LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] betalen onder protest

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Vincentc
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 jul 2004 19:06

betalen onder protest

Ongelezen bericht door Vincentc »

Ik wil mijn rest schuld onder protest gaan betalen. Is hier nog een bepaalde procedure voor? Ik begreep dat je hiervoor een aangetekende brief naar dexia moet sturen, aan welke criteria moet deze brief voldoen? Is er ergens een voorbeeld brief aanwezig?

mvg,

vincent

Jondalar
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 mei 2005 16:05

Re: betalen onder protest

Ongelezen bericht door Jondalar »

Betalen onder protest ben je gewoon je geld kwijt. Is geen garantie. SLV heeft dat ook destijds geadviseerd en dat is niet al te best uitgevallen.

Gr Jondalar

dustinh
Berichten: 40
Lid geworden op: 23 mar 2005 16:43

Re: betalen onder protest

Ongelezen bericht door dustinh »

En als je al betaalt zet dan op de overschrijvingskaart onder het kopje mededelingen het volgende: "betaling geschiedt onder protest en onder voorbehoud van alle rechten en weren" en maak van de overschrijvingskaart een kopie voor je eigen archief!!

CashDamageLeader
Berichten: 305
Lid geworden op: 04 mar 2005 11:45

Re: betalen onder protest

Ongelezen bericht door CashDamageLeader »

Vemeld: BETALING ONDER DWANG!!

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: betalen onder protest

Ongelezen bericht door trudy »

Informeer eerst nog maar eens bij Dexia of je ook echt die restschuld moet betalen, vóórdat je het weer (of een deel) terugkrijgt.

De meningen hierover zijn nog steeds verdeeld.

Van de maandelijkse termijnen is het bekend dat die eerst voldaan moeten zijn, maar van die restschuld......

Het is toch van den gekke.......eerst betalen om het dan weer (of een deel hiervan) terug te krijgen? Waarom niet gewoon verrekenen?

Vincentc
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 jul 2004 19:06

Re: betalen onder protest

Ongelezen bericht door Vincentc »

ik heb contact gehad met dexia hierover en zij melden dat je pas voor die duisenberg regeling in aanmerking komt als eerst de restschuld betaalt is.

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: betalen onder protest

Ongelezen bericht door trudy »

Bedankt, zelfs sommige advocaten wisten dit niet. Eén advocaat stelde zelfs pertinent dat je die restschuld niet eerst hoeft te betalen, omdat het verrekend wordt.


Het is ook van den zotte.......eerst betalen en dan weer terugkrijgen......

Voor mij betekent dit maar één ding: ze zoeken of je wel echt in aanmerking komt. Vernietiging op tijd? (hun tijd dan), winst uit vorige contracten? alle maandelijkse termijnen voldaan? Lopen er nog andere contracten? en ga maar door. Ze gaan je zaak eerst uitspitten, maar ondertussen hebben ze de centen binnen en ben jij afhankelijk geworden van de nukken en kuren van Dexia.

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: betalen onder protest

Ongelezen bericht door Willems »

Vincentc,

Je hebt geen schuld, alleen een opgelegd schuldgevoel door Dexia.
Geheel deze opzet is een zwendel om geld uit de zakken van de mensen te slaan. Het WVD was gewoon een uitgerekende truc om je formeel het schuldgevoel te geven, in feite was het een product, dat nooit op de markt kon. Dexia was eerst naar de rechter gegaan om daarna van dat idee af te stappen. Wil Dexia meer geld, laat het terug naar de rechter toestappen, de rechters weten inmiddels wat voor vlees zij in de kuip hebben.
Betaal niets meer, wat je nu hebt heb je, neem je het vertrouwen en je geeft het aan Dexia, ben je het kwijt, om de simpele reden, dat dit een zwendel is, een soort pick-pocket! Uiteraard is het jouw geld en jij beslist erover!

keessie
Berichten: 127
Lid geworden op: 14 nov 2003 00:41

Re: betalen onder protest

Ongelezen bericht door keessie »

BETALEN ONDER PROTEST STELT GEEN R**T VOOR DUS NIET DOEN !!!!!!

