LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Misleidt LEASEPROCES zijn klanten ?

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
peewee

Misleidt LEASEPROCES zijn klanten ?

Ongelezen bericht door peewee »

Op de site van leaseproces is te lezen dat hoger beroep (over cassatie wordt helemaal gezwegen) in de door hen gevoerde rechtsprocedures niet waarschijnlijk is. Niets is minder waar. De kans dat een door de Rechtbank op een of meerdere punten veroordeelde aanbieder van aandenlease (Dexia, Aegon, Spaarbeleg, Fortis etc.) in hoger beroep gaat IS VRIJWEL 100%.
Wat is de praktijk.
Dexia is tot nu toe STEEDS (uitgezonderd enkele kantonrechtertoewijzingen voor geringe bedragen !) tegen veroordelende vonnissen in hoger beroep gegaan;
Spaarbeleg (SprintPlan) tot nu toe twee vonnissen, in beide gevallen ging Spaarbeleg in hoger beroep.
Fortis/GroeiVermogen: tot nu toe alleen uispraken van DSI (nog geen rechterlijke vonnissen) Fortis ging steeds in hoger beroep zelfs tegen deze slappe DSI-uitspraken!

Iedereen die maar enige ervaring heeft met het voeren van processen tegen financiele instellingen weet dat deze partijen nagenoeg altijd proberen om hun wederpartij KAPOT TE PROCEDEREN en dus doorgaan tot aan de Hoge Raad. Alleen sterke partijen (collectiviteiten met een sterk gemotiveerde achterban) kunnen deze strijd tot aan het einde met succes voeren.

Piet

Re: Misleidt LEASEPROCES zijn klanten ?

Ongelezen bericht door Piet »

De theorie: Dexia gaat in hoger beroep en daarna in cassatie in jouw zaak.
De realiteit: Dexia gaat in een paar zaken in hoger beroep en zet deze op de rol voor volgend jaar.
Reden: pure intimidatie van de gedupeerden, meer niet.
In lopende hoger beroep zaken wil Dexia tot een schikking komen om te voorkomen dat er een uitspraak komt waar de gewone rechtbanken gebruik van kunnen maken.
Er zijn twee uitspraken in hoger beroep (Gerechtshof Den Bosch) en Dexia is niet in cassatie gegaan, dus wil niet naar de Hoge Raad.

Mensen, wees realistisch en laat je niet meeslepen door een theorie die niet in de praktijk wordt gebracht.

Wij gaan winnen, maar dan moet je er wel zelf ook iets aan doen, samen met je advocaat.
Er zijn inmiddels al een aantal zaken weer vervroegd op de rol gezet door de rechtbank, dit op verzoek van advocaten.

Is jouw zaak ook aangehouden tot december?
Bel je advocaat en vraag hem of hij de zaak vervroegd op de rol wil laten zetten.
Als hij dit verzoek heeft gedaan duurt het ongeveer een maand voor hij antwoord krijgt.
Als je niets doet kun je wachten tot je een ons weegt en zonder geld zal dat niet zo lang duren....

Laat je niet intimideren en vecht door, wij staan in ons recht en de rechter zal dit bevestigen in een vonnis.

Groeten,
Piet

dustinh

Ongelezen bericht door dustinh »

Er zijn twee uitspraken in hoger beroep (Gerechtshof Den Bosch) en Dexia is niet in cassatie gegaan, dus wil niet naar de Hoge Raad.
Piet, welke twee zaken zijn dat eigenlijk?

peewee

Ongelezen bericht door peewee »

