LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie heeft contract tussentijds beëindigd?

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.

Heb jij je contract tussentijds beëindigd?

ja
7
50%
nee
2
14%
mijn contract was afgelopen
5
36%

Totaal aantal stemmen: 14

vdberge

Wie heeft contract tussentijds beëindigd?

Ongelezen bericht door vdberge »

Wie heeft contract tussentijds beëindigd na betaling restschuld?

Onlangs heb ik mijn effectenlease overeenkomst afgekocht en de restschuld voor vroegtijdige beëindiging betaald. Dit heb ik onder protest gedaan omdat ik een hypothecaire lening nodig had en de hypotheekverstrekker deze niet wilde verstrekken voordat het Dexia contract was afgekocht.

Dexia heeft deze vroegtijdige beëindiging in een brief bevestigt en zegt daarin ook letterlijk. “Dat betekend dat u een restschuld heeft die u aan Dexia Bank Nederland moet betalen”. Het betreft hier dus ook een restschuld maar wel één door dat IKZELF het contract heb moeten beëindigen. Overigens was de looptijd van het contract 120 maanden.

Nu begrijp ik dat als je vroegtijdig je contract beëindig en netjes je restschuld voldoet (onder protest), je NIET in aanmerking komt voor de Duisenberg regeling. Maar nergens kan ik hierover volledig uitsluitsel vinden. Omdat ik als lid van Stichting Leaseverlies moet stemmen of ik deze regeling acceptabel vind, is het van groot belang om te weten of mijn geval ook onder de regeling valt. Dan pas kan ik ja of nee stemmen.
Zoals ik in het forum heb kunnen lezen, zijn er velen die net als ik met dezelfde prangende vraag zit. Helaas wordt er een hoop gesuggereerd en gedacht, maar blijft de vraag tot noch toe onbeantwoord.

Ben benieuwd of er veel mensen zijn die hun contract tussentijds hebben beëindigd en met deze zelfde vraag zitten. Het is daarom van belang dat ook voor deze groep een oplossing wordt gezocht in de Duisenberg regeling.

Piet

Re: Wie heeft contract tussentijds beëindigd?

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo vdberge,

Op de site van Dexia staat hierover:
Wat betekent het akkoord als ik vandaag mijn (verlengings-) contract tussentijds beëindig?
Indien u uw overeenkomst beëindigt binnen de minimale- ofwel boetelooptijd (zie hiervoor uw contract) komt u niet in aanmerking voor een eventuele schikking. Bij beëindiging na de minimale- ofwel boetelooptijd komt u wel in aanmerking voor een eventuele schikking.
Je komt dus niet in aanmerking voor de schikking.
Wil je iets terugzien van je verloren geld dan blijft alleen procederen over.
Veel informatie hierover vindt je op www.platformaandelenlease.nl

Stem wel en stuur je kaart op met Nee !!!

De stichting leaseverlies heeft een deal gesloten met De Nederlandsche Bank en Dexia en gaat voor eigen belang en niet het belang van de gedupeerden.
De uitspraken van de rechtbanken in het afgelopen half jaar wijzen uit dat Dexia alle zaken heeft verloren en veel gedupeerden hun geld terug krijgen.
Overleg met een kundige advocaat over je mogelijkheden en kansen.
Heb je nog vragen over jouw situatie, mail me [email protected]

Groeten,
Piet

HvdB

Ongelezen bericht door HvdB »

:lol:

tedje van es

Ongelezen bericht door tedje van es »

Hallo vd Berge,

Ik zit in hetzelfde schuitje, heb precies een dergelijk verhaal. Inmiddels heb ik Dexia hierover gebeld en daar heeft men mij gezegd dat ik niet in aanmerking kom voor de schikking, dat wordt dus een dikke NEE tegen het voorstel. Terwijl wij ook ons aan alle contractuele verplichtingen hebben gehouden. Alles altijd tijdig betaald, rente + restschuld. Zelfs de mensen die dat niet hebben gedaan, krijgen nog de kans om met terugwerkende kracht aan hun betalingsverplichtingen te voldoen en zo alsnog in aanmerking te komen voor de schikking.
Ik zou mij maar gauw aanmelden bij Leaseproces.nl.

vdberge

Ongelezen bericht door vdberge »

Deze text staat er sinds kort op. Dexia spreek nadrukkelijk over "vandaag" en in de toekomstige tijd. Hieruit is dus nog steeds niet duidelijk op te maken dat in het verleden afgekochte contracten niet in aanmerking komen voor de regeling.

Op de site van Dexia staat hierover:

Quote:
Wat betekent het akkoord als ik vandaag mijn (verlengings-) contract tussentijds beëindig?
Indien u uw overeenkomst beëindigt binnen de minimale- ofwel boetelooptijd (zie hiervoor uw contract) komt u niet in aanmerking voor een eventuele schikking. Bij beëindiging na de minimale- ofwel boetelooptijd komt u wel in aanmerking voor een eventuele schikking.

tassie123

Ongelezen bericht door tassie123 »

Het is net alsof ik mijn eigen verhaal lees!!! Ik heb precies dezelfde situatie als jij vd Berge. Ik had twee contracten van het produkt Korting Kado (elk van 250 gulden toen nog). Na ongeveer drie jaar wilde ik een huis kopen met mijn man, maar het bleek dat ik BKR-geregistreerd stond voor een enorm bedrag. Ik moest dus het contract beindigen. Ik kreeg een eindafrekening van in totaal ruim 20.000 Euro!! Dit bedrag heb ik via de hypotheek afbetaald, waardoor ik 30 jaar lang 50 Euro netto extra per maand betaal. Toen ik de brief van Dexia kreeg met de regeling was ik in eerste instantie enthousiast, want voor mij zou dit betekenen dat ik bijna 13.000 Euro terug zou krijgen...dacht ik! Het blijkt inderdaad dat ik niet in aanmerking kom voor die regeling omdat ik mijn contract tussentijds heb beindigd, het contract liep 10 jaar. Ik vind dit echt onzin, want ik heb wel via de eindafrekening alle termijnen voor die 10 jaar betaald! Maar goed, ik ben via internet terecht gekomen bij de site www.leaseproces.nl en heb hier een vragenformulier ingevuld. Aan de hand van dit formulier gaan zij inschatten of je een goede kans maakt om geld terug te krijgen of niet. Aan de hand hiervan kun je bepalen of je gaat procederen. Het kost geld, maar relatief weinig. Als zij mij een positief advies geven, ga ik ervoor! Dit lijkt mij de enigste kans om iets terug te krijgen... O ja, volgens mij heb ik gelezen dat de regeling voor mensen die hun contract tussentijds hebben beindigd, 10% korting van de restschuld opleverd. Niet de moeite waard! Mijn advies: vul het vragenformulier in op de site van leaseproces en laat je adviseren wat de mogelijkheden zijn.

Gesloten