LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] senioren werkeloos!!!

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Gast

Re: senioren werkeloos!!!

Ongelezen bericht door Gast »

Even voor de goede orde,mijn man is niet werkloos.
U kunt hoofrekenen maar hoevelen kunnen dat geeneens,wel eens bij een cassierre geweest die voor het verschil een rekenmachientje erbij moest pakken of op de kassabon het verschil uitrekenen?
Natuurlijk begrijp ik ook wel dat werkgevers liever een goedkopere kracht aannemen,maar kennis en ervaring zegt ook een hoop.
En gelukkig zijn er nog enkele werkgevers die een oudere prefereren boven een jong en onervaren iemand.
En het valt mij ook op dat jongeren tegenwoordig gauw opgeven,terwijl de oudere meestal doorzetters zijn.
Ik wil hierbij wel opmerken dat ik niet iedereen over een kam scheer.

Stemmen heb ik vanmorgen om 7.30 al gedaan.

Gast

Re: senioren werkeloos!!!

Ongelezen bericht door Gast »

Ik weet niet hoeveel er niet kunnen hoofdrekenen en heb van zulke mensen eerlijk gezegt niet veel last, maar dat komt misschien omdat ik mij er niet aan stoor.
Ik weet echter wel hoeveel ondernemingen er in Nederland niet in slagen een goede concurrentie te leveren.
Op basis daarvan geef ik ondernemers niet de schuld van het feit dat ik persoonlijk nog thuis zit.

De veredelde vinger wijs ik als werklose in mijn geval liever naar bureacratie en het ontzettend traag handelen van de vele instanties die wij hebben.
Als jongere is het al erg dat je geen studie kunt doen, terwijl je er meer dan geschikt voor bent, omdat aanbevelingen van sociale instanties e.d. gewoon genegeert worden door opleidingen.
Ik veronderstel hierdoor dat de groei die werkgevers eisen om u de kans te geven op een nieuwe cariere zelfs nog moeilijker is te verkrijgen.
Dan kan ik de conclusie dus trekken dat ex-werknemers, hoewel ze beschikken over ervaring, toch niet altijd de eisen kunnen vullen voor de functie die ze hebben willen.
Ondanks de kosten.
Dit is maar een voorbeeld van een van de redenen waardoor iemand geen werk meer kan vinden.

Het is echter niet juist om de schuld bij de jongeren te leggen.
Dat jongeren vaak functies vervullen is alleen een oorzaak van een bepaald gevolg, dat gevolg is waar het probleem ligt.
Bedenk echter dat jongeren vaak ook werkervaring nodig hebben om de functie of studie die zij willen vervullen te kunnen verkrijgen.
Hierdoor is het nog maar de vraag of ouderen inderdaad een prioriteit hebben boven jongere mensen.

Misschien kan er beter iets gedaan worden tegen de mensen die voor of onder een minimum gaan werken om in het buitenland hun geld te besteden tegen een gunstiger tarief, of tegen de mensen die naast het werk van hun partner ook deeltijd functies willen vervullen voor langere tijd om in een huis te kunnen wonen waarvoor zij vaak nieteens goede meubels kunnen aanschaffen.
Een benzinepomphouder kan bijvoorbeeld vaak geen personeel aannemen omdat zulke huisvrouwen geen uren willen verliezen, tegelijkertijd zijn het dezelfde huisvrouwen die in het weekend en vaak doordeweeks vrij willen om bij de kinderen te kunnen zijn.

Tens

Re: senioren werkeloos!!!

Ongelezen bericht door Tens »

De vorige reactie kwam overigens van mij.
Ik wil OOK dat ouderen kunnen werken wanneer zij dit willen, maar dat moet wel mogelijk zijn.
Als goed functionerende maatschappij moeten bepaalde groepen echter inleveren door grotere voor de economie belangrijkere groepen een hogere prioriteit te geven.
Je kunt niet altijd en-en.

Gast

Re: senioren werkeloos!!!

