LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] D-reizen adverteert kinderen GRATIS mee.NEE DUS! Oplichterij

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
nelisje
Berichten: 28
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:00

Re: D-reizen adverteert kinderen GRATIS mee.NEE DUS! Oplichterij

Ongelezen bericht door nelisje »

Har. Ik lees in een van de voorgaande berichtjes dat je kleinkinderen hebt.
Ik hoop voor hun dat je wat positiever ben in de benadering naar hun.
Man ik lees op ieder onderwerp wel menige malen jou naam en ik heb tot nu toe alleen maar onzinnige dingen gelezen.
Waarschijnlijk ben je in de fut en zo ja kan ik je maar 1 advies geven zoek een hobby. :oops:

Leonora
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 jun 2005 15:23

Re: D-reizen adverteert kinderen GRATIS mee.NEE DUS! Oplichterij

Ongelezen bericht door Leonora »

D-reizen blijkt, na onderzoek, zelfs de duurste te zijn wat betreft alle toeslagen. Toen ze uitgenodigd werden om dit toe te lichten(een uitzending van RADAR)hebben ze geweigerd.

Raar bedrijf! Profileren zich zogenaamd als de goedkoopste met hun zogenaamde prijscheck, maar verdienen het meest door al hun toeslagen.

Daarbij is het zo dat andere reisbureau's net zo goed altijd zoeken naar het goedkoopste alternatief! :?

mvg
Leonora

Ps. Har lees eerst goed wat er staat alvorens te antwoorden.

Har

Re: D-reizen adverteert kinderen GRATIS mee.NEE DUS! Oplichterij

Ongelezen bericht door Har »

Hallo voorstanders van D-Reizen.

Ik ben in de VUT, heerlijk.

De kleinkinderen zijn stapel op mij, gaan over 2 weken met ond mee naar Turkije, geboekt via het Rabo bank reisbureau en vliegen met de KLM, maakt in kosten nagenoeg niets uit.

Ik wordt niet persoonlijk, heb echter veel ervaring in het reiswezen.

Rechtstreeks bellen met mij kan ook. :D

lind@
Berichten: 233
Lid geworden op: 24 sep 2004 22:50

Re: D-reizen adverteert kinderen GRATIS mee.NEE DUS! Oplichterij

Ongelezen bericht door lind@ »

Ik geloof graag dat je een goede ,gezellige opa bent ,


maar je reageert helemaal niet inhoudelijk op sommige
stellingen,je zegt gewoon je eigen ding om iedereen te laten merken
dat jij verstand heb van reizen,
je kan ook de mensen een beetje helpen als je veel weet over de reisbranche ipv vertellen wat jij doet ,wanneer ,hoelaat enz
daar zitten we niet op te wachten op dit forum.

ook ik ga over 3 weken op vakantie naar Mallorca en geboekt bij belavia
erg vriendelijke mensen daar na veel reisorganisatie's te hebben vergeleken was dti voor mij het reisbureau om te boeken scheelde bijna 80 euro met andere organisatie's.
geen reserveringskosten,5% korting op de totale reissom,en de aanbieding van 2=1 dus een beetje zoeken helpt wel
maar niet hier roepen:Ik boek bij Rabo en vlieg met KLM mss heb je daar wel connectie;s ,het komt beetje arrogant over op mij
ik vlieg met ????? whaha ik weet niet dat zie ik over 2 weken wel
:lol: :lol: :lol:

Har

Re: D-reizen adverteert kinderen GRATIS mee.NEE DUS! Oplichterij

Ongelezen bericht door Har »

Ik ben niet arrogant en ik reis inderdaad nogal wat af.

Advies:

Ga naar een reisbureau,welke alleen bemiddelen en adviseren,geef door wat je wilt en zij verstrekken jouw enkele voorstellen met prijzen.
De kosten zijn fractioneel hoger dan o.a bij :
Kras
Corendon
Reiscompas/Travel-Gti
Arke
Neckermann

D-Reizen doet hetzelfde, alleen kopen zij de niet verkochtte reizen over en stunten daarmee, met alle daaruit voortvloeiende problemen. :oops:

lind@
Berichten: 233
Lid geworden op: 24 sep 2004 22:50

Re: D-reizen adverteert kinderen GRATIS mee.NEE DUS! Oplichterij

Ongelezen bericht door lind@ »

ik zeg niet de je arrogant bent, :shock:
je komt zo over .

bedankt voor je advies mss zijn er dus mensen die hier iets aan hebben.

enne een hele fijna vakantie toegewenst!
:lol:
:P

klooster60
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jun 2005 14:26

Re: D-reizen adverteert kinderen GRATIS mee.NEE DUS! Oplichterij

Ongelezen bericht door klooster60 »

