LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] terugstorten / verrekenen borg

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
mulmol
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 nov 2004 08:30

terugstorten / verrekenen borg

Ongelezen bericht door mulmol »

Wij hebben per 31.12.2004 chello opgezegd, modem volgens hun instructies als eind november geretourneerd.

Moeten natuurlijk nog steeds de borg teruggestort krijgen van euro 45,00. De rekening van de maand december euro 27,63 heb ik nogniet betaald!!

Weet iemand of wij deze bedragen wettelijk mogen verrekenen!!!

graag advies

Henny

Reink
Berichten: 127
Lid geworden op: 22 mar 2004 15:34

Re: terugstorten / verrekenen borg

Ongelezen bericht door Reink »

Ik heb per 3 Augustus 2004 mijn Chello Classic abonnement opgezegd, en deze is per 3 September 2004 beeindigd. Op 3 September is meteen ook mijn kabelmodem opgehaald door UPC/Chello.

Ik ben compleet bij met betalen en heb zelfs een overzicht gehad waarbij alle bedragen op 0,00 stonden. Hieruit trek ik ook de conclusie dat volgens de administratie van UPC/Chello ik bij ben met betalen.

Ik zie ook bij mij geen enkele reden waarom mijn borg nog niet is teruggestort, ik heb UPC/Chello hierover al enkele keren per e-mail verzocht om hier opheldering over te geven. Maar ik heb mijn borg nog steeds niet terug ontvangen, en in een reactie op een van mijn mailtjes werd aan mij medegedeeld dat het onderzocht ging worden en dat ik spoedig hierover meer zou horen ... dit is niet gebeurd.

Nu zat ik zelf al aan het volgende scenario te denken, ik stuur twee aangetekende herinneringen, in een termijn van 14 dagen, aan UPC/Chello waarbij ik verzoek om mijn borg inclusief wettelijke rente vanaf 3 September zo spoedig modgelijk aan mij te voldoen. Als dit na 14 dagen nog steeds niet binnen is lijkt mijn enige stap het inschakelen van een incassoburo/deurwaarder om mijn borg van UPC/Chello terug te halen.

arspider

Re: terugstorten / verrekenen borg

Ongelezen bericht door arspider »

SInds een maand ben ik weg bij chello. Niet vanwege de ontevredenheid over de werking van het internet, maar dat mijn zakelijke verbinding een vast IP-adres vereist.
Half half november schriftelijk opgezegd en begin december de bevestiging terug dat de opzegging volledig is geregeld en afspraak op helen modem geen problemen.
Nu wordt er toch weer in januari een maand abonnement ingehouden met de reden dat de incasso pas beeindigt nadat het modem terug is.
Moet zelf het geld terug laten storten omdat de terug betaling wel wat lang kan duren.
Vandaag gebeld met chello over de borg.
Willen ze in 1e instantie € 1.50 minder inhouden ivm opzegging 1 januari. Dit tegen gesproken en zeggen vervolgens dat het bedrag € 45,-- wordt omdat dat nu gebruikelijk is. Ik spreek dit weer tegen en zeg dat het bedrag € 45,38 moet zijn (e.e.a. volgens overeenkomst. Zeg die jongen (Eugene) aan de lijn dat de koers van euro wel gewijzigd zal zijn. Wat een sukkel.

Nu hoop ik maar dat ze het juiste bedrag overmaken anders stuur ik ze een brief na. Het gaat me niet om die paar centen maar om de correctheid van afwikkeling.

boze droom

Re: terugstorten / verrekenen borg

Ongelezen bericht door boze droom »

abo per 1-7-04 opgezegd
modem volgens instructies retour
het is echt niet te geloven per 15-3-05
nog steeds geen 45 euro retour
ik denk dat jullie dus nog wel wat langer moeten wachten
ze verzinnen iedere keer weer een andere smoes
ook tegenstrijdige.
bellen doe ik niet want dat is te duur
je word minstens 15 minuten in de wacht gezet.
ik snap niet dat er nog mensen in zee gaan met dit bedrijf

Gast

Re: terugstorten / verrekenen borg

Ongelezen bericht door Gast »

Je schijnt daarmee dus mazzel te moeten hebben. Bij mij was dat in 1 week opgelost en stond het op mijn rekening :D

Gast

Re: terugstorten / verrekenen borg

Ongelezen bericht door Gast »

is dat toeval,wij hebben het zelfde probleem ook per 31-12-04 chello stop gezet en wachten ook nog steeds op de borg van 45euro,maar we zullen het krijgen,de schurken :evil:

