LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] tiscali telefonie + adsl
Re: tiscali telefonie + adsl
Ondertussen ben ik nog niet terug gebeld door Tiscali, dus ik heb zelf de telefoon maar gepakt...
Een aardige meneer zocht mijn gegevens erbij en kwam met de mededeling dat er een onderzoek is gestart naar een eventuele storing op de lijn
Dus toen heb ik die aardige meneer zelf maar uitgelegd dat het probleem lag aan het niet overeenkomen van het (telefonie) wachtwoord op de site met het (telefonie)
wachtwoord van het modem...
Toch vreemd dat ze zelf niet in de gate hadden waar het probleem nu lag
Sja....
Een aardige meneer zocht mijn gegevens erbij en kwam met de mededeling dat er een onderzoek is gestart naar een eventuele storing op de lijn
Dus toen heb ik die aardige meneer zelf maar uitgelegd dat het probleem lag aan het niet overeenkomen van het (telefonie) wachtwoord op de site met het (telefonie)
wachtwoord van het modem...
Toch vreemd dat ze zelf niet in de gate hadden waar het probleem nu lag
Sja....
Re: tiscali telefonie + adsl
Als je telefonie neemt bij Tiscalikost dat
: met 1 telenoon nummer van tiscali + adsl = €29,59
: met 2 telefoon nummers ( nummer van tiscali = je eigen nummer KPN) +adsl = € 39,95
Maar als tiscali plat legt dan kan je dus niet meer bellen = internetten
Wat je ook kan doen
: met 1 tefoon nummer en+ adsl
: gewoon KPN houden en je abonnement om zetten in Bel Budget bij KPN
Kosten zijn 9,67
Mocht tiscali plat leggen dan heb je nog altijd KPN en kan je toch nog bellen als er nood aan de man is
en de kosten maken dan niet zo veel uit
gr Carol
: met 1 telenoon nummer van tiscali + adsl = €29,59
: met 2 telefoon nummers ( nummer van tiscali = je eigen nummer KPN) +adsl = € 39,95
Maar als tiscali plat legt dan kan je dus niet meer bellen = internetten
Wat je ook kan doen
: met 1 tefoon nummer en+ adsl
: gewoon KPN houden en je abonnement om zetten in Bel Budget bij KPN
Kosten zijn 9,67
Mocht tiscali plat leggen dan heb je nog altijd KPN en kan je toch nog bellen als er nood aan de man is
en de kosten maken dan niet zo veel uit
gr Carol
-
- Berichten: 504
- Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06
Re: tiscali telefonie + adsl
Wij hebben ook Tiscali met Telefonie.
Totaal geen problemen met Adsl verbinding. We zijn overgestapt van Tiscali via KPN naar Tiscali Special met Telefonie.
Telefonie aangevraagd en binnen 14 werkdagen konden wij telefoneren.
Super snelle service vind ik!
Nu kijken wat de kosten zijn tegenover KPN. Hebben daar nog wel de isdn lijn gehouden dit ivm scheiding Zakelijk en prive telefoon verkeer.
Groet,
Alex van Breemen
Totaal geen problemen met Adsl verbinding. We zijn overgestapt van Tiscali via KPN naar Tiscali Special met Telefonie.
Telefonie aangevraagd en binnen 14 werkdagen konden wij telefoneren.
Super snelle service vind ik!
Nu kijken wat de kosten zijn tegenover KPN. Hebben daar nog wel de isdn lijn gehouden dit ivm scheiding Zakelijk en prive telefoon verkeer.
Groet,
Alex van Breemen
Re: tiscali telefonie + adsl
Heb nu een aantal weken Maanden ADSL en een aantal weken telefonie via Tiscali.
Via een draadloze modem/router.
Opvallend: Het wireless deel van de Zyxel 2602HW is ZWAK. 2 huizen verderop ontvang ik mn eigen signaal niet eens meer terwijl ik wel signaal opvang van veel verderop gelegen huizen (oa Linksys en Belkin apparatuur) Dus das een tegenvaller.
Mn modem heeft regelmatig last van onderbrekingen in de draadloze routerfinctie. Wegvallend signaal. ZELFS na de update van de firmware.
Ik had bovendien in het voice deel van de router aangegeven dat ik mn nummer onderdrukt wilde hebben DAT MOET JE DUS NIET DOEN. Je kunt daarna nog wel gebeld worden maar niet meer zelf bellen. Je MOET de nummeronderdukking instellen via de site van Tiscali en NIET in de router. Je
hoeft overigens geen nummeronderdrukking in te bstellen. Je mag best bellen met een bekend nummer
Het bellen zelf? Afgezien van mn eigen stommiteit. PERFECT. Geen onderbreking nog waargenomen. Mensen horen geen verschil tussen VOIP en KPN lijn. Één enkele klaagde eens over echo. Maar ja..Rotterdam - Groningen. OVerzees telefoongesprek . Zonder gekheid, ik heb toen het protocol veranderd in het modem en sindsdien klaagt er helemaal niemand en moet ik mensen vertellen dat ik via VOIP bel en dat dat GRATIS is naar ALLE VASTE nummers in NL.
Dus het is echt gratis naar alle vaste nummers in NL. Je kunt heel eenvoudig zien welke nummers er zijn gebeld en tegen welke kosten die zijn berekend.
