LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vals geld uit de geldautomaat !?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
geen valsemunter
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 jun 2005 00:55

vals geld uit de geldautomaat !?

Ongelezen bericht door geen valsemunter »

Afgelopen vrijdag heb ik 20 euro gepind en vals geld uit de pin automaat gekregen! (ING bank eerste van swindenstraat 78 Amsterdam)
Geprobeert op nummer 90 van de zelfde straat een hamburger te kopen wordt mijn geld in beslag genomen door een hamburgerrestaurantmedewerker en ten overstaan van al de klandizie en het aanwezige personeel te kijk gezet als valsemunter... de politie die gealarmeerd was voor mij als vermeende valsemunter, wist me te melden dat ze mij moesten aanhouden. Mijn geld is nog immer niet vergoed.
Sugesties?

HvdB
Berichten: 1097
Lid geworden op: 25 aug 2004 17:58

Re: vals geld uit de geldautomaat !?

Ongelezen bericht door HvdB »

Jammer voor je. Je hebt geprobeert vals geld uit te geven. Max. 3 jaar gevangenisstraf. Had je je geld maar moeten controleren op echtheid.

snerpo
Berichten: 95
Lid geworden op: 15 mar 2005 19:11

Re: vals geld uit de geldautomaat !?

Ongelezen bericht door snerpo »

Kijk aan daar is onze zwaar gefrustreerde supervisor weer.
Kerel, een advies: laat je nakijken want jij bent ZWAAR GESTOORD

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: vals geld uit de geldautomaat !?

Ongelezen bericht door SJZ »

Nou Snerpo, geef jij dan een beter advies! Dat doe je toch ook niet?

HvdB
Berichten: 1097
Lid geworden op: 25 aug 2004 17:58

Re: vals geld uit de geldautomaat !?

Ongelezen bericht door HvdB »

Dat kan snerpo niet door zijn autisme.

particulier
Berichten: 438
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24

Re: vals geld uit de geldautomaat !?

Ongelezen bericht door particulier »

Nee, helaas geen suggesties. Het is wel bekend dat zo nu en dan een vals biljet voorkomt in een pinautomaat. Je krijgt je geld helaas niet terug. Stom, maar waar.

Heb je vals geld in bezit, dan mag je dat niet uitgeven.

Hamster
Berichten: 88
Lid geworden op: 05 jun 2005 13:58

Re: vals geld uit de geldautomaat !?

Ongelezen bericht door Hamster »

Heb je vals geld in bezit, dan mag je dat niet uitgeven.
Maar dat weet je dus niet wanneer je geld uit de pinautomaat hebt gehaald bij een bank of postkantoor. :cry:
Wellicht een optie om de pinautomaten te verwijderen bij banken etc en weer terug te gaan naar de vertrouwde dienstverlening via de balie :!:

particulier
Berichten: 438
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24

Re: vals geld uit de geldautomaat !?

Ongelezen bericht door particulier »

Een bank controleert haar ingekomen geld wel, echter als het druk is en men continu de pinautomaten moet bijvullen kan met het simpelweg niet aan om alles te controleren.

geen valsemunter
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 jun 2005 00:55

Re: vals geld uit de geldautomaat !?

Ongelezen bericht door geen valsemunter »

Het is me wat moois allemaal. Stel nu eens dat ik niet naar de Mac was gegaan maar direct had geconstateerd dat het om een vals biljet ging?
Hoe kan ik in hemelsnaam dat biljet weigeren zo als de wet mij voorschrijft? moet ik hem terug in het gleufje proppen ofzo? Ik ben er nog altijd doodziek van...

geen valsemunter
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 jun 2005 00:55

Re: vals geld uit de geldautomaat !?

