LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Flinke meerderheid voor schikkingsvoorstel Dexia

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Flinke meerderheid voor schikkingsvoorstel Dexia

Ongelezen bericht door impact »

Ik ben zo vrij een groot vraagteken te zetten bij dat percentage van 80% voorstemmers! Ze kunnen mij nog meer proberen wijs te maken want dat zou immers betekenen dat ongeveer 100% van de aangeslotenen bij de stichtingen hun stem hadden ingediend.
Lulkoek! Zelfs bij het referendum over de EU-grondwet was de opkomst nog geen 70%.
Daarbij: hoeveel van die "voorstemmers" zullen inderdaad accoord gaan met de schikking, die Dexia gaat aanbieden? Zouden daar niet alsnog veel "afhakers" kunnen zijn?

De beide stichtingen, VEB, CB en Dexia kunnen van mij de boom in. Ik richt mijn hoop en verwachtingen wel op de rechter.

woest
Berichten: 862
Lid geworden op: 30 okt 2004 11:28

Re: Flinke meerderheid voor schikkingsvoorstel Dexia

Ongelezen bericht door woest »

De overgrote meerderheid van beleggers in aandelenleaseproducten van Dexia heeft ingestemd met een schikkingsvoorstel van de Belgisch/Franse
Hier zien we het weer; 'de overgrote meerderheid van de beleggers'

1. het gebruik van het woord 'beleggers' i.p.v. gedupeerden
2. de overgrote meerderheid 'van degenen die gestemd hebben': dáár gaat het om! Hoeveel mensen hebben hun stem uitgebracht?'

Zelfs als de stemmen eerlijk zijn geteld, kun je ervan uitgaan, dat het logisch is, dat degene die instemt met het voorstel er ook voor zorgt, dat zijn stem meegeteld wordt. Een natuurlijke selectie vooraf.
Laatst gewijzigd door woest op 23 jun 2005 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: Flinke meerderheid voor schikkingsvoorstel Dexia

Ongelezen bericht door Hollander »

Beste Impact / woest,

Ik las dat ongeveer 80% gestemd had, en daarvan had 82%/78% (lv/el) ja gestemd. Het is dus niet zo dat 80% van iedereen ja had gestemd, maar 80% van de stemmers.

woest
Berichten: 862
Lid geworden op: 30 okt 2004 11:28

Re: Flinke meerderheid voor schikkingsvoorstel Dexia

Ongelezen bericht door woest »

Hollander; waar heb je dat gelezen?
Van de Leaseverlies-leden heeft 82% voorgestemd en bij Eegalease 78%. Bij beide stichtingen heeft ongeveer 80% schriftelijk gereageerd op het schikkingsvoorstel, aldus een woordvoerder. Het voorstel werd op 28 april gepresenteerd.
Heb het al gevonden.

hari
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 sep 2004 00:58

Re: Flinke meerderheid voor schikkingsvoorstel Dexia

Ongelezen bericht door hari »

Dit is een origineel persbericht.

Persbericht

Overgrote meerderheid aangesloten effectenlease-contractanten achter akkoord, vandaag persconferentie in Nieuwspoort om 10:30 uur:

Meerderheid leasebeleggers steunt oplossing Duisenberg

Den Haag, donderdag 23 juni 2005 Het akkoord op hoofdlijnen dat op 28 april jongstleden na bemiddeling door de heer W. Duisenberg is gesloten tussen de Stichtingen Leaseverlies en Eegalease, de Consumentenbond, de Vereniging van Effectenbezitters (VEB) en Dexia Bank Nederland N.V. (Dexia) is door een overgrote meerderheid van de aangeslotenen bij de Stichtingen positief beoordeeld. De schikking is hiermee definitief tot stand gekomen.

Om 10.30 uur zal vandaag, donderdag 23 juni 2005, in perscentrum Nieuwspoort (Den Haag) een persconferentie van de Stichtingen Leaseverlies en Eegalease, alsmede Consumentenbond en VEB plaatsvinden Tijdens deze persconferentie zal een toelichting worden gegeven op de uitslag van de stemming, de uitwerking van het hoofdlijnenakkoord, de consequenties en de afwikkeling in de komende periode. De heer Bruneel (bestuursvoorzitter Dexia Bank Nederland) zal tevens bij de persconferentie aanwezig zijn.

