LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe staat het met de schikking?

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Hoe staat het met de schikking?

Ongelezen bericht door Janny »

alsik de restschuld voorgoed kwijt ben en de inleg plus rente terug heb
ben ik tevreden. dus procedeer ik nu voor de inleg.

Janny
Laatst gewijzigd door Janny op 13 jun 2005 22:56, 2 keer totaal gewijzigd.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Hoe staat het met de schikking?

Ongelezen bericht door JH »

ik wens je alle succes toe Janny :wink:

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Hoe staat het met de schikking?

Ongelezen bericht door Janny »

dank je JH. zal ik inderdaad nodig hebben.

De stress overvalt je vaak, maar als ik dan op Forum verschillende stukken lees wordt ik weer strijdbaarder.

Daarom volg ik dit forum ook, om niet ten onder te gaan in de stress. Immers, om niet te weten of je in de toekomst over je eigen geld kunt beschikken is erg vervelend.

Voor iedereen, welke beslissing men ook neemt , neem die beslissing waar men zich rustig bij weet.

Janny

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: Hoe staat het met de schikking?

Ongelezen bericht door Hollander »

Als we op dit forum zouden stemmen zou denk ik 90% nee stemmen en 10% ja of zo.

Maar goed, je moet nooit denken: IK ga nee stemmen, dus IEDEREEN zal wel nee stemmen.

Ik denk dat een procentje of 60, 70 ja gaat stemmen.

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Hoe staat het met de schikking?

Ongelezen bericht door pluutje »

Hollander,

Vermoedelijk ligt jou schatting 'dicht' bij de werkelijkheid!!!

pewi
Berichten: 679
Lid geworden op: 16 feb 2005 20:52

Re: Hoe staat het met de schikking?

Ongelezen bericht door pewi »

Peewee zegt:
Een individuele gedupeerde die in drie instanties (rechtbank, Gerechtshof en Hoge Raad) de strijd moet voeren is, schat ik, minstens 50.000 euro kwijt aan advocaatkosten.
Lijkt me een beetje aan de hoge kant peewee, die € 50.000, temeer omdat de Hoge Raad hoogstens 1 keer een uitspraak gaat doen. En deze uitspraak werkt dan door naar de lagere rechtbanken. Zodra de Hoge Raad deze uitspraak heeft gedaan, zal iedere rechtbank en/of hof zich hieraan conformeren.
Vrgr Pewi.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Hoe staat het met de schikking?

Ongelezen bericht door aert0001 »

Kom nou toch, beste slachtoffers, 50.000 euro, het is alsof je een emmer leeggooit, je kunt in groepsverband gaan rechten voor een meer dan redelijk bedrag, na een jaar rechten zitten we bij alle groeosprocedures nog steeds onder de vijfhonderd euro, en ik weet ook best dat er nog vervolgen zullen komen, maar er gaan echt geen duizenden hoger beroep zaken komen, er is in Nederland maar één hoge raad, we zijn inmiddels bezig met de achtste groep, 450 mensen hebben Dexia reeds gedagvaard in Amsterdam, deze dagvaardingen gaan gewoon door, we staan sterk, er zijn meer dan voldoende goede ankers waar we Dexia op aan gaan spreken,.

Er is tot op dit moment binnen de 7 groepen nog maar één persoon die heeft aangegeven dat hij/zij de schikking wil gaan accepteren, en dat door privé omstandigheden, en nog dagelijks komen er mensen bij die willen gaan procederen, Dexia is nog lang niet klaar, het lijkt momenteel rustig, het tegendeel is waar, er gebeurt juist erg veel, iedere dag brengt nieuwe dingen aan het licht, en voor ons, de slachtoffers van Dexia gaat dat lichtje steeds feller branden, wij hebben best geduld, wij staan er prima voor, Dexia weet dat ook, geloof dat maar, verliezen kunnen we al niet meer.

De beste manier is nog altijd: via de rechter, en in groepsverband is dat voor ieder van de slachtoffers binnen handbereik!

groeten Ton

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Hoe staat het met de schikking?

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Ik vind het knap van je dat je serieus op deze indianenverhalen blijft reageren, dat meen ik echt! De 'onwetende en onschuldige' lezer van dit forum verdient dat ook! Ik moet je eerlijk bekennen dat ik de moed heb opgegeven om wie dan ook op dit forum te overtuigen!

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Hoe staat het met de schikking?

Ongelezen bericht door aert0001 »

Ramses Shaffy.

Laat me, laat me, laat me m'n eigen gang maar gaan.

Ton

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Hoe staat het met de schikking?

Ongelezen bericht door Truus2004 »

zing vecht huil bid lach werk en bewonder!
niet zonder ons :wink:

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Hoe staat het met de schikking?

