LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Personeel Brugman keukens WAARDELOOS
Personeel Brugman keukens WAARDELOOS
Wij kennen de verhalen van familie over het dwangmatig verkopen van keukens bijna het zelfde verhaal als ron 1960 eerder schreef. Krijgen ze bij brugman daar een cursus voor DWANGMATIG VERKOPEN.
Re: Personeel Brugman keukens WAARDELOOS
is niet alleen bij Brugman maar bij alle grotere zaken
Re: Personeel Brugman keukens WAARDELOOS
Wat de eerste reactie al zegt, ze doen het bij alle grote zaken, dus al Brugman het niet doet......
Re: Personeel Brugman keukens WAARDELOOS
En de potentiële keukenkopers staan niet erg sterk in hun schoenen. Misschien moet hier dan ook maar een cursus voor komen.
Re: Personeel Brugman keukens WAARDELOOS
Ik denk niet dat het aan het personeel ligt, maar meer aan de beleidsmakers bij Brugman.
Personeel doet wat het opgedragen krijgt..
Personeel doet wat het opgedragen krijgt..
Re: Personeel Brugman keukens WAARDELOOS
Helaas, ik en wij hebben een andere ervaring.
Aardige vent, alle afspraken nagekomen, probleem(pjes)
opgelost.
Bijna mijn hele familie heeft al sinds 1980 bij brugman gekocht.
Aardige vent, alle afspraken nagekomen, probleem(pjes)
opgelost.
Bijna mijn hele familie heeft al sinds 1980 bij brugman gekocht.
Re: Personeel Brugman keukens WAARDELOOS
Over verkopers gesproken.
Bij Brugman een greeploze hoogglans keuken gezien en samen met een verkoper besproken wat de opstelling moet worden, wensen qua apparatuur en werkbladen ook besproken.
I.p.v.hoogglans wilden wij een mat wit front.
Verkoper zegt dat hij e.e.a. op papier zal zetten en zodra hij daarmee klaar ons zal bellen voor een afspraak.
Een week later belt hij en we maken een afspraak.
Daar aangekomen wordt ons lukraak medegedeeld dat een mat wit front niet leverbaar is in deze keuken.
Wij zijn dus voor niets in de winkel gekomen.
De beste man had ook geen alternatief uitgewerkt.
Deze man had geen verstand van keukens en ook niet van verkopen.
Wij zijn wegegegaan en Brugman was dus een potentieële klant kwijt voor een keuken en 2 badkamers.
Wat schetst onze verbazing zo'n zelfde keuken bij Mandemakers gezien en deze was wel te leveren in een mat wit front. (daar ook niet gekocht vanwege de korting strategie van 25.000,- naar 11.500,- euro gezakt in 5 minuten, ik heb nog nooit zoveel in zo'n korte tijd verdient ha,ha).
Dus, niets kopen bij Brugman want ze weten zelf niet wat er te koop is.
Bij Brugman een greeploze hoogglans keuken gezien en samen met een verkoper besproken wat de opstelling moet worden, wensen qua apparatuur en werkbladen ook besproken.
I.p.v.hoogglans wilden wij een mat wit front.
Verkoper zegt dat hij e.e.a. op papier zal zetten en zodra hij daarmee klaar ons zal bellen voor een afspraak.
Een week later belt hij en we maken een afspraak.
Daar aangekomen wordt ons lukraak medegedeeld dat een mat wit front niet leverbaar is in deze keuken.
Wij zijn dus voor niets in de winkel gekomen.
De beste man had ook geen alternatief uitgewerkt.
Deze man had geen verstand van keukens en ook niet van verkopen.
Wij zijn wegegegaan en Brugman was dus een potentieële klant kwijt voor een keuken en 2 badkamers.
Wat schetst onze verbazing zo'n zelfde keuken bij Mandemakers gezien en deze was wel te leveren in een mat wit front. (daar ook niet gekocht vanwege de korting strategie van 25.000,- naar 11.500,- euro gezakt in 5 minuten, ik heb nog nooit zoveel in zo'n korte tijd verdient ha,ha).
Dus, niets kopen bij Brugman want ze weten zelf niet wat er te koop is.
Re: Personeel Brugman keukens WAARDELOOS
Jammer, verkeerde verkoper getroffen.
Ook mijn vrienden konden niet slagen in een bepaald filiaal, maar toen wij zeiden dat ze even naar een andere zaak moesten gaan en met onze (familie) verkoper moesten gaan praten zijn ze in 1X super geslaagd.
Keuken staat en........... niente problem.
Ook mijn vrienden konden niet slagen in een bepaald filiaal, maar toen wij zeiden dat ze even naar een andere zaak moesten gaan en met onze (familie) verkoper moesten gaan praten zijn ze in 1X super geslaagd.
Keuken staat en........... niente problem.
