LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onderkast met laden van 120

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
ricky
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 mar 2005 22:41

Onderkast met laden van 120

Ongelezen bericht door ricky »

Onze "droom"keuken heeft een deel met laden van 120. Nu heeft een verkoper ons dit afgeraden. Laden van 120 zouden na een paar jaar vrijwel altijd problemen gaan geven. Dit argument hebben we in andere zaken niet gehoord.
Weet iemand of we inderdaad veel beter kunnen kiezen voor kleinere kasten? We praten over de merken Schmidt, Pronorm of Systemat.

gast55

Re: Onderkast met laden van 120

Ongelezen bericht door gast55 »

Tja, bij de topmerken staan ze wel garant voor 80 kilo per lade, ook die van 120 cm.
Zegt al genoeg dat een verkoper dit afraadt ??

Gast

Re: Onderkast met laden van 120

Ongelezen bericht door Gast »

tja .. 120 cm lades ... het kan goed zijn als het merk keuken dat je hebt een echt goed lade systeem heeft, maar als je een mdf deur hebt .. dan gaat dat inderdaad mis ... met spaanplaat kan het en zou er nix mis moeten gaan .. ik zou er in ieder geval mee oppassen en het alleen doen als je overtuigd bent van de qualiteit van de keuken.

En laat die vekopers maar lullen ...

pmv

Re: Onderkast met laden van 120

Ongelezen bericht door pmv »

Laat die verkopers maar LULLEN.

Knap dat je weet dat het met SPAANPLAAT wel kan en niet met MDF :?: :?: :?: :?: :?: :?:

Jij weet echt wel waarover je praat. :oops:

En die verkopers zijn alleen maar een stelletje KL.....zakken.

Het heeft ealleen maar met het geleidesysteem te maken en 80 kg kan met gemak alleen wel verspreid laden.

Je mag er dus niet in gaan staan, begrijpelijk toch :D :D
Advies : Ladensysteem echt van goede kwaliteit , b.v. BLUMM, KOPEN.

S.

Re: Onderkast met laden van 120

Ongelezen bericht door S. »

Het lijkt mij dat wanneer de draagpunten ( in dit geval de ladegeleiders) des te verder uit elkaar liggen, ze des te zwaarder belast raken.
Een goede kwaliteit geleiders moet dit dan ondervangen.

In een showroom zijn deze laden altijd leeg. Ik zou zeggen: doe hier als test eens iets zwaars in en kijk of ze dan nog net zo soepel open en dicht gaan. Is het wel echt practisch, zulke buitensporig grote laden.

S.

Gast

Re: Onderkast met laden van 120

Ongelezen bericht door Gast »

Deze verkoper heeft gelijk, heb zelf ook brede laden met goede geleiders maar naar 5 jaar zie je toch dat je zelf bv de geleiders weer eens vast moet zettenwant ze komen wel los. Ik heb een topmerk keuken heb er zelf vroeger in gewerkt nu niet meer. Dit vastzetten stelt weinig voor maar het gebeurd wel en dan is hij echt niet met 80 kg belast.

Scara

Re: Onderkast met laden van 120

Ongelezen bericht door Scara »

Bij topmerken zal de verkoper er geen bezwaar tegen hebben als er iemand van 80 kilo in de lade gaat staan

ricky
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 mar 2005 22:41

Re: Onderkast met laden van 120

Ongelezen bericht door ricky »

Bedankt voor de reakties. We denken er nu toch over om het ontwerp aan te passen. Zijn er onder de genoemde merken, Schmidt, Pronorm of Systemat, nog specifieke aan-of afraders op het gebied van laden-kwaliteit?

gummetje

Re: Onderkast met laden van 120

Ongelezen bericht door gummetje »

Scara, ik vind je reacties op dit forum erg prettig en erg informatief.

Zoals je misschien hebt gelezen zijn wij van plan om een keuken te kopen en graag zou ik daar als we onze offertes binnen hebben (als we ze krijgen tenminste) een objectief iemand naar laten kijken.

Weet jij iemand of zou jij dat willen doen?

mar53
Berichten: 370
Lid geworden op: 16 feb 2005 22:09

Re: Onderkast met laden van 120

Ongelezen bericht door mar53 »

Ja voor een absoluut objectieve rezctie moet je Scara dit laten beoordelen.