En de kwaliteit is heel goed.
MAAR de kwaliteit van het modem is bagger.
Via een draadloze modem/router.
Opvallend: Het wireless deel van de Zyxel 2602HW is ZWAK. 2 huizen verderop ontvang ik mn eigen signaal niet eens meer terwijl ik wel signaal opvang van veel verderop gelegen huizen (oa Linksys en Belkin apparatuur) Dus das een tegenvaller.
Mn modem heeft regelmatig last van onderbrekingen in de draadloze routerfinctie. Wegvallend signaal. ZELFS na de update van de firmware.
Ik had bovendien in het voice deel van de router aangegeven dat ik mn nummer onderdrukt wilde hebben DAT MOET JE DUS NIET DOEN. Je kunt daarna nog wel gebeld worden maar niet meer zelf bellen. Je MOET de nummeronderdukking instellen via de site van Tiscali en NIET in de router. Je
hoeft overigens geen nummeronderdrukking in te bstellen. Je mag best bellen met een bekend nummer
Het bellen zelf? Afgezien van mn eigen stommiteit. PERFECT. Geen onderbreking nog waargenomen. Mensen horen geen verschil tussen VOIP en KPN lijn. Één enkele klaagde eens over echo. Maar ja..Rotterdam - Groningen. OVerzees telefoongesprek . Zonder gekheid, ik heb toen het protocol veranderd in het modem en sindsdien klaagt er helemaal niemand en moet ik mensen vertellen dat ik via VOIP bel en dat dat GRATIS is naar ALLE VASTE nummers in NL.
Dus het is echt gratis naar alle vaste nummers in NL. Je kunt heel eenvoudig zien welke nummers er zijn gebeld en tegen welke kosten die zijn berekend.
En de kwaliteit is heel goed.
MAAR de kwaliteit van het modem is bagger.
Re: tiscali telefonie + adsl
hoe zit dat dan met de telefoonlijn als je de pc uitzet, of de internetverbinding verbreekt, kan je dan nog bellen?
of moet nou 24 uur per dag de pc aanstaan?
of moet nou 24 uur per dag de pc aanstaan?
Re: tiscali telefonie + adsl
Alleen het modem moet continue aanblijven. Je PC hoeft niet aan te staan. Lees alles over Tiscali Telefonie op de site van Tiscali.hoe zit dat dan met de telefoonlijn als je de pc uitzet, of de internetverbinding verbreekt, kan je dan nog bellen?
of moet nou 24 uur per dag de pc aanstaan?
GJ
Re: tiscali telefonie + adsl
Ben zeer te spreken over ADSL telefonie. Heb het sinds enige maanden, en heb tot heden geen storing gehad. Had van tevoren ISDN(circa 44 euro per 2 maanden abbo geld), nu 20 euro per twee maanden(tiscali telefoon abbo).
Re: tiscali telefonie + adsl
Was zeer te spreken over tiscali telefonie.
Nu naar een storing in de aansluiting van buiten (waarschijnlijk bij kpn) meer dan 14 dagen zonder vaste telefoon gezeten.
Helpdesk is voor het instellen goed maar niet voor storingen van buiten. Volgende stap zo als een monteur kan dan 5 tot 10 werkdagen duren.
Heb wel een mobiel met slecht bereik, maar er is geen mogelijkheid om de vaste telefoontjes door te schakelen naar je mobiel.
Wordt er nog boos om.
Zonder internet nou en, geen vaste telefoon is .............
Nu naar een storing in de aansluiting van buiten (waarschijnlijk bij kpn) meer dan 14 dagen zonder vaste telefoon gezeten.
Helpdesk is voor het instellen goed maar niet voor storingen van buiten. Volgende stap zo als een monteur kan dan 5 tot 10 werkdagen duren.
Heb wel een mobiel met slecht bereik, maar er is geen mogelijkheid om de vaste telefoontjes door te schakelen naar je mobiel.
Wordt er nog boos om.
Zonder internet nou en, geen vaste telefoon is .............
Re: tiscali telefonie + adsl
Was zeer te spreken. 3 Weken geleden 4 dagen niet te bereiken geweest, bellen naar mijn geporteerde nummer EN nieuwe Tiscali nummer eindigde altijd in NUMBER ERROR. Kon wel uitbellen. Lag schijnbaar aan de Nummer portabiliteits database ?! Enkele dagen geleden enkel 1 op aantal gesprekken uitgaand succesvol.
Standaard antwoord van de heldesk is steeds: is het modem al gereset ? NB: Dan dienen alle telefooninstellingen weer ingegeven te worden.
Momenteel schijnt het weer naar behoren te werken.
TIP: Indien U overweegt Tiscalie telefoon te nemen, blijf rustig bij KPN(goedkope abbo) U weet dan zeker dat U kunt bellen gebeld kunt worden. mvg Hans
Standaard antwoord van de heldesk is steeds: is het modem al gereset ? NB: Dan dienen alle telefooninstellingen weer ingegeven te worden.
Momenteel schijnt het weer naar behoren te werken.
TIP: Indien U overweegt Tiscalie telefoon te nemen, blijf rustig bij KPN(goedkope abbo) U weet dan zeker dat U kunt bellen gebeld kunt worden. mvg Hans