LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reisbureau Neckermann: weer kleine-lettertjes-truc

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
antonia77
Berichten: 65
Lid geworden op: 15 jun 2005 08:22

Re: Reisbureau Neckermann: weer kleine-lettertjes-truc

Ongelezen bericht door antonia77 »

U begrijpt duidelijk niet wat ik bedoel,maar begint gelijk met allerlei aantijgingen te smijten,en daar ben ik eerlijk gezegd niet van gedient! Dus bij deze nog een keer heel duidelijk: mijn moeder heeft MIJ afgeraden niet bij Thomas Cook te boeken.Dat zegt ze natuurlijk niet tegen gasten,want die hebben gewoon recht op goede service,ongeacht bij wie ze boeken.Ik vind uw verhaal van smaad en laster en ophitsen absoluut te ver gaan en zeer onfatsoenlijk u weet niet eens waar het over gaat .Het is familieleden nog altijd toegestaan onderling dingen te bespreken,zonder dat u gelijk met beschuldigingen aan komt! Verder wens ik er niets meer over te zeggen,want ik vind het al te ver gaan dat u deze beschuldigingen op dit forum uit en daarbij ook nog familieleden van mij beledigt !!!! Weinig Gentleman!

Captain Peacock
Berichten: 95
Lid geworden op: 08 jun 2005 08:21

Re: Reisbureau Neckermann: weer kleine-lettertjes-truc

Ongelezen bericht door Captain Peacock »

Antonia....

Nu verandert u ineens het verhaal. U schrijft dat uw moeder al tijden ROEPT dat Thomas Cook slecht is, hierbij geeft u niet aan dat dat in de familiesfeer heeft plaatsgevonden of dfat dit enkel tegen u is ( dan vind ik roepen sowieso vreemd) Maar goed hierin zullen wij nimmer tot een concensus komen, denkt u wel.

Ik wilde enkel aangeven dat ik het teleurstellend vind dat er door een menselijke fout, die u ook zal maken, een hele organisatie ( of dat nu TUI,Thomas Cook of wie dan ook is 0 meteen voor de bijl gaat, wellicht is u opgevallen dat ik ( en diverse met mij) graag een positievbe benadering er op na houden. Opbouwende kritiek! en niet meteen de botte bijl ter handen nemen.

Hopende dat u dit wellicht nu wel begrijpt,

Zonnige groet!
:wink:

mleeuwen
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:00

Re: Reisbureau Neckermann: weer kleine-lettertjes-truc

Ongelezen bericht door mleeuwen »

:( Beste Peter Mulder,
ook ik heb dit soort "grapjes" al een paar keer aan de hand gehad; ook ik heb hierover vorig jaar in het forum en ook andere forums mijn verhaal gepubliceerd, met wisselende reacties en daarom besloten zelf geen charters meer te nemen.
Ik ga voortaan maar met een BASIC AIR vlucht, is ietsje duurder (scheelt echt niet zoveel), maar je kan zelf je vlucht bepalen; 'smorgens, s'middags of 'savonds en dat is in dit soort vervelende voorvallen, de beste oplossing! 8)
groeten
M. van Leeuwen

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Reisbureau Neckermann: weer kleine-lettertjes-truc

Ongelezen bericht door eeliane »

De vakantie wordt uitgedrukt in nachten, u betaalt in het hotel ook niet een aantal dagen maar een x aantal nachten. Dus heen en terugreis horen er al niet eens bij. Zo noemt de touroperator het in een pakketje, nl 8 of 15 dagen, om t wat makkelijker te maken met t oog op de verzekering want die wordt weer in dagen uitgedrukt en het is wel zo makkelijk voor de consument. Hij kan ook zeggen 7 of 14 nachten met een heen en en terugreis er aan vast gekoppeld, maakt t wat uit???
Lijkt mij niet, en wat nou wettelijk gaan regelen, gewoon lezen!!
Heb ook niet de indruk dat deze vergissing vaak voorkomt,als ik hier zo lees, iedereen die een beetje vliegt weet t verschil tussen een lijndienst en een charter.

mleeuwen
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:00

Re: Reisbureau Neckermann: weer kleine-lettertjes-truc

Ongelezen bericht door mleeuwen »

:) Beste Eeliane,
dat is een understatement zoals dat door jou wordt gesteld; "voor de verzekering etc., maar dan moet je wel "oppassen"! Want als je pas zeer laat vliegt (en dat gebeurd nogals eens met de charters), bijvoorbeeld landen in Nederland om 01.30 uur; houdt er dan wel rekening mee dat je je verzekering een dag extra laat lopen!
En het verschil tussen een charter en lijndienst is echt niet zo groot als je suggereert, want bijvoorbeeld naar Zuid Spanje, kan je zelfs in het hoogseizoen met bijv. Transavia voor 150 Euro retour vliegen en Iberia heeft zelf aanbiedingen voor 99 Euro Retour (dit is meestal via Madrid)! Dat is ruimsschoots goedkoper zelfs dan de charter (dus in lijnvluchten is ook een groot verschil; laten de lezers dit goed begrijpen en hun voordeel hiermee opdoen!) :wink:

