LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] makelaars

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
Anoniem

makelaars

Ongelezen bericht door Anoniem »

Alleen maar prima ervaringen gehad met makelaars(NVM).
Mag ook wel eens gezegd!!!!

Doet er niet toe

Re: makelaars

Ongelezen bericht door Doet er niet toe »

Ik kan je toch echt vertellen dat er weinig, ZEER weinig makelaars zijn die echt weten wat werken is. Het zijn allemaal uitzuigers die geen risico lopen als een huis niet verkocht wordt, maar wel extra centjes verdienen als een huis snel verkocht is....
Nu de huizen niet meer automatisch verkopen hebben ze het een stuk moeilijker !!
BTW. Al die verhalen in de krant over de gemiddelde tijd dat een huis te koop staat is ook uit de duim gezogen, of in ieder geval zijn die cijfers zeker gemanipuleerd... Huizen staan veel langer te koop dan wat wordt gezegd...
Makelaars zijn huichelaars !!!!

Chantal

Re: makelaars

Ongelezen bericht door Chantal »

Beste mevrouw/heer,
Ken u de uitspraak scheer niet iedereen over een kam!
Ik heb mijn bedenkingen

Gast

Re: makelaars

Ongelezen bericht door Gast »

Ik weet nog wat mijn leraar Nederlands zei op de middelbare school een jaar of twintig geleden:

Makelaars, tuig is het. Tuig van de richel.

En alhoewel dit wat zwaar klinkt is het in ieder geval in zijn algemeenheid zeker niet onwaar.

ALTIJD KRITISCH BLIJVEN, SHOPPEN EN AFDINGEN !

Gast

Re: makelaars

Ongelezen bericht door Gast »

is is gewoon zo makelaar freij is er zo,n 1

MG70

Re: makelaars

Ongelezen bericht door MG70 »

@ Annoniem
Ook ik ben over het algemeen tevreden over het geleverde van de NVM-makelaar. (2x ervaring: 1x aankopend, 1x verkopend)
De laatste aankoop heb ik zonder makelaar gedaan, omdat als je de ervaring eenmaal hebt dit wel te doen is (als je een beetje kan onderhandelen en oog hebt voor de valkuilen).

@ Doet er niet toe:
Eind 2004 een huis gekocht dat slechts 3 weken te koop heeft gestaan. Begin 2005 een huis verkocht dat slechts 5 weken te koop heeft gestaan. Er waren voor beide huizen overigens meerdere geinteresseerden.
Soms zijn de cijfers toch de cijfers...

Lana0209

Re: makelaars

Ongelezen bericht door Lana0209 »

Ons huis heeft bijna 2 jaar te koop gestaan en de makelaar bleef vriendelijke en haar best doen. Natuurlijk was ze blij toen we eindelijk een koper leken te hebben en vond ze dat we niet moeilijk moesten doen over duizend euro (wij waren ook erg blij van het huis af te zijn).

Ik denk (weet eigenlijk wel zeker) dat de makelaar heeft moeten toeleggen op dit huis. We hebben namelijk circa 250 bezichtigingen gehad. Natuurlijk is er wel eens iets misgegaan (twee maal niet komen op afspraak met kijkers, niet terugbellen, etc.) maar we blijven mensen en dan pakte ik zelf de telefoon om haar te bellen. Ik voelde me af en toe zelfs een beetje schuldig dat de verkoop niet lukte en heb samen met haar en haar collega het Open Huis gedaan, erg leuk trouwens maar makelaar wil ik niet worden. We hebben haar een cadeau gegeven toen ze de laatste keer in ons huis was, als aandenken aan al die keren. Oja, ze gaf eerlijk toe wel eens wat mini-marsjes op te hebben gegeten als ze drie bezichtigingen achter elkaar had. Maar daar staan ze bij ons ook voor en met kinderen valt het niet op als er wat weg is. Mochten we ooit in deze regio weer een makelaar nodig hebben dan gaan we zeker naar dit kantoor. Was trouwens NVM.

Lana0209

Re: makelaars

Ongelezen bericht door Lana0209 »

Was trouwens 3B Makelaardij te Bergschenhoek/Rotterdam.

mar87

Re: makelaars

Ongelezen bericht door mar87 »

Als je zonder een makelaar een huis wil kopen, ga je gang. Het kan ook goed gaan, dat spreek ik niet tegen. Maar mocht er iets mis zijn met het huis dat je gekocht hebt, of bij de taxatie blijkt dat je teveel geld hebt betaald, dan is het ook je eigen stomme schuld. Mensen denken te snel en te vaak dat ze het zelf wel even kunnen doen. Check met wie je zaken doet, als leek kun je niet overal verstand van hebben.