Ongelezen bericht door Gast »

U moest eens weten hoe het er in de horeca aan toe gaat.
De werkgevers willen graag dat iemand met veel ervaring komt werken alleen wel voor 20 uur liefst nog minder op de loonlijst.
Maar wel verwacht men dat je 50 tot 60 uur per week gaat werken m.a.w.
de rest zwart.
Doe je dit niet dan is het aju voor jou een ander die dat wel doet.
Mijn man was dit na al die jaren beu en is aan een opleiding begonnen via een reintegratiebureau op een leeftijd van 57 jaar.
Hij heeft hierdoor gelukkig ander werk gekregen waarvoor hij nu is opgeleid en hiervoor ook zijn diploma's heeft weten te behalen.
Dus bij deze een nieuwe carriere is mogelijk,maar ik denk dat dit een van de weinige uitzonderingen zijn.
Ik geef trouwens jongeren niet de schuld dat zij werkloos zijn want ik weet hoe moeilijk het is om aan een baan te komen.
Zoals mijn dochter waarvoor een rijbewijs verlangt wordt,dit terwijl zij wel haar diploma's heeft.
Omdat zij op die manier ook niet aan de slag kwam waarvoor zij geleerd heeft,is zij in die tussentijd ander werk gaan doen.
Dit is ook mogelijk,alleen moet je je eisen een beetje aanpassen.

Tens

Re: senioren werkeloos!!!

Ongelezen bericht door Tens »

Een meid van 17 is iets anders dan een jongen van bijna 23.
En dan houdt ik de regio waarin zij woonachtig is nieteens in het licht.
Kijk, ik ben hoog intelligent bevonden, ik heb diverse aanbevelingen om een grafische opleiding te mogen volgen nadat instanties mijn portfolio hebben gezien, maar ik wordt toch niet geaccepteert omdat dit te duur is:
Je hebt hiervoor namelijk subsidie nodig.
Als ik nu zonder branch gerichte diplomas bijvoorbeeld bij een winkel of ander bedrijf ga soliciteren zullen ze me niet aannemen:
-Ben boven de 21, daarom moet ik soliciteren op specifieke functies waarvoor jongere mensen niet voor in aanmerking komen, deze functies vereisen vaak meerdere jaren werkervaring
-Ben een man, en in winkels e.d. worden vrouwen vaak meer representabel gevonden, ontdanks mijn management diplomas.
-Mijn eerdere diplomas in ondernemerschap en management overprijsen mij voor functies in bijvoorbeeld benzinestations waar vaak om een man gevraagt wordt van boven de 18 jaar, daarbij komt het weinige aanbod in de branch.
Ik kan nog wel even doorgaan.

Feit is dat arbeidsintegratie heel veel tijd kost, gezien ik ook een stoornis in het autistisch spectrum heb ben ik daar al enige tijd mee bezig.
Ik zou op papier goede kansen moeten hebben, omdat mijn stoornis zorgt voor goede een concentratie, een drang naar perfectie, voorkomt bij mensen met hoge intelligentie e.d., buiten het feit dat ik hierdoor sociaal gezien niet erg goed ben.
Ik zou de opleiding grafische vormgeving met gemak kunnen afronden maar de sociale instanties schieten echter niet op, en ik ben straks 23 jaar waardoor mijn ouders hun financiele verantwoording over mij verliezen.
Een dergelijke opleiding zelf betalen kost 70 euro per dag, vandaar dat er gebedeld moet worden om subsidie met aanbevelingen aan de hand van portfolios e.d.

Kijk, het gaat er om welke ambities je hebt.
Voor mij zijn een huis en een auto mijn eerste prioriteiten en zelfs die komen in gevaar omdat ik simpele baantjes niet kan houden [lang verhaal kort].
Ik heb dus niet veel medelijden met mensen die klagen over werkloosheid terwijl ze in een huis kunnen wonen.
En al helemaal niet met mensen die hun klachten wekelijks in de Metro e.d. media moeten luchten, terwijl ze jongeren vaak zwart maken.
Dat is nog los van het feit dat, gezien minder dan 30% van iedere (nieuwe) onderneming een slagingskans heeft in Nederland, werkgevers ook niet gestraft kunnen worden omdat ze voor hun toekomst kiezen.

