| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kruidvat verkoopt mij een kapotte HDD recorder
Kruidvat verkoopt mij een kapotte HDD recorder
Sinds gisteren heeft het Kruidvat een DVD/HDD-recorder voor EUR 369.
Bij Kruidvat filiaal Hoog Catharijne Utrecht heb ik er eentje gekocht, en bij thuiskomst blijkt het apparaat kapot te zijn. Nadat ik hem aanzet "bevriest" het scherm en reageert hij nergens op, behalve uitzetten.
Ben vandaag meteen terug gegaan, maar mocht hem niet omruilen voor een andere. Na een onbeschofte behandeling door de Kruidvat filiaalmanager, werd ik afgescheept met een telefoonnummer van de Klantenservice (0800 - 2877463).
Op dit nummer wordt alleen Duits gespoken!
Volgens die Duitssprekende vrouw leveren zij helemaal geen service voor Kruidvat en zou dit pas over 2 maanden ingaan!
Wat nu?
Wie heeft ook een probleem met het Kruidvat?
Bij Kruidvat filiaal Hoog Catharijne Utrecht heb ik er eentje gekocht, en bij thuiskomst blijkt het apparaat kapot te zijn. Nadat ik hem aanzet "bevriest" het scherm en reageert hij nergens op, behalve uitzetten.
Ben vandaag meteen terug gegaan, maar mocht hem niet omruilen voor een andere. Na een onbeschofte behandeling door de Kruidvat filiaalmanager, werd ik afgescheept met een telefoonnummer van de Klantenservice (0800 - 2877463).
Op dit nummer wordt alleen Duits gespoken!
Volgens die Duitssprekende vrouw leveren zij helemaal geen service voor Kruidvat en zou dit pas over 2 maanden ingaan!
Wat nu?
Wie heeft ook een probleem met het Kruidvat?
Re: Kruidvat verkoopt mij een kapotte HDD recorder
Heb ook de Kruidvat Klantenservice proberen te bereiken via het nummer 0318 - 579888. Dit nummer staat vermeld op kruidvat.nl .
Zelfs na heel lang wachten wordt hier NIET opgenomen.
Heb op hun website geprobeerd een klachtenformulier in te vullen, maar dit eindigt in een technisch probleem op de site....
Zelfs na heel lang wachten wordt hier NIET opgenomen.
Heb op hun website geprobeerd een klachtenformulier in te vullen, maar dit eindigt in een technisch probleem op de site....
-
bene
Ben ik zeer verguld mee. Wie koopt nou zoiets bij een drogist. Zo maak je de audio-video winkels kapot. Die verkopen ook toch geen paracetamol?
Dit gun ik iedereen die deze dingen daar kopen. en mooi van die service!!!
Dit gun ik iedereen die deze dingen daar kopen. en mooi van die service!!!
-
gio
Helemaal mee eens bene, een HD recorder kopen bij een drogist en dan klagen dat je geen service krijgt. Als je er vragen over hebt ga je dan ook naar het Kruidvat toe? Ik hoop dat ze je dan kunnen helpen.
-
Mirre
Uiteraard hoef je van de gemiddelde Kruidvatmedewerker geen service en advies te verwachten over dit soort apparatuur, maar een werkend product, bereikbare klantenservice en vriendelijk te woord gestaan worden is toch iets dat je bij elke winkel mag verwachten lijkt me. Onzin dus jullie opmerking, Bene en Gio!!!! Bovendien verkopen winkels als Aldi en Lidl (ook geen witgoedwinkels dus) ook goedkope en goede apparatuur zoals bijv. tv's en computers en deze bieden hierbij wèl een goede service (binnen 4 weken kun je zonder problemen het product terugbrengen als het niet bevalt).
-
Gast
Van de zotte hoe kruidvat reageert. Een product dat bij aankomst gebreken blijkt te hebben en dus nog nooit gefunctioneerd heeft moet gewoon omgeruild worden.