Ik adviseer je om samen met Scara jouw droomkeuken te laten bekijken en dan in de Showroom samen met in een lade van 30 cm breed ( deze geleiders zijn nl. dezelfde als in 120 cm brede laden)
een dansje te laten maken.

Sorry, ik Chanceer.

Zorg dat je goed advies krijgt voor jou nieuwe keuken binnen het bedrag wat je wilt besteden en neem ook even mee hoelang je met deze keuken moet doen.
Er is verschil of je nieuwe keuken 4 jaar of 29 jaar mee moet gaan.
Heeft te maken met hoe lang je in die woning wil wonen.

Ga gewoon naar een goede keukenzaak. DAT IS MIJN ADVIES.
Susses

ricky
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 mar 2005 22:41

Re: Onderkast met laden van 120

Ongelezen bericht door ricky »

Wel opletten Mar.... Ik kan er niets aan doen als er iemand volkomen off-topic tussen door komt om zijn liefde te bewijzen aan Scara. Ben gewoon iemand die een nieuwbouwhuis heeft gekocht en probeert zijn weg te vinden in de mistige keukenwereld.
En 30 cm lade lijkt me niets, maar wie weet is het verstandig om te kiezen voor 3 x 80 ipv 60,120,60 als ik wil dat m'n keuken 15 jaar mee gaat?

Scara

Re: Onderkast met laden van 120

Ongelezen bericht door Scara »

Mag altijd gummetje

Trust

Re: Onderkast met laden van 120

Ongelezen bericht door Trust »

120cm lades?? 80kg?? Beste verkopers, jullie kunnen l*llen als Brugman maar als ik die lades aanschaf en en ze gaan stuk dan geven jullie niet thuis want dan heb ik het als klant altijd fout gedaan en teveel in de lades geladen. Allemaal verkooppraatjes!!!!!!!!!!!!!!

Topper

Re: Onderkast met laden van 120

Ongelezen bericht door Topper »

Deze discussie kan veel korter wanneer u navraag gedaan zou hebben bij de desbetreffende ladenleveranciers.

Hier blijkt uit dat een laden van max. 90 cm breed door alle leveranciers goed beladen mogen worden tot ongeveer 60 / 80 kilo.
De laden van 100 en 120 cm worden aangeduid zonder kilo`s, hier kan dus geen gewicht in van 60 tot 80 kilo ONDER GARANTIE.

designfreak1
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 jun 2005 19:09

Re: Onderkast met laden van 120

Ongelezen bericht door designfreak1 »

Tip:

Vraag naar het merk van het toegepaste geleidingssysteem. Kwaliteit staat in directe relatie met het merk.
Topmerken zijn voor bevestigings en geleidingsmaterialen Blum en Hettich. Als geen van beide merken zijn toegepast, zou ik gaan voor 90 cm laden. Kwaliteit van de bevestigingsmaterialen is in de afgelopen jaren wel flink verbeterd, zeker door de steeds bredere toepassing van laden door keukenfabrikanten.

Ik weet dat een Italiaanse fabrikant in het topsegment als sinds 2000 gebruik maakt van laden van 150cm.

adviseuse
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 jun 2005 21:01

Re: Onderkast met laden van 120

Ongelezen bericht door adviseuse »

Tip: kies voor niet al te grote laden. 90 cm. is al breed zat. Waarom... De lade-geleiders kunnen dit over het algemeen best aan, zeker bij de merken die oa ik verkoop (Hettich en Blumm), maar het gemak van de lade is er niet meer. Stelt u zich maar voor dat een lade van 120 cm vol staat met pannen etc. dan is het nog flinke spierballerij om zo'n la open te trekken. Het ziet er vaak erg mooi uit maar is zeker niet meer praktisch.

ricky
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 mar 2005 22:41

Re: Onderkast met laden van 120

Ongelezen bericht door ricky »

Bedankt allen voor de reacties! We hebben ondertussen onze keuken besteld met 3 ladenkasten van 80 ipv 60,120,60. Een keuken moet lang mee, en met de verhalen hier leek het ons verstandiger om dan niet voor 120 te kiezen.
Achteraf is drie keer 80 waarschijnlijk zelfs ook mooier!

Gesloten