LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Waar haal je rechtshulp en wat kost dat ongeveer
Waar haal je rechtshulp en wat kost dat ongeveer
Ik heb net pas de website ontdekt en moet voor 10 juni beslissen of ik de aandelen koop. Ik heb alleen getekend maar dat was in 1999. Echter een week daarna zijn we voor 3 jaar naar de USA verhuisd en ik kan het dus aanemelijk maken dat mijn vrouw van niets wist. Kan echter niet meedoen met egalease hierdoor. Waar vind ik rechtshulp en wat zijn ongeveer de kosten?
PS Het Dexia aanbod is ook door mij alleen getekend
PS Het Dexia aanbod is ook door mij alleen getekend
Re: Waar haal je rechtshulp en wat kost dat ongeveer
was daar maar gebleven, had je ook niets te maken met de dexia honden.
Je kan overal op dit forum informatie vinden Helemaal gratis en heel uitgebreid B.V. bij de stichting PAL, Piet Korenmans. Of Aert0001, die regelt groeps processen, kan heel voordelig zijn.
Bij stichting leaseverlies en Eegalease kun je beter niet aankloppen want dat kost geld en die hebben al een hoop voor de gedupeerden verpest. In ieder geval als je vrouw niet meegetekend heeft actie ondernemen, want dan heb je een hele grote kans om je kontrakt nietig te laten verklaren. Je bent dan juist wel een zogenaamde eegaleaser.
Veel succes
Bij stichting leaseverlies en Eegalease kun je beter niet aankloppen want dat kost geld en die hebben al een hoop voor de gedupeerden verpest. In ieder geval als je vrouw niet meegetekend heeft actie ondernemen, want dan heb je een hele grote kans om je kontrakt nietig te laten verklaren. Je bent dan juist wel een zogenaamde eegaleaser.
Veel succes
Beste Hoss23,
Zo te horen heb je het dexia aanbod ondertekend.
Dit houd in dat je ook getekend hebt voor het afzien van je rechten.
edoch waren het niet dat de omstandigheden waaronder je afzag van je rechten discutabel zijn.
Daarnaast speelt het een rol of contracten wel of niet rechtsgeldig waren.
Mochten contracten niet rechtsgeldig zijn dan, Bijvoorbeeld Wet op consumenten krediet is van toepassing. Dan is daarmee de handtekening voor het (vervolg contract) afzien van je rechten ook niet rechtsgeldig.
Zoals al hierboven is weergegeven is op dit forum veel informatie te vinden. edoch om je contracten aan te vechten zul je moeten gaan procederen en kom je al gauw bij een rechtshulpverlener terecht.
Er zijn een aantal advocaten kantoren die het dexia aanbod in hun pakket hebben zitten
Bijvoorbeeld Dommerholt & van Dijk en Bosman advocaten.
Als je voor toevoeging in aanmerking komt (prodeo advocaat) dan betaal je een eigen bijdrage welke afhankelijk is van je inkomen.
Mocht de eigenbijdragen hoger zijn als €200,- en of je komt niet in aanmerking voor toevoeging dan kun je ook aanmelden bij Beursklacht.
De twee genoemde advocaten kantoren voeren de procedures voor Beursklacht aangeslotene.
Daarnaast kun je ook kiezen om zonder toevoeging je laten bijstaan bij Dommerholt & van Dijk. Bosman advocaten, Bonnier en Messink, Leaseproces, Van Korlaar advocaten. Edoch op individuele basis betaal je of een vast gestelde prijs welke doorgaans start op €1500,- of een uurtarief waarvan niet te voorspellen is wat je uiteindelijk kwijt bent aan proces kosten.
http://www.pay-back.nl/advocaatkosten/a ... matrix.htm
Je kunt ook mailen naar [email protected] voor nadere informatie of onze website bezoekne www.pay-back.nl
Specifieke informatie over dexia aanbod is na te lezen op.
http://www.pay-back.nl/page_display.asp?pid=2
Mvg,
Pieter
Zo te horen heb je het dexia aanbod ondertekend.
Dit houd in dat je ook getekend hebt voor het afzien van je rechten.
edoch waren het niet dat de omstandigheden waaronder je afzag van je rechten discutabel zijn.
Daarnaast speelt het een rol of contracten wel of niet rechtsgeldig waren.
Mochten contracten niet rechtsgeldig zijn dan, Bijvoorbeeld Wet op consumenten krediet is van toepassing. Dan is daarmee de handtekening voor het (vervolg contract) afzien van je rechten ook niet rechtsgeldig.
Zoals al hierboven is weergegeven is op dit forum veel informatie te vinden. edoch om je contracten aan te vechten zul je moeten gaan procederen en kom je al gauw bij een rechtshulpverlener terecht.
Er zijn een aantal advocaten kantoren die het dexia aanbod in hun pakket hebben zitten
Bijvoorbeeld Dommerholt & van Dijk en Bosman advocaten.
