LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] design afzuigkap

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
keukenconsument
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 mar 2005 18:10

design afzuigkap

Ongelezen bericht door keukenconsument »

Ik ben op zoek naar een recirculatie afzuigkap in de vorm zoals
Wave Design Manta of AEG Cobra.

Ik zou graag willen weten:
- wat de ervaringen zijn met deze modellen.
- welke merken een soortgelijk model hebben.

designfreak1
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 jun 2005 19:09

Re: design afzuigkap

Ongelezen bericht door designfreak1 »

Miele heeft sinds kort ook enkele designafzuigkappen, heb ik in een tijdschrift gelezen.

Verder zou je kunnen kijken bij Zuidema AVK, gaggenau, imperial. Ook staat me bij dat een fabrikant die ook een afzuigkap met de naam concave maakt ook zulke kappen heeft.

Scara

Re: design afzuigkap

Ongelezen bericht door Scara »

Zuidema AVK is sinds een jaartje failliet , nu Axi Air .
Leverden kappen van bv de merken Guttman en Best.
Hele mooie kappen, maar reken op zeer slechte after sales.

Wave Design heeft ook mooie kappen, maar ook bij deze firma is de after sales heel erg slecht en de arrogantie hoog.

Miele heeft inderdaad mooie kappen, maar ook een Itho en Siemens timmeren behoorlijk aan de weg. ( Siemens nu met een LCD scherm in de schacht, leuk hebbeding ;-)))

kkm
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 jun 2005 09:01

Re: design afzuigkap

Ongelezen bericht door kkm »

@keukenconsument

Kijk eens naar de OM van elica (via axiair), de adelante van Gutmann http://www.gutmann-exklusiv.com/ (vind ik echt supper), de nieuwe van miele (nog geen type nr bij de hand), of imperial, kuppersbusch heeft ook zo iets.

Genoeg keuze dus ga je voor design of moet de kwalteit ook mee spelen? ga je voor het eerste neem dan de OM van elica zonder schacht je kan er zelfs een foto op aflaten drukken zodat het echt een schilderij is, moet kwaliteit mee spelen neem dan de Adelante. of de miele cq imperial.

suc6

(ehm scara)

Zuidema is inderdaad failliet door gestart in door diverse medewerkers die nu hun eigen bedrijf hebben tw:

1 axi-air hebben een paar mooie kappen in het programma oa. elica,extrair en een eigen fabrikaat axiar.

2 aero design Gutmann wasemschouwen, alleen gutmann afzuigkappen top in design en kwaliteit ook maatwerk en speciale mogelijkheden,

3 homeimer heel speciaal in design.

grt
kkm

keukenconsument
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 mar 2005 18:10

Re: design afzuigkap

Ongelezen bericht door keukenconsument »

@designfreak 1 @scara @kkm
Bedankt alvast voor de nuttige adviezen.

D de Vries
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 sep 2005 11:23

Re: design afzuigkap

Ongelezen bericht door D de Vries »

Hallo keukenconsument,

Er zijn inderdaad een aantal mooie design afzuigkappen te krijgen, zoals Adelante. De Importeur van Gutmann afzuigkappen is Aero Design uit Roden (gegevens staan in www.goudengids.nl ) Zij kunnen je ook informeren over model Adelante & recirculatie (koolfilter).

Je kunt ook kijken op www.gutmann-exklusiv.de en dan kun je het model daar ook zien. Daar kun je ook documentatie opvragen van alle modellen.

De Adelante heeft een sterke motor en tl + halogeenverlichting en volgens mij randafzuiging, ook een mooie bediening.

Het loont ook de moeite om te kijken op www.homeier.nl, dit betreft ook een duitse fabrikant van afzuigkappen en heeft ook mooi design.

Succes met je zoektocht.

D. de Vries

nou jaa
Berichten: 28
Lid geworden op: 11 jul 2005 16:48

Re: design afzuigkap

Ongelezen bericht door nou jaa »

Interessante reacties allemaal.
Net als keukenconsument ben ik ook in de markt voor de wavedesign manta en aeg cobra. Heeft te maken met mijn lengte en dan wil je je hoofd niet stoten tegen de afzuigkap. Door de vorm is daar bij de manta en cobra minder kans op.
Ben wel benieuwd naar ervaringen van gebruikers. volgens de documentatie is de Mantra namelijk stiller dan de AEG.

Succes met je zoektocht Keukenconsument

NJ

Gesloten