LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Diverse offertes

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
gummetje

Diverse offertes

Ongelezen bericht door gummetje »

zoow, ik heb hopelijk het keuken shoppen er op zitten, ik en mijn vriendin hebben 3 en een halve offerte gekregen.

Van deze offertes is slechts 1 offerte gespecificeerd, met bedragen per kast, dit is tevens de hoogste offerte.

Aangezien het in scannen van alle offertes een gigantische hoeveelheid werk met zich mee brengt en het niets toevoegt omdat de bedragen niet vermeld staan zie ik hier van af. Op verzoek zal ik deze mailen.

http://img66.echo.cx/img66/7629/keuken17ug.jpg
dit is de basis opstelling van de keuken.

ik begin bij de onderkasten en dan van links naar rechts

bovenkasten

10 cm opvulplint
60 cm onderkast voor vaatwasser
90 cm ladenkast met 2 lades bovenste lade is voorzien van een uitsparing t.b.v. spoelbak/afvoer
90 cm ladenkast
hoekkast met carousel
90 cm laden kast (voorzien van 5 pits brander gas op glas)
30 cm apothekers kast

45 cm kast (40 diep) met glasdeur
120 cm niets
45 cm kast (40 diep) met glasdeur

Bovenkasten

2 x 90 cm breed met klepdeur voorzien van melkglas

Apparaten toren

beide 156 cm hoog

links: koelkast 122 cm
rechts: magnetron/oven

werkblad

Ceasarstone composiet gezoet met waterkering en smetrand/plint

De plint is alle offertes uitgevoerd in RVS of RVS look

Offerte 1

keuken wordt uitgevoerd met een kersenhouten front van echt hout (geen foliedeur) met een werkhoogte van +/- 99 cm plinthoogte is 15 cm.

- alle apparatuur behalve de schouw en de kookplaat zijn van Bosch, de afzuigschouw is van M-system en de kookplaat van atag.

- verkoper is ervaren en heeft oog voor kleine details o.a. de postitie van de kraan (aangezien diegene die de keuken het meest gebruikt linkshandig is)

- verkoper biedt in eerste instantie een korting aan van 50% op de kasten of 25% op de apparatuur.

prijs voor korting € 22.000
prijs na korting € 17.000

montage € 1.500

offerte 2

Offerte wordt uitgevoerd met een kersenhouten folie deur, echt hout is volgens de verkoopster 20% duurder en biedt geen meerwaarde. Daarnaast is folie veel harder en gaat het langer mee, en zie je op houten deurtjes snel "schoonmaak slijtage"

Na goed vergelijken lijkt deze keuken op een Systemat. Volgens de verkoopster mogen we de kwaliteit vergelijken met een Siematic.

keuken wordt volledig ingericht met Bauknecht apparatuur, waarover we aan het eind van de rit 20% korting krijgen.

Aangezien we hier na 5 uur praten en tekenen (lang leve het sjabloon) in eerste instantie een prijs kregen van € 23.000 schrokken we een beetje. Dit zag de verkoopster en stelde voor om in onderhandeling te gaan. Maar dan moesten we bij woorden van de verkoopster eerst een nachtje slapen over de genoemde prijs en de volgende dag terug komen. Dat hebben we dus niet gedaan.

de offerte zoals we deze meekregen:

prijs kasten: € 10.000
prijs apparatuur: € 7.000 (na 20 % korting)
prijs diversen: € 6.000
totaal € 23.000

Montage € 1.600

offerte 3

ook hier werd gerekend met een foliedeur mede omdat we ons vergiste in de showroom opstelling, deze bleek namelijk voorzien te zijn van een foliedeur. Ook hier werd de foliedeur de hemel in geprezen, de problemen die men vroeger had zijn nu volledig uit de wereld.

verkoper had na een uurtje onze wensen op papier en ging rekenen.

Alle apparatuur van Bosch op de kookplaat na, dit zou de eerder genoemde Atag worden.

Bij deze keuken wisten we dat het om een Systemat keuken ging.

prijs werkblad € 5.000
prijs kasten € 9.000
prijs apparatuur € 5.500
diversen € 1.000
totaal € 19.500
na korting € 17.000
montage € 1.300

offerte 4

keuken wordt uitgevoerd met een kersenhouten front van echt hout, werkhoogte 99 cm en een lage plint.

alle apparatuur is van siemens behalve de afzuigschouw, deze is van M-system.

Wederom gaat het hier om een Systemat keuken.

prijs (helaas geen specificatie)

€ 17.000 incl montage

Goed tot zover mijn offertes...

