LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] evolta

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
pebbie

Re: evolta

Ongelezen bericht door pebbie »

Nou dan ben er je er nog redelijk snel bij na anderhalf jaar een afrekening te hebben. Ik wacht al sinds 2003 en het laatste bericht dateert van nov 2004, "wij doen er alles aan om uw afrekening zsm op te maken en te versturen" om een maand later te horen " afrekeningen zijn verstuurd, als het goed is zit die van u daar ook tussen, nee we kunnen dat nu niet in het systeem controleren, dat ligt namelijk plat" etc etc.

Ik ga er vanuit dat je een aardig bedrag moet bijbetalen (klopt je afrekening wel? eerst 3-dubbel checken) omdat je steigert over binnen 14 dgn betalen. Ik veronderstel nl. als je bv iets van 20 moet bijbetalen dat dat het probleem niet mag zijn, sterker nog hoe eerder je van ze af bent hoe beter toch. Gelijk een schrijven sturen dat gezien hun situatie waar ze zich in bevinden en hoe ze jou als klant hebben behandeld, je een betalingsregeling treft voor je zelf op een schappelijke manier.

Stel dat je bv 500 moet bij betalen, dat je dat in 5 termijnen doet ofzo, mail dat naar ze, fax het naar ze en gooi het ook op de post.

Maar je hebt idd gelijk, ze zijn aardig gestoord daar BLEGH

Gast

Re: evolta

Ongelezen bericht door Gast »

ms lekker je rekening blokkeren .. ! laat ze maar zienhoe ze hun geld krijgen !

manuela

Re: evolta

Ongelezen bericht door manuela »

vandaag was het dan zover de eindafrekening van evolta of is het oxxio. niet duidelijk de brief kwam van oxxio en de rekening van evolta hadden ze nog papier van evolta over. ten eerste klopt de meterstand niet en ten tweede is de eindafrekening van mei 2003 tot jan 2005 het is nu mei. dat scheelt nog eens een paar maanden, ook staan er de transport kosten op die wij niet zouden hoeven betalen. en ze hebben zich mooier voor gedaan dan dat ze zijn WIJ ZIJN DE GOEDKOOPSTE in 3 keer nu niet dan niet en nooit niet, dus de rekening van aar liefst 893 euro betaal ik ook niet. radar doe hier iets mee we zijn de enige niet.

met vriendelijke groet manuela

Gast

Re: evolta

Ongelezen bericht door Gast »

manuela

Opzeggen die handel als ik jou was. Vertel ze dat je ze in gebrekken stelt en dat je daarom geen extra kosten hoeft te betalen. gewoon via e-mail doen en stuur ook er nog een brief bij.

Verder probeer de afrekening erbij te halen van je oude levancier. Als het goed is staat er een eind meterstand. Klopt die met de beginstand van evolta.

Probeer er ook achter te komen hoeveel voorschot je hebt betaalt.
Men zeurde dat ik een voorschot van 168 euro had betaalt terwijl ik al 260 euro had betaald.
Tel die bij elkaar op en kijk hoeveel erop de rekening staat.

Heb precies hetzelfde als jij.

puma

Re: evolta

Ongelezen bericht door puma »

Ik kreeg ook twee jaar na dato pas mijn afrekening ook iets van 570 euro's niet normaal dat ze twee jaar wachten met een afrekening. Het is een flink bedrag in een keer als je van twee jaar in een keer moet betalen vooral als je het eerste jaar getrouwd bent geweest en het tweede jaar gescheiden bent dan mag je na twee jaar ook nog eens voor je vrouw die het eerste jaar wel meegeprofiteerd heeft kwa energie mag je daarvoor ook nog eens extra bloeden na twee jaar want dan mag jij daar als achterblijver in je huis wel nog voor haar meebetalen terwijl ik het nu ook financieel al een heel stuk moeilijker heb. BEDANKT EVOLTA Energie
:x

marleen vlemmings

Re: evolta

Ongelezen bericht door marleen vlemmings »

