LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vals geld uit de geldautomaat !?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
geen valsemunter
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 jun 2005 00:55

Re: vals geld uit de geldautomaat !?

Ongelezen bericht door geen valsemunter »

Beste star,

Ik ben nog vol verwachting aan het wachten op de uitslag van het onderzoek.
Het ging ingeveer zo: Het meisje aan de balie vertrouwd het biljet niet, de er bij geroepen floormananager constateerd en roept dat het een vals biljet is. De floormanager is niet voor rede vatbaar wil hem niet terug geven en roept dat hij dit vlase biljet in beslag gaat nemen.
Ik protesteer heftig en de floormanager belt de politie. De politie agent constateerd dat het een vals biljet is en neemt het mee. De politie agent moet dan verder met zijn werk aan draagt het biljet en de hele zaak over aan een zogenaamd FATS team/ technische recherge. Zij hebben ook nog wel meer te doen en ik heb tot op heden nog niets van ze mogen vernemen.

Zij zijn overigens de enige die bevoegd zijn om officieel vast te stellen of het nu wel of niet om een vals biljet gaat. Kennelijk is het beoordelingsvermogen van de eerdergenoemden niet erkend.
Dit sterkt mij in mijn idee dat zo'n floormanager van een hamburgerrestaurant helemaal niet in zijn recht staat als hij mijn biljet af pakt. Op dat moment ervoer ik het alsof hij geld van mij pikte.

Het ging overigens om een biljet van 10 euro, ik heb 20 euro opgenomen en twee biljetten van 10 euro gekregen waarvan er een door die manager en die agent als vals is bestempeld.

Ik wil nu wel eens weten of ik dan ook jullie geld mag afpakken als ik vind dat het vals is en dan de politie op je afsturen...

Star
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jun 2005 22:27

Re: vals geld uit de geldautomaat !?

Ongelezen bericht door Star »

Hoi Hoi,

Ik ga morgen eens proberen voor je na te vragen hoe dat zit.
Ben nu ook wel nieuwsschierig geworden :D
Je hoort van me.

Succes

simmetje
Berichten: 70
Lid geworden op: 18 jun 2005 21:27

Re: vals geld uit de geldautomaat !?

Ongelezen bericht door simmetje »

Ik werk zelf ook bij een van de nederlandse banken. Ik zit zelf weliswaar in de verkoop/advies maar weet van mijn collega's van de kas dat het in omloop brengen van vals geld voor een groot deel voorkomen kan worden.

Veel banken krijgen grote stortingen binnen van zakelijke klanten. Wat is er nou makkelijker dan dat geld weer in de geldautomaat stoppen ?

Dat gebeurd bij ons dus niet (is landelijk zo afgesproken). Bij ons gaat er alleen geld in wat rechtstreeks bij de nederlandse bank vandaan komt. Hiermee kun je dit soort zaken zo goed als uitsluiten.

HvdB
Berichten: 1097
Lid geworden op: 25 aug 2004 17:58

Re: vals geld uit de geldautomaat !?

Ongelezen bericht door HvdB »

vals geld vals beschuldigd? 16-06-05


Bij de geldautomaat van De ING bank op de eertse van swindenstraat in amsterdam haal ik afgelopen vrijdagavond 20 euro uit de muur om een lekker hamburgertje te kopen.

Ongeveer vijtien meter naast de geldautomaat zit de Mc Donalds waar ik met mijn net gepinde geld nog in de hand in de rij ga staan om hun zogenaamde euroknallers te kopen.

Toen ik aan de beurt was en wilde betalen keek het meisje nog eens goed naar mijn bankbiljet en riep toen de floormanager erbij. Deze goede man roept dat dit biljet vals is!

Ik zei tegen die man dat kan niet! Ik haal hem net uit de geld automaat! De floormanager van de Mc Donalds zei dat hij het biljet in beslag ging nemen. Ik protesteerde heftig maar de man was niet voor rede vatbaar en wilde mijn geld niet terug geven en belde de politie.

De later gearriveerde politie agent keek eens naar het biljet dat de floormanager van me had afgepakt en vond ook dat het vals was. En vertelde mij dat dit voor hun voldoende reden was om mij aan te houden.

Het aanbieden van vals geld is namelijk strafbaar...

Mag een winkelier mijn geld afpakken als hij denkt dat het vals is?

Mag de bank de klant vals geld uit de automaat gevn en wel het bedrag van je rekening afschrijven?

Mag ik in de Mc Donalds met fysiek geweld mijn geld terug afpakken?( heb ik niet gedaan, kon me nog net inhouden)


Aantal reacties: 9
reageer





gast

vals geld beschuldiging 16-06-05


Hallo Kamsteeg,

Ik vraag me af waarom je hier op deze side opnieuw je vraag stelt, op Tros-radar zijn inmiddels 61 antwoorden gegeven op jouw item..., wat niet weg neemt dat wat je overkomen is, je als een onrechtmatige daad kan betitelen van de banken en pinautomaten...

Maar wat wil je hier nu verder nog horen?


reageer





gast

vals geld 17-06-05


Wat ik zo graag zou horen is:

*Hier is uw geld terug.

*Ik weet echt hoe het zit, het zit namelijk zo:...

*het is mij ook overkomen kunnen we samen iets beginnen tegen dit probleem

*nog meer steun betuigingen.




reageer





gast

vals geld 17-06-05


Wat dacht je van een trauma wat je hier aan over houdt. Ik begrijp die meneer best. Het zal je maar overkomen.

De echte valsmunters blijven mooi buiten schoot.

Dan ben ik ook nog de mening toegedaan dat de bank dit recht moet zetten, met een openlijke excuusbrief in de krant en een aanplakbiljet bij Mc. Donalds.

