LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Negeren "Nee-Nee" stickers

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
ET
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jan 2004 11:47

Negeren "Nee-Nee" stickers

Ongelezen bericht door ET »

De laatste tijd wordt de "Nee-Nee" sticker op mijn brievenbus steeds vaker genegeerd.
Ik reageer hierop door de afzender van de folder (de winkelketen dus) een e-mail te sturen om hierover te klagen en hen te vragen om de verspreider hierop aan te spreiden. De winkelketens zijn immers de opdrachtgevers voor de verspreiding van de reclame en dus verantwoordelijk voor het correct verspreiden.
Sommigen reageren corect en sturen een excuus en beloven de verspreider er op aan te spreken.
Anderen reageren niet, of ontkennen zelfs dat het hun probleem is. Deze laatste groep stuur ik (ongefrankeerd natuurlijk) hun reclamemateriaal terug.
Als meer mensen dit doen zullen zij inzien dat het ontvangen van ongewenste reclame er irritant is. Hopelijk zullen ze dan hun verantwoordelijkheid nemen en de verspreiders er op wijzen dat het materiaal correct versreid moet worden.

resp00122922

Re: Negeren "Nee-Nee" stickers

Ongelezen bericht door resp00122922 »

Wij gooien zelf folders in om de kinderen aan zakgeld te helpen. Maar wij zijn blij met nee stickers want dat betekend minder werk. Dus wij zullen nooit zomaar ingooien. Wel als de sticker ergens anders plakt of een zelfgemaakte is, want dan zijn we verplicht om toch in te gooien.

Bij onduidelijkheid gooien we in want als we mensen vergeten die naderhand bellen en klagen, krijgen wij problemen.

ET
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jan 2004 11:47

Re: Negeren "Nee-Nee" stickers

Ongelezen bericht door ET »

Dat er in geval van onduidelijkheid toch folders ingegooid worden is wel te begrijpen. Wanneer de sticker echter op de klep van de brievenbus geplakt zit, lijkt het me toch duidelijk genoeg?
Deze week vond ik een hele stape (12 welgeteld) kwantum krantjes in m'n bus.

Wat ik dan ook hoop is dat zowel de winkelketens als de verspreidingsburo's er op toezien dat dit soort zaken niet voorkomt. Het ongevraagd folderen (of het op straat gooien van overtolligge folders) bezorgen de branch een slechte naam.

Goedwillende mensen, zoals resp00122922, die hiermee wat willen bijverdienen worden hier dan de dupe van.

jw kemna

Re: Negeren "Nee-Nee" stickers

Ongelezen bericht door jw kemna »

Bij ons wordt er serieus mee omgegaan. Wij krijgen nooit reclamemail in onze brievenbus. Wij doen samen met de oude buurvrouw naast ons, als we niet met vakantie zijn en zorgen dan o(omdat zij oud is) dat het bij het oud papier komt. Als iedereen dat zou doen, dan spaarden we een heleboel papier uit en dus ook beter voor het millieu.

marcel123

Re: Negeren "Nee-Nee" stickers

Ongelezen bericht door marcel123 »

Er is voor dit probleem wel een oplossing, op de folders staat onderaan (meestal de achterkant) het telefoonnummer van Interlanden Spreigroep dit is de firma die de folders verspreid.
Deze mensen kun je gewoon bellen en je moet dan even je postcode doorgeven, zij kunnen dan nagaan wie ze bezorgd heeft en deze aanspreken.

ik hoop dat je hier iets aan hebt

groetjes en sterkte ermee

pietertje

Re: Negeren "Nee-Nee" stickers

Ongelezen bericht door pietertje »

Heel leuk die stickers ne/ja/nee
echter als invaller die af en toe bezorgt loop ik er herhaaldelijk tegenaan dat ik al bij de brievenbus sta en dan de sticker pas zie
als ik dan ytoch al de moeite heb genomen er naar toe te lopen gaan de folders er in ook ik loop toch niet voor Jan L!!!!

jan de wit

Re: Negeren "Nee-Nee" stickers

Ongelezen bericht door jan de wit »

Hoe kan ik als ontvanger van huis aan huis reclame mijn reclame selecteren
Sommige wil ik n.l. WEL hebben echter op dit moment worden er folders bij mij door de bus gegooid die vooraf door het verspreidingsburo zij geseald in plasticfolie
Misschien wel makkelijk voor de bezorger maar beslist NIET mileuvriendelijk!!
Laat men hier dan ook mee ophouden!!
zp langzamerhand voel ik steeds merr voor direct mail , waarbij IK bepaal wat ik wel of niet wens te krijgen.

