LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Consumentenbond voor de consument??

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
JH

Re: Consumentenbond voor de consument??

Ongelezen bericht door JH »

pewi, de Consumentenbond cq de SLV en EL adviseren slechts. Wat een ieder individueel besluit dat is afhankelijk van de persoonsgebonden omstandigheden. Draai het eens om, stel dat de Stichting PAL betrokken was bij de bemiddeling van Duisenberg. Had PAL dan niet hetzelfde gedaan ????
In ieder geval kunnen julliie straks PAL als schuldige aanwijzen. Welke stichting wil dan nog als belangenbehartiger optreden met zeurend klootjesvolk !

Een stichting heeft overigens geen leden !!!!!!

pewi

Ongelezen bericht door pewi »

JH
Draai het eens om, stel dat de Stichting PAL betrokken was bij de bemiddeling van Duisenberg. Had PAL dan niet hetzelfde gedaan ?
Ik weet zeker dat PAL hier never niet mee accoord was gegaan. Zij zouden door gevochten hebben tot dat ze hun gelijk hadden. In het uiterste geval hadden ze zich terug getrokken uit de bemiddelingpoging. Maar hier hadden Piet en zijn club nooit, maar dan ook nooit, voor getekend.
Pewi
Laatst gewijzigd door pewi op 10 jun 2005 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.

painter

Ongelezen bericht door painter »

Ten eerste ik het niet over de antoinet of andere leden van deze tros site, maar de berichtgeving toen de schikking van duisenberg in het nieuws kwam was zo geschreven dat de schikking al een feit was, zonder er informatie over in te winnen en te kijken hoe het nu echt in elkaar zat, ze brachten het alsof je wel gek moest wezen als je het voorstel afwijst, maar gedupeerden zijn niet gek en gingen in de verdediging en pas daarna kwamen er andere berichten.

Maar ik vind dat als er een bericht van deze omvang in het nieuws komt er toch wel een beetje achtergrond informatie ingewonnen moet worden alvorens met grote dikke letters te schrijven dat "de slepende aandelenlease tot een einde komt door de schikking van duisenberg.
Niets is minder waar , de heren van rtlz zeiden zelfs tegen een vertegenwoordiger van een stichting dat de gedupeerden toch wel door bleven zeuren.

VR GR

piano

Ongelezen bericht door piano »

In ieder geval kunnen julliie straks PAL als schuldige aanwijzen. Welke stichting wil dan nog als belangenbehartiger optreden met zeurend klootjesvolk !
JH

Zo langzamerhand ben jij de grootste zeurkous op dit forum :evil:

Roep of doe eens iets nuttigs

learner

Ongelezen bericht door learner »

Geplaatst op 10 Jun 2005 16:30 door painter

.............
Niets is minder waar , de heren van rtlz zeiden
zelfs tegen een vertegenwoordiger van een stichting
dat de gedupeerden toch wel door bleven zeuren.

VR GR
En dan . . . ? :roll:

Wachten tot iemand anders rtlz benadert . . . ? :oops:

Waarom kan ik dat wel en painter niet . . . ? :o

mvg, learner . . . :wink:

dustinh

Ongelezen bericht door dustinh »

.. Maar het is erg makkelijk om weer lekker te schreeuwen dat de journalist niet deugt en geen niveau heeft. Pfffff wat een azijnzeikerij!!!
Ten eerste ik schreeuw helemaal niet en ten tweede het is ook geen azijnzeikerij!!!!!!

Feit is alleen dat er amper journalisten zijn die de moeite nemen dan wel de kennis en het vermogen hebben om een zaak goed te doorgronden. In het algemeen zijn ze louter geïnteresseerd in het produceren van een stuk en niet in de inhoud. Man, om een voorbeeld te noemen, als je de laatste uitzending van b.v. Radar zag waarin het schikkingsvoorstel van Dexia aan de orde was wat kwam daar nu eigenlijk uit? In feite niets, helemaal niets. Vraag eens aan een journalist wat het kernprobleem is van de leaseproblematiek dan zul je zien dat ze er de ballen van begrijpen. En praat me niet van het niveau van de journalistiek. Als die scholing die ze krijgen dan zo behoorlijk is zoals jij zegt (trouwens zonder enige scholing kan iedereen journalist worden, maar dat terzijde), dan zie ik daar verdomd weinig van terug.
Overigens geldt dat niet alleen voor de aandelenlease maar voor tal van andere zaken. Ze schrijven en zeggen veelal maar wat zonder zich echt in de materie te hebben verdiept. Dag in dag uit word je daarmee geconfronteerd.