Ik snap trouwens toch niet wat je daar gaat zoeken.

De happen zijn gevuld met veel, heel veel vet. Je moet eens in een hamburger knijpen. Zie je gelijk waar je voor betaald hebt. Een kwart liter vet en vocht. Nou eet smakelijk maar mij niet gezien. En als je er komt dan gelijk even die bedrijfsleider voor schut zetten. Heeft ie bij jou ook gedaan. De aachtelijke gladiool.


reageer





gast

vals geld 17-06-05


Ben je al bij de bank geweest hiervoor. Vals geld is vals geld. De bedrijfsleider van de Mac heeft goed gereageerd. Het probleem ligt niet daar maar bij de bank waar u het briefje uit de automaat heeft gekregen.


reageer





gast

vals geld en reactie Mc. Donald 17-06-05


Kan allemaal best zijn maar de manier van reageren van zo'n bedrijfslijder is beneden

Arrogante gast.

Moesten ze gelijk ontslaan


reageer





gast

valse bedrijfslijder 17-06-05
Is beneden alle peil is weggevallen

reageer





gast

vals geld 19-06-05


Je zal je ook moeten realizeren dat de mac niet de problemen van een ander op lost.

Dan zou ik even goed zelf copietjes kunnen draaien met de printer en me van de domme houden. En dat met de gedachte de mac lost het wel op.

Echter de ing bank zou hier wel zijn naam hoog moeten houden.

Hun automaten zouden dusdanige controles uit moeten voeren dat dit soort fouten niet meer voor kan komen.

Je zou eigenlijk dit biljet weer in de automaat moeten stoppen om te kijken of je het op je eigen rekening kunt storten.



Rene


reageer





gast

Eigen Schuld Dikke Bult 19-06-05
U gaat naar de GEVANGENIS!


reageer





gast

Naieviteit 19-06-05
Het is maar goed ook dat die manager jou aangehouden heeft. Schandalig om vals geld uit te geven. Dat had je maar moeten checken voordat je het uitgaf.
Zie hier hetzelfde verhaal van het kassa forum. Je krijgt niet veel steun van je medemens met dit verhaal.

snerpo
Berichten: 95
Lid geworden op: 15 mar 2005 19:11

Re: vals geld uit de geldautomaat !?

Ongelezen bericht door snerpo »

HVDB (naam op radar forum), stop eens met uw kinderachtige reacties zowel hier als op het radar forum. Genoeg is genoeg, dat u plezier heeft in het beledigen van mensen en geven van de meest onnozele reacties is te erg voor woorden.
Waarom weet ik dat u hier geantwoord hebt?. Uw schrijfstijl is uit duizenden herkenbaar, vandaar dat het zeker is dat u dit was. En nee, ik ben niet Ronald G.
Zomaar een paar reacties op onze Belgische vriend geplukt van hetzelfde KASSA-forum. Dit vergat meneer erbij te vermelden.
Ook hier loopt hij de boel te verzieken.
Zegt genoeg dacht ik zo.
Laatst gewijzigd door snerpo op 20 jun 2005 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: vals geld uit de geldautomaat !?

Ongelezen bericht door ronald g »

Ik stop in ieder geval met de forums op tros radar heeft hvdb zijn zin.
Want dit is niet leuk meer.
Met vriendelijke groet Ronald.
Ps ik heb maar èèn in log naam en dat is ronald g.

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: vals geld uit de geldautomaat !?

Ongelezen bericht door Jan1 »

Meneer geen valse munter, wat zegt na al die tijd de betreffende bank?

ronald_g
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 jun 2005 19:28

Re: vals geld uit de geldautomaat !?

Ongelezen bericht door ronald_g »

Jij wilt van iedereen gelijk krijgen maar met deze houding komt u niet ver, geen valsemunter.

geen valsemunter
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 jun 2005 00:55

Re: vals geld uit de geldautomaat !?

Ongelezen bericht door geen valsemunter »

Beste beheerders van dit forum, kunt u dit onderwerp afsluiten?
Zo te zien gaat de discussie nergens meer heen.
Ik ben overigens nog op de politie aan het wachten tot hun onderzoek heeft uitgewezen of het nu wel of niet om vals geld ging, ik heb mijn geld nog niet terug gehad en mijn aangifte tegen de ING bank wordt "hangende het onderzoek" niet in behandeling genomen.

zonnetje2
Berichten: 253
Lid geworden op: 20 apr 2005 00:08

Re: vals geld uit de geldautomaat !?

Ongelezen bericht door zonnetje2 »

Het lijkt me inderdaad beter dat dit onderwerp afgesloten wordt, u bent voor 10 euro,(hoewel u aanvankelijk deed of het om 20 euro ging, in de mist gegaan??) Bent u een journalist die dit wel eens een itum vond om de zaak op te hitsen w.b. valse euro's, waar praten we nu eigenlijk over? Niemand wil geconfronteerd worden met vals geld. Maar op twee forums heeft u geprobeerd mensen te mobiliseren om hun ongenoegen kenbaar te maken t.a.v van de Euro. Weet u we zullen w.s. nu eenmaal moeten leven met de Euro... of we het nu leuk vinden of niet, maar dit soort acties van u stel ik persoonlijk niet op prijs... Dus wie u ook bent, of u nu wel of geen onrecht is aangedaan voor 10 Euro vecht uw gelijk maar zelf verder uit... sorry hoor, maar belast hier niet zowel de Tros-als de Vara -mensen mee, blijf van hen niet verwachten dat zij u blijvend zielig vinden.. Sorry mensen althans ik heb er genoeg van natuurlijk kan ik niet voor iedereen spreken... :!:

Gesloten