LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] abbonementskosten

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
joeri04

abbonementskosten

Ongelezen bericht door joeri04 »

Ik heb een contract bij Vodafone afgesloten tot 2007. Nu is er iets veranderd in mijn persoonlijke situatie en blijkt in eens dat ik mijn abb totaal niet kan aanpassen. Normaal kon ik altijd upgraden maar ook weer naar beneden. Nu kan er helemaal niets meer en zit ik vast aan het bedrag tot 2007. Als je dus nu je baan kwijt raakt en tijdelijk een ander uitgaven patroon hebt, kan je het dus vergeten.
Dit schijnt voor alle providers te gelden omdat de Opta ze dat oplegt.
Heel erg vreemd vind ik dat!!! En super onklantvriendelijk.

Gast

Re: abbonementskosten

Ongelezen bericht door Gast »

Waarom? Je sluit zo'n contract toch met je volle verstand af.
Je kist ergens voor en dan heb je je gewoon te houden aan de gemaakte afspraken.

ggast

Ongelezen bericht door ggast »

wat is dit voor reactie je was bij je volle verstand toen je het afsloot.
Als jij vandaag een abbonement afsluit en over 3 maanden wordt je onslagen heeft dit niet met gezond verstand te maken dat je je abbonement wilt veranderen maar met het feit dat je wil bezuinigen omdat je moet.
En het klopt vroeger kon je bij vodafone makelijk omgaan met abbonement en iets moeilijker maar ook mogelijk naar beneden.
Ik zelf vond dat ook uitermate klantvriendelijk.

Als je onslagen wordt heeft dit niet te maken met gezond verstand maar met stomme pech

Gast

nee, je kan niet zomaar binnen 3 maanden op straat staan...
Tenzij je op staande voet wordt ontslagen, maar dan heb je dus ook iets gedaan wat niet in de haak is...
Je hebt je gewoon aan de gemaakte afspraken te houden.
Die heb je namelijk voor het afsluiten van je abo gekregen en voor getekend.
Ik vind het zo'n gelul dat je er opeens iets is veranderd en je het dan moet wijzigen.

Tosbaga

Ongelezen bericht door Tosbaga »

mag hier een slotje op, het gaat nergens over...

Gast

We hadden eigenlijk nog op jouw deskundige advies gehoopt, Tosbaga. :wink:

Gast

nee, je kan niet zomaar binnen 3 maanden op straat staan...
Onzin, mijn vriendin werkte ergens al heel lang, had een vast contract. Ineens ging het slecht met het bedrijf, bedrijf vraagt een vergunning aan bij CWI voor ontslag, en minder dan 3 maanden later sta je op straat.

Gast

whahahaha, dat kan alleen wanneer jouw vriendin niet snlim genoeg was om het aan te vechten.
Dan is het je eigen schuld, je geeft dan aan zelf accoord te gaan met je ontslag.

Tosbaga

Ongelezen bericht door Tosbaga »

het gaat toch ook nergens over...

zullen we eens voor de gein vragen hoe oud de topic starter is en wat hij for the living doet?

Gast

Doe maar, Tosbaga.
En krijgen we dan eindelijk jouw deskundige mening op deze topic.

RJD

Ongelezen bericht door RJD »

Onzin, mijn vriendin werkte ergens al heel lang, had een vast contract. Ineens ging het slecht met het bedrijf, bedrijf vraagt een vergunning aan bij CWI voor ontslag, en minder dan 3 maanden later sta je op straat.
Je kan wel degelijk binnen 3 maanden op straat staan. In ons bedrijf zijn ook 2 werknemers ontslagen, omdat er geen werk meer was. Uiteraard was er eerst de normale opzegtermijn van toepassing. Dat was voor beide werknemers slechts 1 maand, uiterlijk 2 maanden. Omdat beide werknemers het ontslag gingen aanvechten via de bond, kwam daar uiteindelijk 1 extra maand bij. Dus in totaal was dat uiterlijk 3 maanden voor beide werknemers. Je kan dus wel degelijk binnen 3 maanden op straat staan!
Kijk, je zou het misschien wel aan kunnen zien komen, maar dat is een heel ander verhaal.

Kortom... jouw antwoord slaat nergens op.

En nu weer ontopic. Volgens mij is een contract van bijvoorbeeld Vodafone niet tussentijds te wijzigen. Maar misschien zou je meer informatie kunnen vinden op hun website.

ikke85

Ongelezen bericht door ikke85 »

Volgens mij kun je bij bijna elke provider migreren, m.a.w. je kunt altijd naar een hoger abonnement gaan. Naar beneden is vaak moeilijker, meestal kan ik dat maar met 1 stap per half jaar en het kan zo zijn dat ze daar administratiekosten voor vragen (is in elk geval zo bij KPN). Je moet voor de rest wel je contractsperiode uitzitten.

Predicador

Ongelezen bericht door Predicador »

Bij vodafone zijn de regels na 9 augustus 2004 aangepast, op abonnementen aangesloten voor die tijd zijn enige mogelijkheden om de maandkosten te verlagen. Abonnementen na 9 augustus en voor 9 mei kunnen niet onder het tegoed waarop het contract getekend is verlagen.

Abonnementen sinds 9 mei hebben weer wel een mogelijkheid tot verlagen, tegen betaling, na enige maanden gebruik van het aangegane abonnement.

Waarom een provider daar moeilijk over doet? Omdat je op basis van je abonnement en contract een korting krijgt op een toestel. Die investering verdient een provider graag terug. Als je abonnement dan omlaag gaat, verdient de provider daar dus minder aan.

Gast

ja dan had je maar voor orange moeten kiezen, je mag na 6 maanden naar beneden migreren, daarna telkens weer om de 3 maanden, weet je het voor de volgende keer, ik vind ook dat dat bij de service van elke provider zou horen

Predicador

Ongelezen bericht door Predicador »

Service is waar je voor tekent, vaak is het zo dat verlagen bij een provider juist uit coulance wordt aangeboden omdat je belgedrag kan veranderen... Het is dan wel zo dat de provider daar voorwaarden aan mag stellen om zijn investering in de klant (dmv toestel en eventuele kado's) veilig te stellen.

Overigens is het bij de Bel & SMS tegoeden van Vodafone ook mogelijk om je abo te verlagen, na 6 maanden, tegen betaling.

Jp_ole

Ongelezen bericht door Jp_ole »

Bent u er oom zo zat van dat andere mensen u steeds proberen te besturen. Politici gaat heen en zondigt niet meer.
Vanaf woensdag gaan we de naam van ons landje veranderen in
NEEderland.

Gast

20e per maand is "voor niemand" niet te erg, denk ik...

Gast

20e abonnementkosten per maand is niet te erg, gewoon minder aan andere dingen besteden als het niet anders kan...

MithraMadness

Ongelezen bericht door MithraMadness »

Voor zover ik weet ga je een contract aan. Je bent aan een dergelijk contract gebonden icm met de dienst en de hardware die hieraan zit gekoppeld. Ik denk niet dat dit te wijzigen is bij welke provider dan ook.

Gesloten