Als je voor toevoeging in aanmerking komt (prodeo advocaat) dan betaal je een eigen bijdrage welke afhankelijk is van je inkomen.
Mocht de eigenbijdragen hoger zijn als €200,- en of je komt niet in aanmerking voor toevoeging dan kun je ook aanmelden bij Beursklacht.
De twee genoemde advocaten kantoren voeren de procedures voor Beursklacht aangeslotene.
Daarnaast kun je ook kiezen om zonder toevoeging je laten bijstaan bij Dommerholt & van Dijk. Bosman advocaten, Bonnier en Messink, Leaseproces, Van Korlaar advocaten. Edoch op individuele basis betaal je of een vast gestelde prijs welke doorgaans start op €1500,- of een uurtarief waarvan niet te voorspellen is wat je uiteindelijk kwijt bent aan proces kosten.
http://www.pay-back.nl/advocaatkosten/a ... matrix.htm
Je kunt ook mailen naar [email protected] voor nadere informatie of onze website bezoekne www.pay-back.nl
Specifieke informatie over dexia aanbod is na te lezen op.
http://www.pay-back.nl/page_display.asp?pid=2
Mvg,
Pieter
Laatst gewijzigd door Pieter op 06 jun 2005 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.
De aandelenlease is al zo lang in het nieuws door demonstraties en andere gebeurtenissen en dan heeft Hoss23 net de website ontdekt.Ik heb net pas de website ontdekt
Ook heeft hij het dexiaaanbod alleen getekend.
Geeft te denken. Laat deze persoon maar met pb in zee gaan
JH,
Je (voor de zoveelste maal) vooringenomen oordelen moet je eens een keer achterwege laten ! Wie ben jij om iemand op basis van zo weinig info "even" een stempel op de drukken ????
Daarnaast zijn er, om allerlei redenen, inderdaad nog veel gedupeerden die hier pas achterkomen op moment, dat het contract / of Dexia daartoe aanleiding geeft en dan pas beseffen dat ze ellende aan de broek hebben.
Dexia en haar voorgangers zelf hebben er in ieder geval alles aangedaan om hun kanten "niet juist " voor te lichten en dan druk ik me nog zwak uit.
Elias.
Je (voor de zoveelste maal) vooringenomen oordelen moet je eens een keer achterwege laten ! Wie ben jij om iemand op basis van zo weinig info "even" een stempel op de drukken ????
Daarnaast zijn er, om allerlei redenen, inderdaad nog veel gedupeerden die hier pas achterkomen op moment, dat het contract / of Dexia daartoe aanleiding geeft en dan pas beseffen dat ze ellende aan de broek hebben.
Dexia en haar voorgangers zelf hebben er in ieder geval alles aangedaan om hun kanten "niet juist " voor te lichten en dan druk ik me nog zwak uit.
Elias.
Inderdaad is mijn contract nu afgelopen en zegt Dexia dat ik voor 10 Juni moet reageren om de aandelen te kopen. Ik hoopte dat verlenging de aandelen weer terug zouden krabbelen maar zit nu met een restschuld van 5500 Euro. Dat is me een beetje te gortig, ze spreken niet eens over de regeling van Duisenberg. Hoe kan dat dan?
Hoss23,
Verlenging van het contract is af te raden. De beurs moet zo hoog stijgen wil je quite spelen dat dat een utopie is.
Dat dexia niet over schikkingsvoorstel praat verbaast me niets.
Immers als je slapende honden wakker maakt kost het dexia geld.
Kan het natuurlijk verkeerd inschatten maar zo bezie ik het.
Mvg,
Pieter
Verlenging van het contract is af te raden. De beurs moet zo hoog stijgen wil je quite spelen dat dat een utopie is.
Dat dexia niet over schikkingsvoorstel praat verbaast me niets.
Immers als je slapende honden wakker maakt kost het dexia geld.
Kan het natuurlijk verkeerd inschatten maar zo bezie ik het.
Mvg,
Pieter
Hallo Hoss 23,
Heeft je vrouw het contract al vernietigd?
Zo niet, dan moet zij dit alsnog doen, het maakt jullie zaak heel sterk.
De vernietigingsbrief vindt je op www.platformaandelenlease.nl onder Conceptbrieven.
Stuur de vernietigingsbrief aangetekend en met ontvangstbevestiging op.
Bereken ook of je in aanmerking komt voor toevoeging (gesubsidieerde rechtsbijstand), hierdoor blijven de advocaat kosten laag.
Op onze site onder Procedure toevoeging kun je alles hierover vinden.
Onder Advocaten kun je kiezen uit ruim 70 advocatenkantoren met aandelenlease ervaring.
Heb je geen recht op toevoeging dan is b.v. procederen op basis van no cure no pay ook een goed alternatief.
Kijk op www.leaseproces.nl voor meer informatie hierover.
