LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] lijfrenteverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
kenneth

Re: lijfrenteverzekering

Ongelezen bericht door kenneth »

Voor iemand van 25 ben jij je jaren ver vooruit. Ga je binnenkort soms in de VUT

Ga lekker buiten spelen of naar de kroeg en maak je geen zorgen om de dag van morgen
Ben altijd al mijn jaren ver vooruit geweest.
Maak mij echt niet zo veel zorgen om de dag van morgen maar weet wel de pensioenen zoals ze nu zijn behoorlijk ingrijpend veranderd moeten gaan worden om het betaalbaar te houden. Om dit voor te zijn wil ik dan ook graag zo vroeg mogelijk beginnen met het aanleggen van een spaarpot voor de oude dag.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Het duurt nog 40-jaar voor je zover bent. Tegen die tijd moet je werken tot aan de leeftijd van 70. Miscchien haal je de 30 geen eens. Leef nu en geniet van het leven.

Je hebt mensen van 60 die voelen zich 25 en mensen van 25 die voelen zich 60 :lol:

Petra12

Ongelezen bericht door Petra12 »

Hee gast, doe eens niet zo naar tegen Kenneth. Er zouden meer jonge mensen moeten zijn die zich verdieen in de pensioenmaterie in plaats van alleen maar te leven bij de waan van de dag.

Kenneth, onder welk pensioenfonds val je bj je nieuwe werkgever? Soms is het mogelijk om via het pensioenfonds extra pensioen op te bouwen.
Een pensioenfonds is een non-profit instelling. Vaak is het zeer voordelig om via het pensioenfonds extra pensioen op te bouwen. Zij rekenen in elk geval niet de hoge kosten die een verzekeraar rekent.

Heereveld

Ongelezen bericht door Heereveld »

Aan Petra en Kenneth ;

Mijn adviseur komt Maandag 13 Juni. Dat is dus over 1 week. Ondertussen heb ik van mijn zwager zijn polisgegevens doorgespit. Hij heeft Reaal Spaarbewust polis; en tot mijn grote verbazing blijkt bij dit product WEL een duidelijke bijsluiter te zitten, die vermeld dat de eerste 3 jaar slechts 65% van de inleg wordt belegd en daarna 93%. En, ja, het 4% netto rendementsstaatje KLOPT. Met alle totale kosten erbij; blijkt dat dus er nu (na die 3 jaar) dus netto 87% van zijn premie nu belegd wordt.
Nee, dan ik, ben jonger dan mijn zwager, en ook in 1997 begonnen. Het netto premie deel dat belegd wordt is zo'n 65% en dat is nu na 7 jaar nog niet omhooggekomen !!!. Dat mag mijn adviseur mij eens uit komen leggen !!!. Want 't verschil wordt hier niet gemaakt in de voorwaarden van de ORV. (die zijn practisch gelijk).
Bij Delta lloyd en Nationale Ned. heb ik gevraagd om de premiepecificaties naar mij toe te sturen. Zouden ze doen, ik geef ze 4 weken de tijd om mij die toe te doen komen. (nb. bij NN zit bij mij wel een "echte" ORV, die een flink bedrag uitkeert bij overlijden). Ik zal jullie laten weten wat ik volgende week Maandag wijzer ben geworden.

Wordt vervolgd;....enneh,...kijk eens naar deze link,

http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_ ... ber=741747

zoek je verzekeraar, en vraag je af of van dit voorbeeld blij wordt !!!.
Als dit staatje (in omgekeerde volgorde) representatief is, voor het "klanten-plukgehalte" dan zit ik met mijn verzekeraars niet al te best !!!

Petra12

Ongelezen bericht door Petra12 »

Heereveld, zijn er nog ontwikkelingen geweest? Wat zei de adviseur?

Heereveld

Ongelezen bericht door Heereveld »

Weer meer infomatie; maar eigenlijk niets nieuws;

Avero groeivermogen (kapitaalverzekering / belastingvrijsparen): brief de deur uit met verzoek afkoopwaarde na kosten en wat bij premievrij maken de jaarlijkse beheerskosten blijven (en hoe lang het dan nog duurt eer mijn kapitaal weer vrij is). Aan de hand hiervan beslis ik of afkopen of premievrij maken. (in ieder geval stoppen; het belastingvoordeel van 1.2% per jaar weegt bij lange na niet op tegen de kosten). Polis is nu 7 jaar oud.

Nationale Nederlanden (beleggingshypotheek): deze is weer in het nieuws sinds gisteren; zij hadden zich verteld. Er waren onbereikbare voorbeeldkapitalen in het vooruitzichtgesteld en de 400.000 deelnemers krijgen een bonusuitkering(kje). Desalniettemin; een hele duidelijke brief van hun gehad; tel even mee:
INLEG: €90 PER MAAND; hiervan gaan af:
EERSTE KOSTEN: 10 jaar LANG €27.53 PER MAAND.
DOORLOPENDE KOSTEN: 30 JAAR LANG €12.75 PER MAAND.
BEHEERSKOSTEN: 0.50% VAN DE FONDSWAARDE PER JAAR
(thans €2.20 per maand)
OVERLIJDENSRISICO: thans €6.49 PER MAAND (en dalend ivm stijgend vermogen).
Hier zucht ik maar eens heel diep; ik ben nu op de kop af 9 jaar en 8 maanden bezig. Die eerste kosten (10 jaar) zitten er nu dus zowat op, en daarna is het wel vol te houden; er vanuitgaande dat de dalende risicopremie de stijgende beheerskosten compenseren. Ben er hier nog niet helemaal uit wat te doen; zit er over te denken deze premievrij te maken, en alleen nog het overlijdensrisico en beheerskosten nog te betalen. Ik ga informeren of dat mogelijk is. ALS IK GEWETEN HAD WAT IK NU WEET, WAS IK HIER DUS NIET AAN BEGONNEN, LAAT DAT DUIDELIJK ZIJN !!.

Pensioenvoorziening delta Lloyd; geen duidelijke (met getallen onderbouwde) voorbeelden gezien van adviseur; wel een brief gehad van nationaal spaarfonds met voorbeeld van een eenmalige storting. Brief terug naar spaarfonds met verzoek om voorbeelden voor mijn geval (maandelijkse storing van €45).

Ik houd je op de hoogte petra 12; en ik vind het heel goed van je dat ook op de andere forums je de mensen waarschuwt. Zojuist nog een babyblaadje (uit 2001) opgeruimt, en toevallig viel mijn oog op een advertentie van koersplan; hoe belangrijk het toch wel niet is dat je kindje later een vermogen opbouwt voor studie en dat bij Spaarbeleg het kostenvoordeel rechtstreeks aan ons wordt doorgegeven in de vorm van een hoger rendement .... :roll: ....aaaahhhgggg#%@*& !!!!!!

Gesloten