LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Agressief!
Re: Agressief!
Zijn die eigen prijslijsten niet echt.
Wij hebben er naar volle tevredenheid een keuken gekocht.
Wij hebben er naar volle tevredenheid een keuken gekocht.
Re: Agressief!
Pieter36
Gast
Geplaatst op 25 May 2004 21:41 door Pieter36
--------------------------------------------------------------------------------
Zijn die eigen prijslijsten niet echt.
Wij hebben er naar volle tevredenheid een keuken gekocht.
ja maar hoogstwaarschijnlijk te duur
-
- Berichten: 640
- Lid geworden op: 08 jan 2004 20:40
Re: Agressief!
Er wordt ook niet gesuggereerd dat er niet tot volle tevredenheid een keuken gekocht kan worden, het is echter een vaststaand feit dat ze met eigen (verhoogde) prijslijsten werken!Wij hebben er naar volle tevredenheid een keuken gekocht.
Re: Agressief!
Als We zo duur zijn, waarom gaat ons marktaandeel dan nog elk jaar omhoog. Waarom verkopen we elk jaar meer keukens, ondanks de economische recessie, ondanks dat de mensen tegenwoordig meer shoppen en verschillende offertes laten maken.
WAAROM, ........OMDAT WE BESTE ZIJN!
WAAROM, ........OMDAT WE BESTE ZIJN!
-
- Berichten: 640
- Lid geworden op: 08 jan 2004 20:40
Re: Agressief!
Dit gaat nog steeds om het feit dat binnen DMG met eigen gedrukte prijslijsten wordt gewerkt. Dat er meer keukens uitgeleverd worden is makkelijker te verklaren, want er zijn ook in 2003 weer enkele showrooms bij de DMG groep gevoegd (bijvoorbeeld Nieuwenhuis uit omgeving Assen).Als We zo duur zijn, waarom gaat ons marktaandeel dan nog elk jaar omhoog. Waarom verkopen we elk jaar meer keukens, ondanks de economische recessie, ondanks dat de mensen tegenwoordig meer shoppen en verschillende offertes laten maken.
WAAROM, ........OMDAT WE BESTE ZIJN!
Maar gaat het verhaal van bijvoorbeeld meer verkopen op voor o.a. Klijn Keukens (sinds enkele maanden een nieuwe directeur) of voor bijvoorbeeld HC Keukens (enkele maanden geleden is een minderheid van aandelen door de franchisenemer terug verkocht aan DMG) ?
Ben zeer benieuwd naar je antwoord !
Re: Agressief!
Er circuleren nog steeds lijstjes met de namen van de bij DMG aangesloten bedrijven binnen dit forum. FF zoeken met de zoekfunctie.
Maar waarom zou je het gewoon als klant niet kunnen vragen in een showroom?
S.
Maar waarom zou je het gewoon als klant niet kunnen vragen in een showroom?
S.
-
- Berichten: 640
- Lid geworden op: 08 jan 2004 20:40
Re: Agressief!
Van mij mag DMG tot het einde van het jaar de eventuele service-brief voor de keuken van E. Wolters onder op de stapel leggen en hier dus ook laten liggen. En eigenlijk zolang E. Wolters in elke topic met dezelfde tekst komt, mag DMG van mij zijn aandacht aan andere klanten besteden. Personen als E. Wolters zijn nooit tevreden te krijgen, wat je als bedrijf ook zou doen.
KS
KS
Re: Agressief!
Geplaatst op 04 Jun 2005 02:41 door E. Wolters
--------------------------------------------------------------------------------
Ik word op deze fora van alle kanten beschuldigd en met de vinger nagewezen. Ik zou, bijvorbeeld, niet meer te helpen zijn. Hoeft ook niet: ik wil alleen maar andere potentiele keukenkopers waarschuwen om niet in dezelfde valkuil te vallen als ik.....
Ik ben die Wolters die de keukenverkopers op dit forum dood wensen.
Waarom?
Omdat ik de vinger op de zere plek leg.
Ik zou volgens hen klagen over een keuken die in orde zou zijn.