Ik wil u [gast 20:46] bedanken voor het verhaal over uw man omdat ik het zelf al niet meer zo zag zitten met het hele Wajong en arbeidsintergratie systeem.
Hierdoor kan ik hopelijk toch bereiken wat ik bereiken wil, werk en een gezin, dan komt de rest later wel.
Hieruit zouden andere ouderen ook inspiratie kunnen opdoen.
Zolang ze zich wel bedenken dat ze aantrekkelijk moeten kunnen worden voor een werknemer door speciale eigenschappen aan te leren en talenten te gebruiken.
Als u bijvoorbeeld een werknemer in lage functie bent geweest en op uw 55 vervangen werd door een machine, dan moet wel iets extras kunnen leren.
Is die mogelijkheid er niet, dan zult u logischerwijs nergens kunnen werken.
Maar zolang u iets kunt, of iets leren kunt, dan kunt u er gelukkig toch voor gaan zo blijkt:
Er is dan sprake van geluk.
Waardeer dit ten volste.

Gast

Re: senioren werkeloos!!!

Ongelezen bericht door Gast »

Sorry,maar mijn dochter is 20 en ik heb ook nog een zoon van 23,maar dit even terzijde.
Wat u schreef over klagende mensen i.v.m.werkloosheid die toch in een huis wonen.
Weet u wel hoe moeilijk het is om van bijv. een bijstandsuitkering rond te komen?
Dit is echt geen vetpot als je bijv.een gezin hebt met 1,2 of meerdere kinderen en rond moet zien te komen van ik geloof 1150.- per maand.
En u bent pas 22 nog zo jong en nu al aan een gezin denken.
Maak eerst wat plezier en leef dan u nu al zorgen te maken hierover.
Men zegt :Als de nood het hoogst is,is de redding nabij,en geloof me ik weet echt wel waar ik het over heb.

Gast

Re: senioren werkeloos!!!

Ongelezen bericht door Gast »

Ik weet waar ik over praat,maar dat komt omdat ik misschien een stukje
ouder ben en iets meer levenservaring heb dan jij.
Je moet nog veel leren!!!
Kijk ik werk en heb dus alleen des avonds tijd om te reaguren.

Ik werk dagelijks met werkzoekenden en ken alle cijfers verdomde goed, ik ben wo opgeleid. Feit is dat jongeren een achterstand op de ABM hebben omdat ouderen blijven plakken, feit is dat de MBO-isering van onze maatschappij de lager geschoolden geen goed doet.

FEIT is en blijft dat de DUURRRRR van je WW afhankelijk is van je LEEFTIJD. tot 23 6 maanden en vanaf 58 5 jaar. en zo oplopend.

Verder ff over dat hoofdrekenen
Dat zegt niets over je denkvermogens, hoofdrekenen is een truckje netzoals alle dees en tees op de juiste plaats zettten. de een is er goed in de ander niet.

Tens

Re: senioren werkeloos!!!

Ongelezen bericht door Tens »

