LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kia picanto

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
kimmetje6789
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 apr 2005 18:42

kia picanto

Ongelezen bericht door kimmetje6789 »

Hallo allemaal,
Ik wilde even reageren op de uitzending over de kia picanto. Nou wordt er in die uitzending gezegd dat de kia daeler beweerd dat de picanto zuinig rijdt. Gemiddeld 1:20,4 wel te verstaan, en dat dit dus niet zo kloppen. Nu heb ik op de site gekeken van kia en dit wordt daar dus helemaal niet beweerd. Er is ook nog een verschil tussen handgeschakeld en automaat. gemiddeld rijd de handgeschakelde versie 1:19,6 en de automaat 1:17,2. Nu kan het zijn dat dit dus ook niet klopt, maar maak het niet erger dan het is.

Gast

Re: kia picanto

Ongelezen bericht door Gast »

dat klopt ook wel wat u zegt, echter in diverse reclame spotjes en advertenties in kranten stond iets anders.
Misleiding dus

Gast

Re: kia picanto

Ongelezen bericht door Gast »

Dit onderwerp bestaat reeds en wordt daarom gesloten :)

Ington

Re: kia picanto

Ongelezen bericht door Ington »

Beste Redactie,

Met verbazing heb ik naar jullie uitzending van Radar zitten kijken, over het verbruik van de Kia Picanto. Zelf ben ik sinds vijf weken de trotse eigenaar van een Picanto. De auto is handgeschakeld en met 1500 km op de teller absoluut nog niet ingereden, mijn rijstijl is allerminst rustig te noemen en toch haal ik nu al met gemak een verbruik van 1/16. Misschien is het zinvol om een garage te zoeken die de auto goed kan afstellen. Ik ben in ieder geval heel tevreden. Ik vind dat zo'n reactie ook best gehoord mag worden.

Met vriendelijke groet,
Ingrid

Gast

Re: kia picanto

Ongelezen bericht door Gast »

ook ik ben sinds een kleine 2 weken de trotse eigenaar van een fonkel nieuwe kai picanto. Tot mijn verbazing rijdt mijn picanto 1/13 :shock: en dat is dan nog tijdens het "inrijden", dus rustig aan.
Ik hoop dat het door de garage inderdaad is af te stellen en anders vind ik toch dat Kia hier een oplossing voor moet zoeken, want het is niet wat ze beloven!!

Gast

Re: kia picanto

Ongelezen bericht door Gast »

klein, oncomfortabel, onveilig, verhoudingsgewijs erg milieubelastend, duur en het gebruik va neen echte auto?

Hoop dat je tevreden bent met het model want het is niet veel. 8)

arnaud

Re: kia picanto

Ongelezen bericht door arnaud »

Ik ben sinds juni eigenaar van een picanto en heb daarmee inmiddels 14000 km gereden, met een verbruik van tussen 1 op 18 en 1 op 19, en ook verder bevalt de auto prima. binnenkort moet hij voor de eerste onderhoudsbeurt, ik hoop dat ik dan nog net zo postitief ben, ik verwacht van wel.
van mij hoor je niets dan goeds over deze auto

Arnaud

Gast

Re: kia picanto

Ongelezen bericht door Gast »

onlangs heeft autoweek een "lange duur" test gedaan met de picanto
en daar kwam een gemiddeld gebruik van ruim 1:15 uit.

bij deze testen wordt de auto dan behoorlijk aan z,n tand gevoeld
dit mbt lange ritten behoorlijk doorrijden, en verslagen vanuit het
buitenland waarbij de auto ook behoorlijk werd afgeladen met
materialen van de bestuurder(s) en meergereisde andere medewerkers.
(zie de verslagen in autoweek)

daarom vind ik het ook onbegrijpelijk dat de getoonde mensen in uw
uitzending op een verbruik van 1:13 / 1:14 uitkomen.

misschien is er dan toch iets niet met de afstelling niet in orde,
of houden ze er toch misschien een pittigere rijstijl op na,
dan dat ze in de uitzending hebben gezegd.

schummi1

Re: kia picanto

Ongelezen bericht door schummi1 »

Ook ik heb sinds januari een kia picanto.
Op zich ben ik best tevreden over wagen maar ik kom ook aangemiddeld van 1/15,5.
Dus het klopt niet wat in folder beloofd wordt.

Wanneer krijgen we vervolg te zien van test van kia weet iemand dat al.

picadw

Re: kia picanto

Ongelezen bericht door picadw »

Voor degene die geïntresseerd zijn: de picanto´s van de uitzending zijn reeds aan de computer geweest en nagekeken, zijn door TNO onderzocht en volgende week worden de testritten gereden. Ik heb van RADAR nog niet vernomen wanneer het weer in de uitzending behandeld wordt maar dat zal wel eens 9 mei kunnen worden denk ik zelf.
Ikzelf heb nog niet vernomen hoe de test bij TNO is afgelopen. Het onderzoek aan de computer wees geen bijzonderheden uit.
Laat ik verder voorop stellen dat de Picanto mij verder erg goed bevalt!

leaselotje
Berichten: 26
Lid geworden op: 05 mei 2005 15:31

Re: kia picanto

Ongelezen bericht door leaselotje »