Afzender van dit persbericht:
Stichting Leaseverlies
Stichting Eegalease
Consumentenbond
Vereniging van Effectenbezitters

leaselotje
Berichten: 26
Lid geworden op: 05 mei 2005 15:31

Re: Flinke meerderheid voor schikkingsvoorstel Dexia

Ongelezen bericht door leaselotje »

Ja, wij zijn ook blij met de uitkomst, maar wij hebben dan ook maar een "kleine" restschuld. Is het niet mogelijk om met de schikking akkoord te gaan en voor het restant te procederen? Dan heb je in ieder geval wàt terug. Of moet je tekenen dat je niet meer procedeert als je met deze schikking akkoord gaat? Dat zou wel vreemd zijn, want mensen die met het vorige Dexia-aanbod akkoord zijn gegaan, kunnen nu ook meedoen met de schikking, toch?

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: Flinke meerderheid voor schikkingsvoorstel Dexia

Ongelezen bericht door Idaho »

Hartelijk dank woest.
Het gaat om het verlies van vertrouwen in de machten; bank, overheid en wie weet (maar dat moet nog blijken) ook de rechterlijke macht. Wij kunnen dat gewoon niet straffeloos laten gebeuren!
Dat vertrouwen heb ik allang niet meer, maar het is nu eenmaal inherent aan macht, zij die het hebben, hebben nu eenmaal andere belangen dan diegenen die het niet bezitten.
Dat was altijd al zo en zal altijd zo blijven, alleen is het de laatste tijd in Nederland erg zichtbaar geworden, maar wat wil je met zoveel incompetentie, ze kunnen hun eigen leugens niet eens maskeren en dat is toch het eerste wat een beetje politicus moet kunnen.

Vrgr en sterkte in je strijd, ik hoop niet dat het tegen windmolens is.

Idaho

starsky
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 aug 2004 00:56

Re: Flinke meerderheid voor schikkingsvoorstel Dexia

Ongelezen bericht door starsky »

Eerlijk gezegd geloof ik daar geen barst van! Ik zelf heb in ider geval tegen gestemd en ik vermoed de meerderheid met mij! Ik roep eenieder op te protesteren tegen de uitslag die er twijfels bij heeft en de stembljetten door een onafhankelijk notaris te laten hertellen!!!
Legiolease heeft er geen trek meer in, ze willen van ons af!!!!!
HERTELLEN DUS!!!!!

woest
Berichten: 862
Lid geworden op: 30 okt 2004 11:28

Re: Flinke meerderheid voor schikkingsvoorstel Dexia

Ongelezen bericht door woest »

Dank je, Idaho, ik hoop ook geen Dona Quichota te zijn. We zullen zien.

Ik zag, dat je op 3 juli 2003 voor het eerst op het forum was. Bijna een volle twee jaar! Je bent ook in de materie gedoken en hebt gedaan wat je kon.
Veel plezier,
ik stap weer op mijn ezeltje :wink:
Dag!

Martinvdm

Re: Flinke meerderheid voor schikkingsvoorstel Dexia

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Zelf hebben we ongeveer € 9000 restschuld en een goeie € 4000 inleg maar wij gaan door met procederen. Het Nederlandse volk is niet meer breid om tot actie te komen. Niet m.b.t. het leasegebeuren en ook niet tegen de verslechteringen in Nederland.

Ik werk zelf in de Rotterdamse haven en concludeer dat de grootste monden het minst vertegenwoordigt zijn op een vergadering van de bond of een staking.

Nederland is geen volk van strijders maar van verliezers !! Een handjevol heeft nog strijdlust en daar behoor ik gelukkig ook bij en velen op dit forum...

cornelis
Berichten: 880
Lid geworden op: 12 feb 2004 10:58

Re: Flinke meerderheid voor schikkingsvoorstel Dexia

Ongelezen bericht door cornelis »

De uitkomst van de schikking verbaasd me niet er word vanaf het begin immers een smerig spel gespeeld.
Toen dexia en consorten in zagen dat het fout ging hebben ze een van te voren strategie uitgestippeld,die voor hen zo voordelig mogelijk is,chantagen en bedreiging,leugens worden niet geschuwd.

Bijvoorbeeld het aanbod daar zijn velen op ingegaan onder zeer grote druk,die gedupeerden hebben volgens mij voor een zeer groot deel ja gestemd,omdat hen het recht is ontnomen op een eerlijk proces en dus geen uitweg meer zagen,en dus voor de schikking hebben gestemd.
Als de gedupeerden die op het aanbod zijn ingegaan niet worden meegeteld in de uitkomst van de stemming [wat volgens mij terecht is want nu geeft de uitkomst een vertekend beeld] zou de uitkomst heel anders zijn.

Het aanbod is omstreden, dus heeft de stemming geen of weinig waarde, reden om door te vechten en er van uit gaan dat de wet word gehandhaaft.
Want wat er ook word geregeld met dexia het gebeurd steeds onder druk en manipulatie,net als met het verkopen van de contracten,liegen en bedriegen.

groetjes.

