LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] LMV Makelaar

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
RT.L

LMV Makelaar

Ongelezen bericht door RT.L »

Wie heeft dezelfde nare ervaring als ons?

Wij verkopen ons huis via een LMV
makelaar, en als er een koper komt kiest hij
de zijde van de koper.

Makelaar opzeggen wordt een dure zaak, wie heeft een goed advies?

Gast

Re: LMV Makelaar

Ongelezen bericht door Gast »

misschien zit u wel verkeerd?

oftewel... kom eens met voorbeelden?

Gast

Re: LMV Makelaar

Ongelezen bericht door Gast »


Gast

Re: LMV Makelaar

Ongelezen bericht door Gast »

vrijehuizenmarkt..........?

hahaha laat mij niet lachen, zijn dat die makelaars zonder opleiding, even tussen door ook nog een huis verkopen.........Pffff amateurs

H. de Reus

Re: LMV Makelaar

Ongelezen bericht door H. de Reus »

Ik laat mijn huis liever verkopen door een 'amateur', dan dat ik mijn huis een jaar bij een geleerde makelaar te koop heb staan.

Ik heb het idee dat jij zo'n afgestudeerde makelaar bent, die het niet uit kan staan dat er gezonde concurrentie is.

Ik was mijn huis binnen 2 maanden kwijt en betaalde 2500 euro courtage. Bij zo'n nietsdoende studie-makelaar was ik zeker 10000euro kwijt voor de verkoop van mijn huis voor 515.000euro.
Sneller mijn huis kwijt en 7500euro in de pokket!

No cure, no pay was voor mij DE reden om met deze overgens zeer goed onderlegde makelaar in zee te gaan.

Gast

Re: LMV Makelaar

Ongelezen bericht door Gast »

Dan ga je toch lekker naar deze "gezonde" concurrentie. Achteraf niet huilen hoor.

Gast

Re: LMV Makelaar

Ongelezen bericht door Gast »

Dan ga je toch lekker naar deze "gezonde" concurrentie. Achteraf niet huilen hoor.

Volgens mij is het moeilijk voor je om iets te lezen.

H. de Reus schreef dat zn huis al is verkocht. En ik heb niet de indruk dat hij ergens om moet huilen.

Ben jij zo'n makelaar die alleen maar geld int van de klant, of doe je ook nog iets?

Misschien kun je iets onderbouwen i.p.v. loze opmerkingen te plaatsen.

Gast

Re: LMV Makelaar

Ongelezen bericht door Gast »

Helaas voor u kan ik wel lezen, maar u niet denken.

Als een makelaar zo makkelijk omgaat met zijn courtage (hetgeen zijn inkomen is), kun je wel nagaan hoe hij met het geld van een ander omgaat (de verkoopprijs).

Maar goed, als deze meneer de Reu tevreden is, prima hoor.

Mag-ik-even

Re: LMV Makelaar

Ongelezen bericht door Mag-ik-even »

Geachte Gast,

Moge het zo zijn dat u in werkelijkheid makelaar bent, dan vind ik het bijzonder gewaagd om te zeggen dat u wel kunt lezen en de ander niet kan denken.
Ik ben namelijk nog nooit een makelaar tegengekomen, die echt kan denken.
De meesten weten na hun MAVO-opleiding niet wat ze uit pure ellende moeten gaan doen en dan volgen ze maar zo'n cursusje makelaar, om naderhand gigantisch naast hun schoenen te gaan lopen en van mooipraterij hun dagelijkse bezigheid te maken.

Gast

Re: LMV Makelaar

Ongelezen bericht door Gast »

.....en na de MAVO gaan werken bij de vrijehuizenwinkel ??? Ja, dan moet u zich eerst beter oriënteren.

Gast

Re: LMV Makelaar

Ongelezen bericht door Gast »

De LMV heeft een geschillencommissie. Ik zou daar mijn klacht melden, of informeren bij de organisatie wat U hier mee aan moet.

edwin100
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 jun 2005 16:55

Re: LMV Makelaar

Ongelezen bericht door edwin100 »

Heeft het niets met deskundigheid en integeriteit te maken?
LMV VBO NVM ongeorganiseede makelaars overal zt goed en minder goed tussen denk ik.

LMV
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 aug 2005 17:38

Re: LMV Makelaar

Ongelezen bericht door LMV »

Bij het lezen van uw bericht heb ik eigenlijk maar 1 verzoek. Graag zou ik zien dat u uw klacht officieel bij mij bekend maakt zodat actie kan worden ondernomen. De LMV heeft een duidelijke erecode en onze leden dienen respectvol en professioneel met zijn / haar klanten om tegaan. U als consument heeft hier recht op, wij als branche organisatie gaan dit soort situaties niet uit de weg maar horen graag het verhaal in detail, van twee kanten, zodat een objectief oordeel geveld kan worden. Zeker, in elke beroepsgroep zijn goede en slechte personen, alleen door een duidelijk standpunt vanuit de branche organisaties kan hierop geacteerd worden en correctie worden toegepast. Wij doen dit in alle openheid en met zorgvuldigheid. Alleen als en wanneer consumenten hun ervaringen kenbaar en aanhangig maken kan een reactie volgen. Ik stel uw reactie(s) dan ook op prijs.
U kunt mij hiervoor bereiken via het LMV kantoor:
via [email protected] of per post: Postbus 108, 2870 AC Schoonhoven
Ik wacht uw bericht graag af,
Ed van de Bijl - Directeur LMV
http://www.lmv.nl

wesseling
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 aug 2005 10:34

Re: LMV Makelaar

Ongelezen bericht door wesseling »

Helaas wij zijn net andersom behandeld door een makelaar LET OP EEN NVM MAKELAAR,wij waren de koper en zijn er met beide benen in gestonken ja werkelijk in gestonken
we hadden een geschiedenis(wat ik hier niet wil en kan vertellen)en hij zou ons wel helpen.
We vertrouwde de makelaar blindelings,nu zitten we met een schuld wat zijn weerga niet kent en dat nu al bijna 8 jaar en geen instantie die iets wil of kan doen voor ons
Dus makelaars zijn ????????????????????????????????????

willemwriter
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 aug 2004 11:19

Re: LMV Makelaar

Ongelezen bericht door willemwriter »

Tja, wat moet ik nu met een makelaar? De prijs van een huis is doorgaans natte vingerwerk of gerelateerd aan bestaande verkoopprijzen van soortgelijke huizen. Alles wat een makelaar ziet kun je zelf ook zien (houtrot, scheuren in muren e.d.), dus je hebt meer aan een bouwkundige met kennis van zaken, maar daar leent de makelaar zich niet voor. Beter kun je de verkoop zelf in de hand houden, incl. foto's en advertenties, waar de makelaar tegen een veel te hoge prijs te weinig inspanning levert. Een bord in de tuin is zelf ook snel gemaakt met professionele belettering, een open huis is zo gehouden en als verkoper ben je altijd stukken gemotiveerder dan een makelaar -gericht op omzetsnelheid- ooit kan zijn. Het is allemaal niet zo moeilijk als het lijkt, de energie die je erin moet steken is zijn geld dubbel en dwars waard. Overigens is het als koper ook aantrekkelijker rechtstreeks onderhandelingen met de verkoper te voeren, dan weet je gelijk waar je aan toe bent.

keesb1
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 feb 2006 10:40

Re: LMV Makelaar

Ongelezen bericht door keesb1 »

Zie LMV kommentaar van 1/8/2005.

Wij hebben op 18 november 2005 bij de LMV een klacht ingediend over een van hun leden.Ondanks vele herinneringen hebben wij nooit een reactie gekregen.Allemaal bla bla dus wat betreft de behartiging van onze belangen!

wesseling
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 aug 2005 10:34

Re: LMV Makelaar

Ongelezen bericht door wesseling »

had je wat anders verwacht ????????
die mensen willen alleen geld anders niet,en zo heb ik het gezien
wij zijn ook de dupe door dergelijke praktijken

Gesloten