Har

Re: Reisbureau Neckermann: weer kleine-lettertjes-truc

Ongelezen bericht door Har »

Bij een chartervlucht neemt , moet je alle troubles maar accepteren, vreemde redenatie, ook de prijsdumpers hebben hun veranrwoordelijk te dragen .

Het gezeur over lijndiensten is juist, echter hoeveel vakantiegangers maken daar gebruik van.

eeliane is dermate gefortuneerd dat zij de chartervluchten beneden haar nivo vindt , zij is dermate gefortuneerd dat zij economy claas op lijn vluchten koopt.

Wie kan zich dat veroorloven op deze site ??????????????

bloemetje
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:00

Re: Reisbureau Neckermann: weer kleine-lettertjes-truc

Ongelezen bericht door bloemetje »

Verleden jaar november hebben wij ook bij Neckermann/Thomas Cook een reis geboekt.
Wij hebben de grootste narigheden gehad en zijn nog steeds bezig om ons recht te halen. Inmiddels zijn wij beland bij de Geschillencommissie.
De situatie was zo dat wij eerder huiswaarts mochten gaan. Van de hostess van Neckermann ene Nathalie wist helemaal niets van wat er gebeurd was.
Op een gegeven moment moesten wij naar het ziekenhuis. De hostess Nathalie weigerde om mee te gaan. Zij kon geen Turks nog mondeling of schriftelijk. Net of wij dat konden. Daar is zij toch hostess voor, om de mensen ter zijde te staan als er narigheid of problemen zijn.Zij vond dat er iemand van het hotel maar mee moest gaan.
Dit is toch te gek voor woorden. Neckermann/Thomas Cook ene Wim heeft geen enkele moeite ondernomen om te zorgen dat wij voortijdig onze reis konden beeindigen. Wij moesten maar proberen om het beste nog van de vakantie te maken. Wat er gebeurd was, was niet leuk (dat was op zijn zachtst uitgedrukt) maar we moesten maar proberen om het te vergeten. Gemakkelijker gezegd, dan gedaan.
Wij hebben in Turkije, Globe Reisbureau, ANWB, Ambassade, De verzekering, Neckermann/Thomas Cook ene Wim, en nog diverse andere instanties gebeld. We werden van het kastje naar de muur gestuurd.Bij thuiskomsten moesten wij eerst 2 x een klacht indienen bij het reisbureau, die vervolgens onze klacht naar Neckermann/Thomas Cook zou sturen.
Dat zou telkens een 6 a 8 weken duren. Nu wij bij de Geschillencommissie zijn beland blijkt dat de termijn van 3 maanden overschreden is. (Dat is te danken aan Neckermann, die had immers 2 x 6 a 8 weken nodig om de klacht te behandelen!!!!!!!!) Zo enig resultaat.
Nu moet Neckermann een formulier voor de Geschillencommissie ondertekenen en vermelden waarom het zo lang hebt geduurd.
Zou vandaag bij ons binnen zijn. U begrijpt het al, geen ondertekend formulier terug. Zelfs daarvoor is Neckermann te traag voor.

Een ding is absoluut zeker. GEEN VAKANTIES MEER VAN NECKERMANN/THOMAS COOK.

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Reisbureau Neckermann: weer kleine-lettertjes-truc

Ongelezen bericht door eeliane »

Nou har zo'n vaart zal t niet lopen, ook ik ga met de charter op vakantie maar neem die rare vluchttijden op de koop toe, stond een paar jar geleden ook 's nachts om 2 uur op schiphol, vlucht vertrok om 5 uur, was niet blij maar ja , 't was te verwachten.
Vorig jaar naar Napels gevlogen met transavia lijn dienst, ja wie dat t eerst boekt in t jaar die krijgt de goedkoopste vlucht, ik was er snel bij dus niet zo duur. Uit een eigenvervoer gids accomodatie geboekt en dat was ook leuk. Trouwens Oad had leuke reisjes richting napels met de lijndienst, soms is er ook niet anders dan de lijndienst voor de toueoperator te boeken.
MaaR DAT IK UITSLUITEND MET DE LIJNDIENST ZOU VLIEGEN heb ik nergens geschreven. Dus houdt dat soort commentaar lekker voor je.
Ik heb alleen uitgelegd dat charters een vlucht is die tussen de lijn diensten door wordt geregeld door de vliegvelden onderling. Op kreta bijvoorbeeld mag een charter landen tussen 's ochtend 5 en 10 uur (daarna komen de lijnvluchten) en 's avonds tussen 18.00 en 23.00 uur.
Soms hebben ze een betere aankomst tijd kunnen regelen voor de cahrter maar meestal niet. Dus als er een oponthoud is op de ene bestemming met het vliegtuig kan het zijn dat ze hun slot niet halen en dat betekent dat een vliegtuig dat bijv om 10.oo zou landen op Kreta en dat nu niet gaat halen pas toestemming krijgt om te landen om 20.00 uur. Dat regelt de vluchtleiding ter plaatse kan touroperator en luchtvaartmaatschappij niks aan doen. Dus staat je op schiphol een hele dag te wachten!!!