Klopt niet: ik klaag niet over mijn keuken: ik klaag over de keukenverkopers bij Mandemakers die
*alleen maar in je geinteresseerd zijn zolang je je handtekening nog niet gezet hebt;
* hun beloften ('we bellen altijd na 3 dagen om te vragen of alles naar wens is') niet nakomen;
* een rekenfout in eigen voordeel maken en, eenmaal daarop gewezen, niet het fatsoen hebben zich daarvoor te excuseren;
* niet de moeite nemen om een vraag (na 1 dag!) over een zeeppompje te beantwoorden, maar de klant het liever zelf laten uitzoeken ('belt u de technische dienst maar');
* een van een offerte van een concurrent fout overgenomen apparaatnummer niet corrigeren, ja, zelfs in het geheel niet reageren op de klacht daarover;
* beweren Mandemakers geen aanbetaling vraagt, maar daarna wel een 'aanbetalingsnota' sturen;
* beweren dat ze niet op provisiebasis werken terwijl dat wel zo is;
* je niet vooraf wijzen op de CBW-voorwaarden, wat ze volgens diezelfde voorwaarden wel verplicht zijn;
* een offerte uitbrengen die 'alleen vandaag geldt' terwijl de CBW-voorwaarden spreken over een offerte die standaard 30 dagen geldt;
* met de klant onderhandelen in een omgeving waarin verder geen getuigen zijn zodat later het woord van de een tegenover dat van de ander staat;
* een zielig verhaal oplepelen over een chauffeur die gewelddadig beroofd zou zijn omdat hij een contante betaling in ontvangst had genomen, allen maar om jou te bewegen om vooraf per bank te betalen;
* die geen bloemetje of fles wijn sturen 'omdat het verkopen van een keuken is zoals het verkopen van een auto', maar die gewoon, en zo is het echt!, vanaf het moment dat je je handtekening gezet hebt, helemaal niets meer van zich laten horen.
Vandaar dat ik het nog maar eens zeg, zodat andere potentiele keukenkopers er niets intuinen:
KOOP NIET BIJ MANDEMAKERS KEUKENS (= o.a. Keukenkampioen, Keukenmaxx, Keukenconcurrent, Brugman Keukens, ...) WANT DAAR ZIEN DE VERKOPERTJES JE ALLEEN MAAR ALS EEN VOLLE PORTEMONNEE DIE ZE WEL EVEN VAKKUNDIG ZULLEN LEDIGEN. BLIJF BIJ DEZE BEDRIJVEN WEG!!!!
IK WAS ER.
IK VOEL ME GEDUPEERD.
BLIJF ER WEG!!!
En weer staat mijn bericht voor iedere bezoeker als eerste te lezen. Joepie!
Een gedupeerde.
--------------------------------------------------------------------------------
Ik word op deze fora van alle kanten beschuldigd en met de vinger nagewezen. Ik zou, bijvorbeeld, niet meer te helpen zijn. Hoeft ook niet: ik wil alleen maar andere potentiele keukenkopers waarschuwen om niet in dezelfde valkuil te vallen als ik.....
Ik ben die Wolters die de keukenverkopers op dit forum dood wensen.
Waarom?
Omdat ik de vinger op de zere plek leg.
Ik zou volgens hen klagen over een keuken die in orde zou zijn.
Klopt niet: ik klaag niet over mijn keuken: ik klaag over de keukenverkopers bij Mandemakers die
*alleen maar in je geinteresseerd zijn zolang je je handtekening nog niet gezet hebt;
* hun beloften ('we bellen altijd na 3 dagen om te vragen of alles naar wens is') niet nakomen;
* een rekenfout in eigen voordeel maken en, eenmaal daarop gewezen, niet het fatsoen hebben zich daarvoor te excuseren;
* niet de moeite nemen om een vraag (na 1 dag!) over een zeeppompje te beantwoorden, maar de klant het liever zelf laten uitzoeken ('belt u de technische dienst maar');
* een van een offerte van een concurrent fout overgenomen apparaatnummer niet corrigeren, ja, zelfs in het geheel niet reageren op de klacht daarover;
* beweren Mandemakers geen aanbetaling vraagt, maar daarna wel een 'aanbetalingsnota' sturen;
* beweren dat ze niet op provisiebasis werken terwijl dat wel zo is;
* je niet vooraf wijzen op de CBW-voorwaarden, wat ze volgens diezelfde voorwaarden wel verplicht zijn;
* een offerte uitbrengen die 'alleen vandaag geldt' terwijl de CBW-voorwaarden spreken over een offerte die standaard 30 dagen geldt;
* met de klant onderhandelen in een omgeving waarin verder geen getuigen zijn zodat later het woord van de een tegenover dat van de ander staat;
* een zielig verhaal oplepelen over een chauffeur die gewelddadig beroofd zou zijn omdat hij een contante betaling in ontvangst had genomen, allen maar om jou te bewegen om vooraf per bank te betalen;
* die geen bloemetje of fles wijn sturen 'omdat het verkopen van een keuken is zoals het verkopen van een auto', maar die gewoon, en zo is het echt!, vanaf het moment dat je je handtekening gezet hebt, helemaal niets meer van zich laten horen.
Vandaar dat ik het nog maar eens zeg, zodat andere potentiele keukenkopers er niets intuinen:
KOOP NIET BIJ MANDEMAKERS KEUKENS (= o.a. Keukenkampioen, Keukenmaxx, Keukenconcurrent, Brugman Keukens, ...) WANT DAAR ZIEN DE VERKOPERTJES JE ALLEEN MAAR ALS EEN VOLLE PORTEMONNEE DIE ZE WEL EVEN VAKKUNDIG ZULLEN LEDIGEN. BLIJF BIJ DEZE BEDRIJVEN WEG!!!!
IK WAS ER.
IK VOEL ME GEDUPEERD.
BLIJF ER WEG!!!
En weer staat mijn bericht voor iedere bezoeker als eerste te lezen. Joepie!
Een gedupeerde.
Re: Agressief!
aha, nu komt dhr. Wolters dus uit de kast.
U bent gaan shoppen met een offerte, en DMG ging daar natuurlijk qua prijs zo onder zitten, dat was voor u genoeg om daar meteen ja te zeggen, terwijl u volgens uw eigen woorden weet hoe ze daar werken, en dat je beter bij de kleine keukenboer kan kopen, maarja,....... de prijs, de prijs is zo belangrijk.
En dan nu uithuilen op een forum,............ ik moet nu toch wel heel erg hard lachen hahahahahahahahahahahaha haha.
Uw klachten, zijn geen klachten, maar opmerkingen, u bent met een prijsvechter in zee gegaan omdat hij de "beste " prijs had, u weet toch ook dat ze bij de aldi anders werken dan bij de AH, dus blijf ik uw zich met uw geschreeuw volstrekt belachelijk maakt, en uw doel kilometers voorbij schiet, mensen hebben een hekel aan uw, en krijgen dus symphatie voor DMG.
Dr. keuken
U bent gaan shoppen met een offerte, en DMG ging daar natuurlijk qua prijs zo onder zitten, dat was voor u genoeg om daar meteen ja te zeggen, terwijl u volgens uw eigen woorden weet hoe ze daar werken, en dat je beter bij de kleine keukenboer kan kopen, maarja,....... de prijs, de prijs is zo belangrijk.
En dan nu uithuilen op een forum,............ ik moet nu toch wel heel erg hard lachen hahahahahahahahahahahaha haha.
Uw klachten, zijn geen klachten, maar opmerkingen, u bent met een prijsvechter in zee gegaan omdat hij de "beste " prijs had, u weet toch ook dat ze bij de aldi anders werken dan bij de AH, dus blijf ik uw zich met uw geschreeuw volstrekt belachelijk maakt, en uw doel kilometers voorbij schiet, mensen hebben een hekel aan uw, en krijgen dus symphatie voor DMG.
Dr. keuken
Re: Agressief!
U heeft het nu wel vaak genoeg gezegd, ga alstublieft weg! Moet u niet een andere grote aankoop doen waar u over kunt blijven zeuren?
Een nieuwe auto bijvoorbeeld? Gaat u alstublieft naar de Ladadealer voor een koopje en ga dan zeuren dat u niet de behandeling van een Mercedesdealer krijgt!
Een nieuwe auto bijvoorbeeld? Gaat u alstublieft naar de Ladadealer voor een koopje en ga dan zeuren dat u niet de behandeling van een Mercedesdealer krijgt!
Re: Agressief!
* je niet vooraf wijzen op de CBW-voorwaarden, wat ze volgens diezelfde voorwaarden wel verplicht zijn;
In de CBW voorwaarden staat niets over die verplichting. Het is wel de wettelijke plicht van de winkelier om verkoopvoorwaarden voor de koop te overhandigen
* een offerte uitbrengen die 'alleen vandaag geldt' terwijl de CBW-voorwaarden spreken over een offerte die standaard 30 dagen geldt;
In mijn exemplaar wordt 18 dagen genoemd.
Wel ben ik het met Wolters eens dat we kunnen voorkomen dat de chauffeur door de grote bedragen met een rijdende kluis moet aankomen. Dit kan ook door te betalen per bank/giro pas NA de oplevering.
De huidige DMG betaalmethode, waarbij slechts een betaalmogelijkheid wordt geboden (100% vooruitbetaling) is wettelijk NIET toegestaan.
In de CBW voorwaarden staat niets over die verplichting. Het is wel de wettelijke plicht van de winkelier om verkoopvoorwaarden voor de koop te overhandigen
* een offerte uitbrengen die 'alleen vandaag geldt' terwijl de CBW-voorwaarden spreken over een offerte die standaard 30 dagen geldt;
In mijn exemplaar wordt 18 dagen genoemd.
Wel ben ik het met Wolters eens dat we kunnen voorkomen dat de chauffeur door de grote bedragen met een rijdende kluis moet aankomen. Dit kan ook door te betalen per bank/giro pas NA de oplevering.
De huidige DMG betaalmethode, waarbij slechts een betaalmogelijkheid wordt geboden (100% vooruitbetaling) is wettelijk NIET toegestaan.
Re: Agressief!
Klopt, en daar kun je hen gewoon op wijzen. Wanneer je daar geen reactie op zou krijgen kun je het geld achterhouden tot na oplevering. Ze kunnen toch moeilijk een incassobureau inschakelen voor de betaling van een product wat nog niet geleverd is?De huidige DMG betaalmethode, waarbij slechts een betaalmogelijkheid wordt geboden (100% vooruitbetaling) is wettelijk NIET toegestaan.
Heb dit destijds ook met de chauffeur die onze keuken kwam leveren besproken. Hoe hij er tegenover stond om met zoveel geld over straat te moeten. Hij gaf toen aan: "Ik heb een kluis in m'n wagen en wanneer ik overvallen zou worden, is de leverancier verzekerd voor diefstal, dus zou ik het afgeven".
S.
Re: Agressief!
Wij hebben onze keuken bij de keuken kampioen in Purmerend gekocht en wij moesten ook dezelfde dag beslissen. Ik moet wel eerlijk zeggen dat we erg tevreden zijn alleen heb ik nu een discussie over de verwijderings bijdrage! Bij de keukenkampioen beweren ze dat dat voor het nieuwe appartuur is om die over 15 jaar op te halen!! Hahahhaha...... ik vindt dit echt een lachertje! Ze zeggen dat ze alleen op afspraak oude apparaten meenemen maar goed, ik ben nog bezig met deze discussie omdat ik 40 euro heb betaald aan de keukenkampioen en zelf m'n ouwe spullen naar de stort moest brengen! Ik ben blij met m'n keuken maar er werken daar mensen die niet weten hoe het wettelijk is geregeld!
Re: Agressief!
Blijkbaar weet u zelf niet, hoe e.e.a. wettelijk is geregeld! De verkoper is namelijk verplicht om een verwijderingsbijdrage te berekenen voor diverse apparaten, die hij aan u levert. Deze bijdrage dient hij na plaatsing van de apparaten over te boeken naar de instantie, die voor de ecologische demontage van dergelijke apparaten verantwoordelijk is. Officieel is de verkoper echter wel verplicht om de oude apparaten mee retour te nemen en bij de aangewezen verwerkingspunten af te leveren. Hiervoor een afspraak maken, lijkt mij een beetje overbodig; de apparaten kunnen door de montageploeg na oplevering van de keuken worden meegenomen. De verwijderingsbijdrage is er dus voor bedoeld om de kosten te dekken voor het ontmantelen, op verantwoorde wijze, van afgedankte apparaten. Dus de volgende keer eerst betrouwbare inlichtingen inwinnen, voor u mensen onnodig ergens van beschuldigt! Ik wens u nog heel veel plezier met uw nieuwe keuken...
-
- Berichten: 640
- Lid geworden op: 08 jan 2004 20:40
Re: Agressief!
Maar jij ook niet helemaal, Roohans!Blijkbaar weet u zelf niet, hoe e.e.a. wettelijk is geregeld
Het gaat zelfs zover in deze wet, dat het bedrijf de oude apparaten mee terug kan nemen, indien deze vervangend geleverd worden. Heeft de klant nu een combi-magnetron en de klant koopt een oven, hoeft de chauffeur de combi niet mee terug te nemen omdat het hier om een ander apparaat gaat. In principe heeft de verkoper uit Purmerend gelijk, je betaald nu aan een stichting (die overigens nu al teveel geld in huis heeft, maar dat is een andere discussie), voor een apparaat die wellicht over 10 of 15 jaar vervangen wordt.
Desalniettemin kun je als klant blijven discussieren over het wel of niet betalen van de verwijdigingsbijdrage, echter is de keukenhandel moachteloos in deze, want onze fijne overheid is degene die je daar over moet aanvallen, want die hebben dit ingesteld., niet de keukenhandel!
KS
Re: Agressief!
Keukenspecialist heeft gelijk en is zeker geen loser. Verkopers hebben natuurlijk enige mensen/klanten kennis, en weten hoe ze meneer X met truc Y omver kunnen praten.
Ik heb deze ervaring bij Mandemakers zelf, ze komen gewoon hun beloften niet na. Dat je eens ergens 1000 Euro duurder uit bent, alez. Belangrijk is echter een Man een Man, een woord een woord. Dit zal bij een groot aantal bedrijven en diverse branches niet meer het geval zijn, maar ik zal in de toekomst het zeker niet nalaten Mandemakers te ontraden en ook aan de kaak te stellen.
Ik heb deze ervaring bij Mandemakers zelf, ze komen gewoon hun beloften niet na. Dat je eens ergens 1000 Euro duurder uit bent, alez. Belangrijk is echter een Man een Man, een woord een woord. Dit zal bij een groot aantal bedrijven en diverse branches niet meer het geval zijn, maar ik zal in de toekomst het zeker niet nalaten Mandemakers te ontraden en ook aan de kaak te stellen.
Re: Agressief!
ADVIES: Koop uw keuken waar hij gemaakt wordt: Duitsland! Hebben wij tot volle tevredenheid gedaan en dat was niet alleen omdat we 1800euro bespaard hebben t.a.v. de nederlandse prijs. Wij betaalden 3800 ipv 5600 euro. Deze keuken overigens kostte bij de Keukenkampioen 8000 euro en dat nog wel tijdens zo'n "superactie" van de Keukenlooser.
Het is de rit wel waard: een dagje uit en een showroom 2 a 3 x groter dan de KK en minstens 1800 euro verdiend!
Het is de rit wel waard: een dagje uit en een showroom 2 a 3 x groter dan de KK en minstens 1800 euro verdiend!
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 06 jun 2005 23:04
Re: Agressief!
M.b.t. tot het verwijderingsbijdragebericht: de verkoper dient u vóór de koop erop te wijzen dat er bijkomende kosten zijn (verwijderingsbijdrage), achteraf mag hij hier niet meer mee aankomen.
Re: Agressief!
Oh Ja, ZONDER aanbetaling ! (betalen aan de monteurs, ja de prijs is ook inclusief montage)