Re: Personeel Brugman keukens WAARDELOOS
Ik denk dat Brugman een van slechtste bedrijf is. Zie mijn ervaringen elder op deze site. Ik ben van plan om alle pagina m.b.t. Brugman op deze site af te drukken en naar hum versturen. Het concept interenet kennen ze niet.
Anurag
Re: Personeel Brugman keukens WAARDELOOS
Ik heb een bouwbedrijf gericht op woningrenovatie en plaats regelmatig keukens en badkamers. De laatste 2 jaar word ik steeds teleurgesteld in Brugman keukens te Arnhem.
-Vorig jaar had ik 4 klanten tegelijk die een nieuwe keuken wilden en die mij de onderhandelingen over de keuken lieten voeren. Ik deed de aanvraag voor de keukens eerst bij Brugman omdat de klanten in die showroom een keuken hadden gezien. Ik moest 5 weken wachten op mijn offerte omdat een printertje niet werkte en vervolgens bleek Brugman de bruto prijzen zonder korting aan te bieden. Bij een andere leverancier (fam-bedrijf) kwam de directeur aan tafel zitten en ik had een uur later mijn offerte waar ik mee naar de klant kon. Brugman bood een Smidt-keuken aan voor ruim 11000 euro die bij de andere zaak 7900 euro kostte en daar kreeg ik nog provisie over.
-Dit jaar bij een klant die zelf bij Brugman inkocht bleek de levering zeer incompleet: geen potenset bij het bad en geen frontbediening bij het inbouwtoilet. Medewerking van Brugman was minimaal en ik kon uiteindelijk de spullen zelf ophalen na enige dagen. Gevolg is dat de klant een meerprijs krijgt voor stilstand van mij door ontbrekende onderdelen.
-Dit jaar bij een klant die een badkamer en toilet heeft ingekocht bij Brugman: wandtegels 33x59 cm: ruim 50 euro per m2, Brugman levert ruim 30% teveel tegels en neemt restant niet terug. Vloertegels 45x45cm: Brugman levert 4m2 voor de Badkamer en 1m2 voor de WC. Vloeroppervlak badkamer is 190x225cm en WC is 90x120cm. Extra tegels laten komen wordt onwillig behandeld bij Brugman en alleen als de klant de transportkosten betaald wil Brugman ze bestellen. De tegelhoeveelheden waren door Brugman uitgerekend na inmeten van badkamer en toilet.
U begrijpt dat ik mijn klanten adviseer om niet met Brugman in zee te gaan. Kennis is 0, service is 0, interesse in klant is 0.
Pieter Hoeneveld.
-Vorig jaar had ik 4 klanten tegelijk die een nieuwe keuken wilden en die mij de onderhandelingen over de keuken lieten voeren. Ik deed de aanvraag voor de keukens eerst bij Brugman omdat de klanten in die showroom een keuken hadden gezien. Ik moest 5 weken wachten op mijn offerte omdat een printertje niet werkte en vervolgens bleek Brugman de bruto prijzen zonder korting aan te bieden. Bij een andere leverancier (fam-bedrijf) kwam de directeur aan tafel zitten en ik had een uur later mijn offerte waar ik mee naar de klant kon. Brugman bood een Smidt-keuken aan voor ruim 11000 euro die bij de andere zaak 7900 euro kostte en daar kreeg ik nog provisie over.
-Dit jaar bij een klant die zelf bij Brugman inkocht bleek de levering zeer incompleet: geen potenset bij het bad en geen frontbediening bij het inbouwtoilet. Medewerking van Brugman was minimaal en ik kon uiteindelijk de spullen zelf ophalen na enige dagen. Gevolg is dat de klant een meerprijs krijgt voor stilstand van mij door ontbrekende onderdelen.
-Dit jaar bij een klant die een badkamer en toilet heeft ingekocht bij Brugman: wandtegels 33x59 cm: ruim 50 euro per m2, Brugman levert ruim 30% teveel tegels en neemt restant niet terug. Vloertegels 45x45cm: Brugman levert 4m2 voor de Badkamer en 1m2 voor de WC. Vloeroppervlak badkamer is 190x225cm en WC is 90x120cm. Extra tegels laten komen wordt onwillig behandeld bij Brugman en alleen als de klant de transportkosten betaald wil Brugman ze bestellen. De tegelhoeveelheden waren door Brugman uitgerekend na inmeten van badkamer en toilet.
U begrijpt dat ik mijn klanten adviseer om niet met Brugman in zee te gaan. Kennis is 0, service is 0, interesse in klant is 0.
Pieter Hoeneveld.
Re: Personeel Brugman keukens WAARDELOOS
een SMIDT keuken bij Brugman?????????????????????????
Doe ff je huiswerk over.
Als je weer weet waarover je praat wil ik wel weer reageren.
Doe ff je huiswerk over.
Als je weer weet waarover je praat wil ik wel weer reageren.