Wat u schreef over klagende mensen i.v.m.werkloosheid die toch in een huis wonen.
Weet u wel hoe moeilijk het is om van bijv. een bijstandsuitkering rond te komen?
Makkelijker dan het is om helemaal géén bijstand te ontvangen.
Geen studiefinanciering: Want ik studeer niet.
Geen WW: Want ik heb nog niet lang genoeg mogen werken.
Geen sociale bijstand: Want ik heb het laatste half jaar niet gewerkt.
Geen speciale inkomsten: Want mijn ouders verdienen allebei, ik heb geen kinderen, woon nog bij mijn ouders, etc.
Ik moet het en moest het al anderhalfjaar doen met de hoop dat arbeidsintergratie en / of een Wajong uitkering mogelijk in combinatie met een andere studie aan mij toegewezen kan worden zodat ik misschien kan doen waar ik goed in ben zodat ik een huis kan betalen en niet mijn hele leven lang ondanks mijn hoge IQ achter een lopende band kom te staan.
Dus is 22 op z`n zachtst gezegd nogal laat om jezelf voor te bereiden om op jezelf te wonen.
En u bent pas 22 nog zo jong en nu al aan een gezin denken.
Maak eerst wat plezier en leef dan u nu al zorgen te maken hierover.
Men zegt :Als de nood het hoogst is,is de redding nabij,en geloof me ik weet echt wel waar ik het over heb.
Alvorens een kruisje te slaan en mijn lot over te dragen aan wat de toekomst brengen zal zou ik mij toch even willen voorbereiden:
Een boxer met God aan zijn zijde moet evengoed wel een vechter zijn om zich na een gevecht staande te houden.
Ik wil ervoor zorgen dat ik klaar ben voor wat er op mijn pad komt.
Om daarmee te beginnen is 22 jaar helemaal geen vroege leeftijd.
Helemaal gezien je na je 23ste zelf je financiën op orde moet hebben.
Bedenk wel dat je na het 23ste jaar geen recht meer hebt op normale subsidie voor studenten en het dus heel erg moeilijk wordt een studieacceptatie te bemachtigen.

Gast

Re: senioren werkeloos!!!

Ongelezen bericht door Gast »

Junioren en senioren.

Laten we niet met de vinger naar elkaar wijzen!!!

Het gaat erom dat er op dit moment een enorme werkeloosheid is onder junioren en senioren. Voor beiden groepen is het moeilijk om aan de slag te komen. Zowel voor junioren en senioren is het een groot probleem.

Junioren en senioren raken gefrustreed of hebben kopzorgen door geen baan kunnen vinden door te jong, te oud, te duur, geen ervaring, te zwaar voor een functie, meestal geen reactie van werkgever na een sollicitatiebrief en ga zomaar door.

Voor beiden valt iets te zeggen:
Een werkeloze junior heeft plannen voor de toekomst, wil op eigen benen staan, wil niet meer financiëel afhankelijk zijn van zijn ouders, enz, enz. Heel begrijpelijk.

Een werkeloze senior met gezin heeft wel vaak hogere financiële lasten/verplichtingen.Denk aan kinderen, school of collegegeld, betalen voor meerdere personen ook meer premies bv. ziektekostenpremie, meer eigen tandartsbijdrage, door meerdere personen ook hogere woonlastenbv: gas, water en electriciteit ,enz,enz.

Waar gaat het nu om: - het niet kunnen vinden van een baan door de grote werkeloosheid die maar groeit waardoor mensen in de financiële problemen komen, zowel junioren als senioren.Wat moet er gebeuren in Nederland om meer mensen te helpen aan een baan.Wat kan er verandert worden om dit werkeloosheidsprobleem voor een deel op te lossen. (Misschien moeten we gaan protesteren of actie gaan voeren dat dit zo niet langer kan!).

Jong en oud, sla de handen ineen, heb respect voor elkaar, we hebben elkaar nodig.Ga elkaar niet de grond inboren om wat voor reden dan ook. Iedereen heeft recht op werk! Iedereen gun je werk!

Gast

Re: senioren werkeloos!!!

Ongelezen bericht door Gast »

Er worden genoeg vakkenvullers gevraagd,dus om niet meer zo van je ouders afhankelijk te willen zijn,pak je dan toch alles aan wat er is?
En misschien in de tussenliggende tijd een studie te volgen.
Volgens mij zijn er zat die op deze manier toch iets bijverdienen,of in de horeca waar ook meestal studenten worden gevraagd.

Tens

Re: senioren werkeloos!!!