Ongelezen bericht door geen valsemunter »

Het frusterende is ook dat de geldautomaat en de plaats waar ik het uitwilde geven zo'n 15 meter uit elkaar zaten. Je zal maar eens de hele dag niet gegeten hebben en dus flink trek hebben, moet ik dan eerst mijn uv lamp thuis gaan halen om te kijken of de ING bank mij wel ter goede trouw is en me alleen echte euro's geeft?
Bijna alles klopte aan dit biljet: kleur, kwaliteit papier, draad, watermerk. Alleen met behulp van een uv lamp was pas te constateren dat het hier om een vals biljet ging. En dat ze het druk hebben bij de bank lijkt me ABSOLUUT geen geldige reden om mij met vals geld op te zadelen. zijn ze nou helemaal gek geworden? Er is keurig netjes 20 euro van mijn bank afgeschreven maar die heb ik dus mooi niet gekregen.

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: vals geld uit de geldautomaat !?

Ongelezen bericht door Jan1 »

Je zou bij de mac ook met de chipknip kunnen betalen. Beetje extra werk om eerst geld uit de automaat halen, en vijf minuten later weer cash uitgeven. Zit je misschien om werk verlegen?

geen valsemunter
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 jun 2005 00:55

Re: vals geld uit de geldautomaat !?

Ongelezen bericht door geen valsemunter »

Beste jan1, indien we jou redenering volgen zou ik eerst mijn chipknip op moeten laden, dan bij de Mac mijn chipbetaling doen om vervolgens voor de volgende aankoop die ik nog wilde doen nog steed geen contant geld te hebben en dus alsnog mijn valse euro's moest gaan pinnen. dan ben ik inmiddels twee keer heen en weer gelopen...
Heb je ook nog iets zinnigs te melden over het feit dat de BANK de KLANT van vals geld voorziet?

zonnetje2
Berichten: 253
Lid geworden op: 20 apr 2005 00:08

Re: vals geld uit de geldautomaat !?

Ongelezen bericht door zonnetje2 »

Hallo Geen valsemunter,
Ik begrijp je frustratie volkomen.
Ong. een week geleden pinde ik bij de Rabobank 100 Euro in een andere plaats dan waar ik zelf woon en bovendien is dit niet mijn eigen bank.
Ik vergat biljetkeuze in te toetsen (ik wil nml. nooit briefjes van 50 Euro), het gevolg was dat ik dus wel 2 briefjes van 50 kreeg. Vervolgens naar AH in dezelfde plaats. Boodschappen gedaan en afrekenen met een biljet van 50...
Halleluja, de cassiere vertrouwde het biljet niet en vroeg om een ander, nou dat had ik dus.. het andere biljet gaf geen probleem..
Intussen zat ik dus met 50 Euro waarvan ik niet wist wat hiermee te doen..uitgeven bij een klein winkeltje waar men geen UV-lamp had.. Sorry hoor niet mijn stijl. Gelukkig had men dus in tegenstelling van wat jou is overkomen mij het biljet teruggeven. De volgende dag ben ik van mijn eigen woonplaats toch maar weer naar de plaats en de bank gegaan waar ik het biljet getrokken had (bon van opname had ik, bank was op het moment van opname al dicht).
Om mijn verhaal kort te maken, bank costateerde dat het geen vals biljet was, maar heeft wel het bedrag op mijn rekening bij mijn eigen bank gestort omdat in de kleinere filialen geen contant geld meer aanwezig is (!), zodat men aan mijn vraag het biljet om te wisselen niet kon voldoen.
Voor hetzelfde geld was het dus net als bij jou mis gegaan en was ik mijn 50 Euro kwijt geweest... alleen al de argwaan van de omstanders op het moment dat je betaalt, walgelijk..
Wat je verder moet doen weet ik niet, misschien toch wel een klacht indienen bij de postbank. Je lijdt nml. niet alleen financieel verlies, ik vindt de emotionele schade eigenlijk minstens zo groot.
Sterkte!

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: vals geld uit de geldautomaat !?