Re: Personeel Brugman keukens WAARDELOOS
Heel vervelend van Brugman Keukens vind ik dat je bij binnenkomst besprongen wordt door een gastvrouw (met een grijns van oor tot oor en heel overdreven) die vraagt wat je komt doen en of je het kunt vinden. Komt heel opdringerig over en je komt niet voor de groenteboer of slager. Hebben het weleens tegen die vrouw geegd maar het schijnt dat ze dit moet doen. Wat een rotbaan.
Re: Personeel Brugman keukens WAARDELOOS
Lachen hoor,
Diegene die vertelde dat ze bij Brugman Smidt keukens verkoopt schaamde zichzelf zeker.
Diegene heeft zijn bericht gewist.
SUPER SPORTIEF.
OJA, nog meer lachen
Een klant vriendelijk aanspreken wanneer hij binnenkomt mag NIET
Ik wil jou reactie wel eens horen wanneer je niet of HELEMAAL niet wordt aangesproken wanneer je een zaak binnenkomt waar ze zeer duurzame artikelen verkopen.
Laat het mij even weten Gast.
Diegene die vertelde dat ze bij Brugman Smidt keukens verkoopt schaamde zichzelf zeker.
Diegene heeft zijn bericht gewist.
SUPER SPORTIEF.
OJA, nog meer lachen
Een klant vriendelijk aanspreken wanneer hij binnenkomt mag NIET
Ik wil jou reactie wel eens horen wanneer je niet of HELEMAAL niet wordt aangesproken wanneer je een zaak binnenkomt waar ze zeer duurzame artikelen verkopen.
Laat het mij even weten Gast.
Re: Personeel Brugman keukens WAARDELOOS
Ik heb zelf een aantal jaar gewerkt als gastvrouw
bij EEN keukenwinkel. Niet bij Brugman. En het wordt inderdaad opgedragen om klanten aan te spreken bij binnenkomst. Ik vind persoonlijk als je in een winkel komt waar grote uitgaven worden gedaan dat het dan netjes is als er interesse wordt getoond in je. En als zo'n gastvrouw dan vraagt waar de klant voor komt keukens/badkamers/vloeren???) ,even de weg wijst en mee geeft dat ze lekker op hun gemakje kunnen gaan rondkijken en met vragen altijd welkom zijn.. wat is daar mis mee? Dat is toch heel erg netjes? En absoluut hoor.. sommige verkopers zijn inderdaad erg opdringerig, maar lang niet allemaal. de ervaring met mijn verkoop collega's is dat ze mensen echt niet bij de 1e afspraak al dwingen te kopen. tuurlijk proberen ze het enigzins maar op een bescheiden manier. zij hebben er tenslotte niets aan om mensen weg te jagen. weg klant is het dan! maar VERKOPEN is hun baan!!! en je verbaast je erover hoeveel mensen er wel in 1x kopen! Vaak zijn klanten ook erg "vaag" geef gewoon duidelijk aan als je aan tafel gaat met zo'n verkoper dat je niet meteen al wilt beslissen. dan weten ze waar ze aan toe zijn en de klant heeft geen ergernissen. Simpel toch?!
bij EEN keukenwinkel. Niet bij Brugman. En het wordt inderdaad opgedragen om klanten aan te spreken bij binnenkomst. Ik vind persoonlijk als je in een winkel komt waar grote uitgaven worden gedaan dat het dan netjes is als er interesse wordt getoond in je. En als zo'n gastvrouw dan vraagt waar de klant voor komt keukens/badkamers/vloeren???) ,even de weg wijst en mee geeft dat ze lekker op hun gemakje kunnen gaan rondkijken en met vragen altijd welkom zijn.. wat is daar mis mee? Dat is toch heel erg netjes? En absoluut hoor.. sommige verkopers zijn inderdaad erg opdringerig, maar lang niet allemaal. de ervaring met mijn verkoop collega's is dat ze mensen echt niet bij de 1e afspraak al dwingen te kopen. tuurlijk proberen ze het enigzins maar op een bescheiden manier. zij hebben er tenslotte niets aan om mensen weg te jagen. weg klant is het dan! maar VERKOPEN is hun baan!!! en je verbaast je erover hoeveel mensen er wel in 1x kopen! Vaak zijn klanten ook erg "vaag" geef gewoon duidelijk aan als je aan tafel gaat met zo'n verkoper dat je niet meteen al wilt beslissen. dan weten ze waar ze aan toe zijn en de klant heeft geen ergernissen. Simpel toch?!
Re: Personeel Brugman keukens WAARDELOOS
Mevr24 heeft gelijk dat een fatsoenlijke ontvangst heel goed is. Mijn eigen ervaring is echter dat je wel degelijk onder druk gezet wordt om direct te beslissen, ook als je zegt dat je bedenktijd wilt. Bij Mandemakers gaan ze zelfs zo ver dat ze pertinent valse beloften doen, die uiteindelijk niet worden nagekomen. Bij een meer zelfstandige speciaalzaak wordt je als klant nog serieus genomen, al dan niet met gastvrouw.