Ook wij zijn in 2002 overgstapt van essent naar evolta. Bij ons scheelde het wel zo'n 15 euro per maand.
We hebben echter sindsdien geen meterstandopname gehad en betaalden steeds hetzelfde.
Totdat we in september 2004 voor de volgende verrassing kwamen te staan.
We hebben nu gratis electriciteit........... we betalen dus helemaal niks meer :lol:
Toch ben ik van mening, dat dit niet helemaal klopt. We moeten het wel betalen dus eigenlijk zou je elke maand wat opzij moeten zetten.
maar dat komt er natuurlijk niet van.
Als evolta wakker wordt krijgen we een torenhoge rekening :cry:
Ik heb hiervoor al een aantal keren gemailed en zelfs een keer gebeld.
Er wordt echter geen actie ondernomen.............
Afwachten dus maar

Pebbie

Re: evolta

Ongelezen bericht door Pebbie »

Ook wij zijn in 2002 overgstapt van essent naar evolta. Bij ons scheelde het wel zo'n 15 euro per maand.
We hebben echter sindsdien geen meterstandopname gehad en betaalden steeds hetzelfde.
Totdat we in september 2004 voor de volgende verrassing kwamen te staan.
We hebben nu gratis electriciteit........... we betalen dus helemaal niks meer
Toch ben ik van mening, dat dit niet helemaal klopt. We moeten het wel betalen dus eigenlijk zou je elke maand wat opzij moeten zetten.
maar dat komt er natuurlijk niet van.
Als evolta wakker wordt krijgen we een torenhoge rekening
Ik heb hiervoor al een aantal keren gemailed en zelfs een keer gebeld.
Er wordt echter geen actie ondernomen.............
Afwachten dus maar
eh... tiz dat het die maffia bende betreft maarre wat let je om zelf je voorschotten per maand over te maken aan ze?

sjelliegezellie
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mei 2005 15:47

Re: evolta

Ongelezen bericht door sjelliegezellie »

hallo

sjelliegezellie
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mei 2005 15:47

Re: evolta

Ongelezen bericht door sjelliegezellie »

Ook wij hebben na twee jaar een vette eindafrekening ontvangen van Evolta. Dit bedrag werd na twee weken van onze rekening afgeschreven.
Het gevorderde bedrag heb ik laten storneren. Op de eindafrekening werden ook transportkosten berekend. Deze transportkosten werden ook door mijn netwerkbeheerder in rekening gebracht. Ik heb Evolta onmiddelijk een aangetekende brief gestuurd met de vraag of zij mij zwart op wit willen geven aan wie ik nu de transportkosten verschuldigd ben. Jullie begrijpen zeker wel geen enkele reactie. Volgens de dte ben ik de transportkosten verschuldigd aan de netwerkbeheerder.
Jullie begrijpen zeker wel dat ik weiger deze kosten nogmaals aan Evolta te betalen want die centen zie ik dus nooit meer terug en we praten hier niet over tien euro.
Afgelopen zaterdag kwam er een brief binnen van Evolta met de mededeling dat er nog een x- bedrag openstaat en of ik dit binnen veertien dagen wil voldoen, blijf ik in gebreke dan komen er twaalf euro sommatie kosten bovenop.
Wat een puinhoop zeg, ik betaal die lui helemaal niks eerst maar eens een reactie op mijn aangetekende brief en de diverse emails die ik al verzonden heb.
Hebben jullie nog een goede tip wat ik nu het beste kan doen

Alvast bedankt

Gast

Re: evolta

Ongelezen bericht door Gast »

stuur ook nog een zooitje aan mailtjes naar [email protected]
Daar reageren ze wel op.
En je hebt bewijs dat je iets hebt gestuurd.
Uitprinten die hap en bewaren als bewijs.

Verder stel ze in gebreken zodat je van ze af kunt komen en ga naar een andere leverancier. Beste is je oude bedrijf voordat je naar evolta ging.


TIPS

1. kijk op de rekening wat de beginstand was en wat de stand nu is.
klopt dit ongeveer?

2. Reken uit hoeveel voorschot je hebt betaald aan evolta en hoeveel er op de rekening staat.
Vaak klopt dit al niet.
Kijk ook of de datum klopt die erop staat.