Gezellig hier..

ten eerste Leonora in welke onderzoek heb jij gelezen dat D-reizen de duurste is? D-reizen verkoopt namelijk alleen reizen van de touroperators dus hoezo is D-reizen het duurst?
en hierbij wil ik inspelen op Har omdat D-reizen helemaal geen reizen zelf inkoopt en ook niet "niet verkocht reizen" om op het laatste moment nog te verkopen!?!? D-reizen is puur een wederverkoper!

mvg

Leonora
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 jun 2005 15:23

Re: D-reizen adverteert kinderen GRATIS mee.NEE DUS! Oplichterij

Ongelezen bericht door Leonora »

@ klooster60

D-reizen is het duurst in al haar toeslagen en dat is geen uitspraak en conclusie van mij maar van TROS RADAR zelf in een uitzending op TV.

Zij hebben toen gevraagd of D-reizen dit wilde toelichten maar die wilde niet komen.

Kijk op deze site naar de uitzending over de boekingskosten van reisbureau's :wink:

mvg

Leonora

klooster60
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jun 2005 14:26

Re: D-reizen adverteert kinderen GRATIS mee.NEE DUS! Oplichterij

Ongelezen bericht door klooster60 »

Moeten we dan ook alles geloven wat op deze website staat? Het is ook maar een onderzoek en D-reizen is tevens geen uitzondering.
Misschien ook ooit al wel eens nagedacht waarom D-reizen wel verschijnt in Kassa?
De grotere organisaties in de reisbranche zijn er allang mee bezig maar het moet allemaal tegelijk want anders werkt het niet en zullen er altijd reisbureaus blijven bestaan die de klant "misleiden". Ik noem het trouwens geen misleiden meer want men weet gewoon dat er luchthavenbelasting bijkomt en dat de prijs een vanaf prijs is. Wanneer men het te duur vind worden dan doen ze het toch niet?
Wanneer de toeslagen vermeld worden dan is er toch niks aan de hand? Zo werkt het met een prijs vanuit een reisgids ook. Er is een basisreissom; luchthavenbelasting, weekendtoeslag, brandstoftoeslag (leuk grapje van de luchtvaartmaatschappijen) dat zijn allemaal bedragen die in kleine letters ernaast staan vermeld zo ook op de meeste websites.

mvg

Leonora
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 jun 2005 15:23

Re: D-reizen adverteert kinderen GRATIS mee.NEE DUS! Oplichterij

Ongelezen bericht door Leonora »

Als mensen bepaalde zaken willen geloven dan is dat hun keus.

Feit blijft dat er nog altijd mensen zijn die er op vertrouwen dat informatie die gegeven wordt correct is. En dat ze daar van uit kunnen gaan. En ik weet dat ze er mee bezig zijn omdat gelukkig de meeste mensen wel van mening zijn dat het misleiding is.

Ik begrijp overigens niet waarom je vraagtekens hebt bij de uitslag van RADAR en niet bij de misleidende praktijken van D-reizen.

D-reizen is een typisch voorbeeld van een bedrijf die zich ten opzichte van andere reisbureau's voordoet als de goedkoopste. Maar door zijn toeslagen vaak niet de goedkoopste blijkt te zijn.

De actie die ze voeren dat de kinderen gratis meemogen en wat achteraf niet zo blijkt te zijn is pure misleiding en een lokkertje om mensen in hun vakantiewinkels te krijgen. Geen enkel ander (grote)reisbureau die ik ken, hanteert dit soort praktijken.

Kijk, in elk bedrijf worden fouten gemaakt, maar dit is gewoon bedrog!

mvg

Leonora

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: D-reizen adverteert kinderen GRATIS mee.NEE DUS! Oplichterij

Ongelezen bericht door hharteman »

Tja, bij reclameslogans altijd eerst de kleine lettertjes lezen.
Meestal is het veel geschreeuw en weinig wol.
De kreet "DE KINDEREN GAAN GRATIS MEE" wekt de aandacht en daar gaat het om.
De starter van dit topic heeft hierdoor toch maar geboekt en daar gaat het hun om.
Meestal zijn dit soort acties wel uitgedacht en juridisch onderbouwd, dus of je verhaal kunt halen blijft twijfelachtig.
Als je dat toch doet wordt dat soms een strijd van wie heeft de langste adem.
Of het dat allemaal waard is weet ik niet.
Ik laat me niet zo snel verleiden door reclameslogans.
Er zit altijd wel een addertje onder het gras.
Kwestie van goed lezen.

Gesloten