LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HELP gerechtsdeurwaarder ingeschakeld na 13 jaar mag dit ???

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
L. Affûteur
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 jun 2005 23:59

Re: HELP gerechtsdeurwaarder ingeschakeld na 13 jaar mag dit ???

Ongelezen bericht door L. Affûteur »

Affuteur en Gassst, het moet aan jullie reacties te lezen toch wel zwaar frustrerend zijn wanneer aan het einde van een moeizaam voltooide rechtenstudie bij NTI geen roemrijke loopbaan als fameus top advocaat op je wacht doch je elke dag opnieuw achter je vervallen burootjes in de bezemkamer van de rechtsbijstandsverzekeraar moet kruipen om daar de enveloppen te openen of dicht te likken. En dan vast te stellen dat in tegenstelling tot waarvan jullie overtuigd zijn noch de rechter, noch de tegenpartij geimponeerd is door een titel maar wel door argumenten. En weer een zaak verloren gaat met aan het eind een pissige klant die je met het hand op het hart beloofd had dat zijn zaak een eitje was en het vonnis in zijn voordeel nog slechts een kwestie van uittikken is. Ik heb dossiers vol met jullie non argumenten waaruit een ding blijkt: ik weet nog steeds niet waar jullie wel verstand van hebben. Ik heb zaken tegen jullie giga frustries tenminste allemaal glansrijk gewonnen. De frustraties worden klaarblijkelijk nog verhoogd doordat jullie verleasers zijn. Ook een teken dat jullie zelfs gezakt zijn voor de cursus begrijpend lezen. Waarschijnlijk kunnen jullie beter overweg met plaatjes. Een goede raad aan forumdeelnemers, neem de adviezen van deze frustries met een treinlading zout en laat ze daaronder liggen.
:wink: :wink:
Berendjan, Ik moet je mijn excuses aanbieden.

Steeds ben ik er van uit gegaan dat je adviezen en antwoorden op dit forum berusten op de amateuristische wijsheid van de een of andere telefonist bij een incasso-organisatie of een schoonmaker bij een advocatenpraktijk. Nogmaals mijn excuses voor deze bevooroordeling.

Uit de bovenstaande reactie begrijp ik dat mijn veronderstelling absoluut onjuist is. Nu begrijp ik eindelijk dat je mentaal gestoord bent en dringend behoefte hebt aan een psychiater. Of, en ik ben geen psychiater, heeft een arts je als therapie opgedragen om je frustraties op dit forum bot te vieren.
In beide gevallen nogmaals mijn excuses dat ik je ziekte niet heb onderkend.

Mogelijk kunnen we voor jouw een topic opstarten: VRAAG HET AAN ONZE ZIEKE BERENDJAN.
En -gelet op je prominente aanwezigheid in heel veel topics- als toevoeging: DAAR KRIJG OOK NOG ANTWOORD VAN!

Sorry Berendjan, nogmaals mijn welgemeende excuses en hopelijk beterschap

P.S. voor dringende hulp moet je niet bij het RIAGG zijn. Daar hebben ze wachttijden van meer dan zes maanden

:idea:

berendjan
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jul 2004 17:58

Re: HELP gerechtsdeurwaarder ingeschakeld na 13 jaar mag dit ???

Ongelezen bericht door berendjan »

Ja,ja, frustraties kunnen heeeeeeeeeeeeeel diep zitten.

Gasssst

Re: HELP gerechtsdeurwaarder ingeschakeld na 13 jaar mag dit ???

Ongelezen bericht door Gasssst »

Ja,ja, frustraties kunnen heeeeeeeeeeeeeel diep zitten.
Ok goed berenjan, je verontschuldiging is geaccepteerd. Dit wisten we nog niet van je en kon dus ook niet meegenomen worden in de overwegingen.

stefan33
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 jun 2005 19:16

Re: HELP gerechtsdeurwaarder ingeschakeld na 13 jaar mag dit ???

Ongelezen bericht door stefan33 »

hoi was ik weer met wat vragen

ik heb dus die brief gekregen van de deurwaarder
dat ik 17 duizend euro moet betalen waarvan 14 duizend euro rente.

nu had ik in 2002 bij bkr mijn gegevens opgevraagd
hier staat bij defenitieve einddatum juli 2001

dus ik heb contact opgenomen met bisram [zie www.bisram.nl]
bij hun kan je geld lenen als je negatieve coderingen bij bkr hebt staan
in ruil hiervoor willen ze 10% van het bedrag dat je leent.

ik werd gebeld door bisram dat de bkr melding die er staat was afbetaald en ik dus in aanmerking kom voor een lening via hun.

maar ik praate mijn mond voorbij en vertelde dat ik een brief had gehad
van de deurwaarder en dat ie volgens hun niet is afbetaald en dat ik 17 duizend moet betalen en dat ik hiervoor geld wou lenen.

hij zou uitzoeken hoe het zat en zou me de volgende dag terug bellen.
oke hij belde en zei dat ik dan zaterdag 9 juli bij hun langs moest komen en dat ik dan onder begeleiding met hun naar de bank ga.

en ik vroeg of ie het uitgezocht had maar dat van die brief had ie niet uitgezocht en lulde er snel overheen.

maar ik kom er net achter dat dit de abn amro bank is waar hun mee samen werken en hier staat dus ook die openstaande schuld.

ik wil eerst 100% zeker weten of ik dit moet betalen
mijn idee was om geld te lenen en dit op mijn spaar rekening te zetten
ik heb dan geld achter de hand om eventueel te betalen als de rechter dit nodig vind
en ook gelijk wat andere kleine schulden af te betalen.
zodat ik alle schulden in 1 aflossing heb via deze lening

en wachten tot ik voor de rechter word gedaagt door deze deurwaarder
en dan maar afwachten wat de rechter er van zegt.

bij bkr staat ie als afbetaald en ik heb jarenlang niks gehoord over deze schuld
dus volgens mij hebben hun het recht niet om zoveel rente te vragen

maar nu ben ik dus bang dat als ik zaterdag wel heen ga
en ik krijg een lening van ze dat ze die 17 duizend euro er gelijk van inhouden en ik wil juist dat de rechter eerst oordeeldt of ik geld moet betalen

dus wat vinden jullie ??? moet ik maar niet heen gaan zaterdag
of kan dit geen kwaad om bij deze bank te lenen waar ook de oude schuld was.

kunnen ze zomaar geld inhouden van het te lenen bedrag mocht ik geld krijgen van de abn amro ???

pluisje
Berichten: 375
Lid geworden op: 27 feb 2005 16:26

Re: HELP gerechtsdeurwaarder ingeschakeld na 13 jaar mag dit ???

Ongelezen bericht door pluisje »

ik vind het wel eng wat je doet.
kun je niet beter wachten tot duidelijk is wat je betalen moet en wat de rechter er van vind.
dan kun je het geld altijd nog lenen als dat nodig mocht zijn.
ik neem toch aan dat je kunt bewijzen dat je dat geld al betaalt hebt.
is die lening eingelijk wel van jou, misschien zit er wel helemaal iets niet goed...

veel sterkte pluisje :wink:

Gesloten