Als er verder nog vragen zijn... schiet maar raak, ik ben trouwens wel benieuwd of de keukenverkopers met de sumiere info kunnen achterhalen welke winkel het is geweest.

oud-verkoper

Re: Diverse offertes

Ongelezen bericht door oud-verkoper »

Zal ik je eens een tip geven. Koop altijd je apparatuur via internet. www.veiligkopen.nl. Krijg je gemiddeld 50 % korting op Siemens. Geen enkele keukenzaak zal je die prijs geven. Heb daar ook besteld en hoefde pas bij levering te betalen. Boter bij de vis.
Nog een tip. Ga ook eens kijken bij Super-keukens. NEE, IK HEB DAAR NIET GEWERKT! Hebben ze Nolte. Absoluut vergelijkbaar met Systemat. Heeft ook kersen kaderdeuren. En de binnenkant van de kastjes leveren ze zonder meerpijs ook in kersen!
Blad zou je eventueel rechtstreeks bij een granietleverancier kunnen doen! Heb je weliswaar geen composiet, maar wel een mooi stukje graniet. 3 cm zwarte M voor een hele scherpe prijs.
SHOPPEN LOONT! Ik denk dat je dan voor veel minder geld kunt slagen

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Hmmm. interresant....
Als verkoper even een kleine reactie...
Het is niet zo te achterhalen in welke winkels je geweest bent en dat vindt ik ook eigenlijk niet zo belangrijk..
Maar een kleine reactie op dit topic in de hoop dat je er wat mee kunt.
-Ik heb zowel nolte als systemat maar vindt persoonlijk systemat wel een paar treden hoger op de ladder staan als nolte.
-Een werkhoogte van 99 cm met een systemat en een lage plint lijkt mij wat lastig daar systemat een korpus heeft van ca 78 cm en een lage plint van 10 cm brengt je vooralsnog op 88 cm. Dan moet je wel een 10 cm blad er op hebben liggen. Ik begrijp uit je verhaal dat je het hebt over een blad van 4 cm.
-Een keus tussen hout en folie moet je echt zelf maken.. ze hebben allebei voor en nadelen die je voor jezelf moet afwegen. bv uitstraling, gevoeligheid of verkleuring in beide gevallen koop je met systemat een prima keuken.
-Zou een andere schouw nemen dan een M-system.

Succes met de keus waar je je keuken koopt en geniet er straks vooral van. Je opstelling ziet er prima uit en lijkt daardoor geen problemen te geven bij enige vorm van bestelling.

gummetje

Beste Gast
-Zou een andere schouw nemen dan een M-system.
dit is ook één van de twijfel gevalletjes... echter zijn we een beetje voor de prijs gegaan, de m-system is bijna 800 euro goedkoper dan een kap van enig ander merk... en dat verschil vonden we eigenlijk best groot.

Gast

En als je deze laat vervallen en zelf aanschaft?
bijv.via www.veiligkopen.nl?

Milko

Ongelezen bericht door Milko »

Systemat kan je beter over de grens kopen. Ik ben zelf geslaagd bij Kuechenprofi Gerwens in Gronau. Ze spreken er ook nederlands, je krijgt de offerte en tekeningen mee en de prijs is inclusief plaatsing. Bij mij scheelde het ritje Duitsland bijn 9000 euro.

Zeker de moeite waard.

Gast

Beste gummetje,

Ik weet natuurlijk niet welke schouw je hebt uitgekozen maar desondanks vindt ik 800 euro een beetje een groot verschil... daar je een leuke eilandkap al zeker hebt voor rond de 1000 euro.. M-system zal zeker een flink aantal db hoger uitkomen.

mar53

Ongelezen bericht door mar53 »

Ga jij maar effe lekker verder shoppen gummetje.

Koop alsjeblieft Alles, maar dan ook alles via internet.

Je komt jezelf echt wel tegen.
Zonder echt goed advies geef je toch een berg geld uit alleen jammer dat je dan de dingen thuis krijgt wat niet ( of teveel ) aan je wensen voldoet. ( dus uiteindelijk teveel betaald,)

Ga nou niet als internet koper de keukenshowrooms af, want de verkopers aldaar kennen jullie al lang en de echte verkoper zal je het perfecte VERKEERDE advies geven.

Jammer?????? ja...maar je koopt toch niet bij hen, het kost hun alleen maar tijd.

UIteindelijk zijn die verkopers de lachende 3e.
JIJ zit met de gebakken PEREN.

SUCCES, en de groeten.
Bij mij hoef je niet te komen.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Ga nou niet als internet koper de keukenshowrooms af, want de verkopers aldaar kennen jullie al lang en de echte verkoper zal je het perfecte VERKEERDE advies geven.
Daarmee snijdt die verkoper in zijn eigen vingers! De verkeerd voorgelichtte internetkoper weet de weg naar een forum als dit te vinden, en zal achteraf zijn gal spugen over het kennisniveau in winkel X. Door de negatieve reclame zal het lachen snel vergaan....

gummetje

Mar53,

jammer hoor die reactie, ik wil helemaal geen internetkeuken, ik wil een goede keuken die naar mijn smaak is en naar mijn prijs en waarbij het gevoel goed is.

