LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verkeerde eindstand gas op eindafrekening Eneco

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
jpengelhardt
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 mei 2005 13:06

Verkeerde eindstand gas op eindafrekening Eneco

Ongelezen bericht door jpengelhardt »

Ben na 5 jaar er gewoont te hebben verhuist, dus heb een eindafrekening gehad. De makelaar heeft met de nieuwe bewoners de eindstanden opgenomen. Hier hebben ze een duizendtal m3 teveel genoteerd (normaal gebruik ik 450m3 en nu opeens 1500m3?!). Eneco heeft deze stand klakkeloos overgenomen en stuurt me dus een rekening om 700 euro te betalen!!

Wat kan ik hiertegen doen? De klantenservice van Eneco zegt gewoon 'sorry niets aan te doen; formulier is ingevuld en ondertekend'

Pebbie

Re: Verkeerde eindstand gas op eindafrekening Eneco

Ongelezen bericht door Pebbie »

Volgens mij heeft jouw verkopend makelaar ook met jou de eindstanden moeten opnemen, en de andere makelaar niet alleen met de nieuwe bewoners. Ik zou maar eens contact opnemen met die makelaar, of anders met de nieuwe bewoners om daar die stand na te checken, en het op die manier proberen recht te trekken.

Weet niet hoelang geleden je verhuizing is geweest, maar mogelijk staat de meterstand in je oude huis nu nog niet eens op de eindstand die de makelaar toen heeft aangegeven. Snel aktie nemen dus.

JustMe
Berichten: 43
Lid geworden op: 12 mar 2005 15:57

Re: Verkeerde eindstand gas op eindafrekening Eneco

Ongelezen bericht door JustMe »

Wellicht op de vorige jaar afrekeningen geschat geweest? dat zou de sprong naar opeens 1500 m3 gas verklaren. En inderdaad getekend voor een meterstand is wel bindend!

jpengelhardt
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 mei 2005 13:06

Re: Verkeerde eindstand gas op eindafrekening Eneco

Ongelezen bericht door jpengelhardt »

Nee, deze stand en de standen vorige keren zijn niet geschat. Ik heb inderdaad de makelaar gebeld en deze zal het eea na gaan kijken.

De verhuizing heeft op 15 april j.l. plaatsgevonden. Maar is het ook bindend als de makelaar heeft getekend en ikzelf niet? Ik heb zelfs geen kopie ervan gehad, anders had ik direct kunnen constateren dat die meterstand niet goed was.

pebbie

Re: Verkeerde eindstand gas op eindafrekening Eneco

Ongelezen bericht door pebbie »

als de makelaar heeft getekend en de standen heeft opgenomen zou ik de verantwoording bij hem leggen, jij hebt het namelijk zelf niet kunnen controleren. had je dat wel gedaan tijdens de opname had je gelijk kunnen constateren dat er een foutieve stand was vermeld.

pak je oude rekeningen erbij om te kijken wat je voorheen gebruikte, misschien dat je een duidelijk verbruiks beeld hebt voor Eneco en de makelaar.

Gast

Re: Verkeerde eindstand gas op eindafrekening Eneco

Ongelezen bericht door Gast »

jij hebt het namelijk zelf niet kunnen controleren
En dat had ie dus van te voeren moeten doen net voor de sleuteloverdracht!
OP heeft zich nergens druk over gemaakt, verder ook niet voor de sleuteloverdracht informatie ingewonnen bij het energiebedrijf en nu OP met de gebakken peren zit krijgt iedereen de schuld behalve hijzelf!?

jpengelhardt
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 mei 2005 13:06

Re: Verkeerde eindstand gas op eindafrekening Eneco

Ongelezen bericht door jpengelhardt »

Nou, het ligt iets genuanceerder. De makelaar heeft van te voren aan mij aangegeven dat de stand door hem zou worden opgenomen. Er is niet gesproken over het feit dat hij tekent in mijn naam.
Plus het feit dat ik geen afschrift heb gehad, maakt volgens mij dat het niet geheel mijn schuld is.

Ik had al een brief naar Eneco gestuurd met daarin kopiën van de voorgaande nota's, waarui duidelijk blijkt dat het gaat om een foutieve eidnstand (normaal verbruik 500m3 per jaar en nu in halfjaar 1600m3?!), maar daar had Eneco geen boodschap aan. (Is het niet zo dat Eneco zelf ook het eea moet nagaan? Zo'n giga verbruik is haast niet mogelijk!)

gisbert

Re: Verkeerde eindstand gas op eindafrekening Eneco

Ongelezen bericht door gisbert »

ik ontving heden de maandnota van energie:direct
net zoals veel collega energieverkopers gaat ook energie:direct in de fout met eindafrekeningen.zo wil men mij laten geloven dat een m3 gas bijna een euro moet kosten.

Gast

Re: Verkeerde eindstand gas op eindafrekening Eneco

Ongelezen bericht door Gast »

(Is het niet zo dat Eneco zelf ook het eea moet nagaan? Zo'n giga verbruik is haast niet mogelijk!)
Al of niet mogelijk zijn van zo'n verbruik wordt alleen bepaald door het maximum wat zo'n meter kan meten en doorlaten ;-)
Zal de schuld toch bij de makelaar moeten zoeken.
Hij heeft verkeerde standen doorgespeeld!

jpengelhardt
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 mei 2005 13:06

Re: Verkeerde eindstand gas op eindafrekening Eneco

Ongelezen bericht door jpengelhardt »

Werd net door de makelaar gebeld en hij heeft zelf geconstateerd dat er inderdaad een foutieve stand is opgenomen. Hij heeft de stand op het forumlier verbeterd en laten tekenen door de nieuwe bewoners en stuurt het op naar Eneco! :lol:

Gast

Re: Verkeerde eindstand gas op eindafrekening Eneco

Ongelezen bericht door Gast »

eind goed al goed hopelijk, en voor jou hopelijk ook nog een fles champagne op kosten van je makelaar voor dit gedoe :wink:

Gast

Re: Verkeerde eindstand gas op eindafrekening Eneco

Ongelezen bericht door Gast »

eind goed al goed hopelijk,
ENECO kennende is dit pas het begin :twisted:
Maar daar horen we vast nog wel meer over 8)

Gesloten