Gast

Re: terugstorten / verrekenen borg

Ongelezen bericht door Gast »

Nou dan dit:

Ik heb vroig jaar februari met chello abonnement opgezegt en ben overgestapt naar ADSL.
Ik had al kabelinternet sinds de eerste dag dat het geintroduceert werd.
Het was destijd nog nee chello maar GOLDMINE. Naderhand is dat overgenomen door Chello. Ik weet bijna zeker dat ik destijd borg betaald heb (100 gulden) voor mijn modem. Chello beweert echt dat ik nooit geen borg betaald heb. Ik heb echter geen bewijs gehad dat ik borg betaald heb destijd en dat is dus hegeen waar chello om vraagt.
Meneer als u ons een bewijsje opstuurt dat u borg betaald heeft dan krijgt u het terug van ons.

Ik ben er maanden mee bezig geweest en ik kan me nog steeds niet voorstellen dat bij de introductie van kebelinternet er al acties waren waarbij er geen borg voor het modem betaald hoefde te worden!!

Ik heb intussen de moet opgegeven en ga me niet meer druk maken om die kl*te 45 euro.

Greetzz
Micha

Gast

Re: terugstorten / verrekenen borg

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb ook chello opgezegd,per 1 oktober 2004, en ik weet zeker dat ik 100 gulden borg heb betaald.
Ik heb diverse mailtjes en telefoontjes gepleegd en zij zeggen dat ik geen borg betaald heb.
Ik ben zo stom geweest om een paar jaar geleden alles weg te gooien van upc/eneco ( want ik de kabel was toen nog in beheer bij eneco).
Ook ik moet bewijzen dat ik 100 gulden borg betaald heb, en als ik dat bewijs heb krijg ik mijn borg terug.
Volgens mij moest iedereen in 2000 borg betalen voor zijn modem.
Die modem moest wel binnen 1 week teruggestuurd zijn, wat ik ook heb gedaan.
Het zijn gewoon een stelletje dieven dat UPC!!!!!!! :evil:

Gast

Re: terugstorten / verrekenen borg

Ongelezen bericht door Gast »

Misschien kan je nog zien op bankafschrift.

never UPC

Re: terugstorten / verrekenen borg

Ongelezen bericht door never UPC »

hetzelfde verhaal
abo per 1-7-04 opgezegd
modem volgens instructies retour
met bewijs van postkantoor
100 gulden borg betaald.
het is nu bijna 1-6-05 nog steeds geen borg
zeeeeer veel gemaild,maar iedere keer hebben ze weer een andere smoes.
De laatste is dat ik GEEN abo heb gehad bij UPC.
Hoe verzinnen ze het toch allemaal
Ik hoop dat Radar maar weer eens aandacht aan dit k...
bedrijf besteed.
Ik denk dat we naar die borg kunnen fluiten

Jeanette Marijs

Re: terugstorten / verrekenen borg

Ongelezen bericht door Jeanette Marijs »

Ik ben zeeeer tevreden over UPC. Ik heb telefoon, televisie en internetten doe ik ook al bij UPC, al een hele tijd en ik heb nog N O O I T problemen,storingen of verkeerde rekeningen gehad. En ik weet niet waar jullieover kletsen, ik heb GEEN en NOOIT borg betaald voor mijn modem. Laat staan 100 EURO. Geloven jullie het zelf?

Goed lezen

Re: terugstorten / verrekenen borg

Ongelezen bericht door Goed lezen »

Laat staan 100 EURO. Geloven jullie het zelf?
Jeanette,

Goed lezen !!! Ik weet niet hoe oud je bent, maar vroegûh hadden we nog guldens!!!

€ 45,00 is ongeveer Fl 100,00.

En ja, ik geloof ze!!!!

Mariska Fentener

Re: terugstorten / verrekenen borg

Ongelezen bericht door Mariska Fentener »

Hoi Jeanette,

Ik heb ook sinds vorig jaar deze drie produkten van UPC en ben nog altijd even tevreden. Ikvind de klantenservice altijd korrekt en vriendelijk en ben heel erg blij met al die goedkope rekeningen EN mijn mooie Siemens Dect die ik zomaar gratis van UPC heb gehad.


Drie keer HOERA voor UPC !!!