Ongelezen bericht door Tens »

Er worden genoeg vakkenvullers gevraagd,dus om niet meer zo van je ouders afhankelijk te willen zijn,pak je dan toch alles aan wat er is?
En misschien in de tussenliggende tijd een studie te volgen.
Volgens mij zijn er zat die op deze manier toch iets bijverdienen,of in de horeca waar ook meestal studenten worden gevraagd.
Ik verzoek u alle voorgaande reacties nog eens rustig door te lezen alvorens het gesprek te laten keren naar een eerder punt van discussie.


Aan gast 10:36
Liefst zou ik hebben dat gewoon iedereen kon werken.
Ik heb namelijk ook vrienden onder oudere mensen.
Maar uiteindelijk sta je er toch alleen voor:
Als ik als jongere pas op m`n 30ste met fantsoenlijk werk (lees: werk met carieremogelijkheden) kan beginnen dan ben ik veelal te laat.
Dit geld voor veel jongeren.
Als een ouder persoon hierin dus een belemmering vormt omdat deze een carriere in de weg staat, dan moet er ergens een grens getrokken worden.
Ja, het liefst zou ik ook willen dat iedereen kon werken, maar zo zit de maatschappij niet in elkaar.
Er is gewoonweg niet voldoende capaciteit, economisch en maatschappelijk gezien, om extra werkplekken te creeeren, of te kiezen voor oudere werknemers boven de andere alternatieven.
Dat is wat er aan de grond staat van deze problemen.
Het zal met protesteren niet opgelost kunnen worden; kijk maar eens naar Duitsland, dus zullen er prioriteiten gesteld moeten worden.
Vandaar dat ik tweeverdieners en mensen die werken voor extra inkomen een lagere prioriteit wil stellen.
Als het gaat om economie en levensonderhoud dan moeten de opbouwende en vaste basisinkomens voorrang krijgen, dat krijgen ze nu namelijk niet.
Natuurlijk moet iedereen werk kunnen krijgen als u vraagt waar de voorkeur ligt.

four-eyes
Berichten: 201
Lid geworden op: 06 apr 2004 13:29

Re: senioren werkeloos!!!

Ongelezen bericht door four-eyes »

Beroepsmilitair? Achter een bureau misschien? Want daar ken ik er ook een paar van. Zelfs eentje in de familie: part-time kapitein. Ik snap totaal niet waarom die mensen met vervroegd pensioen mogen. En niet zo'n klein beetje vroeg ook! Zeker de militairen die alleen maar papieren heen en weer schuiven, hebben geen recht op vervroegd pensioen, vind ik. Wat dacht je van leraren die met darmen van kinderen te maken hebben? Die mogen ook niet met extra vervroegd pensioen. En zo zijn er nog wel meer beroepsgroepen te bedenken die het aanzienlijk moeilijker hebben dan die militairen.
Een paar jaar geleden bestonden ze het om op het Malieveld in Den Haag te protesteren tegen verhoging van de pensioenleeftijd. Tsjonge, jonge.

four-eyes
Berichten: 201
Lid geworden op: 06 apr 2004 13:29

Re: senioren werkeloos!!!

Ongelezen bericht door four-eyes »

Sorry, even voor de duidelijkheid:
mijn posting slaat op een posting van Soldaatje, gedateerd 25 mei.

Gast

Re: senioren werkeloos!!!

Ongelezen bericht door Gast »

Ik vind je gewoon een ontzettende zeur,die nog steeds op die leeftijd van je ouders profiteerd en te beroerd is om een eenvoudig baantje te accepteren.
De smoes dat ze je niet aannemen i.v.m.je hoge IQ,je opleiding of weet ik veel,is denk ik alleen maar bedoeld omdat je eenvoudig werk misschien te min vindt.
Een beetje minder arrogant misstaat niet.

Gast

Re: senioren werkeloos!!!