Ongelezen bericht door peewee »

Pewi,
Wellicht zal er straks een eenduidig arrest gewezen kunnen worden door de Hoge Raad, helemaal zeker is dit niet, Dexia en de andere aanbieders van aandelenlease kunnen per product besluiten in cassatie te gaan. Bedenk dat alleen Dexia al circa 50 verschillende aandelenleaseproducten voerde. Tussen die verschillende producten zitten minieme verschillen, maar verschillen desalniettemin.
De door mij geschatte kosten van een advocaat die een individuele gedupeerden moet ophoesten, van geding in eerste aanleg (Rechtbank) via Hoger Beroep (Gerechtshof) tot aan de Hoge Raad (cassatie), in totaal euro.50.00,-- is wellicht wat een de hoge kant, maar enkele tienduizenden euro's is het zeker. Het opstellen van honderden pagina's aan pleitnota's, conclusies etc. kost een advocaat vele honderden uren (werk) tijd . Tijd die advocaten wel aan hun lanten in een uurtarief van minimaal euro.150,-- tot (maximaal) 250,-- per uur bij hun klant willen declareren. [/quote]

Mary
Berichten: 45
Lid geworden op: 29 okt 2003 11:27

Re: Hoe staat het met de schikking?

Ongelezen bericht door Mary »

OK krijg net van mijn advocaat te horen dat ik niet in aanmerking kom voor Eegalease. Mijn contract loop 21 juni a.s. af. Ben dan 6 jaar voor Jan *** aan het betalen geweest. Mijn verlies is nu ruim Euro 13.000. Als de schikking door zou gaan dan moet ik 4500,00 betalen aan Dexia. Ik neem aan dat dit het einde is en er geen andere mogelijkheid bestaat om iets te doen als betalen van die 4500,00 of heeft iemand nog ideeen voor mij.
Stel dat de schikking niet doorgaat, zal ik dan die 13.000 volgende week moeten aftikken. Begin nu wel bang te worden voor de consequenties.

pewi
Berichten: 679
Lid geworden op: 16 feb 2005 20:52

Re: Hoe staat het met de schikking?

Ongelezen bericht door pewi »

Marij,
Je hebt meer troeven in de hand dan alleen Eegalease. Zo zijn er mogelijkheden op grond van het ontbreken van WCK vergunning, dwaling, zorgplicht, misleiding, wel niet aan- verkoop. Als jouw advocaat niet op de hoogte is van deze materie, zoek dan snel een andere.
PeeWee,
Als de Hoge Raad ingrijpt, zal zij een arrest uit de hoge hoed toveren waar in vermeld staat hoe er gehandeld moet in Eegalease zaken, Wck vergunningen, dwaling, enzovoort. Omdat alle producten van Dexia en co een zelfde soort fouten kent, hoeft de HR echt niet voor ieder product een kant en klare oplossing te bieden. De HR deelt mede hoe te handelen, en zal de zaken hoogstwaarschijnlijk terug verwijzen naar de lagere rechters. Ik ben overigens bang dat een arrest van de Hoge Raad nog wel even op zich laat wachten.
Vrgr Pewi. :wink:

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Hoe staat het met de schikking?

Ongelezen bericht door aert0001 »

Mary,

inderdaad zoals Pewi zegt; als dat het enige anker is van je advocaat zoek dan a.u.b. snel een ander, er zijn zoveel mogelijkheden, het is inmiddels zo duidelijk waar de fouten liggen, indien er advocaten zijn die dat ( nog) niet zien dan is er gegronde twijfel aan hun titel

Ton

hansol
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 apr 2005 17:37

Re: Hoe staat het met de schikking?

Ongelezen bericht door hansol »

Klik toch eens op www.leaseproces en lees die pagina eens goed.!!!!!!!

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Hoe staat het met de schikking?

Ongelezen bericht door Piet »

De theorie: Dexia gaat in hoger beroep en daarna in cassatie in jouw zaak.
De realiteit: Dexia gaat in een paar zaken in hoger beroep en zet deze op de rol voor volgend jaar.
Reden: pure intimidatie van de gedupeerden, meer niet.
In lopende hoger beroep zaken wil Dexia tot een schikking komen om te voorkomen dat er een uitspraak komt waar de gewone rechtbanken gebruik van kunnen maken.
Er zijn twee uitspraken in hoger beroep (Gerechtshof Den Bosch) en Dexia is niet in cassatie gegaan, dus wil niet naar de Hoge Raad.

Mensen, wees realistisch en laat je niet meeslepen door een theorie die niet in de praktijk wordt gebracht.

Wij gaan winnen, maar dan moet je er wel zelf ook iets aan doen, samen met je advocaat.
Er zijn inmiddels al een aantal zaken weer vervroegd op de rol gezet door de rechtbank, dit op verzoek van advocaten.

Is jouw zaak ook aangehouden tot december?
Bel je advocaat en vraag hem of hij de zaak vervroegd op de rol wil laten zetten.
Als hij dit verzoek heeft gedaan duurt het ongeveer een maand voor hij antwoord krijgt.
Als je niets doet kun je wachten tot je een ons weegt en zonder geld zal dat niet zo lang duren....

