LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gasmeter, hoe is na te gaan of deze functioneerd

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Gast

Re: gasmeter, hoe is na te gaan of deze functioneerd

Ongelezen bericht door Gast »

Je hebt juridisch geen poot om op te staan. Essent biedt aan om dat ding te ijken op basis van No Cure No Pay.
Verbruikscijfer is inderdaad absurd dus wat let je om die meter via Essent te laten ijken?
Zou je er wel van overtuigen dat je afgaand van de meter geen lekkages hebt anders wordt het duur geld.

Gast

Re: gasmeter, hoe is na te gaan of deze functioneerd

Ongelezen bericht door Gast »

Sry, bedoel Nuon waar Essent staat :oops:

nuonmedewerker

Re: gasmeter, hoe is na te gaan of deze functioneerd

Ongelezen bericht door nuonmedewerker »

het is inderdaad erg veel, maar helaas is het wel zo dat als de meter correct blijkt het verbruik wel op u word verhaalt
nuon levert namelijk gas tot en met de meter
als het na de meter weglekt dan word dit op de afnemer verhaalt

mocht dit bij u het geval zijn dan verwijs ik u naar uw verhuurder

essent medewerker ( gas)

Re: gasmeter, hoe is na te gaan of deze functioneerd

Ongelezen bericht door essent medewerker ( gas) »

heb je de meterstand zelf opgenomen of is het door een meteropnemer
gebeurd , de kans bestaat nl dat je dan de cijfers achter de komma hebt genoteerd,, dit zijn de liters en dan zit je gauw op 27000 m3
het aantal cubieke meters wat jij noemt komt echt niet door n defecte meter.
controleer dit ff kijk alleen naar de cijfers voor de komma .
klopt dit wel dan naar de nuon om de meter te laten ijken want dit bestaat niet.
ik hoor graag of de meterstand idd klopt

Sterl
Berichten: 27
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:48

Re: gasmeter, hoe is na te gaan of deze functioneerd

Ongelezen bericht door Sterl »

Al jaren schrijf ik elke eerste van de maand de energiestanden op. Dat is begonnen vanwege een actie van het gasbedrijf destijds. Door die kleine inspanning zie je heel snel of de meterstanden kloppen. Het grootste punt, lekkage, onderschep je dan ook mooi op tijd :D

steefsyellows
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 mei 2005 15:26

Re: gasmeter, hoe is na te gaan of deze functioneerd

Ongelezen bericht door steefsyellows »

1. Je kan nooit zo'n groot gaslek hebben dat je dat op je meter ziet. Tegen die tijd is namelijk je huis al lang ontploft. 1 liter gas ruik je al goed, laat staan een 1m3 of 1000m3! Dit is dus onmogelijk.

2. Het verbuik van gas heeft weinig met koken te maken. Bij koken gaat het om marginaal verbruik. Stookkosten in combinatie met isolatie zijn de boosdoeners.

3. Meterkasten voor gas gaan zelden kapot, dus het laten ijken is meestal zinloos. Kijk eerst eens goed wat er verandert is in je situatie. En of je vorig jaar niet door omstandigeheden(weer, gezinssituatie, vakanties) niet juist MINDER verbruikt hebt, dan lijkt het dus of je ineens meer bent gaan verbruiken maar zit je eigelijk weer op je oude niveau.

FrankT
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jun 2005 20:16

Re: gasmeter, hoe is na te gaan of deze functioneerd

Ongelezen bericht door FrankT »

doordat mijn gasverbruik 2x zo hoog was, als de voorgaande jaren heb ik een cv-monteur langs laten komen. Die heeft alles doorgemeten, en aangegeven dat de druk van het gas te laag was. Dit betekende dat de voordrukregelaar defect zou zijn. Hierop Nuon gebeld, en zij hebben vrij snel de voordrukregelaar vervangen.

Het is nu alleen nog maar de vraag of ik m'n geld terugkrijg wat ik bijbetalen moest (en dat was een flink bedrag). Hierop komen ze, volgens Nuon, over een aantal weken op terug.

Gesloten