Gast

Re: evolta

Ongelezen bericht door Gast »

ik heb per email mijn contract opgezegd bij Oxxio/Evolta, ik heb de volgende mail gehad:
Geachte mevrouw xxxx,

Wij hebben uw e-mail ontvangen. Wij vinden het spijtig om te vernemen dat u uw contract met Oxxio wenst te beëindigen. We hebben uw verzoek tot beëindiging doorgegeven aan de verantwoordelijke afdeling. Wij verwachten u spoedig hierover te kunnen berichten.

U dient zich zelf aan te melden bij een nieuwe energieleverancier. Zodra u bericht van ons heeft ontvangen dat uw contract beëindigd wordt, kunt u zich aanmelden bij een nieuwe leverancier
Ik ben benieuwd wanneer ik iets hoor, als het net zo lang duurt als de jaarafrekening, kan ik misschien in 2010 naar een nieuwe energieleverancier.

Iemand misschien tips voor een betrouwbare leverancier??

jaja

Re: evolta

Ongelezen bericht door jaja »

wat denken jullie van 2000 euro bijbetalen!!! Ik verbruik volgens oxxio bijna 9000 Kwh per jaar!!! We zijn met zijn tweetjes? Prbeer een kalm te blijven...

pebbie

Re: evolta

Ongelezen bericht door pebbie »

gewoon in bezwaar gaan tegen oxxio, als het goed is heb je zelf je eigen standen opgenomen en doorgegeven aan je netbeheerder, kijk eens welk verbruk daar uit rolt? en laat dat matchen met de gegevens die oxxio zg. heeft ontvangen van je netbeheerder. anders je oude rekeningen opvragen bij je netbeheerder om je verbruik van de afgelopen jaren in kaart te krijgen. succes ermee

j.r.riemersma

Re: evolta

Ongelezen bericht door j.r.riemersma »

Ik lig in de clinch met RWE over mijn jaarnota voor gas. Sinds 28 Januarie krijg ik ook electra. Mijn gasverbruik zou in 3 maanden 1220 kub zijn aan gas. Ik woon alleen en ben veel weg. Mijn gemiddeld jaarverbruik gas ligt tussen 400 en 500 kub gas. Ik zou derhalve, volgens rwe een bedrag van 865,60 euro moeten bijbetalen. En mijn maandbedrag is verhoogd naar 168 euro.
Nog steeds geen correctienota gehad wel aanmaningen met afsluuiting van gas. Ik betaal 75 per maand, dat was ik overeen gekomen. Maar de dreignota's blijven maar komen. Ik heb nu in 3 maanden bijna het normale bedrag van een jaarafrekening betaald volgens mijn verbruik van voorgaande jaren. het is een grote puinhoop bij de energie leveranciers en ze verdommem het om hun fout toe te geven. De arrogantie ten top. Nu maar klagen bij de geschillen commissie en DTE
vr.gr Jan Remmelt

mvh
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 apr 2005 20:24

Re: evolta

Ongelezen bericht door mvh »

ruim anderhalve maand geleden heb ik dus eindelijk een jaarafrekening gehad van evolta .. die veelste hoog was dat gaf de telefoniste toe ze zouden dit uit zoeken onder tussen heb ik mijn rekening geblokkeerd en ik had al een verzoek van beeindiging geint onder tussen moet het zo zijn dat ik nu bij een ander energie bedrijf zit . Maar .. ik heb helemaal niks gehoord meer van evolta.. /oxio behalve een mail van een maand geleden dat ze het uit zoeken...


ik twijfel zal ik eer weer achter aan gaan of niet .. wat vinden jullie ?

alvast bedankt

Pebbie

Re: evolta

Ongelezen bericht door Pebbie »

ik twijfel zal ik eer weer achter aan gaan of niet .. wat vinden jullie ?
Zolang hun nog geld van jou tegoed hebben en niet andersom zou ik niks doen. Ze komen er vanzelf wel achter, ik zou wel het geld dat je werkelijk eventueel nog moet betalen apart houden zodat je het straks ook in 1 keer kan voldoen als je een correcte nota hebt ontvangen.

mvh
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 apr 2005 20:24

Re: evolta

Ongelezen bericht door mvh »

helaas ze krijgen geld van mij althans volgens hun specificatie (dieoverigens veelste hoog was.)