Ongelezen bericht door Gast »

Als je tijdens je studie een bijbaantje had gehad,dan had je nu je studie kunnen betalen,en niet een half jaar thuis moeten zitten.
Er is zat werk in de kassenbouw,maar daar zal je ruggetje wel niet tegen kunnen.
Dat werk verdiend goed,maar het is wel zwaar,het is werk waarvoor je helemaal geen studie nodig hebt,maar wel inzet.
En zo ontlast je ook je ouders die voor je moeten zorgen,ze zullen ondertussen ook wel gek van je zijn geworden.

Gast

Re: senioren werkeloos!!!

Ongelezen bericht door Gast »

Wajong
Je hebt inderdaad geen recht op bijstand als je recht op wajong hebt.

Jong gehandicapt, die indicereing krijg je tegenwoordig niet zomaar.

Tens

Re: senioren werkeloos!!!

Ongelezen bericht door Tens »

Je hebt inderdaad geen recht op bijstand als je recht op wajong hebt.

Jong gehandicapt, die indicereing krijg je tegenwoordig niet zomaar.
Inderdaad. Ik hoefde er echter niets voor te doen.
Op bijstand heb je inderdaad geen recht: Wajong is er immers voor bedoelt dat je als jong gehandicapte kan intergreren in de maatschappij, dus om geld hoeft het niet te gaan.
Je kunt bijvoorbeeld jobcoaches krijgen of een arbeidsintergratiebedrijf met een speciale studie mocht je dit willen.
Hierdoor moet je echter door een lang traject reizen van aanbevelingen en consulenten.
Maar subsidies voor studie zijn echter nog gewoon van toepassing als je hiervoor in aanmerking komt.
Er zijn in mijn geval al diverse aanbevelingen verstuurd naar diverse organisaties zoals u uit mijn verhaal op kon maken.
Overigens zijn ouders pas verplicht je van je handicap te vertellen als je 21 jaar geweest bent, vandaar dat de term jong gehandicapt [of tegenwoordig: 'jong volwassenen met een beperking'] ook in volwassenheid nog van toepassing is.

Kijk, als ik een studie kon betalen van een bijbaantje, [70 euro per dag voor de mensen die vergaten te lezen], dan had ik dat allang gedaan.
Er is hier trouwens niemand die makkelijk werk kan vinden in de regio.
Overigens is het aannemen van werk wat je eigenlijk niet nodig hebt niet zo slim als veel mensen denken:
Je ontwikkeling is belangrijker dan je krantenwijk.
Ik krijg meer opdrachten omdat ik mij door zelfstudie ontwikkel (grafische vormgeving in dit geval) dan dat ik gekregen zou hebben als ik met lelysschubben in mijn CV aan was gekomen.
Het interesseert niemand dat je een baantje hebt gehad die ieder ander ook had kunnen doen, en dan alleen om het geld.
Werkervaring is op latere leeftijd alleen van belang als het werkervaring is dat een verband houdt met het werk wat je zoekt.
Om geld hoef ik niet te werken.
Ik heb gewerkt, ik krijg sporadisch genoeg inkomsten als beloning voor opdrachten en vrijwilligerswerk, mijn ouders hoeven voor mij niets te betalen en ik hoef niet op kamers omdat scholen dichtbij zijn dus daar gaat het niet om.
Het gaat om vooruitgang.
Een cariere in kassen heb je niets aan als je managementdiplomas hebt en verder wilt in een geheel andere sector.
Noem het arrogant, maar mijn CV is al rijk genoeg dus daarvoor hoef ik het ook niet te doen.
Overigens is overdrijven arrogant. Ik overdreef echter niet.
Ik noemde mijn voorbeeld niet om te zeuren, maar omdat er indirect naar geinformeert werd door het onderwerp van discussie.
De discussie ging namelijk over werkloosheid bij senioren.
Hieruit kunt u opmaken dat seniorenwerkloosheid een opvallende indicatie is uit de werkloosheidscijfers.
Ik wilde alleen aantonen dat dit meevalt als u deze cijfers tegen het ligt houdt van andere groepen werklozen, en kon dit illustreren door mijn verhaal trachten te vertellen.
Als u het beter weet dan ik wat er gebeuren moet dan verzoek ik u contact op te nemen met diverse sociale instanties en aan uw sociale plicht te voldoen.
Eventueel door een aanbevelingsbrief te sturen die zal werken of opmerkingen te maken over mijn portfolio of kennis van zaken omtrend opslag en vervoer, management en administratie, grafische vormgeving, of media en marketing.
Mocht u echter wel begrip hebben voor de situatie waarin ik verkeer dan ben ik daar dankbaar voor, maar het gaat niet alleen om mijzelf.
Het punt was dat er veel jongeren zijn, waaronder afgestudeerden, die ook niet aan werk kunnen komen.
Spreek mij op mijn argumenten tegen met goede argumenten van uw eigen pen in plaats van te reageren alsof ik uw auto bekrast heb.