Piet,

Je opmerkingen dat de praktijk is dat Dexia niet in hoger beroep gaat, laat staan in cassatie, overtuigen niet. Ik heb geen tijd om de door jou aangehaalde hoger beroep arresten in detail te bestuderen. Maar een snelle blik op het eerste arrest bij jou linken, geeft aan dat het hier een INCIDENTEEL hoger beroep betreft. Het kan zijn dat in dit geval de Rechbank Roermond eerst een eindvonnis dient te wijzen en dat dan pas cassatie openstaat. Dit is geregeld in artil 401 a lid 2 van de Wet op de Burgerlijke Rechtsvordering. Kortom, het is nog zeer de vraag of in het aangehaalde voorbeeld er geen cassatie meer kan volgen.
Verder snijdt mijn opmerking dat financiele instellingen vrijwel altijd zullen proberen om hun wederpartij (de consument) kapot te procederen wel degelijkhout want is gebaseerd op enige ervaring. Ik zit sinds 1995 in een werkgroep die de afd. juridische ledenservice van de Vereniging Consument & Geldzaken bijstaat. Die organisatie deed in de jaren negentig al ervaring op met rechtszaken tegen enkele financiele instellingen (verzekeraars, banken). Dat banken en andere financiele instellingen trachten om hun wederpartij kapot te procederen, zodat deze vanzelf de handdoek in de ring gooit, is het simpele gevolg dat banken geld zat hebben en advocaatkosten kunnen afwentelen in hun tarieven, terwijl de arme consument dit niet kan.
Mijn bijdrage is zeker niet bedoeld om de strijdbaarheid van doorstrijdende dexia-gedupeerden te ondermijnen. Wel is enige realiteitszin geboden. Ik vind dat leaseproces.nl is ieder geval veel te stellig is op haar site en ook overigens tegenover haar (potentiele) klanten toch ietwat vaag is over de kostenbijdrage bij een noodzakelijke voortzetting in hoger beroep en/of cassatie. Ik heb de afgelopen 30 jaar te vaak ervaringen opgedaan met advocaten die vaag zijn over de kosten en nadien ineens allerlei bijkomende kosten uit nde spreekwoordelijke hoge hoed toveren !
Laatst gewijzigd door peewee op 15 jun 2005 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.

dustinh

Ongelezen bericht door dustinh »

M.i. is alleen het laatste arrest relevant. Van dit arrrest, van 5 april jl., loopt de termijn nog, dus is het afwachten wat Dexia doet. Kan zijn dat ze deze zaak laten lopen omdat in dit geval over de schadevergoeding zelf niet is geoordeeld. Afwachten dus. In de andere drie gevallen gaat het om een zogenaamd incident en in deze kwesties is geen of hoogstens zeer beperkt cassatie mogelijk is.

trudy

Ongelezen bericht door trudy »

Mijn bijdrage is zeker niet bedoeld om de strijdbaarheid van doorstrijdende dexia-gedupeerden te ondermijnen. Wel is enige realiteitszin geboden. Ik vind dat leaseproces.nl is ieder geval veel te stellig is op haar site en ook overigens tegenover haar (potentiele) klanten toch ietwat vaag is over de kostenbijdrage bij een noodzakelijke voortzetting in hoger beroep en/of cassatie.
Kom net van een bespreking met Leaseproces.

Mocht er onverhoopt toch een hoger beroep volgen, dan zijn de kosten hiervan per persoon € 125,00. Dit wordt zwart op wit vermeld.

Over cassatie wordt niet gesproken.

aert0001

Ongelezen bericht door aert0001 »

beste Trudy,

waarom zou het méér moeten kosten?

procederen hoeft niet duur te zijn, tenminste in het winnende kamp,

( wij dus )

Ton

trudy

Sorry Aert, begrijp je niet.

Dit bezoekje aan Leaseproces was trouwens niet voor mij, maar voor een familielid van me.

Zelf heb ik al 1 1/2 jaar een advocaat.

Ik vind Leaseproces geen slecht alternatief.

Piet

Even het laatste nieuws over de Dexia hoger beroep dreiging.

Om proces economische redenen heeft Dexia sommige hoger beroepen ingetrokken, die ze hadden ingesteld en op de rol stonden voor volgend jaar.......
Ik blijf het zeggen, we worden gemanipuleerd waar we bij staan, trap er niet in!!

Eerst het Dexia Aanbod, 90.000 lastige gedupeerden minder.
De Dexia dreiging: dreigbrieven, incasso dreigementen, dreigen met de deurwaarder, weer minder lastige gedupeerden.
De Nederlandsche Bank en Leaseverlies worden als joker ingezet, een schikking waar velen mee instemmen, weer ruim de helft minder lastige gedupeerden.
Daarna komt Dexia naar u toe deze zomer!
Advocatenkantoren worden bezocht en schikkingen worden aangeboden, uiteraard verdergaand als de Duisenberg schikking!!
Blijft over een paar diehards die verder procederen en hun zaak winnen.
Dit zijn er slechts een paar en Dexia is tevreden, een catastrofe is voorkomen.
Bij welke groep hoor jij??

Groeten,
Piet

Kor S

Ongelezen bericht door Kor S »

pal ahead,
dreigbrieven, incasso dreigementen, dreigen met de deurwaarder . .oh wat worden we bang, eg nie.
Blijft over een paar diehards die verder procederen en hun zaak winnen
bok zit in z,n hok,en de walnoot is gekraakt. :lol: :lol:

Walnoot

Ongelezen bericht door Walnoot »

Kor S en Pluutje enorm bedankt voor jullie adviezen op dit forum, telkens maar weer.

Het commentaar is een chapeau zo doelgericht en efficiënt, bedankt voor al jullie bijdragen.