Smogus

Re: Negeren "Nee-Nee" stickers

Ongelezen bericht door Smogus »

als ik dan ytoch al de moeite heb genomen er naar toe te lopen gaan de folders er in ook ik loop toch niet voor Jan L!!!!

Als er zo'n NEE-NEE stikker op staat, kun je verwachten dat de ontvanger de folder een enkele last minute reis papierbak (milieu!) geeft.

Dus dan doe je MEER moeite door je arm uit te steken, die bus open te maken en die folder er in te proppen, om dan niet alleen voor jan lol naar die voordeur te lopen, maar ook nog meer onnodige moeite voor moet doen.....

mollie3
Berichten: 50
Lid geworden op: 12 jan 2004 17:10

Re: Negeren "Nee-Nee" stickers

Ongelezen bericht door mollie3 »

Dan hebben jullie het beter als wij. Wij wonen inmiddels ruim 2 jaar in ons huis. Ik heb al diverse malen bij Kruidvat aangegeven dat wij hun folder niet ontvangen. De bezorgster heb ik overigens wel in de buurt zien rijden maar die parkeert haar fiets op de hoek en gooit alle folders in één bus (de papiercontainer). Helaas doen ze hier niets tegen en zullen de "nette" folderbezorgers hier het dupe van worden.

Elze

Re: Negeren "Nee-Nee" stickers

Ongelezen bericht door Elze »

Je moet gewoon het nummer van het verspreidings buro bellen. En je klacht door geven. De bezorger krijgt dan een waarschuwing. Ik bel ook regelmatig omdat een bezorgertje het nodig vind zijn restanten bij ons in de tuin te dumpen. Bezorgertje verdient dus nu anders zijn zakgeld. En mijn tuin is schoon.

Gast

Re: Negeren "Nee-Nee" stickers

Ongelezen bericht door Gast »

Ik wilde graag even reageren op de klacht van mollie3 over de slechte bezorging van de kruidvat folder. Ik ben zelf werkzaam bij kruidvat en wij zijn helaas al geruime tijd op de hoogte van de problemen omtrent de folderbezorging en hebben vanuit de winkel verschillende klachten verstuurd naar Interlanden Spreigroep (dit is namelijk de maatschappij die de folders bezorgt dus voor klachten zou u daar moeten zijn). Helaas doet dit bedrijf klaarblijkelijk niets met de klachten, waarvan zowel de klanten als het winkelpersoneel de dupe zijn. Ons hoofdkantoor heeft ons laten weten ook op de hoogte te zijn van de problemen, maar zij zien momenteel geen oplossing. Het enige alternatief is de folders per post versturen, maar dit brengt hoge kosten met zich mee. Daarom is besloten extra folders aan de filialen te leveren, zodat klanten in de week voorafgaand aan de folderactie een folder mee kunnen nemen. Het is lastig, maar men is wel degelijk bezig met dit probleem.

Groeten,
Kiki.

Bert Huisman
Berichten: 71
Lid geworden op: 21 jan 2004 16:44

Re: Negeren "Nee-Nee" stickers

Ongelezen bericht door Bert Huisman »

Grootste probleem is toch aan te wijzen bij de verspreiders. Deze zijn niet in staat voldoende redelijk intelligente bezorgers te werven voor een ook redelijke vergoeding. Dat houdt in dat Nee stickers worden genegeerd, maar JaJa stickers ook. Wij krijgen hier bijvoorbeeld vrijwel nooit Kruidvat (zit wel in onze woonplaats) en Dirk v.d.Broek folders!!
Andere spullen af en toe, regionale kranten wel. Kwantum folder? Wat is dat? Moeten we meestal van elders halen als we hem al willen inzien.
Kortom er blijft altijd iets te wensen in dit reclameland.

Tossie
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 nov 2003 12:11

Re: Negeren "Nee-Nee" stickers

Ongelezen bericht door Tossie »

Wat ik ook al in een ander forum vertelde, past hier ook.
Op www.e-folders.nl kun je ze gewoon online bekijken.
Dat Kruidvat daar de folders gewoon niet opzet!