Gast

Re: senioren werkeloos!!!

Ongelezen bericht door Gast »

Wajong is er immers voor bedoelt dat je als jong gehandicapte kan intergreren in de maatschappij, dus om geld hoeft het niet te gaan.
dan heb ik niet het idee dat je weet wat Wajong daadwerkelijk inhoud.

Het min van szw zie wajong

Wanneer je er recht op hebt dat mag jezelf nalezen, maar de hoogte is gekoppeld aan de mate van AO, de uiteindelijke normbedragen zijn gelijk aan die van de normbedragen vanuitde WWB plus een toeslag plus de mogelijkgheid op TW.

Nu denk ik dat jij minder dan 25 % AO bent, je bent wel geindiceerd als AGH. Wat inderdaad betekent dat het UWV zegt dat jij WEL kan werken, maar omdat je een achterstand op de AM hebt, jij aanspraak kan maken op REA susidies en reintegratie.

Wajong kan je dus ook volledig krijgen als je bijv in een rolstoel zit oid.

Eerst de regels lezen daarna anderen pas beoordelen

Gast

Re: senioren werkeloos!!!

Ongelezen bericht door Gast »

Uit de verhalen die tens schrijft denk ik dat hij psychisch niet helemaal 100 is. En je krijgt dan inderdaad geen volledige wajong. Net zoals dat je tegenwoordig geen WAO meer krijgt wegens psychische ziekte.

Het feit alleen al dat hij via de Wajong recht heeft op reintegratie zegt mij genoeg.

Hij geeft ook aan dat werkervaring alleen belangrijk is als je er later wat aan hebt in je werk. Daarmee geeft hij aan niet echt bijster slim te zijn en geen gevoel te hebben voor wat een potentiele werkgever belangrijk vindt.

Het staat veel malen beter als je op een gesprek kan zeggen dat je niet stil hebt gezeten en daarom in de horeca (oid) bent gaan werken. Dan dat je zegt nee ik deed aan zelfontplooing door boeken te lezen.

Hij geeft daarmee aan totaal geen gevoel te hebben van de sociale en emotionele omgang tussen mensen onderling. Hij laat zelf kennen dat het sociale aspekt niet van belang is.

Het feit dat hij fulmineert tegen de reintegratiemogeljikheden zegt ook wat, een aangereikte hand wijst hij dus af. Dit alles lijkt mij te duiden op een persoonlijkheids stoornis, of op zijn minst een antipersoonlijke psyche.

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: senioren werkeloos!!!

Ongelezen bericht door Janneke52 »

En dan zegt men:
Feit is dat jongeren een achterstand op de ABM hebben omdat ouderen blijven plakken,
En wat moeten de ouderen dan? Hoe oud?
Mijn man is 59 en kan (misschien) met 61 in de VUT als er niets verandert.
De regereing wil er naar toe dat men tot 65 werkt, i.v.m. betalen AOW premie??

WAT WILLEN WE NU IN NEDERLAND??

Gesloten