Gast

Re: makelaars

Ongelezen bericht door Gast »

Als er na de koop iets mis gaat dan hoef je echt niet op de makelaar te rekenen hoor. Die heeft zijn centen en verder moet je het maar uitzoeken.

Gast

Re: makelaars

Ongelezen bericht door Gast »

nonsens

Martin19
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mei 2005 19:13

Re: makelaars

Ongelezen bericht door Martin19 »

Sorry hoor, maar ik als makelaar los wel dingen op die na de koop gebeuren. Het is toch belangrijk om klanten trouw aan je te binden, zodat je ze bij een eventuele volgende koop of verkoop weer van dienst kan zijn..

Sommige mensen op dit forum denken dat makelaars goud geld verdienen, nou ik kan je vertellen dat valt reuze mee, ik rij ook niet in een mercedes.

Gast

Re: makelaars

Ongelezen bericht door Gast »

wat voor een 19 jarige ook niet bepaald normaal zou zijn.

Martin19
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mei 2005 19:13

Re: makelaars

Ongelezen bericht door Martin19 »

ik wil er eigenlijk alleen maar mij aangeven dat het niet zo heel super betaald.

Het is duidelijk dat er een groot verschil is tussen diverse makelaars.

Maar als mensen met mij de opdracht tot verkoop doornemen weten ze precies waar ze aan beginnen.

edwin100
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 jun 2005 16:55

Re: makelaars

Ongelezen bericht door edwin100 »

Wat een kletsverhalen lees je hier.

edwin100
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 jun 2005 16:55

Re: makelaars

Ongelezen bericht door edwin100 »

Dit geldt niet voor jouw.
De meeste mensen doen hun werk goed tot zeer goed.
Ook makelaars hebben een functie anders was de beroepsgroep al lang uitgestorven.

De mensen die hier zijn begonnen hebben gewoon geen enkel redelijk argument, JAMMER.

Kleijn
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jan 2006 18:19

Re: makelaars

Ongelezen bericht door Kleijn »

Ik weet niet wat je van een makelaar moet vinden.
Weet alleen dat mijn huis inmiddels al 16 maanden te koop staat.
Het enige goede advies wat hij tot nu toe heeft gegeven is:
"Koop niet iets anders voordat het verkocht is!"

Ben blij dat ik nog niets gekocht had anders nu toch mooi in de problemen gezeten.

hera
Berichten: 296
Lid geworden op: 14 okt 2005 14:53

Re: makelaars

Ongelezen bericht door hera »

Mijn ervaring is ook dat het gemiddelde wel klopt. En dat terwijl ik een dure en moeilijke regio werk..

Hier hanteren we als gemiddelde 3-6 mnd. Maar de laatste maanden hebben we meerdere panden met een paar weken verkocht. En mijn eigen huis staat nu 3 mnd te koop en als het goed is ga ik het komende week verkopen..(en die drie maanden voelt erg lang).

Sterre37
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jan 2006 11:40

Re: makelaars

Ongelezen bericht door Sterre37 »

Ik heb Feenstra in Leeuwarden. Mijn huis staat al 3/4 jaar te koop. De makelaar zelf is een aardig man, maar er gebeurt weinig. Als ik mijn woning kom inspecteren, wat ik zo om de week doe, dan moet ik de reclame en post wegduwen.

Wat advertenties betreft, moet ik telkens de ideeen aan dragen. Het is niet eens een hoge, of hogere, sigment woning. Ik vind het belachelijk want rondom worden zat huizen verkocht

dhaney80
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 jan 2006 12:56

Re: makelaars

Ongelezen bericht door dhaney80 »

ik heb laatst een huis gekocht en heb dus vrij veel bezichtigingen achter de rug en ik moet zeggen dat er toch wel hele slechte makelaars bij zaten.

SOmmige waren zo verschrikkelijk ongeinteresseerd. Ze lieten ons gewoon zonder uitleg door het huis struinen terwijl zij lekker makkelijk ergens gingen staan wachten tot we weer opgedonderd waren. Ik had gewoon medelijden met de verkopers die hun ingehuurd hadden. (de huizen staan nog steeds leeg).

Ook hadden we een makelaar die doodleuk zei toen we het tuinhuisje van binnen wilden bekijken: Ik verkoop een huis, geen tuinhuisjes. Overigens heeft die makelaar ook heel veel dingen verzwegen (zoals een olietank in de tuin). Daar kwamen we pas achter toen de koop eenmaal bijna rond was (maar net nog niet gelukkig). Dat was Kolpa makelaars.

Maar de makelaar waar we ons huis gekocht hebben was wel weer netjes.

Gesloten