Er was ook een mevrouw die "pittig" reed, 120/130 soms 140 km/u. (wat kost een boete voor te hard rijden tegenwoordig eigenlijk?), maar wat denk je wat je verbruikt als je met een àndere auto 120/130 of 140 km/u gaat rijden, toch ook niet het in de folder vermelde verbruik? En je kunt ook bedenken bij dit item dat Kia het "nieuwe rijden" beloont. Milieuvriendelijk dus. Ik heb geen Kia, ik heb geen aandelen Kia. Ik heb me alleen een beetje verbaasd over de "gelijk-willen-hebben-ten-koste-van-alles"-uitzending van de Tros.

picadw

Re: kia picanto

Ongelezen bericht door picadw »

Je had ons ook niet gehoord als het verschil niet zo groot zou zijn. In de praktijk zullen er maar weinig mensen zijn die het verbruik halen wat de fabrikant beloofd, bij welk merk auto dan ook. Maar de picanto heeft in de praktijk het grootste verschil van alle automerken/types.33% verschil is gewoon echt te veel. Het gaat om het principe! ´Verleiden mag, verlakken niet´ Als je hard rijdt dan weet je dat je auto meer verbruikt en dat er een kans is op een bekeuring, dat zijn dingen die je weet en dat risico voor lief neemt. Maar niemand kan mij wijs maken dat je van tevoren weet dat je met deze auto maar 90 km/pu over de snelweg moet rijden om een beetje zuinig te rijden. Je moet gegevens verstrekken die met de werkelijkheid overeen komen zoals de ANWB ze ook verstrekt.
Er zijn maar weinig mensen die extra kosten voor lief nemen en al helemaal in deze tijd waar we nu in leven. In de algemene zin maakt niet uit of het nu om het brandstofverbruik van KIA Picanto gaat of het verbruik van een ander merk auto of een ander product of dienst. Als iets meer kost dan je verteld is, haal je toch niet je schouders op zonder daar op te reageren?

leaselotje
Berichten: 26
Lid geworden op: 05 mei 2005 15:31

Re: kia picanto

Ongelezen bericht door leaselotje »

Valt ook wat voor te zeggen picadw, maar de toon van radar over het KIA onderwerp schoot me ècht in het verkeerde keelgat!

Gast

Re: kia picanto

Ongelezen bericht door Gast »

Ik vond het inderdaad ook eengelijk-willen-hebben-ten-koste-van-alles"" uitzending!

Gast

Re: kia picanto

Ongelezen bericht door Gast »

Ik kan het niet laten te reageren:
Mijn Mitsubishi Carsisma verbruikt bij 110 km/u ca. 1:15,5 en bij 140 km/u ca. 1:15,5. Wat heel erg scheelt is het aanhouden van een constante snelheid. Hoe meer vermogen je auto heeft, hoe minder het verbruik terugvalt bij hogere snelheden. Ter info: een Porsche 911 haalt bij 180 km/u nog wel 1:12 (uit ervaring, bij constant rijgedrag). Het kan dus wel.
Het verbruik schiet omhoog als je alles uit je auto perst. Je picanto zuipt dus relatief bij 150, een Porsche bij 250 km/u.

Luca76
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:26

Re: kia picanto

Ongelezen bericht door Luca76 »

De mensen moeten gewoon eens leren met het rechtervoetje om te te gaan
Wie steeds als een dolle het gaspendaal tot op de bodum drukt zal meer verbruik hebben dan iemand die met beleid het gaspendaal bediend

richardkraal

Re: kia picanto

Ongelezen bericht door richardkraal »

ik weet niet meer wat ik er van moet denken, er loopt hier een ander topic waarin mensen de rijders van de picanto lopen af te zeuren, niet echt normaal. De auto haalt echt bij lange na zijn standen niet...

ik heb zelf een tijdje een peugeot 206 gti gehad, deze reed 1 op 12 met airco aan(fabriek 1 op 13 gemiddeld) kijk opzich was dat netjes, ik bedoel mijn vriendin haat hoge toerentallen en rijd nooit harder dan 100 omdat ze het gewoon weg niet durft! Van snel optrekken word ze wagenziek dus dus dat doet ze ook niet.

Vergeet niet... ik val niet over een verschilletje van een paar km, maar van 20 naar 14..... Ik haal niet eens 500km met een tank en dat is toch echt wel de standaard tegenwoordig!

Met de picanto heb ik 3 metingen gedaan en elke kwam uit op 1 op 14.... zonder airco, geen automaat, 100km/u gemiddeld, geen ramen open en ook geen slecht weer. Dit terwijl ze altijd lange afstanden maakt en bijna niet door de stad rijdt

ik voel me echt in de **** genomen door kia, bedoel, als je een picanto hebt die het WEL rijd dan heb je gewoon geluk! Tuurlijk is dit niet leuk voor kia, het zal een flinke klap zijn voor ze, maar dat de klant hiervan de dupe moet worden........ Mensen die durven te beweren dat het aan de gebruiker kan liggen mogen hier komen kijken, je zal versteld staan en er zal een dodelijke stilte vallen.....


ik denk dat ik maar weer een 206je op de kop ga tikken....
meer luxe en comfort

Luca76
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:26

Re: kia picanto

Ongelezen bericht door Luca76 »

Je voelt je lekkerder in een Peugeot :wink:

Gesloten