Verder wil ik mijn bevindingen met iedereen delen waaronder jullie als keuken verkopers. Misschien leren we beide van onze fouten en dingen die we ontdekken.

Daarnaast lijkt het me sterk dat een verkoper 3 uur investeert om verkeerde informatie te geven, zonde van zijn tijd en zonde van onze tijd. Daarnaast lijkt het me erg lullig voor die verkoper als ik dan alsnog de keuken bij hem/haar koop.

Wat ik een beetje uit je reactie opmaak is dat je het als verkoper vervelend vindt dat een klant gaat shoppen. Ik heb bij diverse keuken verkopers duidelijk benadrukt dat ik niet op 1 paard wed, ik wil gewoon een second opinion in de vorm van een andere offerte.

Als ik een TV ga kopen kijk ik ook eerst bij een Harense smid en bij een mediamarkt achtige winkel. (dit zijn voorbeelden hoor) niet voor niets zijn vergelijking sites erg populair. Als je een auto koopt lees je ook eerst een test verslag van een willekeurig auto tijdschrift. Je vraagt anderen hoe zij denken over dat type auto. En maak je een proefrit.

Helaas kan dat met een keuken niet, je moet je keuze maken in een showroom, je krijgt alleen de positieve verhalen te horen en slechte merken bestaan niet en elke keuken is gelijkwaardig of beter dan Siematic. Als een auto niet bevalt ga je terug naar de garage, of je spreekt de importeur aan op het gedrag van de garage. Bij een keuken die éénmaal geïnstalleerd is kan dat niet zo snel.

Bij één van de keukenverkopers werd overduidelijk gelogen in eerste instantie werd de keuken tegen onze wens in volledig uitgevoerd met M-system Dit was vergelijkbaar aan AEG. Uit eindelijk werd op ons verzoek dan toch een ander merk gebruikt maar dit ging niet van harte.

Mocht je nog vragen hebben mar53 be my guest, maar laten we dit topic gezellig houden, als je inhoudelijk niets te zeggen hebt is het misschien wijzer om niet te reageren.

Gummetje

Keukencriticus

Ongelezen bericht door Keukencriticus »

Heel goed Gummetje.
Dit is de wijze waarop wij als consumenten wijzer worden.
Ga nu ook eens naar Duitsland voor een offerte om de mythe te ontzenuwen dat daar alles goedkoper is.

gummetje

ëén van de offertes is een Duitse offerte.

Mickeymouse

Ongelezen bericht door Mickeymouse »

Gummetje,

Ik ben wel geinteresseerd in je gespecificeerde offerte. Ik probeer zelf een offerte samen te stellen om in te kunnen schatten hoeveel onze keuken ongeveer moet gaan kosten. Ik heb het opgesplitst in 4 delen: werkblad, apparatuur, kasten en inbouwen. Met uitzondering van de kasten ben ik er wel redelijk uit.

Voor de inbouwapparatuur zijn we naar de info centra van de verschillende leveranciers gegaan. Hier kun je het beste alle apparatuur (van één leverancier) naast elkaar zien en kun je een goed vergelijk maken. Wij zijn daar zeer goed en plezierig geholpen (Miele, Bosch, Siemens). We hebben nu een lijst van apparatuur waar ik ook de internet prijzen van heb. Wij zijn van plan te kopen bij internetshop.nl de winkel bstaat al enkele jaren en we hebben er al naar tevredenheid dingen gekocht. Ik ben er van overtuigd dat er meerdere internet winkels betrouwbaar verkopen als je maar enige basisregels in acht neemt. Ik zou niet weten waarom ik bij een keukenleverancier meer zou moeten betalen. Het wordt natuurlijk een andere zaak als hij de apparatuur ook voor je inbouwt, daar mag best voor betaald worden. Ik heb bij verschillende zaken gevraagd of zij er een probleem mee hadden om een keuken te leveren zonder apparatuur en heb daar nog geen ja op gehoord.

Als schatting voor de kastjes ben ik uit gegaan van 3 maal de prijs van IKEA. We zijn op zoek naar een keuken in het middensegment of iets erboven. Als ik je offerte van de kastjes heb dan kunnen we afspraken maken met verschillende (geselecteerde leveranciers). Op die manier weet ik dat we een goede prijs betalen voor de keuken. Ben pas bij één leverancier geweest die wou jammer genoeg naar het maken van een tekening geen offerte leveren, maar alleen een bodemprijs geven. Dat is natuurlijk zijn goed recht, maar op die manier wil ik niet werken. Daarom heb ik bij de andere winkels waar we eventueel een offerte willen aanvragen eerst duidelijk gemaakt dat we een offerte willen hebben en dat we de apparatuur eventueel op internet willen kopen. Dan kan het natuurlijk voorkomen dat er geen offerte gemaakt wordt, maar dan weet eenieder in ieder geval waar hij aan toe is.

