LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Negeren "Nee-Nee" stickers

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Negeren "Nee-Nee" stickers

Ongelezen bericht door eeliane »

Er gebeuren vreselijke dingen in de wereld en als ik deze discussie/klachten zie over een paar stukjes papier in de brievenbus dan denk ik...

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Negeren "Nee-Nee" stickers

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Heb je wel een beetje gelijk in, maar die vreselijke dingen, daar zijn voldoende forums voor, om daarover te praten. Dit is een forum waar grote en kleine consumentenproblemen aan bod komen. Uitgaande van het onderwerp van dit topic, vind ik dat dit hier wel op zijn plaats is.

Het onderwerp zelf, bedoel ik daarmee.

sellh
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 jun 2005 10:04

Re: Negeren "Nee-Nee" stickers

Ongelezen bericht door sellh »

Al die ellende is klein begonnen en zie wat er van komt. Mensen horen simpelweg fatsoen voor elkaar op te brengen ook als het gaat om minder vreselijke dingen.
Een moordenaar begint z'n criminele carrière met het stelen van een zakje snoep en denkt dan: "Als dat mag, mag ik ook de supermakt wel overvallen". Na de supermarkt volgt de bank, en daarna is het tijd geworden voor een moord.
Allemaal voorbeelden van een gebrek aan fatsoen, en daarvan is het ongewenst volstorten van brievenbussen om er zelf beter van te worden ook wel degelijk een voorbeeld.

pluisje
Berichten: 375
Lid geworden op: 27 feb 2005 16:26

Re: Negeren "Nee-Nee" stickers

Ongelezen bericht door pluisje »

:roll: :roll: moord???? wat heeft dat te maken met reclame :?

pluisje :oops:

sellh
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 jun 2005 10:04

Re: Negeren "Nee-Nee" stickers

Ongelezen bericht door sellh »

Zowel moord als ongewenste reclame hebben te maken met een gebrek aan respect voor een ander. Dat probeerde ik duidelijk te maken als antwoord op de opmerking van eeliane.

Ik begrijp heus wel dat er een niveauverschil zit tussen het droppen van ongewenste folders en het plegen van een moord, maar beide is ongewenst en beide duidt op een gebrek aan normen en waarden.

pluisje
Berichten: 375
Lid geworden op: 27 feb 2005 16:26

Re: Negeren "Nee-Nee" stickers

Ongelezen bericht door pluisje »

daar zit wel wat in hoor.
maar het verschil tussen deze twee is weel heel groot..

maar als ik moest kiezen tussen deze twee dan toch maar de reclame :wink:

pluisje

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Negeren "Nee-Nee" stickers

Ongelezen bericht door eeliane »

Dat bedoel ik nu wordt een reclame foldertje vergeleken met een moord, dus wat is het ergste dat iemand met en 'nee-sticker" kan overkomen???? Een stapeltje reclame foldertjes in de bus (bijna moord dus).
Wat heeft dat met moord te maken, hoezo van kwaad tot erger???
Alleeen maar een stukje papier in debus, that's it!!! Erger betekent 2 papiertjes in de bus.
De meeste bezorgers houden zich er wel aan hoor.
Nogmaals dit is geen consumenten- klacht maar gewoon gez eur van iemand die duidelijk niets beters te doen heeft.
Respect heeft niks met wel of niet naar de sticker kijken te maken, die 1 of 2 accepteren die er door heen slippen wel. Dat jij je een beetje inhoudt als je een papiertje in de bus hebt gekregen die je ach niet wilde hebben dat wel.. (Sommige bezorgers en dat weet ik, lopen 25 treden een portiek op om er achter te komen dat de beide deuren een 'nee-sticker' hebben, dan baal je en stop je 'm er lekker toch in. Geef dat beneden aan ja, a.u.b. Loopt niet iedere reclame bezorger voor jan *** naar boven)

sellh
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 jun 2005 10:04

Re: Negeren "Nee-Nee" stickers

Ongelezen bericht door sellh »

Ik heb het niet over een folderbezorger die zich eens een keertje vergist... daar hoor je mij niet over. Bij mij zit de brievenbus gewoon aan de straat, dus ook de opmerking over de 25 treden is niet van toepassing.

Ik heb het over bijvoorbeeld de DA-drogist hier op het plein die wekelijks consequent z'n rotzooi in de bus gooide en de sticker dus DOELBEWUST negeerde. Klachten aan de filiaalhouder werden afgedaan met een leugen: "Wij verspreiden helemaal geen folders". Na een klacht aan het hoofdkantoor is de bedrijfsleider erop aangesproken en hield de bezorging van het een op het andere moment op (vreemd als meneer helemaal geen folders verspreidt).

En Groen Links die haar rotzooi "informatief materiaal" noemt en daarmee de waarden en normen aan haar laars denkt te mogen lappen.

Het gaat me niet eens om dat stukje papier, want die douw ik wel in de vuilnisbak. Het gaat me om het gebrek aan respect voor een anders wens bij sommige bedrijven, politieke groeperingen en, zoals iemand anders noemde kerkelijke instellingen.

Dat van die moord daar stuurde je in je vorige bericht min of meer op aan met de opmerking "er gebeuren ergere dingen", maar laten we daar inderdaad over ophouden, want natuurlijk staat het bezorgen van een ongewenst foldertje niet in verhouding tot een moord.

Gesloten