LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stemming schikkingsvoorstel 21 mei

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
A.

Re: Stemming schikkingsvoorstel 21 mei

Ongelezen bericht door A. »

Hallo allemaal,

Enkele oude strijders kennen me nog wel van het oude forum. Vorig jaar heeft Dexia een rechtzaak tegen me aangespannen en gewonnen omdat ik verstek heb laten gaan omdat:
- we geen advocaat konden vinden
- we geen geld hadden
- ik in m'n kraambed lag

De Dexiastress heeft mij zoveel gekost dat een goed schikkingsvoorstel een uitkomst zou zijn. Alle hoofdlijnen kan ik zelf ook wel lezen, mijn vraag is wat Dexia onder "restschuld" verstaat???
Want wij hebben inmiddels meer schuld doordat er allerlei incassokosten bijgekomen zijn. We zijn eegaleasers dus ik ga er vanuit dat we daardoor wel in aanmerking komen voor het schikkingsvoorstel?

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het fantastisch dat er mensen zijn die doorstrijden, zo was ik eerst ook, maar in mijn situatie komt er een punt dat je het niet meer kunt opbrengen en er vanaf wilt zijn.

Groetjes,
Agnes

Ikwaseenbeetjedom

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

De rechtszaak van de Stichting Eegalease vs Dexia was in een vergevorderd stadium.
Rond deze tijd had er een uitspraak van het Gerechtshof Amsterdam kunnen komen waardoor tienduizenden eegaleasers wisten waar zij aan toe waren en de rechtbanken konden gaan vonnissen, verwijzend naar het arrest (uitspraak) van het Gerechtshof.
Dit gebeurt dus niet, de zaak ligt stil en wordt straks ingetrokken waardoor we weer heel lang moeten wachten op een nieuwe zaak in hoger beroep.

Zijn onze rechters ONAFHANKELIJK ?
Is er RECHT in Nederland ?

Dit is werkelijk een schande die zijn weerga niet kent in de "rechtstaat" Nederland.
We worden werkelijk overal en door iedereen besodemieterd en ik vraag me af hoe dit gaat aflopen..

maar ach.. dit is Nederland..

we leven niet in Roemenie onder ene Nicolae Ceausescu
we leven onder ene gerrit zwalm en pj balkeneinde

wij hebben normen en waarden ...

J.L. v. N.

Ongelezen bericht door J.L. v. N. »

Ik laat me niet verder belazeren en stem uit principe TEGEN alles waarvan Zalm zegt dat je "voor" zou moeten stemmen. NEE tegen Zalm, Donner, Dexia en de EU-grondwet!

doorn

Ongelezen bericht door doorn »

Ook wij zijn zwaar gedupeerd door dexia, ongeveer 30.000 euro zijn wij nu al kwijt, dus wij stemmen nee.

Nu is ons iets opgevallen in de begeleidende brief en op de stemkaart.
Op de stemkaart kun JA of NEE stemmen maar je moet ook een rekeningnummer invullen. Waarom???

Wij als nee-stemmers hadden ons banknummer op eerste instantie niet ingevuld, want dat heeft voor nee-stemmers totaal geen nut.
Voor ja-stemmers wel, want zij willen er van af, zij verwachten misschien wel geld terug, logisch dat je dan een rekeningnummer invult.

Maar als je de brief goed leest staat er in dat: "Aangeslotenen die de stemkaart niet of niet correct ingevuld terugsturen, worden niet meegeteld".

Dit is letterlijk de zin uit de brief, dus iedereen die geen belang heeft bij terugave van geld via deze "bemiddeling", stemmen in grote aantallen nee, en vergeten het rekeningnummer. (Alle nee-stemmers willen een betere oplossing en willen dus nu geen geld, immers dit is een sigaar uit eigen doos.)

Maar zonder rekeningnummer gaan ze direct de prullenbak in !!!!!!! (Tenminste als ik de brief goed lees.)

Waarom het rekeningnummer dan in vullen?

* dexia kent ons nummer toch al? (hebben een machtiging en schrijven al jaren af)
* Stichting leaseverlies kent ons rekeningnummer toch al? (we hebben geld overgemaakt van onze rekening)
* Als controle, zodat er niemand stemt die geen dexia klant is? (gaan ze echt alle rekeningnummers controleren in hun bestanden?)

Wij denken van niet !!

* Wij denken dat dit is gedaan om de nee-stemmers een minder groot belang te laten krijgen in de stemming, of misschien wel in de minderheid te laten komen.
* Volgens ons is dit een manier om de stemming te manipuleren, immers de belangen in deze kwestie zijn erg groot.(dexia en status van de bankwereld in Nederland)
* De rechters kunnen deze stemming als leidraad bij uitspraken gebruiken, en bij een ja stemming werkt dit tegen de mensen die willen procederen.

Wij zijn hierover bezorgt, misschien wel een beetje paranoïde, maar wij vinden dat elke stem ( met of zonder rekeningnummer ) moet meetellen. Immers het doet niet terzake of er nu wel of geen rekeningnummer op staat ja is ja en nee is nee.

Elias

Ongelezen bericht door Elias »

Doorn,

Volgens de brief zal/zullen de stichting(en) ( LV en/of EL ) op dit rekeningnummer de eenmalige extra uitkering ( 45,- of 90,- ) overmaken, INDIEN de Regeling definitief wordt., dus bij voldoende JA-stemmen.

Dit dus ongeacht of u zelf ja of nee hebt gestemd.

Ze willen dus (indien de regeling wordt toegepast) niet weer eens een brief gaan sturen of uw eerder opgegeven rekeningnummer nog wel klopt e.d. of dat allemaal nog eens uit gaan zoeken.

Zij houden het allemaal zo simpel mogelijk, vooral ten voordele van Dexia.....

Groet,
Elias.

pewi

Ongelezen bericht door pewi »

Goed gezien Elias,
zo denk ik er tenminste ook over. Bij het doorgaan van het schikkingsvoorstel krijgt iedereen zijn € 45.= of € 90.= terug ongeacht je nu ja of nee stemt. Er wordt in iedere geval geen woord gerept over het feit dat je JA moet stemmen om iets terug te krijgen.
Ik wou me eigenlijk al bedanken voor LV en EL, maar deze € 90.= gun ik me zelf wel. Bovendien denk en hoop ik, dat een meerderheid niet gaat schikken.
Vrgr Pewi

Gesloten