Hopelijk zijn jullie geen gedupeerden van.........Dexia, Levob, Fortis, Aegon.... en hoe al die andere instellingen heten :lol: :lol: :D

Wigwams zijn niet zo duur hoor en is een uitstekende belegging neem Janneke 52 mee en jullie vormen een commune :roll: :arrow:

Als bron van inkomsten, naast jullie uitkering, verdient het aanbeveling walnoten te kweken :idea: 8)

Walnoot

Hier.............................kan..........................niemand tegen...............op..............................zelfs...................een............rechter............niet.

:lol:
Laatst gewijzigd door Walnoot op 16 jun 2005 00:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Elias

Ongelezen bericht door Elias »

Zo te zien en te lezen draagt deze walnoot geen vrucht, 'n lege dop dus. Of te wel geen inhoud, alleen een hoop herrie als tie over de stenen rolt. Dat is dan ook het enige wat ie goed kan......

Walnoot

Elias een Alias van Lourens of van Karel of van Chris G of van Jan_Jan :lol:

Geplaatst op 15 Jun 2005 04:09 door Jan_Jan

--------------------------------------------------------------------------------

Kom mensen van Payback. Hoeveel aliassen hebben jullie nog nodig om deze vuilspuiterij te plaatsen??!!Quote:

linda45
Totaal berichten: 1
[0.00% van het totaal / 1.00 berichten per dag]
Zoek naar alle berichten van linda45

Doei :wink:

P.S. Je kunt natuurlijk ook je twijfels hebben over PAL .

Piet

Het volgende is me nu pas opgevallen.
In het arrest van het Hof in Den Bosch in de zaak van 5 april staat(bijna bovenaan):
tegen:

de naamloze vennootschap DEXIA BANK NEDERLAND N.V.,
gevestigd te Amsterdam,
geïntimeerde bij gemeld exploot,
niet verschenen,
Dexia is dus gewoon niet komen opdagen in deze hoger beroep zaak!

Groeten,
Piet

woest

Ongelezen bericht door woest »

Geplaatst door Spaarvarken:
zaak/rolnummer: 225794/CV EXPL 04-282
datum uitspraak: 17 maart 2004
Dexia heeft [gedaagde] gedagvaard op 7 januari 2004. [gedaagde] heeft schriftelijk geantwoord. Bij tussenvonnis van 4 februari 2004 is een comparitie van partijen gelast. Deze is gehouden op 17 februari 2004. Dexia is zonder opgaaf van redenen niet ter comparitie verschenen.
Ook hier, hetzelfde.
Kennelijk nemen ze de moeite niet eens; in dit geval had de gedupeerde geen vertegenwoordiger/geen advocaat. Kat-int-bakkie, dacht Dexia, en ....inderdaad. :cry: Wel verloren!

Maar wel een oude uitspraak; we weten (en iedereen weet) nu meer!

trudy

Daarna komt Dexia naar u toe deze zomer!
Advocatenkantoren worden bezocht en schikkingen worden aangeboden, uiteraard verdergaand als de Duisenberg schikking!!
Mijn advocaat vertelde mij dat hij bijna dagelijks telefoon van Dexia krijgt met schikkingsvoorstellen voor zijn cliënten, die nagenoeg hetzelfde zijn als de Duisenberg-schikking. Dus niet "verdergaand".

Ik had hem al gezegd, dat wanneer wij een dagvaarding laten uitgaan Dexia waarschijnlijk met een schikkingsvoorstel komt en dat ik evt. wel genoegen zou willen nemen met totale kwijtschelding restschuld en natuurlijk BKR-verwijdering.

Maar begin nu weer te twijfelen. Wil m'n inleg terug. Heb anders 3 jaar voor Jan Joker gespaard.

bokkie

Ongelezen bericht door bokkie »

Trudy, voor de laatste keer: je hebt NIET gespaard maar BELEGD!! Veelzeggend dat je dat nu nog steeds niet door hebt.

ik ben er net

Ongelezen bericht door ik ben er net »

Mensen als het mogelijk door gaan desnoods tot de hoge raad
geen overleg geen aanbieding en als ze dat doen maak ik het hier bekend.
Er wordt niet geouwehoerd dat hebben ze lang genoeg gedaan en daar moeten sommige mensen hier ook maar eens mee stoppen.
Laat het maar aan de rechter over wij kunnen dat nu wel opbrengen.

Mensen laat je niet gek maken door opmerkingen die nergens op slaan.

Die zijn alleen maar uit op aandacht negeer ze en ze verdwiijnen van zelf.

Zie ze wel bij de rechtbank en ook de tussen persoon.
Die wordt bij deze niet vergeten.

hennie

Gesloten