom idee is, net zo goed als het verbieden van dagjes mensen of ouderen of jongeren of vrouwen een dom idee is.
Wat misschien beter zou kunnen helpen is wat meer begrip voor elkaar en wat meer inlevingsgevoel in de mogelijkheden en onmogelijkheden van een bepaalde weggebruiker.

Geef elkaar de ruimte, toon wat respect en het wordt allemaal wat minder hectisch emn een stuk veiliger.

Gast

Re: Vrachtwagens op de snelweg

Ongelezen bericht door Gast »

Inderdaad Bigben.

Gast

Re: Vrachtwagens op de snelweg

Ongelezen bericht door Gast »

Gewoon allemaal 90 km/h.

Dan is er geen oponthoud en vloeit het verkeer rustig door.

Mark
Dan val ik in slaap. Ben meer voor een dynamische snelheid .
Maar het woon werk verkeer moet naar het openbaar vervoer .
De rek voor uitbreidingen van os wegennet is eruit.
Uitgezonderd natuurlijk als er een overlast of veiligheidsprobleem is
En met acceptabele reistijden Niet als veevervoer .

Gast

Re: Vrachtwagens op de snelweg

Ongelezen bericht door Gast »

Dus nu wil jij andere gaan vertellen wanneer ze wel en wanneer ze niet met de auto mogen, zodat jij asociaal hard kan gaan scheuren?
Lijkt mij dat je dat alleen op een circuit doet :roll:

Gast

Re: Vrachtwagens op de snelweg

Ongelezen bericht door Gast »

Dus nu wil jij andere gaan vertellen wanneer ze wel en wanneer ze niet met de auto mogen, zodat jij asociaal hard kan gaan scheuren?
Lijkt mij dat je dat alleen op een circuit doet Rolling Eyes
Dan begrijp je het verkeerd.
Mensen mogen best met de auto op andere tijden maar het is onzin om iedereen die bijna dezelfde kant op gaan zoveel het wegennet te gaan belasten.
Dat kan niet met huidige openbaar vervoer daarin zal moeten worden geinvesteerd.
In bepaalde gevallen kan je niet iemand het openbaar vervoer injagen maar dan heb ik het over uitzonderingen.


Vrachtverkeer kan je niet zomaar van de weg halen .
Is al diverse keren geprobeerd maar komt nog nauwelijk van de grond.
Met moet ook met schonere brandstof gaan rijden waar deze regering veel te weinig aan doet.Maar dat lost geen files op.

Over het harder rijden bedoel ik als het wat stiller is .Maar zeker niet met slechte weeromstandigheden.
Overal 80 en 90 is doodvermoeid als daar bijna niks rijdt .

Gast

Re: Vrachtwagens op de snelweg

Ongelezen bericht door Gast »

doodvermoeiend

Gast

Re: Vrachtwagens op de snelweg

Ongelezen bericht door Gast »

Mensen mogen best met de auto op andere tijden
Maar het woon werk verkeer moet naar het openbaar vervoer .
Jij wilt echt alles gaan bepalen voor anderen he...
Ongelooflijk.
Ik denk dat het tijd wordt dat jij lekker zelf op andere tijden en met het openbaar vervoer gaat.
Juist door egoisten zoals jij is er zoveel ergenis in het verkeer.

gastboeffie

Re: Vrachtwagens op de snelweg

Ongelezen bericht door gastboeffie »

Ja weet je wat, laten we allemaal met de trein gaan of de bus, heb je geen files en de vrachtwagenchauffeurs kunnen gewoon lekker doorijden, en die hoeven dan niet steeds te remmen voor die achterlijke mensen die ook tussen de 80 en 90 rijden in hun peronenwagen, want dat is het gevaarlijkst!!!!!!! daardoor moet de chauffeur remmen die er achter zit, en die chauffeur die daar weer achter zit moet ook remmen en zo gaat het maar door, zodat de 8ste vrachtwagen nog maar met 65kilometer op de snelweg rijdt, tja... hoe zouden er nou files komen :?: :idea:

En ja als iedereen tijdens zijn exame of wat dan ook een dagje mee zou rijden met een vrachtwagen, denk ik dat er heel anders tegen aan gekeken wordt.

Gesloten