Hans.

Gast

Re: Negeren "Nee-Nee" stickers

Ongelezen bericht door Gast »

dat slaat dus echt nergens op... slimme mensen bezorgen geen folders....
wat moet je als bijv. 15 jarige als je geld wil verdienen???
je kan kiezen: folders rondbrengen, aardbeien plukken, schoonmaken bij de mac of spiegelen in de supermarkt?
allemaal niet super toch???
het maakt niet uit wat je kiest... maar volgens mij is het IQ van een aardbeien plukker en een folderbezorgen geen enkel verschil

groetjes rabecca[/quote]

spyker65
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 mei 2005 17:57

Re: Negeren "Nee-Nee" stickers

Ongelezen bericht door spyker65 »

dit is dus een schoon voorbeeld van mensen die alleen maar kunnen zeuren van : ik heb een nee nee sticker op mijn deur geplakt en die wordt genegeerd, hou toch op man, ik zou zeggen pik er een goeie aanbieding uit en doe je voordeel ermee in plaats van aleen maar lopen te kankeren!

Gast

Re: Negeren "Nee-Nee" stickers

Ongelezen bericht door Gast »

Bij een NEE NEE sticker toch reclame in de bus. Kijken wat de zaak is die het kortste bij is ,waar de reclame van is ,en zeg op dit adres wil ik geen Reclame.
Vanaf nu kom ik iedere week de relame in u winkel deponeren.

Gast

Re: Negeren "Nee-Nee" stickers

Ongelezen bericht door Gast »

Heerlijk al die reclamefolders!

Een positief berichtje voor al die bezorgers die voor een paar rotcenten door weer en wind gegaan.


Bedankt voor alle moeite!!!

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Negeren "Nee-Nee" stickers

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Bericht voor alle mensen die een nee/ja- of een nee/nee-sticker op hun brievenbus hebben plakken:

Het heeft totaal geen zin, al die stickers. Ik zal zeggen waarom, iedereen kan dit controleren.

Stel, in een buurt heb je 500 adressen, waarvan 100 een van beide stickers hebben.

Denkt iemand nou serieus dat de reclamemakers hun aantallen erop aanpassen? Ga maar eens kijken bij onder andere Blokker, het Kruidvat, en andere veel-verspreiders. Die deponeren de 100 exemplaren die niet via een brievenbus bij de mensen thuis bezorgd worden, gewoon in een rekje in hun winkel, zodat de mensen die de folder door die sticker niet hebben gehad, alsnog een exemplaar kunnen krijgen.

Wat schiet het milieu hier nou mee op? Helemaal niets, er worden van die 100 exemplaren heus geen nieuwe bomen gemaakt... het enige dat helpt, is het aanpassen van de oplages, maar dat gebeurt helemaal niet. Toen ik dit te weten kwam, heb ik mijn sticker weer van mijn brievenbus verwijderd, want zo kom je geen steek verder.

sellh
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 jun 2005 10:04

Re: Negeren "Nee-Nee" stickers

Ongelezen bericht door sellh »

Politieke partijen hebben er ook een handje van om hun rotzooi, ondanks een NEE-NEE stikker in de bus te mieteren.

Groen Links is de ergste wat dat betreft (wat je niet zou verwachten gezien hun zogenaamde idealen).
Een boos telefoontje met Groen Links leverde een gesprek op met een Groen-Links meneer die de Groen Links reclame niet wilde zien als reclame, maar als informatief materiaal en daardoor niets wilde weten van mijn bezwaren dat ik die ongevraagde propaganda niet in mijn brievenbus wil.

Sindsdien stuur ik alle Groen-Links folders verscheurd en ongefrankeerd terug aan het partijkantoor.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Negeren "Nee-Nee" stickers

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Op deze manier denken parochies ook onder die richtlijn uit te komen. Zij beschouwen hun eigen schrijfsels immers ook niet als reclame. Ik ben van mening dat het dat weldegelijk is, zij willen immers zieltjes winnen en het contact met hun parochianen onderhouden.

Ik zie het verschil niet tussen een supermarkt die zijn waren aan de man probeert te brengen, en een parochie die op deze manier haar kerk onder de aandacht wil brengen.

Gesloten