Kees

rust
Berichten: 516
Lid geworden op: 13 jan 2004 21:39

Re: betalen onder protest

Ongelezen bericht door rust »

welke idioot betaalt er nu nog een cent aan dexia?

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: betalen onder protest

Ongelezen bericht door pluutje »

Beste Vincentc,
Geplaatst op 03 Jun 2005 14:51 door Vincentc
-------------------------------------------------------------------------------
ik heb contact gehad met dexia hierover en zij melden dat je pas voor die duisenberg regeling in aanmerking komt als eerst de restschuld betaalt is.
Zoals iedereen adviseert voorlopig niet betalen! Eerst het 'naadje'
van de kous weten voordat je weer ergens 'intrapt'!!!

''Bellen naar Dexia heeft geen zin want zij geven altijd een antwoord voor hun eigen gewin''!
Laatst gewijzigd door pluutje op 04 jun 2005 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.

charlie
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 feb 2004 01:06

Re: betalen onder protest

Ongelezen bericht door charlie »

Op advies van stichting Leaseverlies heb ik mijn restschuld ook onder protest betaald. De beste advies die ik je kan geven is om echt niet te gaan betalen. Je inleg ben je dan kwijt en via de rechter kan je nog proberen om alles terug te krijgen.

Uiteraard ken ik je persoonlijke situatie niet.

Succes verder.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: betalen onder protest

Ongelezen bericht door Janny »

het geeft mij een ontspannen gevoel dat ik alleen de inleg nog maar bij Dexia op rente heb staan.

Die zogenaamde restschuld bewaar ik zelf wel veilig..

en die inleg? nou die storten zij.............. maar met rente terug.

staat bij mij op rekening een stuk veiliger. en is zeker beter voor m'n eigen rust.

Janny

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: betalen onder protest

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Proefballonnetje Vincentc...

nieuw dexiaantje...

Wie trapt hier nu nog in ???

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: betalen onder protest

Ongelezen bericht door JH »

Geplaatst op 03 Jun 2005 14:57 door trudy


--------------------------------------------------------------------------------

Bedankt, zelfs sommige advocaten wisten dit niet. Eén advocaat stelde zelfs pertinent dat je die restschuld niet eerst hoeft te betalen, omdat het verrekend wordt.
Zeker de voors en tegens niet gelezen als sticky bovenaan dit forum. Wat zijn dat voor zogenaamde advocaten die dat niet wisten. Juist een kwaliteitsadvocaat behoort dat wel te weten. Dat geeft moed en vertrouwen voor de toekomst wanneer men een advocaat nodig heeft. :cry:

piano
Berichten: 373
Lid geworden op: 10 mei 2005 15:46

Re: betalen onder protest

Ongelezen bericht door piano »

In een pessimistische bui vanavond JH :?:

Zal ik iets voor je spelen :?:

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: betalen onder protest

Ongelezen bericht door JH »

Zo pessimistisch klink ik toch niet mag ik hopen. Alleen vreemd dat advocaten niet eens op de hoogte zijn dat een restschuld betaald moet worden. Zeker ook net de website gevonden :P

piano
Berichten: 373
Lid geworden op: 10 mei 2005 15:46

Re: betalen onder protest

Ongelezen bericht door piano »

JH,

Je (voor de zoveelste maal) vooringenomen oordelen moet je eens een keer achterwege laten ! Wie ben jij om iemand op basis van zo weinig info "even" een stempel op de drukken ????
Misschien is dit dan de juiste omschrijving 8)

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: betalen onder protest

Ongelezen bericht door JH »

Geplaatst op 06 Jun 2005 17:10 door Ikwaseenbeetjedom


--------------------------------------------------------------------------------

Proefballonnetje Vincentc...

nieuw dexiaantje...

Wie trapt hier nu nog in ???

Over vooroordelen gesproken :?:

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: betalen onder protest

Ongelezen bericht door Elias »

En weer heeft hij het over een ander, nooit over zijn eigen opmerkingen..... Ongelofelijk !
Heeft iets van "JR" uit die roemruchte tv -serie...

Elias.

Gesloten