Alvast bedankt,

Michel
Laatst gewijzigd door Mickeymouse op 07 jun 2005 19:26, 2 keer totaal gewijzigd.

Scara

Ongelezen bericht door Scara »

Degene die offerte 2 heeft gemaakt, is in ieder degene die de boel het meest belazert.
Een noname dat lijkt op Systemat en vervolgens zeggen dat het vergelijkbaar is met SieMatic ? Deze verkoper heeft er duidelijk geen kaas van gegeten. Dan biedt hij of zij je ook nog een niet zo,n betrouwbaar merk als Bauknecht aan
20 % korting is erg weinig .
Bij de 1ste offerte die 50 % korting geeft op de kasten, kun je er vanuit gaan dat deze met kunstmatig verhoogde prijzen werkt. Zou ook inderdaad een ander merk schouw uitzoeken.
Is niet na te gaan bij welke winkels je bent geweest, maar het zal me niet verbazen als er 2 onder DMG vallen.
De offerte met Siemens apparatuur zal wel uit Duitsland komen, vermoed ik ?

nb Met het inlogbeleid zullen er wel heel veel vaste bezoekers niet meet komen :P

Ik zal van de week eens kijken wat je kwijt zou geweest zijn met een SieMatic.

Scara

Die 2 bovenkasten van 90 , waar staan die op de tekening ???
Zie nu 2 kastjes van 45 ?

gummetje

Scara, ik ben heel benieuwd naar een prijs indicatie voor een siematic keuken. Als je de type nummers van de gebruikte app. wilt weten geef je maar een seintje.

Er zit inderdaad 1 DMG offerte tussen en zoals ik al zei 1 Duitse.

De tweede offerte wilde ik in eerste instantie niet noemen omdat de offerte eigenlijk niet compleet is. Bij alle andere offertes zijn alle kortingen meegenomen. Bij de 2de offerte hebben we niet op de laagste prijs gewacht omdat we behandeld werden als kleine kinderen.

Toch wilde ik deze noemen omdat de keuken het minste biedt voor de hoogste prijs. Dat dit waarschijnlijk een Systemat keuken betrof heb ik o.a. afgeleid van de glazen plaatjes aan de zijkanten van de ladekasten en de print (wit met zilvere puntjes) aan de binnenkant van de kastjes.

op verzoek maak ik per mail bekend van wie de offertes zijn. mailen kan naar muggetje(at)gmail.com

iedereen alvast bedankt voor de reacties...

gummetje

Die 2 bovenkasten van 90 , waar staan die op de tekening ???
Zie nu 2 kastjes van 45 ?
de tekening is puur indicatief, Maar zover ik weet zijn die 2 kastjes boven de gootsteen wel 90 cm breed en 30 cm hoog.

voor de goede orde er zit een klein detail foutje in de tekening, de kast indeling op de tekening is 5-30-60(vw)-60-90-30 (=275) dit moet dus zijn 10-60(vw)-90-90-30 (=280)

Scara

Gummetje

Even ter indicatie

Massief houten deur met paneel ca. 10 a 11000 euro
Kunststof deur 8000 euro
Kunststof structuurdeur 6500 euro

Apparatuur brutoadviesprijs minus 30 %

Heb ook gewoon bovenkasten genomen van 67 hoog, met vouwdeur
( onderkant glas )

gummetje

Scara bedankt voor je prijs indicatie.

dus als ik uitga van de massief houten fronten dan ben ik ongeveer:
keuken € 11.000
blad € 5.000
apparatuur € 4.200
installatie € 1.800

totaal € 22.000 voor een Siematic.

Trouwens offerte nr. 4 is een Duitse offerte. Het prijs verschil is dus niet zooo groot. Wat echter wel een groot pluspunt is is dat de manier hoe men met je omgaat heel prettig is.

Offerte nr. 1 is een offerte van een Nederlandse keuken leverancier, nr. 2 is een offerte van de DMG groep en nummer 3 is van een grote/luxe bouwmarkt met een uitgebreide keuken afdeling.

Scara

Het blad kan ik moeilijk inschatten, daar ik alleen met graniet en corian werk. De prijs is zeer afhankelijk van de kleur en randafwerking.
Tevens vind in 1800 euro voor alleen het plaatsen van deze keuken aan de pittige kant.
45 euro per uur, betekent dat ze er 40 uur aan kunnen werken.
Indien het blad direct meegeleverd wordt, dan kan dit voor 1400 euro.
Dan is er 1 man 2 dagen met de keuken bezig.

Gesloten