Julika
Berichten: 403
Lid geworden op: 30 nov 2003 18:50

Re: Flinke meerderheid voor schikkingsvoorstel Dexia

Ongelezen bericht door Julika »

Hoeveel procent van de mensen
van Leaseverlies en Eegalease hebben ueberhaupt gestemd


groetjes Julika

Mos
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 mei 2005 09:52

Re: Flinke meerderheid voor schikkingsvoorstel Dexia

Ongelezen bericht door Mos »

Ik ben blij!! :D :D :D 16.000 euro terug terwijl ik op Niks had gerekend!!! (en het ook nog steeds niet echt terecht vind, maar goed...)

geldweg
Berichten: 171
Lid geworden op: 23 jul 2004 12:41

Re: Flinke meerderheid voor schikkingsvoorstel Dexia

Ongelezen bericht door geldweg »

80% heeft gestemd.

Dit betekend dat bij 100% respons er nog altijd minimaal 64% voor zou hebben gestemd. Maar aangezien de schaalgrote van de respons zou de uitkomst bij 100% respons niet veel verschillen van de huidige.

Wie doorgaat met vechten tegen Dexia succes. Wie gaat schikken, gefeliciteerd. Voor deze personen zal het ongetwijfeld de beste oplossing zijn, zij hebben de zgn rust in de tent gevonden en kunnen verder zonder de zorgen die boven hun hoofd heeft gehangen de afgelopen jaren.
Ik vermoed echter wel dat doorvechten nu moeilijker wordt en de rechter de schikking zeker in zijn overweging mee zal nemen. Met name bij de eegaleasers, deze krijgen immers 100% kwijtschelding van restschuld.

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: Flinke meerderheid voor schikkingsvoorstel Dexia

Ongelezen bericht door Idaho »

Dat zou niet terecht zijn Geldweg, recht is nog altijd recht en huurkoop=huurkoop.

Wanneer rechters tot het oordeel komen dat het huurkoop is, zullen als gevolg daarvan de contracten gewoon vernietigd moeten worden.

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Flinke meerderheid voor schikkingsvoorstel Dexia

Ongelezen bericht door impact »

Net het nieuws op RTLz gevolgd. Ook nu werden de gedupeerden weer konsekwent "beleggers" genoemd. Mijn indruk is dat de verslaggevers òf worden gemanipuleerd òf te dom c.q. te ongeïnteresseerd zijn om zich in de materie te verdiepen.

Alle jubelverhalen van Dexia en de stichtingen ten spijt zullen ze er nog wel achterkomen dat er een veel groter aantal van deze "beleggers" (!) dan ze nu hopen, zich niet wil laten bestelen en onverminderd zal doorgaan met procederen tegen de bank- en verzekeringsmaffia.

sandra franken
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 jun 2005 09:47

Re: Flinke meerderheid voor schikkingsvoorstel Dexia

Ongelezen bericht door sandra franken »

Nou Moo

Er zijn nog kleine lettertjes waar je aan moet voldoen en de meeste voldoen daar niet aan zie zwarte donderdag.

Math
Berichten: 325
Lid geworden op: 19 jul 2003 13:08

Re: Flinke meerderheid voor schikkingsvoorstel Dexia

Ongelezen bericht door Math »

Mos even bij de werkelijkheid blijven, je krijgt geen 16000 euro terug. Je restschuld wordt als je aan alle voorwaarden voldoet kwijtgescholden en je inleg ben je al kwijt. Wt krijg je terug, leg mij dat maar eens uit. Emn wat denk je van onze kinderen, niet zijnde eegaleasers met een restschuld van b.v. 8000 euro waar 2/3 van wordt kwijtgescholden en 1/3 nog betaald moet worden. Hoe moeten die dat betalen? Ik ga door met procederen en wel om het feit dat Dexia mij heeft gedagvaard en ik niet hun. Gr. Math

Mos
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 mei 2005 09:52

Re: Flinke meerderheid voor schikkingsvoorstel Dexia

Ongelezen bericht door Mos »

ik heb mijn restschuld al betaald (al mijn spaargeld kwijt plus een lening). Ik ging ervan uit dat ik dat geld gewoon kwijt was. En nu krijg ik dus 16.000 euro terug!!

Vinnie
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mar 2005 09:37

Re: Flinke meerderheid voor schikkingsvoorstel Dexia

Ongelezen bericht door Vinnie »

Tja.....wat kan ik zeggen.....met een restschuld van 35.000,- voor mij alleen, en dan nog die van mijn partner. Vallen niet onder eegalease. Het is gewoon lastig alles te blijven betalen. Vandaar het besluit om toch akkoord te gaan. Er eindelijk vanaf zijn....een besluit vanuit het hart, niet met het verstand.

Voor een ieder die besluit door te gaan: SUC6!!

Gesloten