joskedic
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 apr 2005 13:05

Re: Reisbureau Neckermann: weer kleine-lettertjes-truc

Ongelezen bericht door joskedic »

de hoofdreden dat charters zo vroeg vertrekken of zo laat aankomen is dat chartermaatschappijen hun vliegtuig zo meer uren kungebruiken. Het gezever dat de luchtvaartautoriteiten niet toestaan om dat uur te landen gebruiken ze om de schuld van de slechte uren van hun weg teschijven. En bij mijn weten voert transavia geen lijnvluchten uit (volledige betekenis van het woord). ze hebben enkel op enkele bestemmingen een soort van chartervluchten die een vast tijdschema hebben.
En als ik van brussel met een lijnvlucht naar bodrum wil vliegen heb ik pas ecnte slechte uren. de eeste dag moet ik smiddags vertrekken om via istamboel naar bodrum te vliegen. En de laatste dag moet ik smorgens om 5 uur in bodrum vertreken om mijn aansluiting in Istanboel te halen dit omdat er vannaf brussel enkel lijndiensten zijn met turkisch en die maar eenmaal per dag op brussel vliegen.

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Reisbureau Neckermann: weer kleine-lettertjes-truc

Ongelezen bericht door eeliane »

Transavia heeft wel degelijk lijn diensten, kijk maar op transavia.nl., ze hebben nog wel charters maar die zijn dan als zodanig nog herkenbaar.
Inderdaad moeten charters zo vroeg mogelijk weg en komen ze zo laat mogelijk weer thuis, om zoveel mogelijk vlieguren te maken, daar worden ze voor ingehuurd , door de touroperators, dus uren maken zullen ze!!!
Ze vliegen een w, en daardoor vliegen ze op een bestemming waar ze alleen maar in de vroege ochtend (veelal griekenland) en in de late avond mogen vliegen, tussendoor doen ze een retourtje canaria of balearen. En soms gooien ze t helemaal om en overnachten ze een uurtje of wat op buitenlandse bestemming (weer heraklion als voorbeeld) en vertrek je dus om 6 uur 's ochtends van je bestemming en kom je er ook weer 's avonds laat aan.
Dus een touroperator valt al helemaal niets te verwijten als vluchten worden omgegooid en al helemaal de reisleiding niet want die worden alleen maar gek doordat hun eigen ophaalschema met de bus ook in het honderd loopt.
Dus laat de reisleiding er buiten als je gaat schelden, boek voortaan een lijndienst (valt wel mee hoor de prijzen als je goed zoekt en als 1 van de vroegste boekt!) en laat de charter voor wat t altijd is geweest: goedkoper maar er kunnen zich wijzigingen voordoen

luciereimersdahl
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jun 2005 21:45

Re: Reisbureau Neckermann: weer kleine-lettertjes-truc

Ongelezen bericht door luciereimersdahl »

:o wij zijn nu pas terug uit turkije ,hebben bij neckermann geboekt via thomas coock,wij zijn op zondag om kwart voor negen sávonds gevlogen en waren pas laat in de nacht op de plaats van bestemming en wel in dalaman op het viegveld werden wij door een hosstes al verwacht een hele fijne ontvangst was dat , op terug weg naar het vliegveld was hij er weer en bleef net zo lang tot iedereen door de controle was , op de dag van vertrek hadden wij ook een vroegere terug reis als was geplant ,eigenlijk zouden wij om kwart voor zes gaan vliegen maar het werd nu dus al om kwart over twee ,maar daar waren wij niet boos over want dat weet je dat dit kan voorkomen, vorig jaar hadden we bij suntrex geboekt ,en vlogen vanuit Eindhoven met transavia hadden de auto daar staan ,maar terug moesten we wel naar Brussel daar waren we mooi zoet mee ,moesten we de auto in Eindhoven eerst nog gaan ophalen, en we kregen nota bene 65 euro vergoeding nou daar kan je toch ook niks mee? er zal wel altijd iets zijn om af te kraken,maar als je een mooie vakantie heb gehad maakt dat toch al veel goed!! zou het nu echt beter zijn met een vaste lijnvlucht????