Ik wacht denk ik toch alles maar lekker af !

bedankt

Gast

Re: evolta

Ongelezen bericht door Gast »

de bal ligt dus in jouw handen, hun krijgen nog geld van jou en uiteraard ga jij niet eerder betalen tot die afrekeningen kloppen en je ze op de cent nauwkeurig kunt voldoen wat ze moeten ontvangen.

en ondertussen trek jij lekker zelf de rente hiervan :-)

mvh
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 apr 2005 20:24

Re: evolta

Ongelezen bericht door mvh »

haha kreeg vandaag een herrinnering dat ik de jaarafrekking niet betaald had.. nou heb maar eens gebeld naar 6min wachten voorik dan eindelijk iemand aan de telefoon kreeg.. onder tussen wel 15 ct perminuut of .. grr.

oh ja ik ga er achter aan en zorg dat het met spoed behandeld word..haha.. dat zeiden ze de vorige keer . ook al .. stelletje...

ben benieuwd ben zo blij dat ik de rekening nummer geblokkeerd heb.. nu heb ik echt de touwtjes zelf in handen. ben bang dat ik wel moet betalen maar geen 3500 euro nooit niet .. nou we wachten weer af .. maar vind het wel een vervelende kwestie.. !


zon jaarafrekening is die nou niet eens keer verjaard of hoe gaat dat weet iemand dit of is dit een domme vraag .. :lol:

redina
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 jun 2005 11:38

Re: evolta

Ongelezen bericht door redina »

ik ben in feb 2003 bij evolta gekomen.
in april 2004 ben ik verhuisd.
in oktober 2004 ben ik terug gegaan naar eneco.
tussentijds 17 maitjes gestuurd naar evolta waar mijn rekening bleef.
eerst alleen van 2003 tm 2004 later ook over de verhuizing en de eindafrekening van mijn huis.
toen kwam eneco met een rekening. die mocht ik niet betalen van evolta.
toen had ik dus geen afrekeningen van evolta maar wel van eneco!
ik heb niks betaald

maart 2005 had oxxio ineens 6 euro van mijn rekening gehaald.
heb ik gelijk terug laten storten en toen tegen de rabobank gezegd dat er niks meer automatisch van eneco of oxxio van mijn rekening mocht.

zaterdag een brief van oxxio gehad.
dat ik moest betalen anders zou een incassobedrijf ingeschakeld worden.
ik gebeld.
volgens hun zat ik per januari dit jaar weer bij hun!!!!!
switch nr gekregen. eneco gebeld. wisten nergens van.
ik zat gewoon bij eneco.

toen gaan zoeken op internet. en toen zag ik dat ik niet de enige was.
overal zag ik zulke hoge eindafrekeningen.
gelijk contact op genomen met eneco en al mijn meterstanden van de afgelopen 3 jaar zwart op wit laten zetten.
zij gaan ook mijn contract die ik bij ze heb per oktober 2004 naar mij opsturen.
wat denk je? 2 dagen terug is er 405 euro door evolta op mijn rekening gestort!!!!!
ik snap er niks meer van.
oxxio deze week al 9 x aan de lijn gehad.
ik zou steeds terug gebeld worden maar nog steeds niet gebeurd.
ik ga die 405 euro echt apart zetten want als ik alles van iedereen lees zal ik dat geld hard nodig hebben.

net weer gebeld. ze zouden mij weer terug bellen.
na 7 keer bellen hebben zij mij gebeld.
ze hebben geen idee.
nou ik houdt het lekker.

dankzij jullie verhalen hier ben ik gelijk eneco gaan bellen.
ik heb nu al mijn meterstanden vanaf feb 2003 zwart op wit.
volgens mijn berekening (ven van de hoge bedragen uit gegaan) krijg ik nog 15 euro van hun.
maar die 405 euro houdt ik voor nu lekker.
ze vertelde dat ik over 4 weken mijn eindafrekening krijg!
nou ik wacht af. (denk dat ik nog wel een jaar kan wachten haha) maar dat geld dat houdt ik mooi hier totdat ik wat hoor!

Gesloten