LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zeg 'ns Aaa

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
sellh
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 jun 2005 10:04

Zeg 'ns Aaa

Ongelezen bericht door sellh »

Bij de aanschaf van de dvd's van Zeg 'ns AAA werd beloofd dat de actiebonnen uit de eerste 4 delen + de kassabon van deel 5 recht gaf op terugbetaling van de aanschafprijs van het laatste deel.
De terugbetaling zou binnen 3 weken plaats vinden.

Nu, na 7 weken, nog steeds geen cent terug ontvangen. En ik ben niet de enige, weet ik van kennissen.
Oplichting dus... mensen onder valse voorwendselen dvd's laten aanschaffen.

Een boze brief bleef onbeantwoord.

Telefonisch contact met Universal, de uitgever, leverde de dubieuze reactie: "De mevrouw die verantwoordelijk was voor de terugbetaling is uit dienst. Het wordt binnenkort waarschijnlijk door iemand anders overgenomen."

Het telefoonnummer van Universal was trouwens zeer lastig te vinden en werd me uitindelijk door de Vara (mede verantwoordelijk voor de uitgave) doorgegeven. Universal verschuilt zich angstvallig en het is me nu wel duidelijk waarom!

scorpius
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 jun 2005 17:46

Re: Zeg 'ns Aaa

Ongelezen bericht door scorpius »

Ook ik heb de hele serie van Zeg 'ns AAA gekocht en netjes de bon en het aankoopbewijs opgestuurd. En tot op heden ook geen terugbetaling ontvangen.
Heb Universal een e-mail gestuurd over dit onderwerp maar er komt geen reactie.
Uit ervaring weet ik dat Universal een van de slechtste uitgevers van dvd's is. Heb al eens dvd's moeten omruilen omdat ze per ongeluk Deense in plaats van Nederlandse ondertitels hadden geplakt onder Battlestar Galactica. Ook komt er van vele geplande releases in Nederland nooit wat terecht (denk maar aan Buck Rogers seizoen 2, Battlestar Galactica 2003 etc. etc). Om nog maar te zwijgen over de beeldkwaliteit (te denken aan Schatjes en Mama is boos).
Ik hoop maar dat deze aktie wel een goede afloop krijgt :!:

sellh
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 jun 2005 10:04

Re: Zeg 'ns Aaa

Ongelezen bericht door sellh »

Bedankt voor de reactie!

Prettig voor mij dat ik niet de enige ben waarbij het misgegaan is, wat aan de andere kant natuurlijk juist schandalig is.

Zelf heb ik ook al eerder problemen gehad met een dvd van Universal. Het ging toen om een deel van de 10-delige serie "Flodder". Een van de delen werd vrijwel diect na verschijning uit de handel genomen en voorzover ik weet is dit deel nooit opnieuw uitgebracht. Volgens Free Record Shop had het te maken met een constructiefout in het betreffende deel.
Met heel veel moeite heb ik het ontbrekende deel maanden later bij Van Leest gekocht, incl. de constructiefout (dubbele afleveringen en een foutieve nummering in het hoofdmenu). Van Leest wist niets van een terugname af. Universal heeft nooit gereageerd op een brief en een fax waarin ik om opheldering en een oplossing vroeg.

De erbarmerlijke kwaliteit van Schatjes en Mama is boos is me ook bekend. Free Record Shop wilde ze toendertijd terugnemen, maar aangezien er geen alternatief was (de hele oplage was slecht) heb ik de dvd's gehouden onder het mom van "beter iets dan niets".

scorpius
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 jun 2005 17:46

Re: Zeg 'ns Aaa

Ongelezen bericht door scorpius »

Ik heb vanavond een mailtje naar de Vara gezonden. De Vara is tenslotte mede-verantwoordelijk voor deze dvd-uitgaven en dus ook voor deze aktie.
Als ik wat weet dan zal ik het hier in het forum melden.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Zeg 'ns Aaa

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ik heb verschillende uitgaven van Universal in mijn bezit en tot op heden nog niets te klagen gehad.

Wel is me opgevallen dat bedrijven, niet alleen Universal, vooral maar zoveel mogelijk op de markt willen brengen om nog wat extra verkoop te halen uit tv series en films van soms wel 20 jaar geleden. De Kosten zijn er natuurlijk allang uit, maar nukunnen ze nog een keer cashen.

scorpius
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 jun 2005 17:46

Re: Zeg 'ns Aaa

Ongelezen bericht door scorpius »

Nadat ik via e-mail contact had gezocht met Universal is mijn refund van de zeg 'ns aaa actie nu netjes gestort.

sellh
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 jun 2005 10:04

Re: Zeg 'ns Aaa

Ongelezen bericht door sellh »

Ook ik heb de refund nu binnen, nadat ik een aantal boze mailtjes naar de Vara en naar Universal heb gestuurd. Daar schrok men van en alle schuld werd op het reclamebureau geschoven dat verantwoordelijk was voor de terugbetaling. Dat reclamebureau reageerde zelf later op de dag met excuses en de mededeling dat ze door mijn melding werden geattendeerd op een administratieve fout waardoor zeer velen geen refund hadden ontvangen. Ze zouden het nog deze week geheel rechtzetten en daar heeft men zich dus netjes aan gehouden.

Gesloten