cindyke
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 okt 2005 14:04

Re: Reisbureau Neckermann: weer kleine-lettertjes-truc

Ongelezen bericht door cindyke »

Ik vind het een beetje onzin om nu te gaan zeggen nooit meer met neckermann/Thomas Cook te reizen. Bij elke reisorganisatie gebeuren zulke dingen, misschien nog wel erger dan wat er hier beschreven staat.
Ook vind ik het een beetje dom om op de laatste vakantie dag nog een afspraak te gaan maken, in veel gevallen zijn er namelijk tijdswijzigingen, of je nu in turkije of Amerika zit. NAtuurlijk is het niet altijd prettig maar als iedereen er over gaat zeuren en een vergoeding gaat eisen, kunnen de reisbureau's wel sluiten, want dan houden ze geen cent over.

treeseken
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 jul 2005 11:56

Re: Reisbureau Neckermann: weer kleine-lettertjes-truc

Ongelezen bericht door treeseken »

Eigenlijk gaat het niet over veranderende vliegtijden maar wel om de service die Neckermann biedt. Niemand neemt vrede met een halve dag vakantie minder. De mannier waarop Neckermann klachten behandeld is bij ons in Belgie niet anders. Ook hier blaffen ze je af.Dat ze niet zo graag naar de geschillencommissie trekken weten wij. Na het indienen van een klacht kregen wij zelfs binnen 15dagen een reischeque toegestuurd van 100€. Wij hebben bedankt en deze teruggestuurd. Ze hebben nu nog 4 weken de tijd om alles te rekken vooraleer de termijn van 4 maanden is verstreken om naar de geschillencommissie te gaan. Afwachten dus

Captain Peacock
Berichten: 95
Lid geworden op: 08 jun 2005 08:21

Re: Reisbureau Neckermann: weer kleine-lettertjes-truc

Ongelezen bericht door Captain Peacock »

klachten worden gewoon conform voorwaarden afgehandeld.vaak wordt men even met de neus op de feiten geduwd...dat kan als afblaffen worden geinterpreteerd..maar ja..vaak een goed voorbeeld van eigen schuld...dikke.....

PRETTIGE VAKANTIE!

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Reisbureau Neckermann: weer kleine-lettertjes-truc

Ongelezen bericht door eeliane »

Denk ook dat veel touroperators last hebben van klachten die helaas afgedaan kunnen worden met 'lees de kleine of de grote letters a.u.b'
Als je dat voor de 100ste keer moet aantonen krijg je misschien de neiging om af te blaffen. De klant is koning maar geen keizer!

Frankdekeizer
Berichten: 47
Lid geworden op: 12 aug 2005 19:54

Re: Reisbureau Neckermann: weer kleine-lettertjes-truc

Ongelezen bericht door Frankdekeizer »

Forum gestopt
Laatst gewijzigd door Frankdekeizer op 10 jan 2006 07:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Captain Peacock
Berichten: 95
Lid geworden op: 08 jun 2005 08:21

Re: Reisbureau Neckermann: weer kleine-lettertjes-truc

Ongelezen bericht door Captain Peacock »

zaken die bij een hostess worden gkocht zijn geen onderdeel van de reisovereenkomst, vaak door een lokale organisatie geregeld, en zoals in de ANVR voorwaarden staat: de reisorgansiatie aanvaart geen aansprakelijkheid...

Je hebt het zelf aangekocht...dus denk dat je zelf ook wel verantwoordelijk bent voor datgene wat je aankoopt.

FIJNE VAKANTIE!

Frankdekeizer
Berichten: 47
Lid geworden op: 12 aug 2005 19:54

Re: Reisbureau Neckermann: weer kleine-lettertjes-truc

Ongelezen bericht door Frankdekeizer »

Forum gestopt
Laatst gewijzigd door Frankdekeizer op 10 jan 2006 07:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Captain Peacock
Berichten: 95
Lid geworden op: 08 jun 2005 08:21

Re: Reisbureau Neckermann: weer kleine-lettertjes-truc

Ongelezen bericht door Captain Peacock »

idd geen excursies, die niet in de info zijn opgenomen, boeken...

zit je meestal wel safe!


Fijne vakantie!

Frankdekeizer
Berichten: 47
Lid geworden op: 12 aug 2005 19:54

Re: Reisbureau Neckermann: weer kleine-lettertjes-truc

Ongelezen bericht door Frankdekeizer »

Forum gestopt
Laatst gewijzigd door Frankdekeizer op 10 jan 2006 07:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten