LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Is dit onze toekomst? Overgelverd aan de verzekeraar

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
J.Tigges
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jun 2005 16:11

Is dit onze toekomst? Overgelverd aan de verzekeraar

Ongelezen bericht door J.Tigges »

Na een dotterbehandeling wegens angina pectoris, werd ik met een medicijnenlijst, én een toelichting daarop door de Cardioloog van het Academisch Ziekenhuis Leiden (LUMC), naar huis gezonden. Prima behandeling, goede afloop, patient tevreden. Naast Ascal, een bloedverdunner, een dringend en zeer goed onderbouwd advies van de professor om 1 jaar lang Clopidogrel/Plavix te gebruiken. Volgens de Cardioloog een uitstekende combinatie om opnieuw dichtslibben van de ader, op de plaats van de aangebrachte stent, te voorkomen. Die Clopidogrel is een in Nederland geregistreerd geneesmiddel. Maar de vergoeding is nog niet goed geregeld: mijn verzekeraar wijst het middel af, ondanks het dringende advies. Bij navraag blijkt het middel wel door de dezelfde verzekeraar (Delta Lloyd) te worden vergoed als patiënten slecht reageren op de Ascal en bijwerkingen optreden.. De verzekeraar wijst een combinatie van de middelen af, ondanks het dringende advies van het LUMC. Een flauwe oplosssing zou zijn de huisarts te vertellen dat ik bijwerkingen ondervind van het middel Ascal (makkelijk, de bijsluiter geeft er vele) en dan toch dat dure middel vergoed te krijgen door de verzekeraar. Nou, daar heb ik geen zin in -mijn huisarts waarschijnlijk ook niet-, dus betaal ik zo'n €58,- per maand uit eigen zak. en niet zonder boosheid: onze ziektekostenverzekering voor 2 personen per jaar kost ons al meer dan €7100,-! En dan hebben we het over een 'eenvoudig' pakketje. Met de verzekeraar valt niet te discussiëren helaas. Er zijn overigens verzekeraars die zich niet zo hardvochtig opstellen en het middel al dan niet in combinatie met Ascal vergoeden. Ik hoop bij de start van het nieuwe stelsel volgend jaar zo'n betere verzekeraar te vinden. Hoewel, veel illusies dat het nieuwe stelsel goedkoper zal worden heb ik niet. Ik ben bang dat dit in de toekomst 'gewoon' gaat worden en de eenvoudige burger diep in eigen zak zal moeten tasten om alles wat buiten de goedkope en reguliere medicijnen valt, te kunnen betalen. Met dank aan de heer Hoogervorst en de lobby van de verzekeraars!

EchteMeisje
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jul 2003 17:28

Re: Is dit onze toekomst? Overgelverd aan de verzekeraar

Ongelezen bericht door EchteMeisje »

Misschien een waardevolle tip:

Waarschijnlijk heeft u de afwijzing van Delta Lloyd voor de vergoeding van dit middel schriftelijk ontvangen.

In deze afwijzing staat vermeld hoe u beroep kunt aantekenen. Doe dat vooral. Teken dat beroep aan en ga die procedure in. Het duurt maximaal drie maanden voordat u een antwoord krijgt en weet waar u aan toe bent.

In een aantal schrijnende gevallen heeft dat mijn klanten die in een dergelijke situatie zaten (geen vergoeding voor voorgeschreven medicijnen) ook geholpen.

Vraag eventueel uw tussenpersoon om te helpen bij het beroep aantekenen. Daar is hij/zij immers ook voor.

obelix
Berichten: 124
Lid geworden op: 06 jan 2005 06:58

Re: Is dit onze toekomst? Overgelverd aan de verzekeraar

Ongelezen bericht door obelix »

Als u ruim 7.100 Euro aan ziektekosten heeft jaarlijks, dan is het zeer waarschijnlijk dat u geld via de belasting kunt terugvorderen. Momenteel is het zo dat de maximale bijdrage 11,2 % is van de bruto inkomsten jaarlijks.

Met andere woorden, als u minder dan 63.500 Euro per jaar verdient, kan u een deel daarvan terugvorderen.

Het is inderdaad te erg voor woorden dat we afhankelijk dreigen te worden van de verzekeraars en dat deze mogen gaan bepalen wat nu wel en wat nu niet vergoed gaat worden. Ik vrees dat ons een grote chaos staat te wachten, zodra het nieuwe stelsel er komt.

Inge1
Berichten: 89
Lid geworden op: 09 jun 2005 11:25

Re: Is dit onze toekomst? Overgelverd aan de verzekeraar

Ongelezen bericht door Inge1 »

Wat een onzin. Verzekeraars bepalen de inhoud van de dekking voor de nieuwe basiszorgverzekering helemaal niet. Dat doet de overheid. Net als de overheid nu ook al bepaalt welke geneesmiddelen voor vergoeding in aanmerking komen. Dus als de verzekeraar het niet betaalt is dat geen hardvochtig gedrag, maar het uitvoeren van een door de politie bedachte regel.
Als een andere verzekeraar het toevallig wel betaalt is dat net onverplicht als wanneer de huisarts of de apotheker het zou betalen. Noemt u hen ook hardvochtig als zij dat niet doen?

DJH
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 mei 2005 14:48

Re: Is dit onze toekomst? Overgelverd aan de verzekeraar

Ongelezen bericht door DJH »

Dus als de verzekeraar het niet betaalt is dat geen hardvochtig gedrag, maar het uitvoeren van een door de politie bedachte regel.
Politie? Gaan die daar ook al over?

Hieke37
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 mei 2005 17:07

Re: Is dit onze toekomst? Overgelverd aan de verzekeraar

Ongelezen bericht door Hieke37 »

Kinderachtig hoor DJH !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gesloten