Raar dat iemand na zoveel jaarnog steeds kletst over een gulden. Moeilijk hé omrekenen!

Gast

Re: terugstorten / verrekenen borg

Ongelezen bericht door Gast »

Ik kan me nog goed herinneren dat iemand altijd de klagende mensen aan het afzeiken was. Uiteindelijk is hij de grootste UPC klager geworden. Het kan goed gaan met UPC, maar als het fout gaat ga je dit bedrijf bijna haten!! UPC is gewoon niet in staat om de meest simpele problemen op te lossen. En het is volgens UPC bijna altijd de fout van de klant!

Zander

Re: terugstorten / verrekenen borg

Ongelezen bericht door Zander »

Mariska, vaak is het wel UPC ja! EEn klant kan er natuurlijk niks aan doen als orders op failed springen oid!

Gast

Re: terugstorten / verrekenen borg

Ongelezen bericht door Gast »

tuurlijk wel Zander, net als dat het aan de klant ligt dat de borg niet terug gestort.....

allemaal schuld van de klant, en niet tegenspreken, want zo staat het in het handboek "Klantenservice bij UPC"

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: terugstorten / verrekenen borg

Ongelezen bericht door hoffie »

Vandaag maar weer een mailtje gestuurd, waar mijn borg blijft, en de ten onrechte abonementsgeld van de maand na opzegging...

Dit gebeurt trouwens doelbewaust door UPC die maand extra afschrijven, want die dombo's dateren de credit-nota op een eerdere datum als de debet-nota.

Wat een ongelovelijke dievenbende is het daar

hoffie1

Re: terugstorten / verrekenen borg

Ongelezen bericht door hoffie1 »

Bij mij precies het zelfde. Heb alleen maar een bevestiging ontvangen.

Gast

Re: terugstorten / verrekenen borg

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb met de omschakeling van Chello Classic naar Chello Light geen problemen mogen ervaren. Ik ben achteraf blij dat ik het heb gedaan, want het scheelt toch wel een hoop geld. Ik moet eerlijk bekennen met Chello of met UPC nog nooit noemenswaardige problemen te hebben ervaren en ik ben toch al heel wat jaar abonnee!

pipi
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jun 2005 18:45

Re: terugstorten / verrekenen borg

Ongelezen bericht door pipi »

Zou toch wel eens graag willen weten hoe die administratie in elkaar zit bij UPC.
Voor iedere nota hanteerd men amdere afdelingen geloof ik, en ondertussen weet men totaal niet van elkaar waar men mee bezig is.
Heb mijn Chello abbonnement per 1 April opgezegd en Modem dus ingeleverd. Wordt op 15 April gewoon nog even een maand abbonnement van m'n rekening geschreven. Gebeld naar UPC en krijg als mededeling dat men de nota's een maand van te voren al aanmaakt maar dat ik het bedrag plus de borg van het modem, Totaal 93 Euro in Mei retour krijg.
Eind Mei, niks teruggestort.
Maar weer eens gebeld. Klantennummer Mevrouw? Geef het nummer van de Nota en blijk niet meer in het systeem te staan.
Wordt ik tot 3 keer doorverbonden met verschillende afdelingen en jawel bij de laatste blijk ik nog in de computer te staan. Dan blijkt dat het bedrag inmiddels is verlaagd omdat men daar de kosten van de volgende maand(Juni) voor de Kabelantenne al vanaf heeft gehaald.
Volgens hun zou ik die nota daarvan al gekregen hebben. Mooi niet dus . Op mijn vraag wanneer ik dan het resterende bedrag terug krijg omdat ik vind dat UPC niet zomaar geld kan inhouden van iets wat mij toekomt krijg ik als antwoord dat dat nog minstens 4 tot 6 weken kan duren!
Nou ik weet nu al wel waar het op uit draait, ze houden dat bedrag gewoon vast en verekenen net zolang de maandelijkse Kabelantenne tot het bedrag nihil is.
Als ik hier zo het forum doorlees besef ik dat ik dus niet de enige ben die op deze manier beflest wordt door UPC. Het beroerde is dat je gewoon niks begint tegen dit bedrijf.
Een ding weet ik wel, ze krijgen van mij geen kans meer om nog maar een cent van mijn bankrekening af te schrijven want de automatische incasso heb ik stop gezet.
Blijf ik in de toekomst tenminste baas over m'n eigen portomonee en bepaal ik zelf wel wanneer upc zijn centen krijgt.

Gesloten