Ongelezen bericht door Jan1 »

Misschien zou je in die andere winkel kunnen pinnen, ook een van de moderne verworvenheden. Maak er gebruik van, nooit weer vals geld, en ook geen discussie van ik gaf U een biljet met een hogere waarde dan waar ik van terugkrijg.

geen valsemunter
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 jun 2005 00:55

Re: vals geld uit de geldautomaat !?

Ongelezen bericht door geen valsemunter »

Beste jan1,
Ik zie de voordelen van het verdwijnen van contant geld maar al te goed in. (vals geld, zwart geld, traceerbaarheid)
Echter vandaag leven we in 2005 en er is volop contant geld in roulering waar we allemaal gebruik van kunnen en willen maken en onvoldoende mogelijkheid om met alternatieve betaalmiddellen af te reken.(avondwinkel, bus, markt, buurtwinkels, et cetera).
Mag ik je nogmaals uit nodigen je uit te spreken over het feit dat de BANK de KLANT vals geld in de maag splitst?

particulier
Berichten: 438
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24

Re: vals geld uit de geldautomaat !?

Ongelezen bericht door particulier »

Ja, maar de bank (lees: de Nederlandse Bank) vergoedt geen schade als gevolg van vals geld. Of je nu een biljet uit een pinautomaat haalt of gewoon als wisselgeld terugkrijgt van de supermarkt, dat maakt niets uit. Het verschil is wel: Een teruggavebiljet van de supermarkt kun je weigeren. Die uit een pinautomaat niet.

geen valsemunter
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 jun 2005 00:55

Re: vals geld uit de geldautomaat !?

Ongelezen bericht door geen valsemunter »

Als dat werkelijk zo is, dan is er hier sprake van enorme misplaatste arrogantie van de beheerder/exploiteerder van de geldautomaten in de trant van: Onze biljettten zijn 100% in orde! (wat dus duidelijk absoluut NIET het geval is) Of erger: Zoek het lekker uit en de groeten. Ik mag toch hopen dat het vandaag de dag in Nederland niet zo is dat u en ik geen vals geld aan mogen bieden maar de almachtige bank wel?! Dit is nu een voorbeeld van hoe maschines en automaten langzaam maar zeker tegen alle redelijkheid in de dienst (gaan) uit maken in ons dagelijks leven. Ik heb er tabak van! BAH!

chelle
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jun 2005 20:40

Re: vals geld uit de geldautomaat !?

Ongelezen bericht door chelle »

Menig1 vindt dat je het geld moet controleren op echtheid. Maar WIE doet dat. Kan een leek meteen zien of het vals geld is? Knap hoor!!!!! Ik eerlijk gezegd niet. Om zeker te gaan van vals geld moet je het controleren met behulp van een uv lamp. En die heb ik niet, laat staan dat je die elke dag bij je hebt.

En ik als betalende klant bij een bank mag toch verwachten dat juist een BANK ervoor zorgt dat er geen vals geld in de omloop gaat. Schijnbaar niet.............
Het is te zot voor woorden dat een bank dan schuil gaat achter die belachelijke regels................

geen valsemunter
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 jun 2005 00:55

Re: vals geld uit de geldautomaat !?

Ongelezen bericht door geen valsemunter »

Redelijkerwijs kun je ook niet van De Nedelandse Bank verwachten dat ze ons valse geld om gaan ruilen voor echt geld. Dan zou zou er elke dag file staan naar de bank met mensen met koffers vol vals geld.
Wel verwacht ik van iedere bank dat ze er HOE DAN OOK zorg voor dragen dat hun automaten met echt geld gevuld zijn.
En als het, zoals nu, een keer misgaat hun excuus aan de klant maken en het terstond vergoeden.
Wordt vervolgd.

HvdB
Berichten: 1097
Lid geworden op: 25 aug 2004 17:58

Re: vals geld uit de geldautomaat !?

Ongelezen bericht door HvdB »

Wat een klinklare onzin zeg. Zelfs zonder UV lamp kan je gemakkelijk echt geld van vals geld onderscheiden.

Gesloten