En wat jou betreft JH, ik ben helemaal geen gefrustreerde gedupeerde, sterker ik ben helemaal geen gedupeerde. Maar ja jij slaat de plank wel vaker mis, zo ook nu ook weer. En die clichématige kreten over eerlijk en hard werken, ja dat mag beloond worden op voorwaarde dat het werk wel de vereiste kwaliteit heeft, maar daar mankeert het nu eenmaal veelal aan. :!: :!:

learner

Zoals ik al schreef: :arrow:

Geplaatst op 10 Jun 2005 12:47 door learner

Maak zelf eens een praatje met
een (aantal) journalist(en) . . .

Dan gaat er daarna
een wereld voor je open . . .

Je zult van goede huize moeten komen om
een journalist te laten schrijven/verwoorden
wat je zegt/bedoelt . . . ! :roll:

teleurstelling verzekerd . . . ! :?

Janny

Ongelezen bericht door Janny »

Ik vraag me af of al die gefrustreerde zogenaamde gedupeerden wel echt willen dat de aandelenleaseproblematiek wordt afgerond. Zo hebben ze immers niets meer te zeuren om de boze buitenwereld te laten weten hoe sealig zij wel niet zijn met zijn allen.
Wie bovenstaande schrijft weet dus echt niet waar de problemen zitten.
of begrijpt de heer J.H. het wel?

Als er meer uit je beurs getroggeld wordt dan er ooit in zal zitten ben je een ploert.

En dat. het niet begrijpen van de materie is misschien wel het grote probleem. alles wat al honderden malen is verteld.

een fout contract is fout. en dus ongeldig.

En natuurlijk wil iedereen zonder uitzondering dat er een einde aan dit verdriet komt. Maar wel op een rechtvaardige manier. en niet met een doekje voor het bloeden. Nee de wond moet aangepakt worden. dan pas kan er genezing plaatsvinden.

learner

Juist:
Geplaatst op 10 Jun 2005 18:44 door Janny

En dat. het niet begrijpen van de materie is
misschien wel het grote probleem.
alles wat
al honderden malen is verteld.
Dat is daadwerkelijk een groot probleem . . .

Het kost enorm veel moeite om 'niet-gedupeerden'
duidelijk te maken wat er werkelijk aan de hand is . . . :?

Het is, iedere keer weer, een tijdrovende bezigheid
om een ander op begrijpelijke wijze van het een en
ander op de hoogte te brengen . . .

Velen kunnen dit geduld niet (meer) opbrengen . . . :cry:

Truus2004

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Learner, daar heb je helemaal gelijk in! Daarom is het zo ontzettend belangrijk dat je je vragen stelt aan de pers! Dit geldt voor iedereen, het is misschien wel mijn stokpaardje, ik blijf erover doorzeuren. Maar echt! Iedereen die dit forum leest, stel je kritische vragen aan de pers en verzoek of zij namens jou willen spreken! Zij zijn immers de stem van de gedupeerden!
Alles en iedereen wat een officiële status heeft of het zich aanmatigt krijgt het voordeel van de eenzijdige twijfel, het voordeel als zouden zij de waarheid spreken! Zo ook Dexia! Hou journalisten scherp! En zeg of schrijf het ze ook gewoon. Niet bang zijn, het zijn ook maar mensen!

learner

Pipa,

Inmiddels ook mijn stokpaardje . . . :lol:

Truus2004

:lol: als ik reageer lijkt het dubbelzinnig, dus laat maar :lol: Schot voor open goal :wink:

learner

Och, dit forum staat onder-de-hand . . .

bol . . .

van 'dubbel zinnen' . . . :lol:

learner

Was waarschijnlijk met een 't' . . . ? :D

Truus2004

:lol:

learner

:P

Truus2004

Trusten learner! :wink:
Ik krijg vast weer een ban ivm chatten... :cry:

learner

Hebben ze ook een kleine paardenban . . .?

truste . . . :wink:

Truus2004

huh :?: Oh ja, een stokpaardjesban 8)

learner

met een t van trust met zonder s van straks. . . :lol:

Gesloten