Laat je niet intimideren en vecht door, wij staan in ons recht en de rechter zal dit bevestigen in een vonnis.

Groeten,
Piet

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Hoe staat het met de schikking?

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Mary,

Je schrijft dat je niet in aanmerking komt voor eegalease.
Wat is de reden daarvan?
Gezien je restschuld en inleg is procederen zeker een goede mogelijkheid, gezien alle jurisdprudentie.
Wat zegt je advocaat hiervan?
De consequentie van het aflopen van je contract is dat je wordt geconfronteerd met een eindafrekening die je moet betalen.
Niet betalen betekent dat je niet in aanmerking komt voor de schikking.
Maar wil je wel in aanmerking komen voor de schikking?
Er zijn diverse mogelijkheden om uit deze situatie te komen, maar de beslissing zal je zelf moeten nemen.

Je kan ook via e-mail reageren, [email protected]

Groeten,
Piet

Mary
Berichten: 45
Lid geworden op: 29 okt 2003 11:27

Re: Hoe staat het met de schikking?

Ongelezen bericht door Mary »

Ik dacht in aanmerking te komen voor eegalease omdat mijn partner (met de verlenging van het contract WvD niet heeft meegetekend. Ik heb in mijn samenlevingscontract en testament gezien dat wij NIET geregistreerd partner zijn, dus kan ik het wel vergeten. Vind het alleen belachelijk -terwijl ik vorig jaar al in zee ben gegaan met deze advocaat en hij al die tijd mijn dossier heeft gehad- dat hij er nu pas achter komt dat ik niet in aanmerking kom voor eegalease. Natuurlijk zijn er meer punten die niet kloppen, maar omdat mijn contract natuurlijk volgende week afloopt weet ik het niet meer, ik heb zo geen vertrouwen meer in deze advocaat, maar om nu snel weer een andere te zoeken........ Kan je ook nog verder gaan met procederen terwijl je contract is afgelopen. Er lijkt mij niets anders op te zitten als te hopen dat het aanbod aangenomen wordt en ik dus 1/3 ga betalen. Hoe ja... ik heb het niet, dus moet ik maar met het centenbakje langs. :cry: :cry: :cry: Heeft er iemand nog suggesties. Kan ik nog bij Leaseverlies terecht. Ik heb gewoon een jaar voor niets met deze advocaat gewerkt, rekening betaald en er is dus niets uitgekomen, terwijl hij eerst zei dat hij 60 a 70% kans zag dat ik er nog iets positiefs zou uit kunnen halen. Ik voel mij belazerd.

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Hoe staat het met de schikking?

Ongelezen bericht door trudy »

Mary, er zijn nog genoeg alternatieven voor je. Juist wanneer je contract afgelopen is. Er zullen aanmaningen en dreigementen komen en uiteindelijk (maar dat kan nog een poos duren) geven ze het uit handen aan een incassobureau. Ook die kunnen niets doen dan alleen dreigen en intimideren. Daarna, als je weigert te betalen, wordt de zaak weer teruggegeven aan Dexia en die gaan je dan "misschien" dagvaarden, maar er zijn nog honderden, zo niet duizenden voor je.

Kijk eens op www.platformaandelenlease.nl

Neem anders direct contact op met Piet Koremans. Zie zijn mail hierboven. Hij is van de stichting PAL (Platformaandelenlease). Er zijn geen kosten aan verbonden.

Je restschuld is veel te hoog om die schikking (aalmoes) van Dexia te accepteren. Daar komen ze alleen maar mee omdat ze de laatste maanden bijna alle rechtzaken verliezen.

6 jaar inleg kwijt en NOG meer inleveren? Nee toch?

Sterkte en succes.

Mary
Berichten: 45
Lid geworden op: 29 okt 2003 11:27

Re: Hoe staat het met de schikking?

Ongelezen bericht door Mary »

Heb net weer contact gehad met mijn advocaat. Natuurlijk zijn er meer dwalingen bij Dexia WCK etc.etc. maar hij zegt zelf dat het ook heel lang kan duren deze hele situatie. Er kan wel een 1 a 1 1/2 jaar overheen gaan, nog meer emotie (na 6 jaar emotie) die je moet meemaken. Als je alle kosten bij elkaar optelt en je moet tot de hoge raad ben ik zeker nog Euro4.000,00 kwijt aan deze advocaat, terwijl ik nu (als de schikking positief zou uitvallen) 4500,00 aan Dexia moet betalen. OK ik ben al mijn inleg van 6 jaar kwijt, maar kan wel opnieuw beginnen en ook eens rustiger worden ipv dagelijks de stand van de AEX te bekijken en mijn waardebepaling bij Dexia op te zoeken. Gek word ik er van, mijn leventje bestaat tegenwoordig alleen nog maar uit Dexia Dexia Dexia.
Dus.... geef de moed maar op en hoop dat het snel 21 juni is. (misschien een leuk verjaardagscadeau)

Gesloten