Enkele dagen terug ben ik gebeld door "De nationale euro enquete". Daarbij heette een vrouwenstem me welkom (maar legde niet uit namens welk bedrijf/instantie dat gebeurde). Omdat ik nooit meedoe aan telefonische marketing (waar die 'enquetes' meestal toe leiden), wilde ik het gesprek al doorbreken met de mededeling dat ik niet mee wenste te doen. Mijn verbazing was echter groot: de stem bleek uit een computerprogramma te komen, want ze ging onverstoorbaar verder met het verzoek een cijfer op mijn telefoontoestel te drukken.
Het enige wat me restte was het telefoongesprek gewoon te beëindigen.
Omdat ik dat kennelijk naar hun smaak iets te snel had gedaan werd ik vandaag nogmaals door hen lastig gevallen: weer hetzelfde computerprogramma.
Het thuis lastig vallen van mensen mag het marketingbedrijf kennelijk niets meer kosten! Het is gewoonweg spam!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Telemarketing door computer
-
Re: Telemarketing door computer
Gewoon precies de keuzes maken die zij eigenlijk niet willen. Als je er tenminste de tijd voor wil nemen.
Je kon haar niet eens vragen of ze platvoeten had, ocharme
Je kon haar niet eens vragen of ze platvoeten had, ocharme
Re: Telemarketing door computer
Mja, enkele overtredingen opgemerkt:
Artikel 5
Lid 1:
Bij aanvang van elk telemarketinggesprek dient de telemarketeer te vragen of het telemarketinggesprek gelegen komt.
=> "ze" moest het niet vragen, want antwoorden kon je niet.. of toch... "komt dit gesprek ongelegen, druk op toets 11", want die is er toch niet.
Lid 2:
Indien het gesprek gelegen komt dient de telemarketeer aan te geven:
- wie de opdrachtgever is;
- wat het doel van het gesprek is;
- wat de vermoedelijke gespreksduur zal zijn, indien de telemarketeer verwacht dat het telemarketinggesprek langer zal duren dan 5 minuten.
Ik had geen zin meer om het artikel dat ik daadwerkelijk zocht nog verder te zoeken... maar automatische berichten mogen niet verstuurd worden per telefoon.
De volledige code voor telemarketing vind je hier:
http://www.reclamecode.nl/boekje/telemarketing.asp
Verder kan je eventueel bij je telecomprovider het nummer van de oproep laten traceren? Of je nummer (zoals vermeld in de code) laten toevoegen aan een bestand bestaande uit telefoonnummers die voor dergelijke acties niet mogen opgebeld worden...
Spijtig dat ze dit in België niet hebben... want Tele2 bijvoorbeeld belt hier elke maand
Artikel 5
Lid 1:
Bij aanvang van elk telemarketinggesprek dient de telemarketeer te vragen of het telemarketinggesprek gelegen komt.
=> "ze" moest het niet vragen, want antwoorden kon je niet.. of toch... "komt dit gesprek ongelegen, druk op toets 11", want die is er toch niet.
Lid 2:
Indien het gesprek gelegen komt dient de telemarketeer aan te geven:
- wie de opdrachtgever is;
- wat het doel van het gesprek is;
- wat de vermoedelijke gespreksduur zal zijn, indien de telemarketeer verwacht dat het telemarketinggesprek langer zal duren dan 5 minuten.
Ik had geen zin meer om het artikel dat ik daadwerkelijk zocht nog verder te zoeken... maar automatische berichten mogen niet verstuurd worden per telefoon.
De volledige code voor telemarketing vind je hier:
http://www.reclamecode.nl/boekje/telemarketing.asp
Verder kan je eventueel bij je telecomprovider het nummer van de oproep laten traceren? Of je nummer (zoals vermeld in de code) laten toevoegen aan een bestand bestaande uit telefoonnummers die voor dergelijke acties niet mogen opgebeld worden...
Spijtig dat ze dit in België niet hebben... want Tele2 bijvoorbeeld belt hier elke maand