De enige methode die dan nog werkt is IN de winkel een hoop stampei maken, het liefst waar andere klanten bij zijn. Spreek wat harder dat andere klanten het ook kunnen horen. Moet jij eens zien hoeveel je dan bereikt. En laat je niet afschepen. Zeg dat je niet eerder weggaat voordat een andere hebt of geld terug.
Ik heb ooit een vergelijkbare situatie meegemaakt, niet bij kruidvat maar een computerzaak. Na veel woorden liep het personeel en de bedrijfsleider gewoon weg. Ik heb toen de hele tijd "GELD TERUG" in de winkel geroepen. Ze zeiden dat ze de politie erbij gingen halen, maar dat deden de schi jt lijsters natuurlijk niet. Want dan had ik die ook mooi kunnen vertellen dat ik was beduveld.
Uiteindelijk heb ik mijn geld terug gekregen. Een boze klant in de zaak maakt de personeel en de bedrijfsleider erg zenuwachtig en ze zullen snel begrijpen dat zo'n klant in je winkel niet echt bevorderlijk is voor de verkoop.
Succes
De enige methode die dan nog werkt is IN de winkel een hoop stampei maken, het liefst waar andere klanten bij zijn. Spreek wat harder dat andere klanten het ook kunnen horen. Moet jij eens zien hoeveel je dan bereikt. En laat je niet afschepen. Zeg dat je niet eerder weggaat voordat een andere hebt of geld terug.
Ik heb ooit een vergelijkbare situatie meegemaakt, niet bij kruidvat maar een computerzaak. Na veel woorden liep het personeel en de bedrijfsleider gewoon weg. Ik heb toen de hele tijd "GELD TERUG" in de winkel geroepen. Ze zeiden dat ze de politie erbij gingen halen, maar dat deden de schi jt lijsters natuurlijk niet. Want dan had ik die ook mooi kunnen vertellen dat ik was beduveld.
Uiteindelijk heb ik mijn geld terug gekregen. Een boze klant in de zaak maakt de personeel en de bedrijfsleider erg zenuwachtig en ze zullen snel begrijpen dat zo'n klant in je winkel niet echt bevorderlijk is voor de verkoop.
Succes
-
Gast
Bene, ik ben het niet met je eens: het zijn die ketens die die spullen voor een aanbiedingsprijs in de verkoop hebben, het is niet de schuld van de koper dat die spullen daar worden verkocht. Dus wie maakt wie nou kapot?
Ik heb over het algemeen overigens prima ervaring met het kruidvat: de klantenservice was bij mij, in het enkele gval dat ik ze nodig had, goed bereikbaar.
Dat je een duitstalige persoon aan de lijn kreeg, lijkt me sterk, mogelijk heb je je in het kiezen van het juiste nummer vergist?
Ik kocht er overigens een paar grand foulards, waar vlekken in waren blijven zitten. Omdat ik het vreemd vind dat ik 100 procent katoen alleen op 30 graden mag wassen, nam ik contact met de klantenservice op, zij hebben me toen een prima advies gegeven.
Nu zegt die ene gast natuurlijk weer: een grand foulard moet je bij de woninginrichter kopen..............maak ik nu de woninginrichtingmarkt kapot door die dingen bij het kruidvat te kopen? Laat me niet lachen.
Ik heb over het algemeen overigens prima ervaring met het kruidvat: de klantenservice was bij mij, in het enkele gval dat ik ze nodig had, goed bereikbaar.
Dat je een duitstalige persoon aan de lijn kreeg, lijkt me sterk, mogelijk heb je je in het kiezen van het juiste nummer vergist?
Ik kocht er overigens een paar grand foulards, waar vlekken in waren blijven zitten. Omdat ik het vreemd vind dat ik 100 procent katoen alleen op 30 graden mag wassen, nam ik contact met de klantenservice op, zij hebben me toen een prima advies gegeven.