Er zijn diverse kantoren die goedkoop, maar wel goed, voor een vast bedrag een rechtszaak voeren tot aan de uitspraak van de rechter.
B.v.:
Meijer Advocaten in Haarlem
Mr. Meijer M.J., 023-5347156
[email protected]
www.meijeradvocaten.nl
Dit kantoor heeft al ruim 300 klanten en rekent rond de 1000 euro excl. BTW en kantoorkosten.
Mr. P.A. Aan de Kerk in Groesbeek
024-397 73 90
[email protected]
www.juridischebijstandplus.nl
Hij rekent 1500 euro incl. BTW en kantoorkosten.
Uiteraard komen de proceskosten hier ook nog bij.
Je vrouw heeft niet mee getekend op het Dexia aanbod.
Hierdoor is zij vrij om te gaan procederen.
Dat zal ook wel moeten want zij heeft het contract vernietigd, dus zij moet de procedure aanhangig maken.
Hierdoor is je keuze van advocaten natuurlijk groter als alleen maar de advocaten die het Dexia Aanbod willen aanvechten.
Bel een paar advocaten en vraag vrijblijvend naar de mogelijkheden die er zijn om te procederen.
Het overnemen van de aandelen is niet aan te raden, je moet dan zelf beleggertje gaan spelen.
Je kunt ook overwegen om niets te betalen aan Dexia als je geen probleem hebt met een A-codering bij het BKR.
Dexia zal dreigbrieven schrijven, maar daar moet je je niets van aantrekken.
Wil je meer weten, je kunt me ook mailen, [email protected]
Succes en groeten,
Piet
Heeft je vrouw het contract al vernietigd?
Zo niet, dan moet zij dit alsnog doen, het maakt jullie zaak heel sterk.
De vernietigingsbrief vindt je op www.platformaandelenlease.nl onder Conceptbrieven.
Stuur de vernietigingsbrief aangetekend en met ontvangstbevestiging op.
Bereken ook of je in aanmerking komt voor toevoeging (gesubsidieerde rechtsbijstand), hierdoor blijven de advocaat kosten laag.
Op onze site onder Procedure toevoeging kun je alles hierover vinden.
Onder Advocaten kun je kiezen uit ruim 70 advocatenkantoren met aandelenlease ervaring.
Heb je geen recht op toevoeging dan is b.v. procederen op basis van no cure no pay ook een goed alternatief.
Kijk op www.leaseproces.nl voor meer informatie hierover.
Er zijn diverse kantoren die goedkoop, maar wel goed, voor een vast bedrag een rechtszaak voeren tot aan de uitspraak van de rechter.
B.v.:
Meijer Advocaten in Haarlem
Mr. Meijer M.J., 023-5347156
[email protected]
www.meijeradvocaten.nl
Dit kantoor heeft al ruim 300 klanten en rekent rond de 1000 euro excl. BTW en kantoorkosten.
Mr. P.A. Aan de Kerk in Groesbeek
024-397 73 90
[email protected]
www.juridischebijstandplus.nl
Hij rekent 1500 euro incl. BTW en kantoorkosten.
Uiteraard komen de proceskosten hier ook nog bij.
Je vrouw heeft niet mee getekend op het Dexia aanbod.
Hierdoor is zij vrij om te gaan procederen.
Dat zal ook wel moeten want zij heeft het contract vernietigd, dus zij moet de procedure aanhangig maken.
Hierdoor is je keuze van advocaten natuurlijk groter als alleen maar de advocaten die het Dexia Aanbod willen aanvechten.
Bel een paar advocaten en vraag vrijblijvend naar de mogelijkheden die er zijn om te procederen.
Het overnemen van de aandelen is niet aan te raden, je moet dan zelf beleggertje gaan spelen.
Je kunt ook overwegen om niets te betalen aan Dexia als je geen probleem hebt met een A-codering bij het BKR.
Dexia zal dreigbrieven schrijven, maar daar moet je je niets van aantrekken.
Wil je meer weten, je kunt me ook mailen, [email protected]
Succes en groeten,
Piet
Piet en Iedereen bedankt voor de adviezen. Mijn vrouw heeft inderdaad een vernietigingsbrief gestuurd en ik ga dus gebruik maken van een No cure No pay bureau. Ik zal op de site laten horen hoe het gegaan is. Iemand nog enig idee hoelang de procedure duurt voor zo'n standaard probleem als het mijne?
Als je het over leaseproces hebt, dan krijg je eerst een mail, nadat je informatie hebt aangevraagd, waarop je je situatie uiteenzet en daarna wordt er een afspraak gemaakt. Je moet er zelf naar toe. Ik dacht dat het in Amsterdam is.
Hoe lang het gaat duren kan niemand zeggen. Iedere zaak is weer anders.
Succes.
Hoe lang het gaat duren kan niemand zeggen. Iedere zaak is weer anders.
Succes.