Nu zegt die ene gast natuurlijk weer: een grand foulard moet je bij de woninginrichter kopen..............maak ik nu de woninginrichtingmarkt kapot door die dingen bij het kruidvat te kopen? Laat me niet lachen.
-
Gast
Gast van vandaag, 13.27:
Er zijn best wel winkeliers te vinden die in zo'n geval de politie er wel bij halen, en vaak delft de boze klant dan toch het onderspit. Winkeliers gooien het dan op huisvredebreuk, en in dat geval heb je snel een winkelverbod aan je broek. Nu maakt dat in sommige gevallen niet uit, want je was toch al niet van plan bij die winkel terug te komen.
Maar je kunt toch echt beter vantevoren afwegen of jij jezelf, vooral waar andere klanten bij zijn, zo te kijk wil laten zetten. ook al heb je misschien wel gelijk. EDen verkocht artikel hoort ongeacht de prijs gewoon in orde te zijn.
Er zijn best wel winkeliers te vinden die in zo'n geval de politie er wel bij halen, en vaak delft de boze klant dan toch het onderspit. Winkeliers gooien het dan op huisvredebreuk, en in dat geval heb je snel een winkelverbod aan je broek. Nu maakt dat in sommige gevallen niet uit, want je was toch al niet van plan bij die winkel terug te komen.
Maar je kunt toch echt beter vantevoren afwegen of jij jezelf, vooral waar andere klanten bij zijn, zo te kijk wil laten zetten. ook al heb je misschien wel gelijk. EDen verkocht artikel hoort ongeacht de prijs gewoon in orde te zijn.
-
Gast
Gio, even iets rechtzetten: wanneer jij witgoed (audio-video-apparatuur, en dergelijke) bij zaken als het Kruidvat koopt, dan kun je de bijbehorende service krijgen van de bedrijven aan wie het Kruidvat die service uitbesteedt. Zo doet ALDI het, zo doet LIDL het, en ik heb er goede ervaringen mee. Dus niet maar wat roepen zonder dat je er het fijne van weet.
Ik denk dat het voor veel winkeliers nog steeds erg onduidelijk is wat de wederzijdse rechten en plichten zijn. In het wetboek is het allemaal duidelijk omschreven. Het nieuw apparaat dat niet voldoet aan de te verwachten eisen dient direct te worden omgeruild. Daarnaast kan de koper ontbinding eisen van de overeenkomst: geld terug!
-
martijn1
Een apparaat als een DVD-HD-recorder koop je toch niet bij de kruitvat!? daar koop je luiers en vitaminepillen. Ik begrijp dat je voor een dubbeltje op de eerste rij wilt zitten, maar voor 100 euro extra heb je bij een winkel als BCC, Block of Mediamarkt een Philips dvd-recorder met HD. In zo'n winkel ben je verzekerd van advies (misschien bij mediamarkt iets minder dan) en service. Ik heb zelf een keer hetzelfde gehad met een dvd-speler, wel bij een echte elektronicawinkel gekocht. Die werd in de winkel direct voor mij omgeruild omdat ik binnen de week was teruggekomen. Ik ben er echt voorstander van om dit soort dingen bij speciaalzaken te kopen. Daar hebben ze enkel A-merken en kunnen ze advies en after-sales support leveren. Bij de kruitvat koop je ongetwijfeld een B of C-merk voor een stuk minder geld, maar ben je niet verzekerd van advies en goede garantie zorg. Ik vind het echt een kwestie van eigen schuld dikke bult.
-
martijn1
Wat vertmaori zegt over wettelijke regels dat direct omruiling moet volgen is niet juist. als de aard van het probleem het toelaat moet de koper de verkoper in staat stellen het defect te verhelpen. Stel je voor dat je een autu koopt en de spiegeltjes kunnen niet versteld worden. als koper kun je dan onmogelijk direct een nieuwe auto vragen of je geld terug vragen. Iets anders is het als defecten zich opstapelen en je als koper redelijkerwijs geen vertrouwen meer hebt in het appraat.